Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Tak to jest jak się nie ma kanału :-(


Gość Pokajoke
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Pokajoke

Byłem dziś na przeglądzie technicznym i jakie było moje zdziwienie kiedy Pan Mechanik zawołał mnie do kanału pokazując mi że przedni i tylny wspornik przymocowany do podłużnic, trzymający zderzaki jest przeżarty całkowicie przez rdzę. Palcem oderwał mi kawałek i powiedział że powinienem go jak najprędzej wymienić.

Moje pytania:

1. Czy te wsporniki są przyspawane czy przykręcane do podłużnic?

2. Czy we wszystkich Micrach K11 to normalka?

3. Czy będą pasować np. z Angola?

4. Czy szukać na szrotach czy nowe?

 

Najdziwniejsze jest to, że wszystkie elementy wokół wyglądają na "zdrowe" a tylko te wsporniki całkowicie zgniły :-(

 

Dajcie znać czy już ktoś przerabiał temat kompleksowo.

Nie piszcie mi o wyszukiwarce bo jak zadałem: "korozja przedni wspornik" to mi figa wyskoczyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale po co od razu kupowac

postap zgodnie ze staropolska tradysja

ktora nakazuje alo to olac albo zaszpachlowac i pomalowac pedzlem ;)

 

nie dokaldnie wiem o jaki wspornik ci chodzi

o sanki pod silnikiem?

 

jak tak to moze przejezdzales za szybko przez garby poprzeczne na drodze, obdarles lakier a ozniej juz tylk owoda i sol zima i taki efekt

 

na szrocie mozesz szukac bo czemu nie byle by byly w dobrym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzymający zderzaki jest przeżarty całkowicie przez rdzę.
Na szrot, może być od anglika, albo weź kawał porządnej nowej blachy i dorób, pomaluj i też będzie ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pokajoke

Poszperałem na Allegro trochę i okazuje się że tam funkcjonuje nazwa "wzmocnienie przednie" oraz "wzmocnienie tylne". Tylko ze kurde blaszka ten przód to z całymi okularami jakiś komplet jest. A to by oznaczało poważniejszą rozbiórkę przodu.

 

Przód w nim interesuje mnie dolna belka:

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=630313816

 

Tył:

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=646070088

 

A i jeszcze coś było o konserwacji podwozia jakimś środkiem. Poradźcie jaki byłby najlepszy.

Widać czasy gdy tylko malucha sie konserwowało jeszcze nie minęły :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Pokajoke podjedź do jakiegoś kumatego blacharza i niech Ci powie czy to tylko belka pod zderzakiem z przodu czy właśnie całe wzmocnienie czołowe.

Jeżeli chodzi o wzmocienie czołowe to oczywiście jest z tym więcej roboty niż tylko z belką pod zderzak i jest to cały element, razem z tymi jak to nazwałeś "okularami" pod lampy.

Jeżeli są to tylko belki to kupisz komplet za max. 100-150zł, pomalujesz, poskładasz i jest gicior.

Jeżeli jest to wzmocnienie czołowe to jazda z maszyną do blacharza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie chodzi przypadkiem o coś takiego :

 

 

http://www.moto.allegro.pl/item646249411_w..._98_i_inne.html

 

 

W micrze tylko na 2 takich elementach trzyma się przedni zderzak , nie licząc oczywiście śrubek pod spodem , chyba 3 , oraz tych wkręcanych w błotnik. Na allegro to sie różnie nazywa : strefa zgniotu , wzmocnienie , wspornik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pokajoke

Nie nie Demano...

To jest belka która na dole umocowana jest za zderzakiem pomiędzy podłużnicami. Jest do niej przymocowana dolna część zderzaka na 3-4 śruby po jego całej długości. Ponadto podtrzymuje ona od dołu chłodnicę (mechanik zażartował że może mi chłodnica się oberwać na wybojach i ją zgubię) oraz plastykową osłonę która wygląda jak płytka kuweta i chyba ma za zadanie osłaniać alternator i paski przed rozbryzgami wody lub błota.

Jest to dla mnie niezrozumiałe jakim cudem tak waży element mógł skorodować doszczętnie. Nie podrożyłoby to wcale auta jakby zostało wykonane z nierdzewki :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze zrob nam fotki tego elementu>? i wrzuc na forum? bo tak widze strzelaja i nadal nikt nie wie o co chodzi dokladnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Schumi03

U mnie było to samo. Ta belka przerdzewiała w miejscu pod chłodnicą, całkiem próchno sie zrobiło i dziura na wylot. Także to chyba standard w K11, tak jak progi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w tych miejscach po bokach wspornik pod chłodnicą wygląda jak ser szwajcarski.

Sam nie wiem czy się do tego zabierać. Z drugiej strony, by przy małej stłuczce nie odpadło pół przodu;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pokajoke

Schumi03 masz więc za sobą wymianę tych elementów. Byłoby miło jakbyś opisał na forum jak z tym wojowałeś. Czy zaprowadziłeś mikrona do lakiernika mówiąc krótko "płacę-żądam" czy może szperałeś po szrotach szukając przeszczepu a może kupiłeś "wysokiej klasy zamiennik" i dałeś do zamontowania. Słowem ile to Ciebie wyniosło kosztów i zachodu bo na tydzień nie mogę zostawić auta w warsztacie. Szczególnie interesuje mnie motyw tego przedniego wzmocnienia i jego ewentualnej integralności z całymi przednimi przydatkami (ramka chłodnicy, okulary reflektorów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość magwis27

Co to korodujących progów to też muszę się przyłączyć. W moich można włożyć całą rękę do środka więc nadają się tylko do wymiany. Znalazłam w sieci stronkę z progami http://www.moto-portal.pl/sklep/mp/auto_cz...prog/270541.php

Takie pytanie mam czy to są właśnie te progi które trzeba wymienić w K11 3D (93`)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też bym chętnie wymienił probi u mnie ale boje się, że magik zepsuje mi lakier;-) akurat ten mam w idealnym stanie - mąż poprzedniej wlascicielki byl lakiernikiem i polozyl caly nowy na aucie. Boje się, ze blacharz wycinając stary i wspawując nowy nie zrobi tego za dobrze/że bedzie widać połącznie/róznice w kolorze itp.

 

Z jednej strony mam dziure w progu od dołu ale napsikałem tam rok temu pianki montażowej i zamalowałem jakimś konserwantem BOLLa w spraju i jak na razie nic sie nie powiększa. Nowe buły nie powstają. A co roku standardowo całe progi po zimie czyszcze i pokrywam je dokładnie w/w konserwacją, Używałem bitexu ale konserwacja Bolla jest o niebo lepsza/trwalsza i bardziej elastyczna.

 

Belke pod chłodnica niestety mam za bardzo skorodowana byc cokolwiek z nią robic:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś na przeglądzie technicznym i jakie było moje zdziwienie kiedy Pan Mechanik zawołał mnie do kanału pokazując mi że przedni i tylny wspornik przymocowany do podłużnic, trzymający zderzaki jest przeżarty całkowicie przez rdzę. Palcem oderwał mi kawałek i powiedział że powinienem go jak najprędzej wymienić.

Moje pytania:

1. Czy te wsporniki są przyspawane czy przykręcane do podłużnic?

2. Czy we wszystkich Micrach K11 to normalka?

3. Czy będą pasować np. z Angola?

4. Czy szukać na szrotach czy nowe?

 

Najdziwniejsze jest to, że wszystkie elementy wokół wyglądają na "zdrowe" a tylko te wsporniki całkowicie zgniły :-(

 

Dajcie znać czy już ktoś przerabiał temat kompleksowo.

Nie piszcie mi o wyszukiwarce bo jak zadałem: "korozja przedni wspornik" to mi figa wyskoczyła.

 

Witam jestem tu nowy

ad 1-wspornik jest cały z okularami a i to jest spawane do reszty karoserii tylko kawałek listwy nad chłodnica jest odkręcany

ad 2-ja mam to samo 1999r z lewej około 15 centymetrów musiałem wyciąć do pierwszego otworu mocowania zderzaka z prawej było mniej zalepiłem klejem do kotwienia (jak stal)

ad 3-z angola też

ad 4-jak na szrocie znajdziesz dobre to też ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pokajoke

Pewnie Was nie zadziwię, ale napiszę to jako ciekawostkę....

Byłem mianowicie w serwisie Nissan Polody-Kalisz z moim drugim autem na przeglądzie gwarancyjnym. Z wrodzonej ciekawości spytałem się o tzw. rysunek rozłożeniowy Micry K11 żeby podejrzeć te wzmocnienia na monitorze i spytać o cenę.

Przednie wzmocnienie było rozczłonkowane i każdy element miał swój numer katalogowy, zaświtała mi więc myśl żeby może ściągnąć przez serwis tylko te skorodowane "klocki" z układanki.

Przedni dolny element wzmocnienia - 770 zł.

Pionowy łącznik (ten przed chłodnicą) - 255 zł

Tylne wzmocnienie - 550 zł

 

Spytałem tylko przez grzeczność czy aby nie są pokryte 24-karatowym złotem :-)

I zintensyfikowałem moje poszukiwania na szrotach w okolicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...