Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Przygoda z Nissanem N15


Guest Kazet

Recommended Posts

Guest Kazet

Witam jestem tu nowy i na początek mam szybkie pytanie.

Kupuje Nissana Almerę Sedan 99' 2.0D N15

W zasadzie mam go już na podwórku.

 

Mam takie szybkie parę pytań do Was bo jestem dość mało obeznany z samochodami.

 

1. Z tego co widzę progi z tyłu są do zrobienia z lewej i prawej ale to z tego co wiem norma w tym modelu. Czy może ktoś polecić od kogo kupić progi aby po wymianie sie trzymały chociaż z 2 lata ?

 

2. Widzę że poduszka kierowcy jest do wymiany. Czy jest to ciężkie na własną rękę ?

Nie mam pojęcia czy jest poduszka pasażera. Jak to sprawdzić ? Zaślepka jest ale nie jestem pewien czy coś jest w środku.

 

3. Rozrząd - podobno mogę pośmigać na nim jeszcze z 20 tys... jest to chyba rozrząd łańcuchowy, jaką żywotność ma taki rozrząd i ile kosztuje nowy rozrząd do tego nissana?

 

4. Jaki najlepszy olej w miarę ceny wlać do silnika, może ktoś coś polecić ?

 

5. Czy powinienem zwrócić uwagę na jakieś aspekty których nie poruszyłem ?

 

 

Dodam że zawieszenie sprawdzę na przeglądzie a klocki i tarcze mają może pół roku.

 

Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuje i doceniam trud odpowiedzenia na nie!

 

Pozdrawiam serdeka, Maciek :mikolaj:

Link to comment
Share on other sites

ad.1

znaleźć dobrego blacharza. odnosnie progów do kupienia to tutaj coś jest. Nie wiem jakiej jakości, ale wcześniej nie było oprócz używek.

 

ad.3

Rozrząd w diselku jest na pasku, więc wymienić by sie przydało. chyba, ze wiesz, ze był niedawno wymieniany.

 

ad.4

olej półsyntetyk 10w40.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

2. Widzę że poduszka kierowcy jest do wymiany. Czy jest to ciężkie na własną rękę ?

Nie mam pojęcia czy jest poduszka pasażera. Jak to sprawdzić ? Zaślepka jest ale nie jestem pewien czy coś jest w środku.

Po czym stwierdzasz, ze jest do wymiany ? Na własną rękę się tego nie robi, bo to bezpieczeństwo przecież. Z tym nie ma co oszczędzać, bo możesz się zdziwić.... Jeśli chcesz wiedzieć czy są poduszki, jedź do ASO i niech Cię podłączą, sprawdzą.

3. Rozrząd - podobno mogę pośmigać na nim jeszcze z 20 tys... jest to chyba rozrząd łańcuchowy, jaką żywotność ma taki rozrząd i ile kosztuje nowy rozrząd do tego nissana?

Nie wiem jak jest w dieslu, w benzynie jest łańcuch, ale kolega gavinas Ci napisał , ze pasek, to lepiej wymienić profilaktycznie, jesli nie znasz jego stanu i przebiegu.

4. Jaki najlepszy olej w miarę ceny wlać do silnika, może ktoś coś polecić ?

Polecam olej Valvoline MaxLife - dobre do silników starszych, zresztą tu masz pełen wątek:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...asc&start=0

5. Czy powinienem zwrócić uwagę na jakieś aspekty których nie poruszyłem ?

Dbać, a będzie długo służył :) Zakonserwuj podwozie, bo to wrażliwe miejsce, poczytaj:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=48111

Co do zawieszenia to jedź na "wibrator", koszt ok 30-40 zł.

 

pozdr

Link to comment
Share on other sites

Guest Kazet

@Gavinas - dziękuje za pomoc :)))

 

@maniek - Jestem z Warszawy. Co do poduszki to wiem że jest do wymiany bo była wystrzelona kiedyś i nikt nie założył. Skoro z tym do ASO to wezmę kredyt haha ^^

Co do zakonserwowania podwozia. Gdzie się z tym udać ? Kto się w tym specjalizuje ? :)

Link to comment
Share on other sites

Kazet, co do poduszki, to radze nie bawić się w samoróbki, w ASO, masz przynajmniej pewność, a tak to cholera wie czy nie odpali ci w twarz podczas jazdy... Ja bym nie ryzykował. Już lepiej w takim razie jeździć bez.

Konserwacja to koszt ok. 300 zł u jakichś magików, ale pozostawia ona wiele do życzenia, bo za 300 zł to kupisz materiały a gdzie robocizna :) Poszukaj na Google kto w twojej okolicy to robi.

Link to comment
Share on other sites

Guest Kazet

@maniek - Dzięki za całą pomoc :) Ogółem właśnie przeglądałem papiery to jak widzę liste tego co było uszkodzone to chyba ten samochód przyjechał z Blelgii na taczce z samą ramą i kołami hahaha. Lecz jeździ dobrze... może zrobili go profesjonalnie w Polsce już.. Kupiłem go od ojca i jeździł nim 3 lata i wszystko ok. :)

Link to comment
Share on other sites

Ja mam N15 ale w 5D

progi zjadla mi sol i juz je wymienilem

pasek wymieniam co pol roku na ryginalny mitsuboshi (moglem popelnic literowke bo nigdy nie widzialem nazwy - wymienial go moj ojciec mechanik)

jak chcesz nie wydawac na ten silnik zadnych zbednych pieniazkow to ci poradze cos co ja stosuje do swojego 2.0D i sie sprawdza...

1) miej akusa z uderzeniem ok 100 to wystarczy zeby zima kazdemu starszemu panu w toyocie gul skoczyl

2) wymieniaj olej na zime i na wiosne - nawet jesli to nie jest shell to i tak silnik lepiej to przezyje... a jak chcesz 1 do roku to naprawde warto kupic cos lepszego - silnik to lubi

3) jak masz turbine to dbaj o nia

 

jak bedziesz przynajmniej raz do roku wymienial wszystkie te elementy eksploatacyjne to twoje znajomosci z mechanikiem ogranicz sie do minimum... zreszta cala eksploatacja ograniczy sie do zalewania go paliwem

Link to comment
Share on other sites

Guest Kazet
1) miej akusa z uderzeniem ok 100 to wystarczy zeby zima kazdemu starszemu panu w toyocie gul skoczyl

 

Tego nie rozumiem. hehe mogę prosić o sprostowanie ?

Ogółem dziekuje za resztę porad przydadzą się bardzo :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...