Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

plusy i minusy nadwymiarowych kół


Gość sonar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wyjaśnijcie mi jaki sens ma montaż nadwymiarowych kól do auta ( chodzi mi o wysoka szeroką felgę z niską oponą ) bo w codziennej eksploatacji to ja widzę same minusy takiego zabiegu. :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dżodżo

Im szersza opona,tym lepsze trzymanie samochodu na zakretach, krotsza droga hamowania.Im wieksza felga, tym ladniejszy wyglad samochodu.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się to co poprzednik napisał ale są też minusy: większe spalanie przy szerszych oponach. Ale to jest wybór osobisty, ja wybrałem ładniejszy wygląd :D:D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepsze trzymanie się drogi ale tylko na suchej nawierzchni. mniejszy komfort jazdy. Większa podatność na wcześniejsze zuzycie się elementów zawieszenia. Zwiększone koszty ekspluatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybor jest prosty. Albo sie idzie w male koszty albo w lepszy wyglad i przyczepnosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość WOJTUSMAXIMUS02

szeroka opona dobra na sucha nawieszch,, na mokrej nawiezchnii to samochud plywa jak na lodzie i niemowiac o zimie to juz tragedia ,,,,,tylko jeden plus tego ladne kolo tzn..szerokie lapcie robia wrazenie...... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jedynym plusem szerokich opon jest tylko atrakcyjny wygląd. To zdecydowanie rozsądniej i bezpieczniej być tradycjonalistą

Nie jedynym, bo jest jeszcze przyczepność. Ale istotnym :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jedynym plusem szerokich opon jest tylko atrakcyjny wygląd. To zdecydowanie rozsądniej i bezpieczniej być tradycjonalistą

Nie jedynym, bo jest jeszcze przyczepność. Ale istotnym :wink:

Ale tylkon na suchym. Na szerokich laczkach po mokrym jeżdzi się jak na nartach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość elcoruso

Ja zamienilem 185/65/15 na 215/45/17

plusy:

- niesamowity wyglad

- w zakretach jeździ sie jak po szynach

- rewelacyjne hamowanie na suchym asfalcie

- lepsza trakcja

 

Minusy:

- twardo, twardo, twardo ale można sie przyzwyczić i potem juz tak nie przeszkadza

- zwiekszenie zuzycia paliwa (jak narazie nie odczulem wiec pewnie jest minimalne)

- trzeba uważać na mokrym!!!

- spadek przyspieszenia

 

Podsumowując: nie zmienie na mniejsze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Stranger

Generalnie podpisuję się pod postem elcoruso, pozwolę sobie go tylko nieco uzupełnić ;)

 

Ja zamienilem 185/65/15 na 215/45/17

plusy:

- niesamowity wyglad

- w zakretach jeździ sie jak po szynach

- rewelacyjne hamowanie na suchym asfalcie

- lepsza trakcja

- ażurowe felgi dają lepsze chłodzenie hamulców ( czasami ma to duże znaczenie )

- gdzieś czytałem że zastosowanie lżejszych felg wpływa dodatnio na trwałość elementów zawieszenia, bo masa resorowana jest niższa

 

Minusy:

- twardo, twardo, twardo ale można sie przyzwyczić i potem juz tak nie przeszkadza

- zwiekszenie zuzycia paliwa (jak narazie nie odczulem wiec pewnie jest minimalne)

- trzeba uważać na mokrym!!!

- spadek przyspieszenia

- trzeba uważać na każdym krawężniku i nierówności ( alufelgi lubią się krzywić a nawet kruszyć! )

- trzeba uważać na złodziei ( bolączka tego kraju )

- dość często wymagają mycia, bo pył z klocków w zastraszającym tempie czyni alufelgi szarymi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE resorowana masa jest niższa.:)

Twierdzę równiez że felgi aluminiowe mają przewagę. Mnie chodzi o bezsens instalowania szerokich niskich opon.

Szpan dla mnie to za mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość elcoruso

Jezeli chodzi o niski profil opon, to ja zakladając felgi 17 cali nie mialem innego wyjscia, profil musial być przeciez niski, nie mogla sie zwiekszyc srednica kola! Chcialem miec 17stki to mam, lacznie z konsekwencjami niskiego profilu opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dżodżo

Moim zdaniem samochod na aluminiowych felgach wyglada o wiele ładniej niz na stalowkach.Jesli dobierzemy rozmiar felgi wiekszy o 1' od poprzedniej (stalowki), czyli np. stalowki byly 14, to alumki zalozmy 15 i wtedy oponke o ciut nizszym profilu i ciut szersza, np zamiast 185/70 załóżmy 195/60, to napewno samochod bedzie wygladal efektowniej i na komforcie tez niewiele stracimy.Wymiary sa oczywiscie przykladowe.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Stranger
wedlug mnie mimo, ze felga nazywa sie aluminiowa to wcale nie jest lzejsza, a szczegolnie wieksza o 2 cale...

 

Większa felga owszem, będzie cięższa. Ale porównując identyczną stalową i aluminiową, różnica jest oczywista. Ja mam założone alu w identycznym rozmiarze jak miałem stalówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michalll
Większa felga owszem, będzie cięższa. Ale porównując identyczną stalową i aluminiową, różnica jest oczywista. Ja mam założone alu w identycznym rozmiarze jak miałem stalówki.

 

a mi sie wydaje, ze nie koniecznie. To zalezy od felg. Wiekszosc tylko z nazwy jest aluminiowa a tak naprawde aluminium jest tam tylko nieduza czescia i sa tak samo ciezkie jak stalowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego najlepiej kupic falegi jakies magnezowe czy jakies tam rownie drogie, przeznaczone do sportu a nie do lansu, twarde jak cholera, leciutkie no i nie trzeba ich prostowac dwa razy do roku przy zmianie opon... A wyglada i tak o niebo lepiej niz na zwyklych zardzewialych stalowkach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrek

Panowie, temacik był wałkowany już na forum, ale że mnie to też w jakiś sposób dotyczy to pozwolę sobie wtrącić kilka słów ponieważ fabrycznie moje auto miało oponki 175/65/14, szybko je zmieniłem na 195/50/15, jeździłem na nich dwa sezony i postanowiłem zmianę na większe bo uważam że były za małe, zacząłem szukać felg w rozm. 17" znalazlem kupiłem do tego oponki 205/40/17.

Zrobiłem na tym zestawiku ok 3-4 tyś km i moje spostrzeżenia są nastepujące:

- podobno zwiększa się zużycie paliwa ja tego nie zauważyłem, a jeżdżę sporo,

 

- podobno samochód traci na przyspieszeniu, tego też nie zauważyłem,

 

- trzęsie, niech trzesię byłem tego świadomy, na profilu 50 też trzęsło,

 

- trzeba jeździć bardziej uważnie, aby nie wpaść w dziurę, których nie brakuje w naszym kraju, na profilu 50 też trzeba było uważać,

 

- krawęzniki, trzeba wolniutko podjeżdżać, na profilu 50 też trzeba wolno,

 

- w koleinach trzeba mocniej trzymać kierownice tak samo przy szerokości 195 jak 205, itd

 

- zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni auto prowadzi się super, ale to pewnie kwestia opon,

 

- jeśli ktoś uważa że mam duże koła i założyłem je dla szpanu, to brak mi słów o tych którzy tak twierdzą, założylem je dla siebie, dla własnej satysfakcjii i jestem z tego bardzo zadowlony, bardzo mi sie podoba.

 

Jeśli chodzi o wagę to raczej te aluminiowe są cięższe od stalowych.

 

Generalnie nie zamienię na mniejsze, jedynie zimą będe wracał do rozmiaru 175/65/14.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość elcoruso
jeśli ktoś uważa że mam duże koła i założyłem je dla szpanu, to brak mi słów o tych którzy tak twierdzą, założylem je dla siebie, dla własnej satysfakcjii i jestem z tego bardzo zadowlony, bardzo mi sie podoba.

No dokadnie, przecież nie mamy juz po 17 lat! Popieram w 100%!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce tak to jest niestety... Większość z nas uwarza ze tak jak zrobił producent jest najlepiej...

 

Ja tam mam 205.45R16 bo się na seryjny kartoflach jezdzić poprostu nie da z lekką nadwyrzką mocy no i wyglad auta juz nie wygląda jak jakaś kupa tylko jak zgrabne sportowe auto, wiadomo coś za coś na 17 z profilem opony 40 bym się już nie pokusił :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość elcoruso
W Polsce tak to jest niestety... Większość z nas uwarza ze tak jak zrobił producent jest najlepiej...

Hehe tutaj mi sie przypomina mój teściu, któremu powiedzieli w toyocie, ze w tej chwili produkuje sie auta bezobslugowe przez wlaściciela i maskę to wolno otworzyc tylko w ASO :lol: I teraz kurde jak tylko zaczynam coś robic u siebie to ju krzywo na mnie patrzy :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...