Guest siakus Posted June 20, 2009 Share Posted June 20, 2009 Witam serdecznie. Zaczyna się powoli projekt modyfikacji mojej Primerki. Zamontowałem ostatnio dolocik i przy zdejmowaniu starego filtra powietrza napotkałem na mały kłopot. Oprócz odprowadzenia powietrza z odmy znalazłem pod starym filtrem malutki wężyk prowadzący jak mi się wydaję do wyrównania ciśnienia.. Macie jakąś koncepcje jak połączyć go z obecnym dolotem? EDIT: Tylu ekspertów i nikt mi nie jest w stanie pomóc? Trudno.. Dam sobie jakoś radę.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted June 22, 2009 Share Posted June 22, 2009 Macie jakąś koncepcje jak połączyć go z obecnym dolotem? ja mam zaślepiony Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest siakus Posted June 22, 2009 Share Posted June 22, 2009 hmm zaślepiony?? słyszałem, że jeżeli go nie podłącze to moment obrotowy nawet może się pogorszyć a silnik nie będzie tak dobrze pracował :zdziw: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
burnbrain Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 Ja mam szeroką opaskę nawierconą dziurkę i taką samą w kolanku i rurze, plastikowy grzybek z dziurką. Grzybek przekładam przez opaskę, potem wkładam drucik w dziurkę i w drugą dziurkę w kolanku i rurze (żeby wszystkie były razem spasowane i miały przelot). Po skręceniu opaski wyciągam drucik i zakładam wężyk. A masz pomysł na odmę przewietrzania komory silnika, inaczej w korku smrodek do kabiny zalatuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted June 26, 2009 Share Posted June 26, 2009 A masz pomysł na odmę przewietrzania komory silnika, inaczej w korku smrodek do kabiny zalatuje. najłatwiej filterek odmy założyć Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
burnbrain Posted June 26, 2009 Share Posted June 26, 2009 Ja mam filterek z dodatkowym wężykiem podłączonym do obudowy stożkowego filtra powietrza i w korku (a stoję w nich dużo) nie zalatuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest siakus Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 Nie wydaje mi się żeby ten wężyk z filtra od odmy musiał być połączony z dolotem? Wiele filtrów na odmę funkcjonuję bez takiego węża.. A skąd wziąłeś ten grzybek? Ze starego filtra powietrza?? Bo tam jest taki do którego był przyczepiony fabrycznie ten wężyk. Jak go osadziłeś w tym kolanku? na kleju? EDIT: dla informacji poglądowej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubek Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 dolocik fajny ale egr to mógłbyś sobie zaślepić bo i tak ci zasysa syf do kolektora :027: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
burnbrain Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 Jak go osadziłeś w tym kolanku? na kleju? W opasce zaciskowej wywierciłem otwór i wkładam grzybek (może być z oryginalnej obudowy filtra) od strony kolanka tak że opaska dociska grzybek do kolanka, kolanko do rury a wszystko ma otwór wycentrowany drutem. Jak skręcisz opaskę z drutem w otworze to po wyciągnięciu druta masz pewność że otwory mają przelot. Wszystko bez kleju. Jak nie będziesz potrzebował grzybka to wystarczy poluzować opaskę o obrócić rurę a otwory przestaną się pokrywać i nie niszczysz kolanka bo mały otworek pokrywa się z opaską która może go zaślepić. Drugą odmę musisz odłączyć i zaślepić inaczej ciągnie lewe powietrze przez pierwszą odmę z pominięciem przepływomierza powietrza. Nie wydaje mi się żeby ten wężyk z filtra od odmy musiał być połączony z dolotem? Wiele filtrów na odmę funkcjonuję bez takiego węża Oczywiście że nie musi ale tak jest przyjemniejsza atmosfera w kabinie Filterek zapewnia wystarczającą przewiewność komory korbowej a wężyk zaciąga smrodek oparów gdy stoję w korku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest siakus Posted June 28, 2009 Share Posted June 28, 2009 Drugą odmę musisz odłączyć i zaślepić inaczej ciągnie lewe powietrze przez pierwszą odmę z pominięciem przepływomierza powietrza. Trochę to zamotałeś Chodzi Ci o to żebym zaślepił odmę spod klawiatury? Ja jej nie chce zaślepić tylko podłączyć pod dolot, bo specjalnie kupiłem rurkę z odejściem na odmę Finalizując muszę połączyć przepływomierz powietrza i odmę z dolotem A no i zaślepić EGR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sznurek Posted June 28, 2009 Share Posted June 28, 2009 ale poco ją podłączasz pod dolot ? załóż na nią filtr z odmy i tyle a ten wąż z lewej strony pokrywy zaworów musi być tak podłączony jak jest przejrzyj ten temat : http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...asc&start=0 tu jest wszystko opisane o dolocie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest siakus Posted June 28, 2009 Share Posted June 28, 2009 Trochę się nie rozumiemy Może tak obrazowo będzie łatwiej [na zielono: odłączone przewody. na niebiesko: tak mają być podłączone] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
burnbrain Posted June 28, 2009 Share Posted June 28, 2009 Ja jej nie chce zaślepić tylko podłączyć pod dolot, bo specjalnie kupiłem rurkę z odejściem na odmę To rozumiem A wkładasz kawałek filcu w tą odmę tak jak w oryginale. Bez zdławienia będzie bardzo zaciągać ciepłe powietrze z komory silnika. W oryginale odma jest podłączona między filtrem powietrza a atmosferą a tu masz między przepustnicą a filtrem więc podciśnienie jest znacznie większe. Ja miałem tak podłączone i zaciągało za dużo syfu (para wodna zmieszana z oparami oleju i spalin) dlatego w oryginale jest filc który to filtruje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sznurek Posted June 28, 2009 Share Posted June 28, 2009 no jakieś dziwne rozwiązania stosujesz , opisz może legende do tego obrazka bo nie rozumiem :] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest siakus Posted June 28, 2009 Share Posted June 28, 2009 ok, to najlepiej będzie jednak jak dokupię osobny filtr na tą odmę Ten cepowaty sprzedawca ze sklepu wcisnął mi droższą rurkę z racji tego odejścia na odmę.. :/ No trudno, jak na razie to odejście będzie tak zaślepione korkiem jak jest teraz, a później coś wykombinuję Najgorzej będzie z podłączeniem przepływomierza ;] ciekawe jak jutro uda mi się ta misja.. [sznurek legenda jest dołączona do obrazka Zielonym kolorem pokazałem dwa odłączone przewody, jeden z odmy, drugi z przepływomierza, a niebieskim tak jak chciałem to wszystko ze sobą połączyć ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.