Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

plusy i minusy nadwymiarowych kół


Guest sonar
 Share

Recommended Posts

Guest sonar

Wyjaśnijcie mi jaki sens ma montaż nadwymiarowych kól do auta ( chodzi mi o wysoka szeroką felgę z niską oponą ) bo w codziennej eksploatacji to ja widzę same minusy takiego zabiegu. :?:

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo

Im szersza opona,tym lepsze trzymanie samochodu na zakretach, krotsza droga hamowania.Im wieksza felga, tym ladniejszy wyglad samochodu.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Guest Adas74

Zgadza się to co poprzednik napisał ale są też minusy: większe spalanie przy szerszych oponach. Ale to jest wybór osobisty, ja wybrałem ładniejszy wygląd :D:D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Guest sonar

Lepsze trzymanie się drogi ale tylko na suchej nawierzchni. mniejszy komfort jazdy. Większa podatność na wcześniejsze zuzycie się elementów zawieszenia. Zwiększone koszty ekspluatacji.

Link to comment
Share on other sites

Wybor jest prosty. Albo sie idzie w male koszty albo w lepszy wyglad i przyczepnosc.

Link to comment
Share on other sites

Guest WOJTUSMAXIMUS02

szeroka opona dobra na sucha nawieszch,, na mokrej nawiezchnii to samochud plywa jak na lodzie i niemowiac o zimie to juz tragedia ,,,,,tylko jeden plus tego ladne kolo tzn..szerokie lapcie robia wrazenie...... :D

Link to comment
Share on other sites

Guest sonar

Jeżeli jedynym plusem szerokich opon jest tylko atrakcyjny wygląd. To zdecydowanie rozsądniej i bezpieczniej być tradycjonalistą

Link to comment
Share on other sites

Guest piomal
Jeżeli jedynym plusem szerokich opon jest tylko atrakcyjny wygląd. To zdecydowanie rozsądniej i bezpieczniej być tradycjonalistą

Nie jedynym, bo jest jeszcze przyczepność. Ale istotnym :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest sonar
Jeżeli jedynym plusem szerokich opon jest tylko atrakcyjny wygląd. To zdecydowanie rozsądniej i bezpieczniej być tradycjonalistą

Nie jedynym, bo jest jeszcze przyczepność. Ale istotnym :wink:

Ale tylkon na suchym. Na szerokich laczkach po mokrym jeżdzi się jak na nartach.

Link to comment
Share on other sites

Guest elcoruso

Ja zamienilem 185/65/15 na 215/45/17

plusy:

- niesamowity wyglad

- w zakretach jeździ sie jak po szynach

- rewelacyjne hamowanie na suchym asfalcie

- lepsza trakcja

 

Minusy:

- twardo, twardo, twardo ale można sie przyzwyczić i potem juz tak nie przeszkadza

- zwiekszenie zuzycia paliwa (jak narazie nie odczulem wiec pewnie jest minimalne)

- trzeba uważać na mokrym!!!

- spadek przyspieszenia

 

Podsumowując: nie zmienie na mniejsze!

Link to comment
Share on other sites

Guest Stranger

Generalnie podpisuję się pod postem elcoruso, pozwolę sobie go tylko nieco uzupełnić ;)

 

Ja zamienilem 185/65/15 na 215/45/17

plusy:

- niesamowity wyglad

- w zakretach jeździ sie jak po szynach

- rewelacyjne hamowanie na suchym asfalcie

- lepsza trakcja

- ażurowe felgi dają lepsze chłodzenie hamulców ( czasami ma to duże znaczenie )

- gdzieś czytałem że zastosowanie lżejszych felg wpływa dodatnio na trwałość elementów zawieszenia, bo masa resorowana jest niższa

 

Minusy:

- twardo, twardo, twardo ale można sie przyzwyczić i potem juz tak nie przeszkadza

- zwiekszenie zuzycia paliwa (jak narazie nie odczulem wiec pewnie jest minimalne)

- trzeba uważać na mokrym!!!

- spadek przyspieszenia

- trzeba uważać na każdym krawężniku i nierówności ( alufelgi lubią się krzywić a nawet kruszyć! )

- trzeba uważać na złodziei ( bolączka tego kraju )

- dość często wymagają mycia, bo pył z klocków w zastraszającym tempie czyni alufelgi szarymi ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest sonar

NIE resorowana masa jest niższa.:)

Twierdzę równiez że felgi aluminiowe mają przewagę. Mnie chodzi o bezsens instalowania szerokich niskich opon.

Szpan dla mnie to za mało

Link to comment
Share on other sites

Guest elcoruso

Jezeli chodzi o niski profil opon, to ja zakladając felgi 17 cali nie mialem innego wyjscia, profil musial być przeciez niski, nie mogla sie zwiekszyc srednica kola! Chcialem miec 17stki to mam, lacznie z konsekwencjami niskiego profilu opony.

Link to comment
Share on other sites

Guest Stranger
NIE resorowana masa jest niższa.:)

Tfu! Człowiek się pomyli i już mu to wytykają wielkimi literami ;) Oczywiście chodziło mi o nie resorowaną masę ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest michalll

wedlug mnie mimo, ze felga nazywa sie aluminiowa to wcale nie jest lzejsza, a szczegolnie wieksza o 2 cale...

Link to comment
Share on other sites

Guest elcoruso

Dokładnie. U mnie to wygląda następująco: stalowa z oponami zimowymi - 18 kg, alum 17" - 22 kg. No i 16 kg w plecy niestety....

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo

Moim zdaniem samochod na aluminiowych felgach wyglada o wiele ładniej niz na stalowkach.Jesli dobierzemy rozmiar felgi wiekszy o 1' od poprzedniej (stalowki), czyli np. stalowki byly 14, to alumki zalozmy 15 i wtedy oponke o ciut nizszym profilu i ciut szersza, np zamiast 185/70 załóżmy 195/60, to napewno samochod bedzie wygladal efektowniej i na komforcie tez niewiele stracimy.Wymiary sa oczywiscie przykladowe.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Guest Stranger
wedlug mnie mimo, ze felga nazywa sie aluminiowa to wcale nie jest lzejsza, a szczegolnie wieksza o 2 cale...

 

Większa felga owszem, będzie cięższa. Ale porównując identyczną stalową i aluminiową, różnica jest oczywista. Ja mam założone alu w identycznym rozmiarze jak miałem stalówki.

Link to comment
Share on other sites

Guest michalll
Większa felga owszem, będzie cięższa. Ale porównując identyczną stalową i aluminiową, różnica jest oczywista. Ja mam założone alu w identycznym rozmiarze jak miałem stalówki.

 

a mi sie wydaje, ze nie koniecznie. To zalezy od felg. Wiekszosc tylko z nazwy jest aluminiowa a tak naprawde aluminium jest tam tylko nieduza czescia i sa tak samo ciezkie jak stalowe.

Link to comment
Share on other sites

Guest Sami

dlatego najlepiej kupic falegi jakies magnezowe czy jakies tam rownie drogie, przeznaczone do sportu a nie do lansu, twarde jak cholera, leciutkie no i nie trzeba ich prostowac dwa razy do roku przy zmianie opon... A wyglada i tak o niebo lepiej niz na zwyklych zardzewialych stalowkach ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Piotrek

Panowie, temacik był wałkowany już na forum, ale że mnie to też w jakiś sposób dotyczy to pozwolę sobie wtrącić kilka słów ponieważ fabrycznie moje auto miało oponki 175/65/14, szybko je zmieniłem na 195/50/15, jeździłem na nich dwa sezony i postanowiłem zmianę na większe bo uważam że były za małe, zacząłem szukać felg w rozm. 17" znalazlem kupiłem do tego oponki 205/40/17.

Zrobiłem na tym zestawiku ok 3-4 tyś km i moje spostrzeżenia są nastepujące:

- podobno zwiększa się zużycie paliwa ja tego nie zauważyłem, a jeżdżę sporo,

 

- podobno samochód traci na przyspieszeniu, tego też nie zauważyłem,

 

- trzęsie, niech trzesię byłem tego świadomy, na profilu 50 też trzęsło,

 

- trzeba jeździć bardziej uważnie, aby nie wpaść w dziurę, których nie brakuje w naszym kraju, na profilu 50 też trzeba było uważać,

 

- krawęzniki, trzeba wolniutko podjeżdżać, na profilu 50 też trzeba wolno,

 

- w koleinach trzeba mocniej trzymać kierownice tak samo przy szerokości 195 jak 205, itd

 

- zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni auto prowadzi się super, ale to pewnie kwestia opon,

 

- jeśli ktoś uważa że mam duże koła i założyłem je dla szpanu, to brak mi słów o tych którzy tak twierdzą, założylem je dla siebie, dla własnej satysfakcjii i jestem z tego bardzo zadowlony, bardzo mi sie podoba.

 

Jeśli chodzi o wagę to raczej te aluminiowe są cięższe od stalowych.

 

Generalnie nie zamienię na mniejsze, jedynie zimą będe wracał do rozmiaru 175/65/14.

Link to comment
Share on other sites

Guest elcoruso
jeśli ktoś uważa że mam duże koła i założyłem je dla szpanu, to brak mi słów o tych którzy tak twierdzą, założylem je dla siebie, dla własnej satysfakcjii i jestem z tego bardzo zadowlony, bardzo mi sie podoba.

No dokadnie, przecież nie mamy juz po 17 lat! Popieram w 100%!

Link to comment
Share on other sites

W Polsce tak to jest niestety... Większość z nas uwarza ze tak jak zrobił producent jest najlepiej...

 

Ja tam mam 205.45R16 bo się na seryjny kartoflach jezdzić poprostu nie da z lekką nadwyrzką mocy no i wyglad auta juz nie wygląda jak jakaś kupa tylko jak zgrabne sportowe auto, wiadomo coś za coś na 17 z profilem opony 40 bym się już nie pokusił :D

Link to comment
Share on other sites

Guest elcoruso
W Polsce tak to jest niestety... Większość z nas uwarza ze tak jak zrobił producent jest najlepiej...

Hehe tutaj mi sie przypomina mój teściu, któremu powiedzieli w toyocie, ze w tej chwili produkuje sie auta bezobslugowe przez wlaściciela i maskę to wolno otworzyc tylko w ASO :lol: I teraz kurde jak tylko zaczynam coś robic u siebie to ju krzywo na mnie patrzy :evil:

Link to comment
Share on other sites

Ja mam przykre doświadczenia z ASO... więc sam siedze w swojej pasji :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...