Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Tylnie hamulce - dziwny odglos po dłuższym postoju


sirmike1

Recommended Posts

Witam,

 

Zauwazylem w mojej Almerce że po dłuższym postoju (przynajmniej kilka godzin) jak pierwszych kilka razy nacisne na pedał hamulca to z tylniej osi dochodzi mnie taki dziwny dzwiek (chrobot, ocieranie) - dźwięk ten jest niemal identyczny jak mialem w poprzednim aucie Opel Astra I kiedy autko stało długi czas i np padał deszcz albo była duza wilgotność.

Teraz tylko nie ma znaczenia czy jest mokro, wilgotno czy jest ciepło i świeci słońce.

Po kilku minutach jazdy gdy hamuję już nie słychac tego chrobotania.

Auta nie zostawiam na ręcznym wiec co to moze być?

Link to comment
Share on other sites

Auta nie zostawiam na ręcznym wiec co to moze być?

Moze sie okazac ze za jakis czas nie bedziesz mial wogole recnego :P Poza tym nie napisales czy masz tarcze czy bebny.

Link to comment
Share on other sites

Auta nie zostawiam na ręcznym wiec co to moze być?

Moze sie okazac ze za jakis czas nie bedziesz mial wogole recnego :P Poza tym nie napisales czy masz tarcze czy bebny.

 

Mam tarcze.

Link to comment
Share on other sites

sirmike1, Najprawdopodobniej tloczek Ci sie nie cofa. Zdejmij kolo zaciagnij reczny i zobacz czy po jego opuszczeniu da sie ruszyc kolem.

Link to comment
Share on other sites

sirmike1, Najprawdopodobniej tloczek Ci sie nie cofa. Zdejmij kolo zaciagnij reczny i zobacz czy po jego opuszczeniu da sie ruszyc kolem.

 

Dobrze, jak bede miał chwile to oczywiście sprawdze. Jesli by tak było jak piszesz to jakie moga tego być konsekwencje. Ile taka naprawa moze kosztowac i na czym polega?

Link to comment
Share on other sites

Dobrze, jak bede miał chwile to oczywiście sprawdze. Jesli by tak było jak piszesz to jakie moga tego być konsekwencje. Ile taka naprawa moze kosztowac i na czym polega?

Trzeba wymontowac zacisk, przeczyscic tloczek, nasmarowac i zmienic gumki (zestawy naprawcze gumek robi autofren). Ile moze kosztowac nie wiem, bo sam takie cos robie u siebie nie jest to skomplikowane. Warto zadbac takze o dzwigienki recznego, ktore sie lubia zapiekac - trzeba je rozruszac. Porownaj grubosc klockow z jednej i z drugiej strony auta. Jesli z jednej ze stron bedziesz mial wyraznie ciensze klocki masz odpowiedz w tym kole zapieka Ci sie tloczek. Moim zdaniem jednak warto przeczyscic oba zaciski.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hej mam dokładnie to samo - raz już ściagaliśmy z kumplem wszystkie zaciski i oglądaliśmy i wszystko było ok, wymieniłem tylko klocki przód bo były już zjechane. Teraz w sobote podniosłem na lewarku auto i wybadałem które to koło tak popiskuje i dziś po pracy ściągne zacisk i pooglądam przeczyszcze.

Link to comment
Share on other sites

Lepiej przeczyść prowadnice klocków, sprawdź stan zacisków - tzn czy tłoczki chodzą jak trzeba. Po demontażu oceń stan tarczy i klocków. Wszelkie wżery, nierówne ślady działania hamulców na tarczy kwalifikują tarczę do wymiany.

Hamulce z tyłu w N16 to pięta achillesowa tego auta.

Link to comment
Share on other sites

No i jestem po. Zacisk wyszczony i co sie okazało że w tłoczysku rowek nie pokrywał się z wypustką i źle klocek zbierał. Teraz wszystko nasmarowane, niestety tarcza jest do wymiany i przy okazji wymiany klocków musze wymienić również tarcze z tyłu.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...