zawisza_1410 Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 Witam. Od jakiegoś czasu pojawiło mi się coś w rodzaju dudnienia podczas jazdy. Przy wolnej jeździe na wprost jest ledwo słyszalne. Powyżej 50km/h jadąc zwłaszcza na łuku w prawo zaczyna być słyszalne wyraźnie w całym samochodzie. Im większa prędkość, tym głośniejsze i tym większa częstotliwość tego dudnienia. Bardzo wyraźnie słychać pow 100km/h jadąc na łuku w prawo. Dodatkowo przy ostrym wyhamowaniu z prędkości 130-140km/h trzęsie się kierownica niezależnie od kierunku jazdy. Objawy te pojawiły się mniej więcej w podobnym okresie czasu, ale nie jestem pewien, czy jednocześnie. Kiedyś na bank tak się nie działo. Objawy pojawiły się jakiś czas po wymianie tylnych tarcz i tylnych klocków hamulcowych i w niedługim okresie również półośki lewej, jednak nie bezpośrednio po tych wymianach. Przy wymienianiu półośki pojawił się dodatkowo problem z osadzeniem półośki w przegubie zewnętrznym, gdyż nie wchodziła swobodnie jak jej poprzedniczka, ale na styk i musiałem jej pomóc drewnianym młotkiem. Czy mogłem tym uszkodzić przegub? Po wymianie półośki sprawdzałem na parkingu, przy maksymalnych skrętach nie było żadnych odgłosów. Co to może być? Przegub? Łożyska? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pastello Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 Obstawaiam przegub u mnie sie kiedys dzialo podobnie niby przy skretach ok i manszeta cała ale jak jechalem powyzej 70km/h to z lewej slychac bylo stukanie czegos przypominajacego stukanie w palstki - po wymianie przegubu ustało.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sebek1201 Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 podobne objawy wystpują również kiedy posłuszeństwa odmówi któreś z łożysk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zawisza_1410 Posted June 27, 2009 Author Share Posted June 27, 2009 No właśnie to nie jest takie typowe stukanie tylko, dudnienie, jakby koło było niewyważone, ale zmieniłem z zimówek na letnie i dalej to samo. Odgłos powiedzmy podobny do wirującej pralki zależny od obrotów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eszi Posted July 4, 2009 Share Posted July 4, 2009 Kolego potrzebne 2(jeden najlepiej machanik) osoby, auto na lewarek najpierw z lewej strony, siadasz wrzucasz jedynkę i delikatnie rozpędzasz koło(drugie się samo zblokuje). Mechanik od razu zdiagnozuje co jest grane. Obstawiam łożysko tylko i wyłącznie, ewentualnie źle wyważone koło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zawisza_1410 Posted September 3, 2009 Author Share Posted September 3, 2009 No i mechanik zdiagnozował już na podstawie odgłosów z kabiny. Poszło łożysko. Nowe za 220zł i wymiana 120zł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.