Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

KATALIZATOR


qwasar
 Share

Recommended Posts

Przez przypadek trafiłem na takie coś:

"Producent: MG MOTORSPORT

Opis: Komora rezonasowa montowna w miejsce katalizatora w układzie wydechowym. Pozwala na zachowanie niezmienionego momentu obrotowego w niskich zakresach prędkości obrotowych silnika. Zamontowanie komory nie powoduje również (!)wzrostu spalania paliwa co jest niestety nieuniknione po wycięciu katalizatora."

 

Fakt, że po modyfikacjach dokonanych z Coobciem (usunięcie kata, przyspieszenie zapłonu, porting kolektora wydechowego, usunięcie EGR) zuzycie paliwa (gazu) wzrosło o ok 25%....

Link to comment
Share on other sites

tak się zastanawiam dlaczego wyjęcie katalizatora powoduje wzrost zużycia paliwa?

Nie bardzo potrafię to sobie wytłumaczyć, raczej bym obstawiał że zużycie powinno być mniejsze...

Link to comment
Share on other sites

Guest Xzandafer

Bo jest mniejsze, a przynajmniej być powinno. Zmiany takie jak opisał Qwasar powinny dać lepszą kulturę pracy silnika i nieco mniejsze spalanie. Fakt jest faktem, że 90% kierowców cieszy się nowymi kucami i depta gaz do dechy, więc nie dziw, że spalanie może wzrosnąć do 20% albo i więcej... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Guest Wilku

Zwiększenie mocy jest odczuwalne, potwierdzam. Zwłaszcza, że mój wycięty katalizator nie nadawał się do niczego. Jeździ się baardzo przyjemnie, czuję to przy wyprzedzaniu :]. Zwłaszcza, że kosztowało mnie to 20pln i warto było, polecam taką operację.

Spalanie nie wzrosło, a nawet spadło tego jestem pewien. Nie wiem jak będzie ze spalinami, bo tego jeszcze nie badałem, ale kumpel po takiej operacji przegląd przeszedł.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Czesc mam n16 1.8 FL i chcialbym wywalic katalizator, ale tanio tak do 200zl maks i zeby halas nie byl ogluszajacy, zdaje sobie sprawe ze moze wzrosnac, ale chcialbym slyszec radio i wlasne mysli. Oprocz tego zeby spalanie nie wzroslo dramatycznie.

Czy ktos moze polecic dobrego uczciwego mechanika z Warszawy, co by sie podjal tego arcyskomplikowanego zabiegu. Bede wdzieczny za konkretne namiary.

Link to comment
Share on other sites

Zwiększenie mocy jest odczuwalne, potwierdzam. Zwłaszcza, że mój wycięty katalizator nie nadawał się do niczego. Jeździ się baardzo przyjemnie, czuję to przy wyprzedzaniu :]. Zwłaszcza, że kosztowało mnie to 20pln i warto było, polecam taką operację.

Spalanie nie wzrosło, a nawet spadło tego jestem pewien. Nie wiem jak będzie ze spalinami, bo tego jeszcze nie badałem, ale kumpel po takiej operacji przegląd przeszedł.

 

pytanko :

czy hałąs sie bardzo nasilil ?

i czy miales 1 czy 2 katalizatory ?

w N14 1.4 mam 2: jeden normalnie na dole , drugi tuz za kolektorem

czy ktos wie ktory usunac najpierw ? i czy po prostu go wytłuc czy wspawac zamiast niego zwykłą rurke ? jak taka przeróbaka ma sie do elastycznosci ?

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest vqsoft1
Czesc mam n16 1.8 FL i chcialbym wywalic katalizator, ale tanio tak do 200zl maks i zeby halas nie byl ogluszajacy, zdaje sobie sprawe ze moze wzrosnac, ale chcialbym slyszec radio i wlasne mysli. Oprocz tego zeby spalanie nie wzroslo dramatycznie.

Czy ktos moze polecic dobrego uczciwego mechanika z Warszawy, co by sie podjal tego arcyskomplikowanego zabiegu. Bede wdzieczny za konkretne namiary.

 

dobry spec jest na ul. szarych szeregow,

co domwycinki kata w n16 to nie wiem co na to powie druga sonda lambda! moze wykryc twoj podstepm i wywalic piekna kontrolke "sprawdz silnik"

Link to comment
Share on other sites

Guest vqsoft1
Czesc mam n16 1.8 FL i chcialbym wywalic katalizator, ale tanio tak do 200zl maks i zeby halas nie byl ogluszajacy, zdaje sobie sprawe ze moze wzrosnac, ale chcialbym slyszec radio i wlasne mysli. Oprocz tego zeby spalanie nie wzroslo dramatycznie.

Czy ktos moze polecic dobrego uczciwego mechanika z Warszawy, co by sie podjal tego arcyskomplikowanego zabiegu. Bede wdzieczny za konkretne namiary.

 

dobry spec jest na ul. szarych szeregow,

co domwycinki kata w n16 to nie wiem co na to powie druga sonda lambda! moze wykryc twoj podstepm i wywalic piekna kontrolke "sprawdz silnik"

Link to comment
Share on other sites

Guest Maniek-ol
Bo jest mniejsze, a przynajmniej być powinno. Zmiany takie jak opisał Qwasar powinny dać lepszą kulturę pracy silnika i nieco mniejsze spalanie. Fakt jest faktem, że 90% kierowców cieszy się nowymi kucami i depta gaz do dechy, więc nie dziw, że spalanie może wzrosnąć do 20% albo i więcej... :roll:

 

Jest prawdą co piszesz. Ja wyciąłem kata , usunąłem EGR i założyłem kolektor 4-2-1. Spalanie (olaboga) 20l / 100km gazu. Wcześniej palił 15l . A za tem przyszedł czas na ekonomiczną jazdę , tak do 3000 obrotów. Spalanie spadło do 14l :D Im więcej mocy tym bardziej depczesz na gaz.

Link to comment
Share on other sites

problem ze zwiekszonym spalaniem moze dotyczyc "niedogrzanej" sondy lambda. spaliny sa zbyt szybko oprozniane i sonda ciagle przeklamuje wskazania przez co komputer podaje bogata mieszanke. nie wykonywalem dokladnych pomiarow ale wydajemi sie, ze ze u mnie takze wzroslo spalanie i wcale to nie dotyczy "czucia mocy" :wink: .....

Link to comment
Share on other sites

Czesc mam n16 1.8 FL i chcialbym wywalic katalizator, ale tanio tak do 200zl maks i zeby halas nie byl ogluszajacy, zdaje sobie sprawe ze moze wzrosnac, ale chcialbym slyszec radio i wlasne mysli. Oprocz tego zeby spalanie nie wzroslo dramatycznie.

Czy ktos moze polecic dobrego uczciwego mechanika z Warszawy, co by sie podjal tego arcyskomplikowanego zabiegu. Bede wdzieczny za konkretne namiary.

 

dobry spec jest na ul. szarych szeregow,

co domwycinki kata w n16 to nie wiem co na to powie druga sonda lambda! moze wykryc twoj podstepm i wywalic piekna kontrolke "sprawdz silnik"

lepiej pozbieraj troche kasy i oryginalny kat. z wkladem ceramicznym zastap sportowym z wkladem metalowym. z sondami bedzie ok a podejrzewam ze bedziesz mial wieksza moc niz ci co rozprezyli uklad wydechowy i go sie pozbyli na stale wstawiajac w to miejsce puszke rozprezeniowa - tlumik srodkowy ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Guest KAMIL_01
Zwiększenie mocy jest odczuwalne, potwierdzam. Zwłaszcza, że mój wycięty katalizator nie nadawał się do niczego. Jeździ się baardzo przyjemnie, czuję to przy wyprzedzaniu :]. Zwłaszcza, że kosztowało mnie to 20pln i warto było, polecam taką operację.

Spalanie nie wzrosło, a nawet spadło tego jestem pewien. Nie wiem jak będzie ze spalinami, bo tego jeszcze nie badałem, ale kumpel po takiej operacji przegląd przeszedł.

 

pytanko :

czy hałąs sie bardzo nasilil ?

i czy miales 1 czy 2 katalizatory ?

w N14 1.4 mam 2: jeden normalnie na dole , drugi tuz za kolektorem

czy ktos wie ktory usunac najpierw ? i czy po prostu go wytłuc czy wspawac zamiast niego zwykłą rurke ? jak taka przeróbaka ma sie do elastycznosci ?

 

pozdrawiam

 

 

:arrow: pierwszy katalizator jest pod kolektorem :?: a drugi "pod spodem" tzn. gdzie(w którym miejscu)? :?:

Link to comment
Share on other sites

Guest duce
Zwiększenie mocy jest odczuwalne, potwierdzam. Zwłaszcza, że mój wycięty katalizator nie nadawał się do niczego. Jeździ się baardzo przyjemnie, czuję to przy wyprzedzaniu :]. Zwłaszcza, że kosztowało mnie to 20pln i warto było, polecam taką operację.

Spalanie nie wzrosło, a nawet spadło tego jestem pewien. Nie wiem jak będzie ze spalinami, bo tego jeszcze nie badałem, ale kumpel po takiej operacji przegląd przeszedł.

 

pytanko :

czy hałąs sie bardzo nasilil ?

i czy miales 1 czy 2 katalizatory ?

w N14 1.4 mam 2: jeden normalnie na dole , drugi tuz za kolektorem

czy ktos wie ktory usunac najpierw ? i czy po prostu go wytłuc czy wspawac zamiast niego zwykłą rurke ? jak taka przeróbaka ma sie do elastycznosci ?

 

pozdrawiam

 

 

:arrow: pierwszy katalizator jest pod kolektorem :?: a drugi "pod spodem" tzn. gdzie(w którym miejscu)? :?:

 

Pod spodem tzn pod podloga samochodu, musisz wjechac na kanal i bez problemu go zlokalizujesz.

Link to comment
Share on other sites

Guest MarekPrimera

GIO, no zgadzam sie z toba, lepiej zainwestowa w kata sportowego, nie wiem jak innych opinia ale mi sie wydaje ze to jest drozsza inwestycja ale lepsza, ze wzgledu na to ze lambda nie szwankuje....pozdro

Link to comment
Share on other sites

a jak wyglada katalizator ten pod spodem :?:

 

jak katalizator :D nie no na powaznie to wejdziesz pod spod to ci sie rzuci w oczy :) mniej wiecej tak pod siedzeniami, osloniety taka dziurkowana oslona

Link to comment
Share on other sites

Guest jaras

Spalanie wzrosło a nie depczesz mocniej gazu? Depczesz zapewne tak samo (przyzwyczajenie nogi przez te wszystkie tysiące kilometrów) ale auto lepiej przyspiesza. Za to ten dodatkowy podatek, nie ma mocy za darmo;-)

Link to comment
Share on other sites

Guest walut

Miałem kłopot z katem, opisałem go już ale doświadczenie mówi że po wyjęciu wkładu ceramicznego w n16 fajnie chodzi ale chwilę. Musiałem wyciągnąć bo sie zatkał. Najpierw założyłem zwężkę a potem wkład katalizatora metalowy. Bo pluła się druga sonda lambda niestety. I straszył że coś z silnikiem. Pozdro

Link to comment
Share on other sites

metalowy wklad do katalizatora to nie takie głupi pomysł - stawia o wiele mniejsze opory jak ceramiczny i nie ma bata żeby popękał.

Link to comment
Share on other sites

Guest Snafu

spalanie może wzrosnąć poniewasz mniejsze opory na wydechu mogą spowodować zbyt duże przpłukiwanie silnika świeżą mieszanką pewnie by to zmienić trzeba by było przestawić fazy rozrządu pewnie na DOHC jest to do zrobienia ale na OHC to zostaje tylko zaprojektowanie nowego wałka a tu już spote koszta :]

Link to comment
Share on other sites

hmmm... tak się zastanawiam czy kiedykolwiem nissan od lat 80tych w góre wypusił jakiegokolwiek OHC i nie moge znaleść żadnego modelu spełniającego to kryterium.

 

Z regóły jest tak, mniejsze opory na wydechu, mniejsze ciśnienie zwrotene większa moc i mniejsze spalanie.

 

Widzę że tu kolega bardzo ciekawą teze nam przedstawił :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Snafu

OHC = 1 wałek rozrządu

DOHC = 2 wałki rozrządu

 

tak dla przypomnienia k10 ma tylko jeden np :] a czy jeszcze coś to juz niewiem

 

a teza ta już była sprawdzona może nie na jakimś super sprzęcie ale objaw jest podobny co przewymiarowanie wydechu.

 

podczas końca sówu wydechy zaczyna otwierać sie zawór ssący i czas ich wspulnego otwarcia nazywa sie fazą przapłukania z tego co pamiętam...

 

wienc moim zdaniem (a przynajmniej tak wnioskuje) silniki bez katalizatora powinny mieć krótszy czas przepłukiwanie niż silniki z katalizatorem

Link to comment
Share on other sites

Czas będzie miał taki sam tylko w innych warunkach będzie się to odbywać.

Link to comment
Share on other sites

Guest jaras
wienc moim zdaniem (a przynajmniej tak wnioskuje) silniki bez katalizatora powinny mieć krótszy czas przepłukiwanie niż silniki z katalizatorem

 

Mi sie wydaje, ze pomyliles wyprzedzenie zaplonu ze zmiennymi fazami rozrzadu.

 

Nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo, jak boisz sie tego zwiekszonego podmuchu mozesz go troche oslabic na lopatkach turbiny :-D

 

A swoa droga mozna to przesledzic na podstawie 16DS. Byly z katem i bez kata i roznily sie o 5 kucy (o ile Nm nie wiem). Wiecie czym jeszcze sie roznily?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...