Gość frugo164 Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 Witam wszystkich . mam takie małe pytanko dotyczy wymiany ramy widziałem jeden temat na tym forum ale nie nie było tam rzeczy która mnie interesuje a mianowicie czy rama od terrano 2 będzie pasowała do mojego tyrana I , i zastanawiam się czy warto wymieniać czy raczej zająć się naprawą tej którą mam. patrząc po cenach na allegro cena ramy waha się w granicach 700 do 1200 pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 Witaj! Ja uważam, że lepiej wziąć się za naprawę swojej ramy oczywiście pod warunkiem, że jest jeszcze co naprawiać. Pozostanie Ci 700 - 1200 złotych na jej naprawę, piaskowanie i profesjonalne zabezpieczenie antykorozyjne. Z Allegro kupisz to samo co masz a tylko będziesz lżejszy o 700 -1200 zł., a i tak będziesz musiał zrobić przy nowo kupionej ramie prawie to samo co przy swojej. Jedyny plus w zakupie to, że można jeździć w trakcie tej roboty, a tyko później wymiana jej i to tylko tyle. W swoim Mavericku piaskowałem ramę i konserwowałem ją choć i tak popełniłem błąd bo na czystą blachę nie położyłem BRUNOXU ( dowiedziałem się o nim już po fakcie), a tylko podkłady i czarny chlorokauczuk. BRUNOX sprawdzałem później na innych elementach i okazał się bardzo dobrym gruntem na czystą stal i miejsca nie calkowicie doczyszczone z rdzy. Po jego cienkim nałożeniu pędzlem lub natryskiem stal po chwili wchodzi z nim w reakcję i robi się czarna powłoka. Dopiero na ten grunt podkłady i farby nawierzchniowe. UWAGA ! nie wolno nawet raz włożyć już używanego pędzla do opakowania z preparatem gdyż zniszczy się cały preparat, należy odlewać do innego naczynka ten preparat i w nim moczyć pędzel, jeśli coś zostanie to pod żadnym pozorem nie wolno resztki wlewać do oryginalnego opakowania. POZOSTAŁOŚĆ WYLAĆ !!! Ja odlewałem na kilka zamoczeń pędzla gdyż w większej ilości już po kilku zamoczeniach pędzla preparat zmieniał barwę na ciemną. Uważam, że jest to wspaniały grunt ! Przykład: wypiaskowany element stalowy zagruntowałem BRUNOXEM i przeleżał on na oknie w zimnym i wilgotnym garażu od wczesnej jesieni aż do wiosny i nie mam na nim rdzy choć jest zagruntowany tylko samym BRUNOXEM - inne elementy natychmiast rdzewiały. To jest tylko moja rada, a co zrobisz to już Twój wybór. Co do zamiany ramy z Terrano II do I to tego nie praktykowałem, więc nie zabiorę głosu. Wydaje mi się jednak, że jedynki miały też inne silniki, a co za tym idzie to różne mocowania ich do ramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bigi Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 z tego co pamietam to na rajdy4x4 ktos pisal ze nie pasuje rama z 2 do 1. a ramy to chyba bolaczka wszystkich T1. Sam mam dwie laty takie po 40-50 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość frugo164 Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 wielkie dzieki panowie za wskazówki. bedzie chyba tyranka postawić na jakiś czas na warsztat i zrobic mu malutki remoncik ramy i konserwacjie całego podwozia jeszcze tylko jedno pytanko jak sie kształtuje teraz cenowo taki remont chodzi mi o piaskowanie itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bigi Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 myslisz o zdjeciu budy z ramy ? jak rozmawialem z majstrem to mowil ze 2000 co najmniej za wszystko. Ale to tez zalezy od warsztatu. Na pewno roboty kupa jak zdejmiesz bude to i licz sie ze inne rzeczy podochodza. A jak buda pod spodem ? nie masz dziur pod tylna kanapa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość frugo164 Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Musze sie liczyc ze zdjęciem góry żeby dobrze to i na długo zakonserwować . buda wygląda w porządku widać jakieś zalążki rudej ale to nie jest taki problem z tym to sam poradze sobie , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Zdejmowanie budy z ramy to jest przerąbana robota. Tylko się wydaje, że to 10 śrub, kolumna kierownicy i lewarki, ale to jest roboty na 2 dni (przy założeniu, że jest podnośnik, albo 10 chłopa. Rama z T2 nie pasuje do T1 bez przeróbek mocowań. Sam remontowałem swoją ramę, ale bez piaskowania i zdejmowania budy z ramy. Remont był tak na szybko, bo już się zaczynała łamać z tyłu. Długie łaty, porządny spaw i nie ma bata, żeby nie wyszło. PS. Zwykle górna cześć ramy nie jest mocno skorodowana, więc da się odczyścić do czystego metalu. A ramy to bolączka wszystkich starych terenówek, więc proszę tu tylko Terrano nie wymieniać. Ktoś przeczyta, a potem będzie gadał, że terrano to syf, bo ramy rdzewieją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość frugo164 Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 to teraz kolejna kwestia : czy są jakieś ograniczenia co do remontu ramy chodzi mi o to czy jakieś przepisy precyzują jakie mogą a jakie nie mogą być spawy na rami i czy taka spawana rama przejdzie przegląd czy trzeba ją dobrze zamaskować że była wzmacniana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 Spawaj i się nie martw o przegląd. Spaw ma być mocny. Jak będzie spawane migomatem, to dobry spawacz zrobi tak, że na pierwszy rzut oka nikt ci tego nie wykryje. PS. A sprawdzali ci kiedyś ramę na przeglądzie? Bo mi nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość frugo164 Opublikowano 15 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 raport z pracy: prace idą dość powoli ale rama odrazu wyglada lepiej materiał jaki kupiłem to profil zamknięty 70x70x3 może troche za gruby ale dajemy z kumplem rade mam na tyle dobrze że góra ramy jest w dośc dobrym stanie także obkladamy tylko 3 strony sporo jest pierdzielenia w obspawywaniem mocowań . ale myśle że bedzie dobrze jak narazie koszty to jakieś 250 złoty materiał na jedną strone + jakieś tam dodatki np drut do migomatu, rękawice czy tarcze do szlifierki więc mysle że nie bedzie to takie strasznie drogie remontowanie gorzej bo przy okazji rozbieram zawieszenie z przodu i klania sie wymiana amorków(150 za sztukę) i kilku końcówek (po 35 zł za szt) i sworznie dolne do wymiany (47 za 1) troche kasy wsadze ale myśleże bedzie warto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arecki_28 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Witam. Odświeżę trochę temat, mianowicie. Czy rama z T1 3.0 V6 91 rok 3 drzwiowy. podejdzie do T1 2,7 TD 91 rok 5 drzwiowy. Dziękuje za szybka odpowiedz . Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość terranosaur Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 podejdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arecki_28 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 podejdzie Dzięki rozwiałeś moje ostatki niepewności . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prowokator Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 Witam. Odświeżę trochę temat, mianowicie. Czy rama z T1 3.0 V6 91 rok 3 drzwiowy. podejdzie do T1 2,7 TD 91 rok 5 drzwiowy. Dziękuje za szybka odpowiedz . Pozdrawiam. Lepiej sprawdź wymiary Pozdrawiam 16.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arecki_28 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 Lepiej sprawdź wymiary Pozdrawiam Tak tak jak będzie rama na wierzchu to pomierzę, materiał z tego pdf-a mam już wydrukowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bigi Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 mi sie sypla rama ze dwa miechy temu pomiedzy mocowaniami sprezym a amorkow z tylu, dalem do majstra, ponoc ojciec odebral z miesiac temu, koszt 1300 zl ale od tych mocowan do tylu calosc zrobili nakladki. Jeszcze nie widzialem ale mam nadzieje ze bedzie zyc. Remont bez zdejmowania budy tylko delikatnie podnniesona zeby bylo dojscie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arecki_28 Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Tak tak jak będzie rama na wierzchu to pomierzę, materiał z tego pdf-a mam już wydrukowany. Odświeżę trochę może się komuś przyda. Rama z benzyniaka pasuje, trzeba jedynie jedna belkę podmienić pod przednim dyfrem od diesla, nie wiem czemu ale otwory są o 2 cm przesunięte. Pozdrawiam forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jrock7 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Pytanie do forumowiczow z trojmiasta, gdzie w okolicy moge zrobic rame (drobne naprawy+piaskowanie/konserwacja). Szukam sprawdzonego kontaktu. Z gory dziekuje za odp. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakula81 Opublikowano 10 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2011 Witam wszystkich . mam takie małe pytanko dotyczy wymiany ramy widziałem jeden temat na tym forum ale nie nie było tam rzeczy która mnie interesuje a mianowicie czy rama od terrano 2 będzie pasowała do mojego tyrana I , i zastanawiam się czy warto wymieniać czy raczej zająć się naprawą tej którą mam. patrząc po cenach na allegro cena ramy waha się w granicach 700 do 1200 pln. Witam Rama od TII podejdzie po niewielkich przeróbkach. Zrobiłem kilka dni temu taki zabieg. Spawacz wziął 500zł za przeróbkę. Teraz moje TI ma chyba najzdrowszą ramę w Polsce:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 10 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2011 ostatnie moje pajero pogniło bardzo mocno, szczególnie przy tylnych amorkach.... obspawanie blacha 3 zajęło 8 godzin. Była to najmocniejsza konstrukcja w pajero z 91 roku. Przeżyła takie rzeczy jak skoki, podskoki przejazdy po kamlotach i inne loty. Koszt w dobrym warsztacie (choć zaprzyjaźnionym) 350 pln. osobiście jestem zdania, ze póki jest do czego spawać trzeba spawać. Profesjonalne zakonserwowanie ramy ze zdjęciem budy, czyszczeniem obspawaniem itd nie może kosztować 1500 pln. takie konserwowanie za 1500 pln z cala tą resztą to sobie można na resoraku zrobić w domu. No chyba, ze ktoś robi sam. Wtedy koszt materiałów może tyle wynieść. A i tak zostaje pytanie co z wnętrzem? jak niby ten ktoś doczyści ją w środku? Wszystko to półśrodki.... Dla tych co maja sporo siana - ramę można zrobić nową !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezarst Opublikowano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 Witam Rama od TII podejdzie po niewielkich przeróbkach. Zrobiłem kilka dni temu taki zabieg. Spawacz wziął 500zł za przeróbkę. Teraz moje TI ma chyba najzdrowszą ramę w Polsce:) Witam Rama od TII podejdzie po niewielkich przeróbkach. Zrobiłem kilka dni temu taki zabieg. Spawacz wziął 500zł za przeróbkę. Teraz moje TI ma chyba najzdrowszą ramę w Polsce:) Witam Widzę, że wątek przygasł jakiś czas temu. Niestety mój problem z ramą nabrzmiał niedawno do tego stopnia, że kolejne naprawy mojego egzemplarza raczej nie wchodzi w rachubę a kupowanie równie starej też jest dyskusyjne (rocznik 94), w związku z tym mam pytania do zkula81 (ale nie tylko do niego) Jak się zabrać do przekładki ramy z TII do TI ? W zasadzie najpierw na co zwrócić uwagę przy zakupie (pomińmy stan). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakula81 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 Witam Widzę, że wątek przygasł jakiś czas temu. Niestety mój problem z ramą nabrzmiał niedawno do tego stopnia, że kolejne naprawy mojego egzemplarza raczej nie wchodzi w rachubę a kupowanie równie starej też jest dyskusyjne (rocznik 94), w związku z tym mam pytania do zkula81 (ale nie tylko do niego) Jak się zabrać do przekładki ramy z TII do TI ? W zasadzie najpierw na co zwrócić uwagę przy zakupie (pomińmy stan). Widzę, że mieszkasz niedaleko mnie. Często przejeżdzam przez Pisz wiec jak coś możemy się dogadać. Nad zakupem ramy do T I zapomnij abyś znalazł w dobrym stanie. Aby się zabrać musisz wiec kupić od TII najlepiej jak już jest wymontowana. Ja pojechałem oglądać ramę z 2001r. Miałem starą zdjętą więc pobrałem wszystkie wymiary. Jak pomierzyłem okazało się, że różnią sie mocowania poduch budy, trochę trzeba było przerobić mocowanie zbiornika paliwa i przedniego zderzaka. Zpawacz mi wszystko zrobił na wzór starej ramy. koszt 400zł. Dostarczyłem rame do warsztatu i mi koleś przełożył. Warto kupić odrazu łącznik stabilizatora tyl. i wszystkie tuleje gumowe bo podczas rozbiórki polecą. Za przekładkę zapłaciłem 1700zł. Ale jak masz warunki i trochę wyobraźni i kogoś do pomocy to powiem szczerze, że sam ten temat ogarniesz. Niedawno sam podnosiłem bydę do liftu, a samemu podnosić jak masz sprzet to bajka. Jak masz pytania to śmiało. 605 342 457 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezarst Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Widzę, że mieszkasz niedaleko mnie. Często przejeżdzam przez Pisz wiec jak coś możemy się dogadać. Nad zakupem ramy do T I zapomnij abyś znalazł w dobrym stanie. Aby się zabrać musisz wiec kupić od TII najlepiej jak już jest wymontowana. Ja pojechałem oglądać ramę z 2001r. Miałem starą zdjętą więc pobrałem wszystkie wymiary. Jak pomierzyłem okazało się, że różnią sie mocowania poduch budy, trochę trzeba było przerobić mocowanie zbiornika paliwa i przedniego zderzaka. Zpawacz mi wszystko zrobił na wzór starej ramy. koszt 400zł. Dostarczyłem rame do warsztatu i mi koleś przełożył. Warto kupić odrazu łącznik stabilizatora tyl. i wszystkie tuleje gumowe bo podczas rozbiórki polecą. Za przekładkę zapłaciłem 1700zł. Ale jak masz warunki i trochę wyobraźni i kogoś do pomocy to powiem szczerze, że sam ten temat ogarniesz. Niedawno sam podnosiłem bydę do liftu, a samemu podnosić jak masz sprzet to bajka. Jak masz pytania to śmiało. 605 342 457 Dzięki za szybką reakcję! Mam o tyle komfortową sytuację, że posiadam szwagra z małym warsztatem. Mam pytanie czy twój tyran to diesel, czy benz? I jaki to może mieć wpływ na sam kształt i wymiary ramy? Wyjęcia starej ramy do zebrania wymiarów jak na razie chciał bym uniknąć, ze względu na to, że używam go do pracy i nie bardzo mogę go wyłączyć z ruchu, na razie łatamy go w biegu. W lutym będzie mógł chwilę postać i wtedy planuję zrobić z nim porządek ale do tego czasu chciał bym zakupić "nową" ramę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakula81 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Dzięki za szybką reakcję! Mam o tyle komfortową sytuację, że posiadam szwagra z małym warsztatem. Mam pytanie czy twój tyran to diesel, czy benz? I jaki to może mieć wpływ na sam kształt i wymiary ramy? Wyjęcia starej ramy do zebrania wymiarów jak na razie chciał bym uniknąć, ze względu na to, że używam go do pracy i nie bardzo mogę go wyłączyć z ruchu, na razie łatamy go w biegu. W lutym będzie mógł chwilę postać i wtedy planuję zrobić z nim porządek ale do tego czasu chciał bym zakupić "nową" ramę. nie ma różnicy między dieslem, a benzyną wersją 3-drzwiową, a 5-drzwrzwiową. Taki koncern jak nissan nie bawiłby się w powiększanie kosztów i robienie ramy pod konkretny silnik czy liczbę drzwi. Nawet masz przykład w osobówkach gdy płyta podłogowa golfa IV jest stosowana również g octavi I (wszystkie wersje) czy w leonach. Takze bez obaw, kupuj ramę. Pomierz ją w najważniejszych punktach: rostaw osi, szerokosć w osiach, szerokość umiejscowienia silnika. Resztę w garażu z kumplem przerobisz (mocowanie budy, zderzaka czy zbiornika paliwa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 (edytowane) ehh powiem ja jestem po ... roboty sporo, kasy sporo, u mnie rama goła do piaskowania itd. dotyczy pickupa jak starczy czasu to będzie obiecany fotoworklog z roboty, na razie jak ktoś ma pytanie to coś podpowiem o ile się będę orientował, bo za ramą to poszedł lift tylko trochę bo 40mm same środki do ramy wyszło ponad 1500 używałem przemysłowych anie tego co w marketach sprzedają jako super ... no zakula81 o ile mój się na T1 kwalifikuje to stawaj do pojedynku !! kto ma lepszą ramę teraz 1. korund .... 2. podkład interplus 356 .... 3. politertan interthane 990 .. i to tyczy się reszty od dołu prawie 3mce robiąc samemu no z pomoca ojca i brata weekendami, na podwórku przed domem ... a auto jeździ jakby kto pytał oddzielnym problemem jest załatwienie prawne sprawy po wychodzeniu ścieżki mam już numery zastępcze, powiem ze kto nie zrobił tego to się niech spieszy diagnosta mi mówił ze się zmieniają przepisy i będą problemy z nowym numerem za przekładkę 1700 ? gdzie tyle biorą u mnie chcieli minimum 10k do wymiany jeszcze wszystkie przewody hamulcowe będa Edytowane 7 Grudnia 2011 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.