Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Tarcze i klocki hamulcowe przód+drgania na kierownicy


Guest sinch
 Share

Recommended Posts

Guest sinch

Witam,

 

Od ponad roku użytkuje Almere 1.8 i generalnie jestem z niej zadowolony. Mam jednak problem z tarczami. Przy przeglądzie na 45 tys. zasugerowano mi(w ASO) zmianę klocków, co uczyniłem. Niemal natychmiast pojawiło się drganie na kierownicy przy hamowaniu z prędkości powyżej 50km/h. Zdiagnozowana przyczyna - zużycie tarcz. Wymieniłem. Przejechałem na nowych tarczach około 5 tys km. i drganie powróciło. Po konsultacji z mechnikiem, tarcze zostały wymienione, drganie zniknęło. Jednak po niecałych 2 tys. znów powróciło!!

 

Przed drugą zmianą tarcz, sugerowano mi np. wjechanie w kałuże przy rozgrzanych tarczach itp. Tym razem, po 2 tysiącach jestem pewien, że nic takiego nie miało miejsca, draganie pojawiło się przy słonecznej i suchej pogodzie.

 

Zakładane tarcze są firmy JC.

 

Czy mieliscie podobne problemy? Być może przyczyna drgań tkwi gdzieś indziej?Proszę o sugestie co zrobić, bo samochód ma 60 tys i założony trzeci komplet tarcz...

 

Z góry dzięki,

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Po co wymieniać zaraz tarcze? Ja bym spróbował założyć lepsze klocki. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Fachowcy jak zawsze "dobrze" doradzą :D

Zanim 4 raz wymienisz tarcze to proponuje najpierw sprawdzić czy masz wyważone odpowiednio koła, później sprawdź zbieżność.

Jak to nie pomaga to może się okazać, że założyli Ci nieodpowiednie klocki, np. za twarde i po ułożeniu się klocków po przejechaniu kilkuset km. przy hamowaniu wywołują drgania.

Moim skromnym zdaniem nie ma przesłanek,żeby zwalać takie objawy na złe tarcze.

Jeżeli masz paragony to idź do serwisu i reklamuj te wymienione tarcze bo zrobili Cie nie będe mówił w co :]

Jak chcesz sprawdzić czy masz dobrze wyważone opony to zdejmij koło z przodu i sprawdź czy od wewnętrznej strony rantu opony nie masz startej gumy jeżeli tak to na 99% wina wyważenia opon + źle dobrana twardość klocków.

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Witam.

 

Mam podobny problem.

 

Zakupiłem Almere 1.5 Dci z 2005 roku przebieg 68000. Pierwsza rzeczą jaka w niej zrobiłem to wymieniłem klocki hamulcowe z racji słabego hamowania. Zastosowałem klocki przód i tył - firmy Lucas. Przejechałem na nich około 800 km i zaczęło sie dziwne bicie kierownicy przy hamowaniu tylko przy predkościach 80 do 60 przy lekkim hamowaniu. Jeżeli hamowanie jest ostre bicia nie ma.

Co robić? Czy wymieniać tarcze? Luzów nie ma a auto nawet przy 160 -170 sprawuje się prawidłowo kierownica nie drży. Zbieżność ustawiana 2 miesiące temu.

A może to wina felg ?

 

Wracając do tarcz.

Z tego, co wiem to JC to kiepska jakość (szybko się krzywią - Chińszczyzna) z drugiej strony mała kasa ( 80 zł sztuka w Inter CARS).

Alternatywą jest jeszcze DACO posiadające certyfikat TUV -55 zł sztuka na allegro

(http://www.allegro.pl/item669027645_tarcze_hamulcowe_przod_nissan_almera_primera.html) wydaje mi sie za pasują do wersji z ABS, bo mają 280 mm. Druga sprawa, co to za firma podobno Niemiecka. Przy cenie Bosch-a lub Bremo 1500-180 zł ciekawa propozycja.

 

Proszę o rade i opinie. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Guest sinch

zmieniałem opony na nowe i ustawiłem zbieżność tuż przed ostatnią wymianą tarcz. wyważenie raczej dobre.

 

czy jeśli to są zatwarde klocki to wystarczy, że wymienie teraz klocki, czy musze komplet, klocki + tarcze?

 

jakie klocki polecacie?

Link to comment
Share on other sites

Guest Bartek_1983

Witam. Jako świeży użytkownik Almery 1,4 75km z roku 98 (po lifcie) mam takie zapytanie. Co może być przyczyną drgania kierownicy podczas hamowania (im szybciej tym mocniej drga) oraz konieczności kontrowania na koleinach? Dodam że samochód nie był bity, ma rozhuśtane zawieszenie tzn. do wymiany i kolo od którego go kupiłem mówił że jest do wymiany tuleja w wahaczu tylko nie wiem którym.

Link to comment
Share on other sites

wyżej pisali, właściwe wyważenie kół ( pamiętaj, im mniejsza ilość ciężarków na feldze, świadczy o większej fachowości wulkanizatora ) albo same tarcze.

Link to comment
Share on other sites

Witam. Jako świeży użytkownik Almery 1,4 75km z roku 98 (po lifcie) mam takie zapytanie. Co może być przyczyną drgania kierownicy podczas hamowania (im szybciej tym mocniej drga) oraz konieczności kontrowania na koleinach?

Mogą być tarcze zwichrowane, wtedy wyczuwalne jest też bicie na pedale hamulca, mogą to być też same opony, wówczas delikatne drgania są również bez hamowania.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest kilerow2222

Witam,

 

Od ponad roku użytkuje Almere 1.8 i generalnie jestem z niej zadowolony. Mam jednak problem z tarczami. Przy przeglądzie na 45 tys. zasugerowano mi(w ASO) zmianę klocków, co uczyniłem. Niemal natychmiast pojawiło się drganie na kierownicy przy hamowaniu z prędkości powyżej 50km/h. Zdiagnozowana przyczyna - zużycie tarcz. Wymieniłem. Przejechałem na nowych tarczach około 5 tys km. i drganie powróciło. Po konsultacji z mechnikiem, tarcze zostały wymienione, drganie zniknęło. Jednak po niecałych 2 tys. znów powróciło!!

 

Przed drugą zmianą tarcz, sugerowano mi np. wjechanie w kałuże przy rozgrzanych tarczach itp. Tym razem, po 2 tysiącach jestem pewien, że nic takiego nie miało miejsca, draganie pojawiło się przy słonecznej i suchej pogodzie.

 

Zakładane tarcze są firmy JC.

 

Czy mieliscie podobne problemy? Być może przyczyna drgań tkwi gdzieś indziej?Proszę o sugestie co zrobić, bo samochód ma 60 tys i założony trzeci komplet tarcz...

 

Z góry dzięki,

pozdrawiam

 

 

 

Witam. Miałem podobny przypadek w swojej almerce 1,5dci z 2003r. Okazało się że problem tkwił w prowadnicach. Zostały nasmarowane specjalnym preparatem "miedzianem..." i problem zniknął.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Witam,

 

Od ponad roku użytkuje Almere 1.8 i generalnie jestem z niej zadowolony. Mam jednak problem z tarczami. Przy przeglądzie na 45 tys. zasugerowano mi(w ASO) zmianę klocków, co uczyniłem. Niemal natychmiast pojawiło się drganie na kierownicy przy hamowaniu z prędkości powyżej 50km/h. Zdiagnozowana przyczyna - zużycie tarcz. Wymieniłem. Przejechałem na nowych tarczach około 5 tys km. i drganie powróciło. Po konsultacji z mechnikiem, tarcze zostały wymienione, drganie zniknęło. Jednak po niecałych 2 tys. znów powróciło!!

 

Przed drugą zmianą tarcz, sugerowano mi np. wjechanie w kałuże przy rozgrzanych tarczach itp. Tym razem, po 2 tysiącach jestem pewien, że nic takiego nie miało miejsca, draganie pojawiło się przy słonecznej i suchej pogodzie.

 

Zakładane tarcze są firmy JC.

 

Czy mieliscie podobne problemy? Być może przyczyna drgań tkwi gdzieś indziej?Proszę o sugestie co zrobić, bo samochód ma 60 tys i założony trzeci komplet tarcz...

 

Z góry dzięki,

pozdrawiam

Również wymieniłem tarcze i klocki na nowe, też JC albo BluePrint, klocki TRW. Po dwóch miesiącach tarcze pogieły się i pokrzywiły.

Tarcze odesłałem na gwarancji skąd przyszły. Założyłem oryginały TRW i problemu nie ma.

Moja rada: jak się ma hamulce TRW to klocki i tarcze też od TRW i powinno działać.

Tarcze przód (fi 280) 360 za kpl., klocki 180 za kpl., tylne klocki 140zł.

Link to comment
Share on other sites

Czy w N16 2,2 Di, jest czujnik zużycia klocków?

Dzisiaj, nie wiedzieć czemu momentami migała mi kontrolka hamulca ręcznego. Czy w ten sposób sygnalizuje zużycie czy może ( mieszkańcy Wawy i okolic wiedzą co dzisiaj się dzieje ) układ sygnalizuje, że jest ślisko??

Link to comment
Share on other sites

Guest DarekSt.

witam w mojej Almerce od kilku dni również " nie wiedzieć czemu momentami miga kontrolka hamulca ręcznego ".

Na razie po pewnym czasie proces zanikał, ale dzisiaj kontrolka wariowała cały dzień.

Kontrolka gaśnie przy gwałtownym poszczeniu sprzęgła lub dźwigni hamulca ręcznego.

Zapala się natomiast przy wyzszych obrotach przed zmianą biegu.

 

- tyle moich obserwacji.

trochę obawiam się wizyty w ASO bo przy tak dziwnych objawach mogą wmowić każdą usterkę - czyli wyrwać kazdą kasę, a problem może być banalny.

Link to comment
Share on other sites

witam w mojej Almerce od kilku dni również " nie wiedzieć czemu momentami miga kontrolka hamulca ręcznego ".

Na razie po pewnym czasie proces zanikał, ale dzisiaj kontrolka wariowała cały dzień.

Kontrolka gaśnie przy gwałtownym poszczeniu sprzęgła lub dźwigni hamulca ręcznego.

Zapala się natomiast przy wyzszych obrotach przed zmianą biegu.

 

- tyle moich obserwacji.

trochę obawiam się wizyty w ASO bo przy tak dziwnych objawach mogą wmowić każdą usterkę - czyli wyrwać kazdą kasę, a problem może być banalny.

 

Co prawda pewności nie mam, a aura raczej nie sprzyja doświadczeniom empirycznym, ale sprawdź ile masz płynu hamulcowego w zbiorniczku. Z tego co pamiętam niektórzy producenci potrafili pod kontrolkę ręcznego podpiąć poziom płynu. Za moją teorią przemawia dodatkowo zmiana zachowania kontrolki w trkacie bujania samochodem. Oczywiście przyczyna może leżeć po stronie elektryki - złącza lub sam wyłącznik. No to tyle przyszło mi do głowy. Jak pomogłem to fajnie, a jak nie to najwyżej pozostali koledzy mnie wyśmieją ;))

Link to comment
Share on other sites

Co prawda pewności nie mam, a aura raczej nie sprzyja doświadczeniom empirycznym, ale sprawdź ile masz płynu hamulcowego w zbiorniczku. Z tego co pamiętam niektórzy producenci potrafili pod kontrolkę ręcznego podpiąć poziom płynu. Za moją teorią przemawia dodatkowo zmiana zachowania kontrolki w trkacie bujania samochodem. Oczywiście przyczyna może leżeć po stronie elektryki - złącza lub sam wyłącznik. No to tyle przyszło mi do głowy. Jak pomogłem to fajnie, a jak nie to najwyżej pozostali koledzy mnie wyśmieją wink.gif)

Pomogles na pewno, u siebie rano tez to zauwazylem, o czym pisalem wyzej. Przyczyną był niski poziom płynu hamulcowego. Jutro jade do mechaniora, żeby sprawdził co się stało, że nagle go ubyło.

Dodatkowo złapałem gumę w letnich kapciach, objeździłem kilku lokalnych wulkanizatorów, ale wszyscy zarobieni są do północy albo i dłużej.

Co więcej, sprawdzając rano w piwnicy koła zimowe, zauważyłem, że w jednym również mam mało powietrza angry.gif , mam nadzieję, że to tylko zaworek.

Uprosiłem jednego i jutro z rana, jade na wymianę kół i łatanie ew. dziur

Kur... jak nie urok, to sraczka...rolleyes2.gif

Link to comment
Share on other sites

Witam posiadam Almere 2.2DI,mam ten sam problem co wy parę dni temu zapaliła mi się kontrolka i do tej pory miga.Domyśliłem się że trzeba dolać płynu hamulcowego,ale mam dylemat czy nie lepiej go wymienić bo słyszałem że trzeba go wymieniać co 2 lata a ja mam ten samochód 3 rok i nie wymieniałem ani razu. Nie wiem też jakiego miał bym dolać tego płynu dot3 czy dot4 bo nie wiem jaki jest wlany.

.

Link to comment
Share on other sites

Guest DarekSt.

witam, dolewka 50 gramow plynu rozwiazała mój problem.

W warsztacie powiedziano, żeby płynu nie wymieniać tylko dolać i jeździc.

 

pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc

Link to comment
Share on other sites

Witam posiadam Almere 2.2DI,mam ten sam problem co wy parę dni temu zapaliła mi się kontrolka i do tej pory miga.Domyśliłem się że trzeba dolać płynu hamulcowego,ale mam dylemat czy nie lepiej go wymienić bo słyszałem że trzeba go wymieniać co 2 lata a ja mam ten samochód 3 rok i nie wymieniałem ani razu. Nie wiem też jakiego miał bym dolać tego płynu dot3 czy dot4 bo nie wiem jaki jest wlany.

.

DOT4, firma nie ma znaczenie

Zanim zdecydujesz się na wymianę, podjedź do serwisu, zmierzą parametry płynu i powiedzą, czy wymiana jest konieczna.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...