Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
Guest picia277

Chcesz kupić, sprzedać Terrano - najpierw go poznaj !!!

Recommended Posts

Guest picia277

Witam. Mój kolega zakręcił się na punkcie Terrano. Poradzcie koledzy na co zwrocic uwagę podczas kupowania Terrano I? Jaka opcja silnikowa jest lepsza? najciekawsza wydaje się 2,7TD. Czy może lepiej jest kupić np. 2,4 i zamontować gaz? ile przebiegu wytrzymują te silniki?

Wiecie może jakie elementy powinny być wymienione przy jakich przebiegach?

z góry dzięki za pomoc

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
MacKo

cześć

biorąc pod uwagę to ze to terenówka to:

1. zobaczcie stan ramy... czy nie ma spawów, i czegokolwiek odbiegajacego od normy...

2. obejrzyjcie dach czy nie ma wybrzuszeń... swiadczy to o ostrej jeździe w terenie...

3. w jakim stanie są skrzynia i reduktor.... sprawdźcie czy H4 L4 (4H i 4L) działają... oprócz kontrolki na desce powinne być odczuwalne włączenie przedniego napędu a w przypadku reduktora charakterystyczne jest to że auto jest bardo wolne (możn a bez problemu ruszyć nawet z 3) ale odczuwalnie "silne"...

 

silnik moim zdanie mjedynie słuszny to 2.7TD... no chyba ze trafisz na 3.0 V6 :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites
slayer17

Coś mi się zdaje, ze nawet bym się nie przejechał go zobaczyć. Nie chce mi się też wierzyć, że ten egzemplarzyk jeździł na ATkach. Snorkel z rury kanalizacyjnej - klasyka :one:

 

Ogólnie Tyran I jest sprawnym autkiem w terenie, wydaje mi się, że wystarczą mu porządne opony i już może tam gdzieś w średni hardkor pomykać.

 

Spalanie to średnio 10l/100 - można zejść do 8l, można też podskoczyć do 12 - ale to już w zimie przy rozbijaniu zasp.

 

Największe bolączki - gnijąca rama (ten problem trapi większość terenówek z zachodu), nie dotyczy tylko terrana, pajero i frontery - widziałem nawet Land Cruisera z ramą jak sito :D

 

Kolejna - automatyczne sprzęgiełka piast przednich (również dotyczą większości) - lecą równo - na rynku możesz spotkać 4 wersje: Działają, Zaspawane, Nie działają (ale właściciel próbuje wkręcić, że to nie to koło się kręci), wymienione na manualne.

 

Silnik jak jest dobrze traktowany, oleje i filtry wymieniane to nic się nie powinno dziać. Sprawdzić układ chłodniczy od razu - lubi fiksować jak ma zapchaną chłodnicę.

Skrzynia biegów - troszkę niefortunnie ułożyskowana - nie lubi jak samochód był ścigany ponad 100km/h z ciężką przyczepą, jak zaczyna wyć 4 i 5 to trzeba robić - koszt do 1000zł na cacy. Moje jedyne usterki to na razie uszczelka chłodnicy oleju, stary korek do chłodnicy, sprzęgiełka :D i niestety rama.... to ostatnie po nowym roku eliminuję.

 

Aha - nadkola + drzwi są ocynkowane - nie wiem jak reszta. Progi przy tylnych drzwiach normalnie rdzewieją we wszystkich, jak również podłoga pod tylną kanapą, ale generalnie blacharka trzyma się :one:

 

Automatyczna blokada tylnej osi - spytać sprzedawcę kiedy był wymieniany olej w tylnym moście, pojechać na trawę albo śnieg i sprawdzić, czy przy mocnym bucie 2 koła z tyłu ciągną jednocześnie.

 

Generalnie: Posprawdzaj napędy, spytaj się jak się ich użytkuje, silnik i rama to też kluczowe rzeczy. Rama jak nie jest mocno załatwiona to powinna być do zrobienia - ale kupuj tylko z dobrą.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
t-olo

Witam kolegów. Przymierzamy się do kupna Nissana Terrano tak koło 2000 r. Będzie jeździł w firmie i po terenie bo zajmujemy się geodezją i osobówki już nie dają rady. A terenóweczką wjadę i nie będę musiał kilometrów ze sprzętem na plecach zaliczać. Jaki rodzaj nadwozia byście wybrali 3 czy 5 drzwi i jaki silnik. Słyszałem że bardzo żywotne są 2.7 TD ale myślałem też nad 2.4 benzyna i założyć do niego porządną instalację gazową. Co o tym myślicie???? I ogólnie posłuchał bym porad specjalistów jak Nyska w terenie się spisuje. Czy ma blokady napędów, czy łatwo się prowadzi etc. Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam. OLO.

Share this post


Link to post
Share on other sites
t-olo

Witam kolegów. Przymierzamy się do kupna Nissana Terrano tak koło 2000 r. Będzie jeździł w firmie i po terenie bo zajmujemy się geodezją i osobówki już nie dają rady. A terenóweczką wjadę i nie będę musiał kilometrów ze sprzętem na plecach zaliczać. Jaki rodzaj nadwozia byście wybrali 3 czy 5 drzwi i jaki silnik. Słyszałem że bardzo żywotne są 2.7 TD ale myślałem też nad 2.4 benzyna i założyć do niego porządną instalację gazową. Co o tym myślicie???? I ogólnie posłuchał bym porad specjalistów jak Nyska w terenie się spisuje. Czy ma blokady napędów, czy łatwo się prowadzi etc. Założyłem ten sam temat na TERENOWE ale zero odzewu :zdziw: także adminków proszę o wyrozumiałość :D Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam. OLO.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest majcz

Witam potencjalnie nowego użytkownika Terrano.

Pół roku temu miałem ten sam problem. Wybrałem Terrano II (właściwie Forda Maverick ale jest to Nissan z innym znaczkiem) z silnikiem 2,7 TD wersja trzydrzwiowa. W związku z wykonywaną pracą też dużo jeżdżę w terenie. Wtej chwili uważam że mo wybór był wyśmienity. Samochód bardzo dobrze sprawuje się na trudnych drogach gruntowych, zużycie paliwa jest akceptowalne ( w terenie 11-12 litrów na szosie przy ekonomicznej jeździe 90-100 km/godz można zejść poniżej 8 l/100km). Całkowicie wystarcza mi wielkość bagażnika a różnych klamotów też muszę sporo wozić. Dodatkowo jest to mój samochód rodzinny. Ja + żona, miejsca aż nadto nawet z bagażem na dwutygodniowy urlop. Samochód nie ma blokady mostów, jest tylko reduktor, ale prawdę mówiąc korzystałem z niego sporadycznie bo w większości trudnych sytuacji wystarczyło włączyć przedni napęd. Co się tyczy motoru to chyba rzeczywiście są wytrzymałe , mój samochód gdy kupowałem (Niemcy) miał 238 tys do tej pory zrobiłem ok 15 tys i nic, suchutki silnik żadnych kłopotów z odpalaniem. Ostatnio w skrzyni biegów coś czwórka niedomaga (zobacz mo niedawny post) myślę że to chyba synchronizator.

Więc gdybym miał polecać albo kupować nowszy wybrałbym Nissana 2,7 TD trzydrzwiowego.

pozdrawiam Krzysiek

Share this post


Link to post
Share on other sites
slayer17

Terrano ma cierną blokadę tylnego mostu, tzw LSD, które czasami pomaga, ale nie warto na nie liczyć.

 

Do geodezyjnej roboty powinien wystarczyć. Inwestycja w dobre opony i można spokojnie w teren lecieć :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
123

witam wszystkich

Mariusz - małopolskie - jeżdżę Golfem 4 1,9 TDI 2000r i Mercedesem C klasse W202 1998r

 

imam się z zamiarem kupienia prawdziwej terenówki...

nigdy nie miałem auta z napędem 4x4 i nie wiem nic o tych sprzęgiełkach, przekładniach, 4H 2 LH itp....

blokada dyfra i reduktor to wiem o co chodzi !

 

poza tym - nigdy nie miałem "japońca" i mam trochę obaw jak to będzie...

 

ma być z klimą (wakacyjne wyjazdy z dziećmi)

ma ciągnąć przyczepę kempingową ( m.w. 750kg/dmc1000kg) więc raczej diesel... chyba 2,7 najlepszy będzie :?: :| :?:

 

chciałbym aby nie miał okragłych świateł z przodu - tylko już ta nowasza buda - i waham się między 3 a 5 drzwi...

 

czy sa jakieś wersje godne polecenia lub silniki... szczególnie często wadliwe mechanizmy na które zwracać uwagę ...??

 

 

na pewno pogadam z kimś na żywo i przejadę się takim autkiem jak nadarzy się sposobność - ale najpierw postanowiłem uderzyć tutaj - na forum

 

:| :!:

Share this post


Link to post
Share on other sites
bigi

- jesli chodzi o 4h/4l itp - opcja szukaj - najlepiej wpisz sprzegielka - powinno Ci wywalic kilka tematow jak nie znajdziesz to polecam forum na rajdy4x4.pl tam bylo o tym sporo.

 

- w terrano nie masz pelnej blokady tylnego mostu.

 

- jak wsiadziesz w japonca to zezlomujesz te niemieckie auta :D

 

- silnik nie do zajechania to 2,7td

 

- newralgiczne sa sprzegielka przednich piast - ale to jak poczytasz to bedziesz wiedzial.

 

- ja bym wybral 5 drzwi. skoro bedziesz wozil dzieciaki to lepiej dojsc do nich przez drzwi a nie poprzez odchylanie fotela.

Share this post


Link to post
Share on other sites
123

dzięki "bigi"

już troszkę poczytałem o tych przełożeniach , sprzęgiełkach, reduktorach i blokadach....

 

ALE TO MAŁO !!! czytam dalej !!!

 

a powiedzcie mi jeszcze jak z "masami" w TERRANO....

 

tzn czy ciągnąć mogę cycepę 1000kg --nie przekraczając tym samym 3500kg / tzn kat. "B"

:(

 

tzn chciałbym poznac DMC z dowodów rej. różnych wersij nadwoziowych i silnikowych Terrano... w różnych rocznikach przedstawia się to penie róznie.... ale może którys ma mniej DMC niż 2500kg....

Share this post


Link to post
Share on other sites
watto

zamierzam się na Terr II 2.7d 5d, roczniki 94-98

jaka wersja silnika jest lepsza TD czy TDI ? - auto głównie będzie używane na co dzień.

na co głównie zwracać uwagę przy zakupie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
azm-61

Witaj!

 

Na początek podam Ci różnice między tymi silnikami.

Są to te same silniki, a różnią się tylko małą modernizacją przez firmę.

2700TD

pompa wtryskowa rotacyjna (mechaniczna)

głowica 8 zaworowa

silnik bez intecullera (chłodnicy powietrza)

moc 100 KM

2700 TDI

pompa wtryskowa elektroniczna

silnik z intercullerem

moc 135 KM

 

Oba silniki są bardzo wytrzymałe.

Spalanie na trasie minimalnie poniżej 10 l/100, w mieście 12/13 l pod warunkiem, że wszystko jest sprawne i przy w miarę spokojnej jeździe.

Zawrotnych szybkości tym samochodem to nie osiągniesz.

Przed kupnem postaraj się pojeździć tym samochodem, a wtedy zobaczysz czy Ci odpowiada.

Przy zakupie zwróć uwagę w jakim stanie jest rama samochodu gdyż one bardzo rdzewieją tak jak i w innych terenówkach.

Mój ma już 15 lat a drzwi nie były jeszcze w ogóle konserwowane i nie ma w nich nawet odrobiny korozji. Ogólnie na pewno zajdziesz jakieś małe skupiska rdzy ale nie na całym samochodzie. Z moich doświadczeń to korodują przednie błotniki nad plastikowymi nadkolami (nie całe) i doły błotników przy progach, podłoga pod tylnym siedzeniem, przednie części progów, nadkole tylne prawe przy wlewie paliwa. Mówimy tu o samochodach ok. 10 letnich. Oczywiście dużo zależy też od eksploatacji i gdzie był trzymany.

Czy licznik był kręcony tego sam nie sprawdzisz jeśli ktoś chciał to starannie ukryć.

 

Jak coś mi jeszcze wpadnie do głowy to dopiszę, a i inni użytkownicy w tym temacie też mają pole do popisu.

 

Życzę powodzenia przy zakupie.

Andrzej

Share this post


Link to post
Share on other sites
watto

A jak wygląda sprawa z silnikami, który byście polecali do codziennej jazdy, chodzi mi o mniejsze spalanie ( głównie ) a też o małą awaryjność, czy jednostki TDI mają dobrą opinię w tej kwestii ? Większa moc jest kusząca :) ale nie kosztem wyższej awaryjności.

 

Jakie oponki byście polecali do takiego wozu, tak jak napisałem w większości poruszam się po drogach utwardzonych, co sądzicie o oponach typu C ( samochody dostawcze ) bo taki temat na forum był poruszany, czy w ogóle brać je pod uwagę, może macie jakieś swoje typy oponek do codziennej jazdy.

Brać pod uwagę 15 czy 16 ?

 

Następna kwestia elektryki, jak jest z awaryjnością ? szukać fury max wypas ( klima, elektryczne szyby itp. ) czy raczej w manualu ?

 

Co sądzicie o polibuszach ? nie jest to droga inwestycja, a słyszałem że opłacalna.

 

uffff, to na razie tyle mi się nasunęło :)

 

dzięki z góry za zainteresowanie !!

 

[ Dodano: Wto 02 Cze, 2009 13:46 ]

halo halo ! co tak cicho ? a ja mam tyle pytań :(

 

[ Dodano: Pią 05 Cze, 2009 11:14 ]

dzięki azm za odpowiedź !!

ale mam jeszcze sporo pytań, a zainteresowanie tym działem jest znikome, wchodząc na to forum miałem nadzieję że mi pomożecie :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
chemmist

Witajcie!

Mogę okazyjnie kupić Terrano I `91 z silnikiem 2.4 benzyna 12V na gaźniku, mozecie mi wyjaśnić w jakich latach występowały te silniki, czy w terrano I były też z wtryskiem, i ogólnie jak ten gaźnikowy sie sprawuje, również w połaczeniu z gazem.

Dziękuję i pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites
technolog88

Witam jestem przed zakupem Terrano II z lat 96 99.

Zastanawiam się mocno czy kupić T w dieslu czy lpg jakie są wasze przemyślenia w tej sprawie jak to widzicie. Oczywiście chciał bym by palił jak najmniej bo znając naszych rządzących to ceny pali nie spadną a wzrosną.

 

Auto będę wykorzystywał do lekkiego terenu i dość ciężkiej przyczepki no i do

jazdy codziennie do pracy tj, 40 km co dzień.

 

Jako praktycy którą wersję i z jakich lat krótkiego terrano polecacie i w jakim paliwie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mosquito

Jako,że własnie przymierzam się do sprzedaży Tyranka z 95 r benzynke 2,4 z gazem to jak najbardziej polecam ten model i silniczek :D:D

Ogłoszenie jest w dziale giełda :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest szpyton

Witam wszystkich użytkowników.

 

Noszę się z zamiarem zakupu Terrano II w dieslu.

Jaka jest Wasza opinia o silniku 3,0 TDi (154 KM)?

 

Jest mniej popularny i mniej do niego gratów na allegro, to zauważyłem, ale czy jest bardziej awaryjny?

Wolałbym mieć pod butem więcej mocy przy tej masie auta,ale nie za cenę niezawodności?

 

Czy oprócz silnika i ew.skrzyni są różnice w obu modelach? W zawieszeniu, przeniesieniu napędów itp?

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
bigi

no 2.4 na lpg to syf. 2.7 td jest prawie bezawaryjny ale po wstawieniu opon 31" jest juz nie przyspiesza a sie rozpedza. nie wiem jak przy 3.0 ale slyszalem ze daje rade. Co do ekonomiki chyba w tym przypadku najlepiej 2.7 - na standardowych kolkach wyjdzie kolo 9l/100km przy ruchu pozamiejskim.

przy zakupie proponuje uwage zwrocic na rame i mocowania budy - pozniej to moze sie okazac kluczowym problemem - czasem nie do naprawienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nizinsky

Czesc jestem z tego forum tylko w innym modelu (Primera) przymierzam sie do zamiany na Terrano II. Chce troche informacji od uzytkowników tego auta. Chce kupic auto z silnikiem diesela rocznik 2001 02 i wyzej.Który silnik jest najlepszy i czy te auta maja jakies swoje zle strony??Czy sa defektywne. Dzieki z góry za odpowiedz Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stefanopulus

Czesc jestem z tego forum tylko w innym modelu (Primera) przymierzam sie do zamiany na Terrano II. Chce troche informacji od uzytkowników tego auta. Chce kupic auto z silnikiem diesela rocznik 2001 02 i wyzej.Który silnik jest najlepszy i czy te auta maja jakies swoje zle strony??Czy sa defektywne. Dzieki z góry za odpowiedz Marcin

 

Cześć,

Poczytaj ten wątek http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/52219-chcesz-kupiae-terrano-pytaj-tutaj/

 

W tych rocznikach dizelki są dwa:

 

2.7 TDi - 125 kucy - spali każde paliwo (nawet lotnicze ;), rozrząd na kołach zębatych, generalnie pilnować oleju, lać paliwo i jeździć.

 

3.0 TDi - chyba 156 koni czy jakoś tak, rozrząd chyba na łańcuchu, ale głowy nie dam więc poczekajmy na kogoś kto się zna ;) Trzeba lać wysokiej jakości paliwo. Pali mniej niż mniejszy brat ale były problemy ze smarowaniem w jakieś partii produkcyjnej i przy dłuższych trasach lubił plunąć zaworami przez maskę ;)

 

Ja celowałem w silnik 2.7 TDi bo jest porstszy, pięknie działa i jeszcz mnie nie zawiódł. Do mojego 3 drzwiowego Tysia w zupełności wystarczy jego moc i momęt. Spalanie na oponach szosowych 225/70/16 przy jeździe mieszanej ok 8.5 l/100km od Kwietnia do pierwszych śniegów w zimie średnio 9 litrów.

 

Na miększych oponach AT 235/70/16 średnie spalanie przy mieszanej ok 8.8 l/100km ale nadal testuję ;D

 

Samochód na autostradzie spisuje się świetnie, w terenie również super. Na drogach lokalnych i dziurawych telepie (pełna rama) ale o to przecież chodzi ;)

 

Jedyną wadą jaką w nim znajduję to predyspozyca do rdzewienia.

 

Zamierzasz nim jeździć terenie czy tylko po czarnym?

 

Pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dżem

Kolego ja też jak widzisz w podpisie pomykam Primerka ale już bym ja opylił został tylko przy Mavericku. Auto pomimo iż 3 drzwiowe to pakowne. Niestety przy 100 konnym silniku na trasie długiej nie poszalejesz co do komfortu się nie wypowiadam bo mi akurat jazda "wozem drabiniastym" pasuje. Nie wypowadam się też na temat 125 konnego bo takowego nie testowałem.

Jak stać Cię na zakup jako drugie auto to polecam. W długą trasę to chyba zbyt męczące i niestety kosztowne auto, co innego na wycieczkowo-rekreacyjne wypady. JA w trasie lubię szybko pomykać więc na trasę pozostaje Primera.

Jeszcze nie wspomniałem o światłach, ja lubie dłuższe trasy robić nocą co by dzieci nię meczyć jak pojeździłem terenówką i przesiadłem się wieczorkiem z powrotem do Primery to pomrocznośc ogólna chyba wiesz o czym piszę. Jak pomykałem do Chorwacji to przodem na autostradzie pomykał kolega innym autem i mi po prostu przyswiecał. Primera P11.144 bez xenonów to "nietoperz" istny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Gregum

Mogę polecić z czystym sumieniem 2.7 tdi.

Intercooler!!!

Ma wystarczające kopyto, w mieście pali 10-12 - u mnie na automacie.

w trasie 9-10 przy 100-140 km/h i to są prędkości komfortowe.

Ostatnio żona cieła na autobahnie 170 km/h - też można ale

drożej wychodzi paliwo:) i hałas nieprzyjemny.

silnik 2.7 jest tanszy w serwisie - tansze częsci i mniej elementów do zepsucia.

np rolki i paski nie mówiąc o rozrzadzie.

a jezdzilem ostatnio dla porówniania 3.0 tdi i mocy więcej nie odczułem - wręcz przeciwnie

akurat ten egz. może...dużo zależy od stanu turbiny...

Share this post


Link to post
Share on other sites
slayer17

Ja osobiście bym takich wysokich prędkości nie praktykował. Strasznie auto w d*pę dostaje - pamiętajmy, że to jednak podwozie układ napędowy projektowany pod leśników (bo niewiele od 1989 roku się w tej kwestii zmieniło ;))

 

Wydaje mi się, że te 120-130 będą dla niego i pasażerów prędkością komfortową.

 

Jednak najfajniej się nim wyprzedza - po chwili wprawy i wyczuciu turbodziury można nawet latać z dwutonową przyczepą. Oczywiście mówię tu o 2.7 TD (100KM). Z coolerkiem pewnie jeszcze lepiej idzie. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pozytyw74

Witajcie.

 

Przechadzając się po komisach zauważyłem w jednym z nich Nissana Terrano. Nie planowałem kupować takiego samochodu, ale z ciekawości poprosiłem o przejażdżkę...i stało się. Tyran jak go nazywacie uwiódł mnie natychmiast. Mam kilka pytań dotyczących tego auta. Proszę Was o odpowiedzi.

 

Zdaje sobie sprawę, że to nie jest ekonomicza fura. Domyślam się, że silnik napędzany lpg powinien być tańszy w eksploatacji od diesla 2,7. Nie wiem jednak jak wygląda sprawa awaryjności obu. To co zaoszczędze na drodze można wydać u mechanika z nawiązką. Proszę o porównanie obu (Nie planuję jeździć w ostrym terenie, auto ma służyć do zwyczajnej jazdy). Ten którym jeździłem to diesel 2,7. Szef komisu powiedział, że przyjechał z Niemiec, a w Polsce zdarzało mu się ciągnąć przyczepę z małą koparką do kopania rowów. Wiem, że to może odbić się na jakości silnika. Jak trwały jest silnik na gaz, powyżej jakiego przebiegu nie warto kupować? Bo z tego co czytałem diesel jest bardzo trwały i nie psuje się. Na co mam zwrócić uwagę przy sprawdzaniu auta w serwisie autoryzowanym podczas przeglądu poprzedzającym kupno.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
erp.

ja jestem szczesliwym posiadaczem terrano 2.7tdi 98r naprawde przyjemne autko nie jest to rakieta do pomykania 160km/h po autostradzie i tak jak Piszesz coś na lesne drogi i na wieś to pewnie oponki A/T zapodasz a na nich to juz troszke strach z takimi predkosciami sie przemieszczac auto spokojnie radzi sobie w terenie ja używam i jestem zadowolony zuzycie paliwa około 9/10L to norma wszystko zalezy od wagi stopy co gaz gniecie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×