Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Autko na wolnych obrotach chodzi jak maly traktorek :(


Gość grzesoko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość grzesoko

Witam

Moj ojciec jest od paru dni posiadaczem Micry K11 z 2002 roku z silniczkiem 1,0.

W aucie po zakupie wymieniony zostal olej i swiece. Filtr powietrza misial byc niedawno wymieniany, bo wyglada jak nowy. Zauwazylem, ze auto jak juz sie nagrzeje to na wolnych obrotach zaczyna trzasc jak w dieselku, dodatkowo wplyw na obroty ma wlaczenie odbiornika pracu - swiatla itp. Nie mam doswiadczenia z japoncami, wiec nie wiem czy to normalne (podejzewam, ze nie).

Z gory dzieki za wszelkie sugestie.

Moze jest jakas dobra dusza z dolnego slaska, ktora by miala ochote organoleptycznie sprawdzic to autko ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesoko

hah, jednoelektrodowe, ale symbolu nie mam pod reka (cos sprzedawca mowil, ze 33 albo 13) zagladalem mu przez ramie, wiec jestem pewny, ze sa dobrze dobrane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinny być NGK BCPR5ES-11 .

Najważniejsza "5"tka to ciepłota

B średnica gwintu 14mm

C klucz 16mm

P przesunięcie punktu zapłonu

R opornik przeciwzakłóceniowy

E gwint długi

S gwint standartowy ( skok 1,25mm)

11 odstę elektrod (1,1mm)

Jeśli są takie to bez problemu powinien ładnie palić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale "5"tka -to Ok,reszta nie ma wpływy na pracę 33 to podtyp V-line.Jeśli nie ma "S" to znaczy że też standartowy gwint.Ciepłota odpowiednia.

Trzeba sprawdzić silniczek krokowy wolnych obrotów,a najlepiej zdemontować przepływomierz i przepłukać w benzynie ekstrakcyjnej.

Może to być równierz kwestia nieprawidłowo działającego zaworu EGR,który powinien otwierać obieg recyrkulacji spalin dopiero po nagrzaniu silnika,a może nie być domknięty i spaliny cofają się do dolotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba mam w mojej mrowie dokladnie to samo. Ale jak jade to chodzi gladko...tylko na jalowym biegu i jak jest nagrzana. Ale jezdze..i sie nie przejmuje poki co. Ostatnio zrobilem prawie 1000km do Niemiec i spowrotem i nie slucham jalowego...hihih

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pokajoke

W moim mikronie '99 1.0 mam to samo. Faktycznie przeczyściłem przepustnicę i krokowy w benzynce tak jak to jest w podpiętym na górze poście. Ponadto przelutowałem styki i była poprawa w chodzie na jałowym nie "traktorkował". Jednak po kilku miesiącach sprawa wróciła jak bumerang i może gdybym wiedział gdzie jest ten zawór EGR to jeszcze jego chętnie bym dopicował. :one:

Jak ktoś dokładnie wie to niech opisze gdzie Egr-a szukać.

 

[ Dodano: Czw 14 Maj, 2009 15:49 ]

Alfabox026 BRAWO!!!

Takie informacje to ja luuubię :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i może gdybym wiedział gdzie jest ten zawór EGR to jeszcze jego chętnie bym dopicował

Rzeczywiście dobre pytanie :/ Sorki za zmyłkę w K11 nie ma EGRa,a kto by na to wpadł :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marzenia

witam. jestem tu nowa ale mam problem ze swoja micrą k-11 95r. Otóz jak jest rozgrzana to nie zawsze, nie ma niestety regularności ( jedynie taka ze tylko przy rozgrzanym silniku) na wolnych obrotach zaczyna nią telepać, widac jak otoworze maske ze wszystko sie trzęsie, tak jakby sie dławila,zapalaja sie kontrolki ładowania akumulatora i oleju po czym wraca na obroty i po paru minutach takiej dziwnej pracy czasem zgasnie. Dzieje sie tak tylko czasami, ale jak juz to lekkie dodanie gazu ratuje sytuacje. Byłam u mechanika to jeden inteligent przeczyścił caly układ wtryskowy z przekonaniem że to pomoże lecz niestety nie pomogło, pojechalam do następnego, podpiąl ja pod komputer i jak w końcu zaczela szalec to na parametrach wyszlo że sonda lambda nie pracuje, wymienili , przeczyścili silnik krokowy lecz problem pozostał. wczoraj kolega sprawdził jak było juz ciemno czy iskra gdzieś nie lata po kopułce ale tez nic. proszę doradźcie gdzie szukać problemu. Pytałam mechanika czy to nie wina przepływomierza bo i takie odpoweidzi tu wyczytałam ale stwierdził że wyszło by to na mierniku jak byla podłaczona. Więc gdzie szukać problemu?? Jak ktos ma jakis pomysł to proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marzenia, Mi w Primerze nie wyszło na kompie że przepływka jest padnięta, a była. Najlepiej by było pozyczyc od kogoś na chwilę sprawną przepływkę, podpiąć i zobaczyć jaki będzie efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marzenia, Mogłoby. U mnie co jakis czas spadał z obrotów, potem wracał albo i nie wracał. Regularności żadnej. Poszukaj na formu ludzi z Twojej okolicy. Na pewno kogos znajdziesz:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marzenia, Zajrzałem na allegro i nie są to tanie rzeczy koło 350 - 500 zł. Porozmawiałbym na twoim miejscu z użytkownikami micry i sprawdził dokładnie czy to akurat wina przepływki. Nie warto wywalać kasy jeśli jest dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marzenia

Żyzny, czytalam posty uzytkowników micry i spotkalam sie z odpoweidziami żeby sprawdzić zimne luty, tylko pytanie jak to zrobic czy potrzeba do tego wyspecjalizowanego mechanika i czy czasochłonne to jest. niestety mało sie na tym znam :<

powiedz mi czy świece mogłyby powodować takie objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marzenia

Żyzny. pewnie to zabrzmi idiotycznie ale nie weim czy byly wymieniane. podobno tak ale mialy byc tez wymienione przewody i jak sie okazało są fabrycznie nowe bo wybity jest na nich rok produkcji 95, wiec nie weim czy ze świecami nie jest podobnie, wczoraj kolega do nich zaglądal i troszke je przeczyścił ale chce je dzisiaj wymienic. ale czy to pomogło to nie wiem, rano bylo ok ale to o niczym nie swiadczy bo wczoraj rano tez nie szalala a popoludniu pokazala na co ja stac :(:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marzenia, Wymiana świec na pewno nie zaszkodzi. Objaw jaki jest u Ciebie może wystapić w przypadku gdy któryś gar wyjdzie z pracy. A to może być spowodowane złą pracą świec. Ja u siebie zanim zmieniłem przepływomierz to wymieniłem swiece i kable no i sondę. Ktoś może powiedzeć, że wywaliłem kasę niepotrzebnie, ale miałem pewność, że to co wymieniłem jest OK, a przy koszcie przepływki to pikuś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marzenia

Żyzny, Własnie dlatego chce to dzisiaj zrobić,(mam nadzieje ze z kupnem świec nie bedzie problemu), tak samo jak wymienic filtr paliwa bo tez nie byl wymieniany, choć nie weim czy on mialby tu cos do rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marzenia, Świece powinnaś dostać od ręki. Co do wymiany filtra to co jakiś czas powinno się go wymienić. Z czasem się zapycha i zmniejsza się jego przepustowość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...