Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Dolot powietrza


Guest siakus
 Share

Recommended Posts

Guest siakus

Witam serdecznie. Zaczyna się powoli projekt modyfikacji mojej Primerki. Zamontowałem ostatnio dolocik i przy zdejmowaniu starego filtra powietrza res2p.th.jpg napotkałem na mały kłopot. Oprócz odprowadzenia powietrza z odmy znalazłem pod starym filtrem malutki wężyk prowadzący jak mi się wydaję do wyrównania ciśnienia.. Macie jakąś koncepcje jak połączyć go z obecnym dolotem?

 

EDIT:

Tylu ekspertów i nikt mi nie jest w stanie pomóc? Trudno.. Dam sobie jakoś radę..

Link to comment
Share on other sites

Guest siakus

hmm zaślepiony?? słyszałem, że jeżeli go nie podłącze to moment obrotowy nawet może się pogorszyć a silnik nie będzie tak dobrze pracował :zdziw:

Link to comment
Share on other sites

Ja mam szeroką opaskę nawierconą dziurkę i taką samą w kolanku i rurze, plastikowy grzybek z dziurką. Grzybek przekładam przez opaskę, potem wkładam drucik w dziurkę i w drugą dziurkę w kolanku i rurze (żeby wszystkie były razem spasowane i miały przelot). Po skręceniu opaski wyciągam drucik i zakładam wężyk.

70ad60fb7940a56bmed.jpg

 

A masz pomysł na odmę przewietrzania komory silnika, inaczej w korku smrodek do kabiny zalatuje.

Link to comment
Share on other sites

Guest jarkk
A masz pomysł na odmę przewietrzania komory silnika, inaczej w korku smrodek do kabiny zalatuje.

najłatwiej filterek odmy założyć

Link to comment
Share on other sites

Ja mam filterek z dodatkowym wężykiem podłączonym do obudowy stożkowego filtra powietrza i w korku (a stoję w nich dużo) nie zalatuje.

 

d1a995b5339511dbmed.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest siakus

Nie wydaje mi się żeby ten wężyk z filtra od odmy musiał być połączony z dolotem? Wiele filtrów na odmę funkcjonuję bez takiego węża.. A skąd wziąłeś ten grzybek? Ze starego filtra powietrza?? Bo tam jest taki do którego był przyczepiony fabrycznie ten wężyk. Jak go osadziłeś w tym kolanku? na kleju?

 

EDIT:

dla informacji poglądowej

 

p1080105.th.jpgp1080102.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jak go osadziłeś w tym kolanku? na kleju?

W opasce zaciskowej wywierciłem otwór i wkładam grzybek (może być z oryginalnej obudowy filtra) od strony kolanka tak że opaska dociska grzybek do kolanka, kolanko do rury a wszystko ma otwór wycentrowany drutem. Jak skręcisz opaskę z drutem w otworze to po wyciągnięciu druta masz pewność że otwory mają przelot. Wszystko bez kleju. Jak nie będziesz potrzebował grzybka to wystarczy poluzować opaskę o obrócić rurę a otwory przestaną się pokrywać i nie niszczysz kolanka bo mały otworek pokrywa się z opaską która może go zaślepić.

Drugą odmę musisz odłączyć i zaślepić inaczej ciągnie lewe powietrze przez pierwszą odmę z pominięciem przepływomierza powietrza.

 

Nie wydaje mi się żeby ten wężyk z filtra od odmy musiał być połączony z dolotem? Wiele filtrów na odmę funkcjonuję bez takiego węża

Oczywiście że nie musi ale tak jest przyjemniejsza atmosfera w kabinie :) Filterek zapewnia wystarczającą przewiewność komory korbowej a wężyk zaciąga smrodek oparów gdy stoję w korku.

Link to comment
Share on other sites

Guest siakus
Drugą odmę musisz odłączyć i zaślepić inaczej ciągnie lewe powietrze przez pierwszą odmę z pominięciem przepływomierza powietrza.

Trochę to zamotałeś :) Chodzi Ci o to żebym zaślepił odmę spod klawiatury? Ja jej nie chce zaślepić tylko podłączyć pod dolot, bo specjalnie kupiłem rurkę z odejściem na odmę :) Finalizując muszę połączyć przepływomierz powietrza i odmę z dolotem :) A no i zaślepić EGR :)

Link to comment
Share on other sites

Guest siakus

Trochę się nie rozumiemy :P Może tak obrazowo będzie łatwiej :P

p1080104e.th.jpg [na zielono: odłączone przewody. na niebiesko: tak mają być podłączone]

Link to comment
Share on other sites

Ja jej nie chce zaślepić tylko podłączyć pod dolot, bo specjalnie kupiłem rurkę z odejściem na odmę :)

To rozumiem :) A wkładasz kawałek filcu w tą odmę tak jak w oryginale. Bez zdławienia będzie bardzo zaciągać ciepłe powietrze z komory silnika. W oryginale odma jest podłączona między filtrem powietrza a atmosferą a tu masz między przepustnicą a filtrem więc podciśnienie jest znacznie większe. Ja miałem tak podłączone i zaciągało za dużo syfu (para wodna zmieszana z oparami oleju i spalin) dlatego w oryginale jest filc który to filtruje.

Link to comment
Share on other sites

no jakieś dziwne rozwiązania stosujesz , opisz może legende do tego obrazka bo nie rozumiem :]

Link to comment
Share on other sites

Guest siakus

ok, to najlepiej będzie jednak jak dokupię osobny filtr na tą odmę :) Ten cepowaty sprzedawca ze sklepu wcisnął mi droższą rurkę z racji tego odejścia na odmę.. :/ No trudno, jak na razie to odejście będzie tak zaślepione korkiem jak jest teraz, a później coś wykombinuję :) Najgorzej będzie z podłączeniem przepływomierza ;] ciekawe jak jutro uda mi się ta misja.. [sznurek legenda jest dołączona do obrazka :P Zielonym kolorem pokazałem dwa odłączone przewody, jeden z odmy, drugi z przepływomierza, a niebieskim tak jak chciałem to wszystko ze sobą połączyć :)]

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...