Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10] Przełącznik świateł w P10 ...


Guest sirleo
 Share

Recommended Posts

Guest sirleo

witam

 

mam maly problem, ostatnio prawe swiatlo krotkie nie zawsze swiecilo (po jakims czasie jakby zaskakiwalo), wiec zaczalem od wymiany zarowki, okazalo sie ze zarowka byla sprawna, wiec sprawdzilem instalacje i tez okazalo sie ze jest ok, po dalszych poszukiwaniach ustalilem ze to przelacznik przy kierownicy, kilka malych ruchow tym pokretlem na manetce powoduje ze swiatlo prawe sie zapala, czy ten przelacznik jest ze tak powiem separowany na lewa i prawa strone?

Postanowilem ze rozbiore i przekonserwuje styki w tym przelaczniku, ale jak sie za to zabrac?

 

czy przelacznik swiatel jest polaczony w jednym module z przelacznikami wycieraczek i czy przez niego przechodzi os kierownicy?

 

czy aby go wyjac trzeba odkrecac kolo kierownicy i czy wiaze sie to z jakimis wiekszymi zabiegami (bez airbag)?

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest ryba

Nie musisz zdejmować kierownicy! wystarczy że odkręcisz dolną osłonę pod kolumną, wajha ma swoją kostkę. Po odkręceniu sam zobaczysz. Łatwizna!

Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Guest sirleo

ok, i juz naprawione

dla potomnych:

 

1. odkrecamy 6 srub w oslonie dolnej kierownicy, wyjmujemy okragla obwodke plastikowa wokol stacyjki

2. zdejmujemy gorna i dolna oslone kierownicy

3. wciskamy zatrzask i wysuwamy modul przelacznika z manetka

4. odlaczamy przewody od modulu

5. bierzemy przelacznik do domu i zabieramy sie za konserwacje

- ostroznie zdejmujemy plastikowa oslone nad stykami (chyba 8 zatrzaskow, po kolei podwazamy i blokujemy np zapalka oslone itd)

- po otwarciu czyscimy szmatka ze starego smaru elementy stykow i blaszek, a takze szparki pomiedzy sciezkami z blaszek

- zmatowione styki leciutko szlifujemy jakims drobnym papierem sciernym to samo robimy z blaszkami.

- dokladnie calosc czyscimy z opilkow

- styki i blaszki smarujemy smarem ogolnego stosowania np zielony (myslalem czy nie uzyc grafitowanego ale pewnie tutaj by sie nie sprawdzil ze wzgledu na swoja przewodnosc)

- skladamy ostrozne i dokladnie modul (uwazajac aby elementy trafily na swoje miejsce,)

6. sprawdzamy czy przelacznik dziala we wszytkich pozycjach, i podlaczamy go do przewodow i spradzamy dzialanie, jesli wszystko jest ok, jesli tak to montujemy go postepujac w odwrotnej kolejnosci.

 

Podejrzewam ze podobny schemat mozna zastosowac do przelacznika wycieraczek.

 

U mnie usterka polegala mniej wiecej na tym ze styk miedziany mial 3 wystajace glowki, przesuwal sie on po blaszkach i laczyl odpowiednio obwody elektryczne, ale jedna z tych glowek byla bardziej jakby starta od pozostalych 2, wiec lekko zeszlifowalem pozostale dwie uzyskujac jednakowa wielkosc 3 glowek, to wystarczylo do przywrocenia dzialania obu swiatel krotkich (wczesniej zalaczalo sie tylko lewe). Jesli glowka bylaby starta zbyt mocno, mozna sprobowac ocynowac ten element lub przylutowac taka glowke z np miedzi.

 

pozdrawiam serdecznie i dziekuje za pomoc

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest 28Darek

Jako ze u mnie w przelaczniku powstaly juz rowki na sciezkach od przelaczania to na sciezki nalozylem cienka warstwe cyny. Podobnie na elementy ktore przesuwaja sie po sciezkach . Od tego czasu minelo juz 1.5 roku i nie mam z przelacznikiem zadnych problemow.

Link to comment
Share on other sites

Mam do sprzedania cały zestaw przelaczników:

 

s-prze01.jpg

 

Przelacznik swiatel jest dobry, swiruje tylko lekko przelacznik wycieraczek gdy jest w stanie wlaczania czasowego.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Ja wlasnie mam taki sam problem z tym przelacznikiem i nie wiem czy kupic nowy(niestety tylko oryginalny koszt 400zl) czy moze go wyjac i sprobowac przeczyscic.Pojechalem do takiego czlowieka to podlaczyl mi swiatla jednotorowo i dlugie swiatlo prawe na tym ucierpiala,bo sie nie zapala wcale.Tez mialem awarie prawego swiatla jak kolega co zaczal ten temat pisac.Moze mi ktos poradzi co moge zrobic.Podobno nie ma sensu kupowac uzywanego wlacznika oswietlenia gdyz moze pasc po jakims czasie tez.Jestem juz bardziej za odkreceniem go i przeczyszczeniem tych elementow.Czy mozecie powiedziec jak zrobic to wlasciwie i na co zwrocic uwage?Dzieki

Link to comment
Share on other sites

witam, jasne ze nie ma sensu kupowac nowego a tym bardziej uzywki, mi raz sie zdarzylo ze przestala dzialac jedna strona tak jak pisalem, rozebralem, wyczyscilem, nasmarowalem i dziala do dzis, a jezdze caly rok na swiatlach wiec taka akcja napewno nie zaszkodzi a tylko pomoze, polecam wyjac ta manetke z przelacznikiem, odlaczyc i zaniesc do domu i porozkladac ostroznie, jak cos to pytaj smialo. Jak masz dostep do cyfrowki to moze porob troszke zdjec to sie podlaczy je do jakiegos txt i umiescimy poradnik na glownej stronie, pzdr

Link to comment
Share on other sites

Jak masz dostep do cyfrowki to moze porob troszke zdjec, podlaczy sie je do jakiegos txt i umiescimy poradnik na glownej stronie, pzdr

 

.... o widze ze jest juz cos takiego http://www.nissanklub.pl/zrob_sam.php?pid=...id=3&tid=37 poczytaj sobie

 

aha wazne jest uzycie jakiegos smaru, nie zadne wd40 itp, tylko porzadny smar techniczny, ja kupilem swego czasu taki w tubce (ala pasta do zebow) zielony polprzezroczysty, sprawdzil sie idealnie, uwazaj tylko na grafitowe itp, smar zapobiegnie a napewno spowolni sniedzenie (utlenianie), upalanie i scieranie powierzchni stykowych, pzdr

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Witam tez mam problem z prawym światłem mijania. Troszke a nawet bardzo mnie to irytuje. Czy wie ktos moze ile moglo by to kosztowac w warsztacie za zrobienie tego?? za odpowiedz z gory dziekuje.

Link to comment
Share on other sites

:) Koszt to jakies 400 zlotych :D Moze kup uzywany na szrocie.

 

w Aso zaśpiewaja ci taka sumkę że oczy ci wyjdą :P a co do szrotu to poszukaj możne z jakeigos rozbitka albo na forum w dziale sprzedam :>

Link to comment
Share on other sites

Czyli rozumiem ze bez nowego (uzywanego) przełącznika mi tego w warsztacie nie zrąbią???

Link to comment
Share on other sites

Chyba że jakiś mechanik amator za to się weźmie :) Jeśli masz jakieś zdolnosci manualne to możesz go sam rozebrać. Wyżej jest to opisane i jest to dość proste. Jak miałem P10 to sam to naprawiłem. Trzeba przeczyścić płytki i bardzolekko je podgiąć i powinno pomóc. U mnie po naprawie przez 5lat działało i może działa dalej ale już jakiś czas temu sprzedałem moją pierwszą nyskę :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam odebrałem właśnie primerke od mechanika wczoraj. Był dośc sprytny by sie z tym uporac. Wprawdzie koszt wyniósł mnie 250 zl ale wszystko bedzie smigac przez jakies 6 lub 7 lat. Nie wymienial przełacznika tylko zrobil to na przekaznikach. Nie wiem jak bo nie znam sie na tym. Ale problem mam juz z glowy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...