Gość aBa Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Dzisiaj walczyłem z zaworami,wg. manuala 0,25 na ssaku i 0,30 na wydechu,a dalej coś mi pyka w silniku,czy co może być jakaś z tych części zużyta i mam się pogodzić z tym pukaniem?Bo gdyby nie ono to naprawdę przyjemny basik ma mikiera. Drugie pytanie do rozrządu jak odkręcić koło pasowe wału,jak wiadomo jest na 1-nej śrubie :?. Dzięki z góry za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darekwlkp Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Witam co do koła pasowego to ja zrobiłem w ten sposób: wykręciłem rozrusznik, w jego miejsce wepchnąłem breche przyblokowując koło zamachowe a ojciec w tym czsie odkrecał koło pasowe (było naprawde nieźle dokrecone) co do zaworów to jakiś miesiąc temu miałem regulowane przez mechanika charakterystyczne pykanie ustało, Na zimnym silniku jest ok zaworów wogóle nie słychać, jednak po rozgrzaniu silnika zaczyna je być delikatnie słychać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Na zimnym silniku jest ok zaworów wogóle nie słychać, jednak po rozgrzaniu silnika zaczyna je być delikatnie słychać bo masz zle wyregulowane nadal musisz podejchac na poprawke na cieplo. aba moj znajomy jak mi robil rozrzad nic nie blokowal. ODkrecil chyba kolo bez problemu i zakrecil. ALe jak to zrobil musial bym sie dopytac szczegolowo. ALe mysle ze nie bawil sie w nieruszanie silnika i wrzuc na bieg i to odrecil normalnie. ALe to tylko tak strzelam. POtem mi na znaki ustawial rozrzad normalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Na zimnym silniku jest ok zaworów wogóle nie słychać, jednak po rozgrzaniu silnika zaczyna je być delikatnie słychać A to ciekawe bo w miarę nagrzewania się silnika luzy się kasują. Nie odwrotnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfabox0266 Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 a dalej coś mi pyka w silniku Popychacz pompy paliwowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 u mnie wlasnie robil znajomy mi na cieplym silniku i za jakis czas znowu jade na regulacje bo juz je slychac powoli i spaliny zmieniaja sie na bardziej gazowe niz takie fajne neutralne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michalrob.23 Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Wiatam ! Moim zdaniem w 90% są zużyte regulacje, te szpilki regulujące luz zaworowy.Zużywają się od spodu gdzie przylegają do zaworu jak zawór łapie inne położenie (przekręca się względem stojącej szpilki i stuka) Koszt takiej szpilki 8zł No chyba że źle ustawione zawory Natomiast jeżeli chodzi o koło pasowe to najprostszym niezawodnym sposobem jest zablokowanie długiego klucza o podłużnice wahacz itp. i dwa razy ruszyć samym rozrusznikiem po odłączeniu cewki żeby nie zapalił ! Sposób jest niebezpieczny ale bez pneumatyka to moim zdaniem najlepszy,niezawodny sposób! :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aBa Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Pneumat nie daje rady Alfabox to jest jednak tęga głowa - to pompka paliwa podczas pracy tak puka ;p.Da się to jakoś wyregulować?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 aba a po co to kolo chcez sciagac>? bo tak myslalem myslalem i mi sie wydaje ze jednak u mnie nie bylo nic sciagane oprocz pompy wody i napinacza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darekwlkp Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 borciuch musisz koło pasowe ściągnąć bo inaczej nie dojdziesz wogóle do paska, pompy wody sie nie ściąga, napinacza też nie musisz chyba że jest już zurzyty i chcesz wymienić na nowy aBa co do odkręcenia koła to zrób tak jak ci napisałem wcześniej tylko załórz jakąś przedłużke na klucz będzie łatwiej odkręcić, ja sie męczyłem chyba ze 2 godziny z tym kołem, już chciałem samochód oddać do mechanika na wymiane paska, ale wpadłem na pomysł by zablokować koło zamachowe i puściło odrazu , a nowy pasek założyłem tak jak stary był (poprostu ściągnąłem stary uważając przy tym by nie ruszyć kół zębatych i analogicznie w ten sam sposób założyłem nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 to moj mechanik widocznie nie sciagal tego lub poradzil sobie normalnym kluczem.. bo nie przypominam sobie kombinacji a bylem przy tym od pocztaku do konca. On pasek zdejmowal i zakladal z latwoscia i naciagal napinaczem. A pompe sie wymienia wraz z napinaczem. Rozrzad to nie zabawka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darekwlkp Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 to moj mechanik widocznie nie sciagal tego lub poradzil sobie normalnym kluczem.. bo nie przypominam sobie kombinacji a bylem przy tym od pocztaku do konca. On pasek zdejmowal i zakladal z latwoscia i naciagal napinaczem. A pompe sie wymienia wraz z napinaczem. Rozrzad to nie zabawka co do napinacza to sie z tobą zgodze teoretycznie powinno sie go wymieniac przy każdej wymianie paska, ale pompe wody mozna profilaktycznie wymienić by w razie awarii nie doprowadziła do zerwania paska, ale nie trzeba, jak jest w dobrym stanie, bo po co pakować sie w koszty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 mate_ogr tak zsepil na pompie i musi robic od nowa po chyba miesiacu od wymiany paska i napinacza ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mate_ogr Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 mate_ogr tak zsepil na pompie i musi robic od nowa po chyba miesiacu od wymiany paska i napinacza ;P Ykhm. Nie pamiętam abym zsępił na pompie. Rozrząd był wymieniany ok. 35 tys. temu i jest ok. a pompka się uspokoiła Mechanik oglądał. Jest sucho i ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Ykhm. Nie pamiętam abym zsępił na pompie. Rozrząd był wymieniany ok. 35 tys. temu i jest ok. a pompka się uspokoiła Mechanik oglądał. Jest sucho i ok no zsepiles bo jak sie rozrzad robi to caly hehehehehehehe uspokoila sie na chwile tak jak moja kiedys ;D cisza przed burza tak zwana WIedza moja z innego forum ty wiesz o jakie chodzi mate_ogr ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mate_ogr Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 Wiem. Tyle, że ja go kupiłem już z wymienionym rozrządem Dlatego piszę, że ja nie poskąpiłem. Poza tym nie wymieniam od razu całego rozrządu tylko pompę. Przynajmniej na razie jest takie założenie. Mechanik stwierdził że pod pokrywą rozrządu jest suchutko i czyściutko więc raczej nie bedzie trzeba. W każdym razie nie widac tam było aby gdziekolwiek pod nią był kiedykolwiek płyn chłodniczy itp. Ale pompkę i tak robię za tydzień. Wolę z tym nie czekac bo wtedy na pewno będę musiał robic wszystko Wracając do poskąpienia to raczej poprzedni właściciel :/ Zresztą i tak spoko gościu. Wszystko co mówił było zgodne z prawdą. Oby więcej takich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 aa to tego nie pisales ;P ale dla wszytskich tu wchodzacych polecam wymiane wszystkiego a nie tylko paska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.