Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] czujnik temperatury zewnetrznej


Gość vqsoft1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

sam termistor 3.3 k i dolutowałem jeszcze rezystor 100k i na razie mi działa poprawnie.

Ja jak miałem 3,3 koma to mi zaniżał o 2 stopnie dopiero jak zeszłem do 2.9 k to mi pokazuje dobrą temperature

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ludzie....!!!

Zima idzie! Ulituje się ktoś nade mną? :)

Mieszkam na Bemowie ale moge gdzieś podjechać - może jakiś bardziej zaawansowany enduser, który zamontował z sukcesem termometr oświeciłby mnie osobiście lub telefonicznie?

Plisss...

Nie udaje mi się samodzielnie uruchomić tego czujniak...

S/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że już rozwiązałeś problem. A Ty stoisz w miejscu. Odpowiedz mi na pytania.

1. Czy jest wtyczka do czujnika?

2. Co pokazuje sie na tablicy po naciśnięciu tych dwóch przycisków?

3. Czy próbowałeś uruchomić kalibrację termometru tak jak było wcześniej opisane?

 

Naciskasz oba przyciski od resetu i ustawienia zegara oraz włączasz zapłon przy jednoczesnym zwolnieniu jednego z przycisków. Po tej operacji pojawia się na wyświetlaczu wskazanie temperatury od np -38 potem rośnie do 40 i spada, cała ta kalibracja trwa jakiś czas. Koledzy pisali że bez jazdy na wł zapłonie to ok 15 min ale sam nie testowałem. Wiem że u mnie to trwało kilkanaście minut. Przez cały ten czas wskazanie migało. Potem zapaliło się na stałe i teraz miga tylko gdy temp na drodze spadnie w okolice +3 °C (miga tylko stopień celsjusza). Jest to operacja trochę irytująca ale powinno się udać. Jeżeli na wyświetlaczu nic się nie pojawi a jest on przystosowany do termometru to napewno jest brak styku w instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naciskasz oba przyciski od resetu i ustawienia zegara oraz włączasz zapłon przy jednoczesnym zwolnieniu jednego z przycisków.

Jak juz wciśniesz te przyciski to poczekaj kilkanaście sekund aż cokolwiek innego się pojawi na wyświetlaczu i dopiero puszczaj na początku mogą się tylko dwie kreski i stopień Celsjusza ale to normalne u mnie potrafił się kalibrować nawet 3 dni a kreski zamienić się na cyferki nawet po kilkunastu godzinach. A jak będziesz na Tarchominie z Bemowa to jednak kawałek to mogę ci pokazać jak to zrobić oraz sprawdzimy czy masz wszystko co potrzeba. Bo z tego co wiem to wszystkie wersje maja instalacje pod termometr i maja przystosowane wyświetlacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mtrojanow

Mam pytanie: Czy można gdzieś jeszcze kupić czujnik temperatury zewnętrznej, wykonywany przez jednego z użytkowników tego forum. Czytałem inne wątki dotyczące w/w czujnika i natrafiłem na posty w których opisywany był taki zamiennik za ok. 50zł. No i jeszcze mam pytanie odnośnie resetu czujnika, czy w almerze po face liftingu procedura resetu jest identyczna jak opisana w tym poscie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie: Czy można gdzieś jeszcze kupić czujnik temperatury zewnętrznej, wykonywany przez jednego z użytkowników tego forum. Czytałem inne wątki dotyczące w/w czujnika i natrafiłem na posty w których opisywany był taki zamiennik za ok. 50zł. No i jeszcze mam pytanie odnośnie resetu czujnika, czy w almerze po face liftingu procedura resetu jest identyczna jak opisana w tym poscie?

 

Na początek, aby nie wchodzić w koszty kup sobie w sklepie z elektroniką termistorek 3,3 k (za 2,50 zł), podłącz do wtyczki i spróbuj uaktywnić tak jak pisałem. Jak sie nie uda to przynajmniej kosztów nie poniesiesz ale moim zdaniem powinno się udać, ja jestem tego przykładem. Też korzystałem z pomocy na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem samoruby już nie kupisz chyba że zrobisz sobie sam . A uzywane kosztują od 50 - 100 zł tylko trzeba podzwonić do tych co częściami handlują do nissana czasami maja ale nie zawsze. Ale możesz dopasować sobie sam ternistor który kosztuje okolo 2 zł. niektórym działa ten 3,3 koma ale mi oszukiwał o 2 stopnie w dół więc zlutowałem szeregowo 2,2 + 0,35+0,35 = 2,9 koma i pokazuje mi dobrze przy obecnych temperaturach sumie 6 zł.

 

[ Dodano: Pią 21 Gru, 2007 10:26 ]

A procedura podobno jest we wszystkich taka sama

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mtrojanow

Dzięki za szybką odpowiedź. Jak będę miał czas to podskoczę do elektronicznego i poszukam termistorka. Ja za bardzo się nie znam na elektronice tak więc lutowanie szeregowe kilku ternistorów raczej odpada. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź. Jak będę miał czas to podskoczę do elektronicznego i poszukam termistorka. Ja za bardzo się nie znam na elektronice tak więc lutowanie szeregowe kilku ternistorów raczej odpada. ;)

 

Musisz tylko przylutować do końcówek termistora grubsze druciki żeby ciasno weszły do otworków we wtyczce. Żadnych lutowań szeregowych czy równoległych. Musisz popróbować, ja też robiłem różne próby aż mi sie udało. Jak znajdę czas to zapodam fotkę jak ja zrobiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupujesz termistorek (dobrze by było żeby był dobrej jakości) dolutowujesz do nóżek druciki miedziane (np. wycięte ze środka przewodu koncentrycznego antenowego) i wkładasz do wtyczki i próbujesz aktywować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1 ) No więc wtyczka jest - była przyczepiona taśmą do wzmocnienia pasa przedniego, na środku przed chłodnicą. Wcisnąłem w jego dziurki końcówki drucików z czujnika, który kupiłem na allegro

ad2) Teraz udało mi dojść do etapu, że po puszczeniu jednego z klawiszy i przekręceniu zapłonu pokazuje mi się "wszystko" :)

Tzn. wszystkie dopuszczalne, aktywne pola wyświetlacza - w tym i temperatury...

Jesli nic z tym nie robię to po kilkudziesięciu sek. wyświetlacz wraca do standardowych wyświetleń. Jeśli jednak w tym czasie rusze którys z przycisków to zaczynają mi się pokazywać kolejno różne magiczne kody :-/

 

Ale skubany termometr nadal nie chce się aktywować...

S.

 

Myślałem że już rozwiązałeś problem. A Ty stoisz w miejscu. Odpowiedz mi na pytania.

1. Czy jest wtyczka do czujnika?

2. Co pokazuje sie na tablicy po naciśnięciu tych dwóch przycisków?

3. Czy próbowałeś uruchomić kalibrację termometru tak jak było wcześniej opisane?

 

Naciskasz oba przyciski od resetu i ustawienia zegara oraz włączasz zapłon przy jednoczesnym zwolnieniu jednego z przycisków. Po tej operacji pojawia się na wyświetlaczu wskazanie temperatury od np -38 potem rośnie do 40 i spada, cała ta kalibracja trwa jakiś czas. Koledzy pisali że bez jazdy na wł zapłonie to ok 15 min ale sam nie testowałem. Wiem że u mnie to trwało kilkanaście minut. Przez cały ten czas wskazanie migało. Potem zapaliło się na stałe i teraz miga tylko gdy temp na drodze spadnie w okolice +3 °C (miga tylko stopień celsjusza). Jest to operacja trochę irytująca ale powinno się udać. Jeżeli na wyświetlaczu nic się nie pojawi a jest on przystosowany do termometru to napewno jest brak styku w instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczynają mi się pokazywać kolejno różne magiczne kody

 

Podaj jakie wartości tych kodów wyświetlają się. Ja sprawdzę u siebie i porównam. Może nie być połączenia z termistorem. Kilka razy wepnij i wypnij czujnik z wtyczki. Sprawdź jaka jest oporność termistora. Popróbuj uaktywnić kilka razy z czujnikiem i bez niego. A co do tych kodów to Ci napiszę później co oznaczają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten twój czujnik temperatury napewno jest dobry moze trzeba wziąść miernik i zobaczyć czy wogle jest sprawny jak nie masz miernika to bujnij się do mnie na białołękę i go sprawdzimy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
no i jak w koncu ? czekamy dalej ?

 

Witam,

 

U mnie na wyświetlaczu pojawiają się dwie kreski i C Czy ja mam w ogóle czujnik bo nawet nie wiem. Gdzie to sprawdzić bo szukałem go koło klaksonów i nic tam nie`widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość lewandoree

Witam mam okazje kopić na allegro czujnik temperatury zewnętrznej z almery n16 1,5 benzyna (anglik w sensie kierownica po prawej ) z samochodu przeznaczonego do rozbiórki jest to model przed FL , tu moje pytanie czy czujnik będzie pasował do n16 z 2005 r ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem ten czujnik, ale aktywacja w mojej almerze nie powiodła się... mimo postępowania zgodnie z opisaną na tym forum procedurą - jakieś kody pojawiły się i po naciskaniu zegarów zmieniały ale czujnik się nie aktywował :((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem ten czujnik, ale aktywacja w mojej almerze nie powiodła się... mimo postępowania zgodnie z opisaną na tym forum procedurą - jakieś kody pojawiły się i po naciskaniu zegarów zmieniały ale czujnik się nie aktywował :((

 

czyli raczej nie polecane.. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...