Gość Pyrus Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Filtr kabinowy czy inaczej przeciwpyłkowy powinnismy wymieniac co 30tys km/raz na rok(przy przebiegach rocznych ponizej 40tys km). Oczywiscie nie zaszkodzi robic tego czesciej,jesli jezdzimy po jakis zakurzonych,piaszczystych drogach. Zanieczyszczony filtr moze byc przyczyna nieprzyjemnych zapachow a takze zaparowanych szyb,a wiec nie warto oszczedzac 50pln na wymianie. Ponizej wklejam zdjecia aby nawet ktos kto ma lewe rece do roboty mogl zrobic to samemu. :one: 1. Filtr znajduje sie za schowkiem na rekawiczki przed przednim siedzeniem pasazera 2.Odkręcamy śrubokrętem krzyżakowym 2śrubki znajdujące sie pod schowkiem na dole po obu jego stronach 3.Otwieramy schowek i odkręcamy znajdującą się z boku śrubkę tzw. Torxem(wielokątny wkrętak). Jest to śrubka od ramienia podtrzymującego schowek To ta śrubka i nasadka torx 4.Potem odkręcamy wszystkie śrubki (4szt) z wnetrza schowka: 5.Teraz możemy wyjąć ostrożnie schowek,pociągamy go lekko w dół pamiętając że trzyma on sie ciągle na dwóch zatrzaskach od strony drzwi,musimy lekko schowkiem poprzekręcać żeby wyszły z otworów i by ich nie połamać: 6. Zaleca sie miec wylaczony zaplon,bo po wyjeciu schowka jest tam kilka kabelkow pod pradem(oswietlenie schowka itd) 7. Filtr znajduje się za tą klapką zaznaczoną na zdjęciu, która trzyma się na dwóch zatrzaskach: U mnie był na nich napis PUSH(pchać) co mnie zmyliło bo żeby otworzyć klapkę musimy wlozyc palce jak pokazuje strzalka za ten zaczep i pociagnac go do siebie,wtedy go nie połamiemy bo u mnie siedział dość mocno 8. Po zdjęciu klapki widzimy stary filtr Po wyjęciu starego dało się zauważyć delikatną róznicę miedzy nim a nowym filtrem 9.Teraz juz z górki. Bierzemy odkurzacz i zasysamy co sie da. Nastepnie włączamy zapłon i ustawiamy dmuchawe na najwyższy bieg,po kolei zamykamy kolejne nawiewy i czekamy co nam wywieje, znów odkurzacz i możemy zakładać nowy filtr. 10. Wkładamy filtr na miejsce zwracając uwagę na oznaczenia na nim,strzalki na filtrze powinny pokazywać którą strona do góry: 11.Filtr na miejscu to teraz zakładamy klapkę, najpierw do góry wkładając zaczepy w swoje miejsca, a potem dociskając(PUSCH) na dole aż zaskoczą na swoje miejsce 12.Zakładamy schowek na swoje miejsce,w odwrotnej kolejności do tej jak go rozkręcaliśmy i już cieszymy się świeżym powietrzem. Można kupić także nawilżacze zapachowe do filtrów i nasączyć go przed włożeniem. Mam nadzieję że komuś się przyda moja instrukcja.W razie pytań odpowiem. :one: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Panie Pyrus, opis taki już jest ale że chyba dotyczył Almery to niezaszkodzi jak i taki powstał, aczkolwiek to zdanie kupy się nie trzyma: " wymieniac co 30tys km/raz na rok(przy przebiegach rocznych ponizej 40tys km)" Zresztą niewiele osób robi takie przebiegi, choć mi się zdarzało. Co do pomógł to chyba sam sobie musisz dać bo nikt inny tego zrobić nie może:) Punkcik pomógł może dać tylko założyciel tematu, pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pyrus Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Panie Pyrus, opis taki już jest ale że chyba dotyczył Almery to niezaszkodzi jak i taki powstał, aczkolwiek to zdanie kupy się nie trzyma: " wymieniac co 30tys km/raz na rok(przy przebiegach rocznych ponizej 40tys km)" Zresztą niewiele osób robi takie przebiegi, choć mi się zdarzało. Co do pomógł to chyba sam sobie musisz dać bo nikt inny tego zrobić nie może:) Punkcik pomógł może dać tylko założyciel tematu, pzdr. nie wiem jak jest w almerze,ja wymienialem filtr dzis u siebie wiec postanowilem ze podziele sie z tymi ktorym moze sie przydac. nie mow do mnie na Pan bo sie obraze ja mlody jeszcze jestem Co do opisu co ile sie wymienia jest wziety z ksiazki serwisowej,hehe faktycznie zapomnialem ze punkt to ja moge przydzielic a wiec leci punkcik do mnie :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawert Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 do szanownych moderatorów skasować dyskusję OT (znaczy się dwa powyższe posty oraz mój i wszelkie jakie nastąpią potem) a temat podwiesić w "zrób to sam" no dowiedzialem się że zrób to sam nie działa póki co a więc gwoili wyjaśnienia powstalych wątpliwości: co 30tys km/raz na rok(przy przebiegach rocznych ponizej 40tys km) po zajrzeniu do swojej instrukcji obsługi: część 8 (do ściągnięcia z wiadomego tematu) strony 8-6 i 8-15 (dla silników QG16, QG18,QR20), przy przebiegach poniżej 30kkm /rok - wymiana co30kkm lub 24 miesiące przy przebiegach powyżej 30kkm / rok - wymiana co 30kkm strony 8-8 i 8-17 (dla silnika YD22DDTi) przy przebiegach poniżej 30kkm /rok - wymiana co20kkm lub 12 miesiące przy przebiegach powyżej 30kkm / rok - wymiana co 20kkm strony 8-10 i 8-19 (dla silnika F9Q), przy przebiegach poniżej 30kkm /rok - wymiana co30kkm lub 24 miesiące przy przebiegach powyżej 30kkm / rok - wymiana co 30kkm przy tzw trudnych warunkach - w tym przypadku chodzi o duże zapylenie poszczególne okresy powinny zostać skrócone o połowę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Bardzo dobrze że opis powstał im więcej tym lepiej a co do przebiegów to chodziło mi o to że albo 30 tys albo 40 tys bo jedno zaprzecza drugiemu. Wirtualny punkt odemnie, pzdr:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ciechon Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 A najciekawsze w tym wszystkim jest to, że wymiany filtra dokonuje się bez użycia śrubokręta (to akurat w nissanie jest bardzo sprytnie rozwiązane). to jest: zdjęcie nr 1 - pasuje zdjęcie nr 2 - zamiast odkręcać śrubki, trzeba się schylić pod schowek, są tam takie "dynksiki" które się wyciąga - coś jak wyjęcie pręta z zawiasu zdjęcie nr 3 - nie trzeba wykręcać tego torx - ten torx jest przykręcony do elastycznego elementu dzięki któremu możemy schowek położyć jednym końcem na ziemi, a drugi będzie zawieszony Pozdrawiam ciechon Ps. proszę nie odbierać tego jako krytyki, MOCNO POCHWALAM tego typu inicjatywy, sam sporo się naszukałem na ten temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pyrus Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 A najciekawsze w tym wszystkim jest to, że wymiany filtra dokonuje się bez użycia śrubokręta (to akurat w nissanie jest bardzo sprytnie rozwiązane). to jest: zdjęcie nr 1 - pasuje zdjęcie nr 2 - zamiast odkręcać śrubki, trzeba się schylić pod schowek, są tam takie "dynksiki" które się wyciąga - coś jak wyjęcie pręta z zawiasu zdjęcie nr 3 - nie trzeba wykręcać tego torx - ten torx jest przykręcony do elastycznego elementu dzięki któremu możemy schowek położyć jednym końcem na ziemi, a drugi będzie zawieszony Pozdrawiam ciechon Ps. proszę nie odbierać tego jako krytyki, MOCNO POCHWALAM tego typu inicjatywy, sam sporo się naszukałem na ten temat Nie odebralem tego jako krytyki,bo niby czemu?Podales szybszy sposob na wykonanie tego,a wiec nawet lepiej. Widzisz gdybys ty pierwszy dal taka instrukcje to bym dzis zaoszczedzil 5minut na odkrecanie/przykrecanie srubek Zagladalem pod schowek w poszukiwaniu wszystkich srubek i widzialem takie plastikowe"jezyczki" i nie wiem czy to o nie ci chodzi?Na forum jest juz instrukcja jak wymieniac filtr,ale obie sa w sytlu "odkrec sobie schowek i tam znajdziesz sobie sam".Wiec ja postanowilem zrobic jak nalezy ze zdjeciami zeby wiedziec co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ciechon Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Właśnie o te plastikowe języczki chodzi, spróbuj je przekręcić, pójdą tylko w jedną stronę, same wychodząc pozdrawiam ciechon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszoku Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Właśnie wymieniłem ów filtr Wszystko opisane ok tylko mam jedna malutką uwagę odnośnie punktu 10: 10. Wkładamy filtr na miejsce zwracając uwagę na oznaczenia na nim,strzalki na filtrze powinny pokazywać którą strona do góry: Czy na pewno te strzałki powinny być do góry??? Na instrukcji załączonej do filtra strzałki są skierowane do dołu (i tak też włożyłem, wszystko idealnie pasuje, filtr z FILTRONa) A poza tym - jak jest różnica w tym czy do dołu czy do góry? Co się stanie jeśli założymy filtr odwrotnie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jarek1000 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Witam. Wielkie dzięki dla Pyrusa za opis wymiany tego filtra, właśnie tego szukałem. Ale mam prośbę do Pyrusa. Czy mógłbyś przesłać mi te zdjęcia ponieważ nie wyswitlają się tylko widzę jakieś angielskie napisy. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 72JANUSZ Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 (edytowane) Witam !! Kolego Pyrus - czy można jeszcze raz prosić fotki bo te nie "działają" Właśnie wymieniłem ów filtr Wszystko opisane ok tylko mam jedna malutką uwagę odnośnie punktu 10: 10. Wkładamy filtr na miejsce zwracając uwagę na oznaczenia na nim,strzalki na filtrze powinny pokazywać którą strona do góry: Czy na pewno te strzałki powinny być do góry??? Na instrukcji załączonej do filtra strzałki są skierowane do dołu (i tak też włożyłem, wszystko idealnie pasuje, filtr z FILTRONa) A poza tym - jak jest różnica w tym czy do dołu czy do góry? Co się stanie jeśli założymy filtr odwrotnie??? Jeszcze nie rozbierałem ale zasada jest jedna strzałka to kierunek przepływu powietrza. musisz sprawdzić w którą stronę "dmucha" i tak założyć filtr. SPRAWDZIŁEM u siebie udało mi się to rozebrać i strzałki są do góry. Edytowane 26 Kwietnia 2010 przez 72JANUSZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clint Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Filtr kabinowy czy inaczej przeciwpyłkowy powinnismy wymieniac co 30tys km/raz na rok(przy przebiegach rocznych ponizej 40tys km). Oczywiscie nie zaszkodzi robic tego czesciej,jesli jezdzimy po jakis zakurzonych,piaszczystych drogach. Zanieczyszczony filtr moze byc przyczyna nieprzyjemnych zapachow a takze zaparowanych szyb,a wiec nie warto oszczedzac 50pln na wymianie. Ponizej wklejam zdjecia aby nawet ktos kto ma lewe rece do roboty mogl zrobic to samemu. :one: 1. Filtr znajduje sie za schowkiem na rekawiczki przed przednim siedzeniem pasazera 2.Odkręcamy śrubokrętem krzyżakowym 2śrubki znajdujące sie pod schowkiem na dole po obu jego stronach 3.Otwieramy schowek i odkręcamy znajdującą się z boku śrubkę tzw. Torxem(wielokątny wkrętak). Jest to śrubka od ramienia podtrzymującego schowek To ta śrubka i nasadka torx 4.Potem odkręcamy wszystkie śrubki (4szt) z wnetrza schowka: 5.Teraz możemy wyjąć ostrożnie schowek,pociągamy go lekko w dół pamiętając że trzyma on sie ciągle na dwóch zatrzaskach od strony drzwi,musimy lekko schowkiem poprzekręcać żeby wyszły z otworów i by ich nie połamać: 6. Zaleca sie miec wylaczony zaplon,bo po wyjeciu schowka jest tam kilka kabelkow pod pradem(oswietlenie schowka itd) 7. Filtr znajduje się za tą klapką zaznaczoną na zdjęciu, która trzyma się na dwóch zatrzaskach: U mnie był na nich napis PUSH(pchać) co mnie zmyliło bo żeby otworzyć klapkę musimy wlozyc palce jak pokazuje strzalka za ten zaczep i pociagnac go do siebie,wtedy go nie połamiemy bo u mnie siedział dość mocno 8. Po zdjęciu klapki widzimy stary filtr Po wyjęciu starego dało się zauważyć delikatną róznicę miedzy nim a nowym filtrem 9.Teraz juz z górki. Bierzemy odkurzacz i zasysamy co sie da. Nastepnie włączamy zapłon i ustawiamy dmuchawe na najwyższy bieg,po kolei zamykamy kolejne nawiewy i czekamy co nam wywieje, znów odkurzacz i możemy zakładać nowy filtr. 10. Wkładamy filtr na miejsce zwracając uwagę na oznaczenia na nim,strzalki na filtrze powinny pokazywać którą strona do góry: 11.Filtr na miejscu to teraz zakładamy klapkę, najpierw do góry wkładając zaczepy w swoje miejsca, a potem dociskając(PUSCH) na dole aż zaskoczą na swoje miejsce 12.Zakładamy schowek na swoje miejsce,w odwrotnej kolejności do tej jak go rozkręcaliśmy i już cieszymy się świeżym powietrzem. Można kupić także nawilżacze zapachowe do filtrów i nasączyć go przed włożeniem. Mam nadzieję że komuś się przyda moja instrukcja.W razie pytań odpowiem. :one: Czy mógłbyś załączyć jeszcze raz zdjęcia bo już ich nie ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość looko Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 (edytowane) Panowie, żeby wymienić filtr kabinowy nie trzeba wogóle odkręcać schowka! Na samym dole schowka znajdują się 2 śruby a po ich wewnątrznej stronie 2 zawiasy, na których trzyma się schowek. Każdy zawias posiada małą dżwigienkę, którą pociągamy do siebie. Gdy pociągniemy 2 dźwigienki wyciągamy właśnie zawiasy, na których trzyma się schowek. W momencie gdy otworzymy schowek na jego bocznej ścianie od strony pasażera odkręcamy tylko śrubkę od teledkopu. Gdy wyciągniemy języczki i odkręcimy śrubkę wychodzi nam cały schowek i już mamy dojście do filtra. Samo ściągnięcie filtra trwa minutę! Późnej postaram się wrzucić zdjęcia. Edytowane 10 Lipca 2012 przez looko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinWROC Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Witam Kolegów i Koleżanki! Wczoraj wymianiałem filtr kabinowy w P12 , 2005 , 1,9dCi. Wymiana nie wymaga wykręcania żadnych śrób - potwierdzam. Wystarczy wyjąć JEDEN element z lewego zawiasu schowka. Jak już koledzy wspominali , ów element to trzpień/oś przypomijająca kluczyk imbusowy. Po przekręceniu o 90 stopni wyjmujemy go a następnie delikatnie przesuwamy cały schowek w prawo, tak aby lewy ogranicznik otwarcia schowka wyskoczył z prowadnicy. Następnie delikatnie odchylamy całość w dół i mamy pełny dostęp do filtra. Następny dylemat - którą stroną , oznaczoną strzałką, umieścić filtr. Najczęściej stary filtr jest już tak brudny, że wszelkie jego oznaczenia są nieczytelne. Otoż strzałka oznacza kierunek przepływu powietrza, a zatem , mówiąc brutalnie mamy taki schemat graficzny : brudna strona ------> czysta strona 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 (edytowane) Juz chyba w temacie filtra kabinowego nic nie zwojujemy. Ja osobiście na beszczela odginam ograniczniki i schowek mi wypada sam a reszta jw. Edytowane 29 Listopada 2012 przez jwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 Juz chyba w temacie filtra kabinowego nic nie zwojujemy. Ja osobiście na beszczela odginam ograniczniki i schowek mi wypada sam a reszta jw. skad ja to znam? też stosuję ta metodę i uważam, że jest najlepsza i najszybsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkady2222 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Dzisiaj właśnie zdemontowałem schowek, żeby się dostać do filtra kabinowego i nigdzie go nie mogłem znaleść Mam tylko jakąś watolinę przyklejoną do tylnej ścianki schowka i nad schowkiem gdzie jest poduszka. Jak ktoś może niech wrzuci foty, gdzie jest umiejscowiony ten filtr, bo te wcześniejsze mi się nie otwierają. Będę wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robson1988 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Pytanie z innej beczki ;] czy wasz filtr kabinowy tez był umieszczony w takiej metalowej obudowie z siatki ? z wyciętym kołem na środku ??pierwszy raz wymieniałem sam filtr i byłem nieco zaskoczony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 U mnie jest normalny filtr bez żadnej obudowy z siatki metalowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkady2222 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Wrzuci ktoś fotki, lub jakiś rysunek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 masz klapkę plastikową zasłaniającą filtr, musisz ją otworzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkady2222 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 masz klapkę plastikową zasłaniającą filtr, musisz ją otworzyć No właśnie jakbym ją znalazł, to bym nie prosił o zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 zdjęcia nie mam jak zrobić, nie widzisz żadnego plastiku - prostokąt (szeroki na 3 cm, długi 15cm)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Jak wytrzymasz do jutra wieczora to zrobię pełną sesje zdjęciową montażu i demontażu filtra kabinowego i wkleję w poradnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkady2222 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Jak wytrzymasz do jutra wieczora to zrobię pełną sesje zdjęciową montażu i demontażu filtra kabinowego i wkleję w poradnik. No oczywiście, że wytrzymam. Będę wdzięczny. A czy u Was także występuje jakaś watolina, fizelina, przyklejona do tylnej ścianki schowka ? Jak będę rozbierał to zrobię foty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.