Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Dolot powietrza


Gość siakus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Zaczyna się powoli projekt modyfikacji mojej Primerki. Zamontowałem ostatnio dolocik i przy zdejmowaniu starego filtra powietrza res2p.th.jpg napotkałem na mały kłopot. Oprócz odprowadzenia powietrza z odmy znalazłem pod starym filtrem malutki wężyk prowadzący jak mi się wydaję do wyrównania ciśnienia.. Macie jakąś koncepcje jak połączyć go z obecnym dolotem?

 

EDIT:

Tylu ekspertów i nikt mi nie jest w stanie pomóc? Trudno.. Dam sobie jakoś radę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam szeroką opaskę nawierconą dziurkę i taką samą w kolanku i rurze, plastikowy grzybek z dziurką. Grzybek przekładam przez opaskę, potem wkładam drucik w dziurkę i w drugą dziurkę w kolanku i rurze (żeby wszystkie były razem spasowane i miały przelot). Po skręceniu opaski wyciągam drucik i zakładam wężyk.

70ad60fb7940a56bmed.jpg

 

A masz pomysł na odmę przewietrzania komory silnika, inaczej w korku smrodek do kabiny zalatuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam filterek z dodatkowym wężykiem podłączonym do obudowy stożkowego filtra powietrza i w korku (a stoję w nich dużo) nie zalatuje.

 

d1a995b5339511dbmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi się żeby ten wężyk z filtra od odmy musiał być połączony z dolotem? Wiele filtrów na odmę funkcjonuję bez takiego węża.. A skąd wziąłeś ten grzybek? Ze starego filtra powietrza?? Bo tam jest taki do którego był przyczepiony fabrycznie ten wężyk. Jak go osadziłeś w tym kolanku? na kleju?

 

EDIT:

dla informacji poglądowej

 

p1080105.th.jpgp1080102.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak go osadziłeś w tym kolanku? na kleju?

W opasce zaciskowej wywierciłem otwór i wkładam grzybek (może być z oryginalnej obudowy filtra) od strony kolanka tak że opaska dociska grzybek do kolanka, kolanko do rury a wszystko ma otwór wycentrowany drutem. Jak skręcisz opaskę z drutem w otworze to po wyciągnięciu druta masz pewność że otwory mają przelot. Wszystko bez kleju. Jak nie będziesz potrzebował grzybka to wystarczy poluzować opaskę o obrócić rurę a otwory przestaną się pokrywać i nie niszczysz kolanka bo mały otworek pokrywa się z opaską która może go zaślepić.

Drugą odmę musisz odłączyć i zaślepić inaczej ciągnie lewe powietrze przez pierwszą odmę z pominięciem przepływomierza powietrza.

 

Nie wydaje mi się żeby ten wężyk z filtra od odmy musiał być połączony z dolotem? Wiele filtrów na odmę funkcjonuję bez takiego węża

Oczywiście że nie musi ale tak jest przyjemniejsza atmosfera w kabinie :) Filterek zapewnia wystarczającą przewiewność komory korbowej a wężyk zaciąga smrodek oparów gdy stoję w korku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugą odmę musisz odłączyć i zaślepić inaczej ciągnie lewe powietrze przez pierwszą odmę z pominięciem przepływomierza powietrza.

Trochę to zamotałeś :) Chodzi Ci o to żebym zaślepił odmę spod klawiatury? Ja jej nie chce zaślepić tylko podłączyć pod dolot, bo specjalnie kupiłem rurkę z odejściem na odmę :) Finalizując muszę połączyć przepływomierz powietrza i odmę z dolotem :) A no i zaślepić EGR :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale poco ją podłączasz pod dolot ? załóż na nią filtr z odmy i tyle a ten wąż z lewej strony pokrywy zaworów musi być tak podłączony jak jest

przejrzyj ten temat : http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...asc&start=0

tu jest wszystko opisane o dolocie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jej nie chce zaślepić tylko podłączyć pod dolot, bo specjalnie kupiłem rurkę z odejściem na odmę :)

To rozumiem :) A wkładasz kawałek filcu w tą odmę tak jak w oryginale. Bez zdławienia będzie bardzo zaciągać ciepłe powietrze z komory silnika. W oryginale odma jest podłączona między filtrem powietrza a atmosferą a tu masz między przepustnicą a filtrem więc podciśnienie jest znacznie większe. Ja miałem tak podłączone i zaciągało za dużo syfu (para wodna zmieszana z oparami oleju i spalin) dlatego w oryginale jest filc który to filtruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, to najlepiej będzie jednak jak dokupię osobny filtr na tą odmę :) Ten cepowaty sprzedawca ze sklepu wcisnął mi droższą rurkę z racji tego odejścia na odmę.. :/ No trudno, jak na razie to odejście będzie tak zaślepione korkiem jak jest teraz, a później coś wykombinuję :) Najgorzej będzie z podłączeniem przepływomierza ;] ciekawe jak jutro uda mi się ta misja.. [sznurek legenda jest dołączona do obrazka :P Zielonym kolorem pokazałem dwa odłączone przewody, jeden z odmy, drugi z przepływomierza, a niebieskim tak jak chciałem to wszystko ze sobą połączyć :)]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...