Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Stuki i przeskoki w kierownicy


adamo130
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

...lub wspomniane łożysko McP .(jesli strzela na postoju,łatwo sprawdzić we dwie osoby)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jakis czas temu zauwazylem, ze podczas skretu w prawo i prostowania kol, daje sie slyszec charakterystyczny dzwiek przypominajacy skrecanie i odpuszczanie sprezyny. 

Ktos z Was mial takie cos?

przyczyną tych odgłosów jest na 99,9%  górne łożysko mcpresona, warto ustalić które, bo być może wystarczy wymienić jedną stronę (posadź na fotelu pasażera kogoś kumatego i niech słucha prawej strony a ty lewej). Koszt tej operacji poza aso to ok 130-150 zł z robocizną. 2 tygodnie temu wymieniałem w Note brata lewe (w sieci Bosch). Oczywiście tuż po gwarancji. Wcześniej jeździł dwukrotnie do aso i odprawiali tam cuda-niewidy, byle tylko nie zrobić tego w ramach gwarancji. Zostaje jednak te 0,1% - sprawdź (tak zupełnie na wszelki wypadek) czy w okolicy krzyżaka kolumny kierowniczej (na wysokości wykładziny podłogowej) nie ma osłony tego połączenia z paska blachy i czy podczas kręcenia kierownicą nie zahacza o wykładzinę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za szybkie odpowiedzi.

Hałas dobiega ewidentnie z górnego mocowania prawego amortyzatora. Jedna osoba kręciła kierownicą, a ja nasłuchiwałem i od strony nadkola i od strony maski. Ten sam hałas jest zarówno przy obciążeniu auta kompletem osób, bez kompletu osób, cały czas ten sam dźwięk, z tego samego miejsca.

 

W okolicy kolumny i krzyżaka, wszystko jest w porządku.

No nic, trzeba umawiać na naprawę bo jest to drażniące.

 

Z tego co się orientowałem w cenach to komplet (poduszka + łożysko), odpowiednio dla strony lewej i prawej to koszt łączny części ok. 300zł + robocizna.

 

Przykład:

http://www.iparts.pl/czesc/zestaw-naprawczy-mocowania-amortyzatora-kyb-sm2806,nissan,note-e11-od-2006-03,1-4-88km,80-5482-19174-100371-0-85-sm2806.html

http://www.iparts.pl/czesc/zestaw-naprawczy-mocowania-amortyzatora-kyb-sm2805,nissan,note-e11-od-2006-03,1-4-88km,80-5482-19174-100371-0-85-sm2805.html

 

Bezsens trochę wymieniać tylko łożysko.

W każdym bądź razie, najpierw trzeba to rozebrać i ocenić co jest, a co nie jest do wymiany.

Edytowane przez analyzer65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Poproś kogoś by kręcił ,a Ty na zewnątrz przy sprężynach i słuchasz ,Jeśli przeskakują to łożysko kolumny.,lub pęknięta

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm a jak to sprawdzić ? :) źródło tego dźwięku wydaje się być w kierownicy a wcześniej czułem przeskakiwanie jakby jakiejś linki albo drążka pod nogami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdziłeś to o czym pisałem wcześniej? ???

Ten dźwięk, to najprawdopodobniej sprężyna!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem a sprawa okazała się błacha.U mnie odgieła się blaszka zabezpieczająca złącze kierownicy w otworze przy dywanikach podłogowych i zaczepiała o inne elementy i przewody przy skrętach. Po dogięciu blaszki problem ustał. Może warto to sprawdzić? Mechanik za dogięcie nie wziął grosza i powiedział, że jeżeli sięto powtórzy to jego zdaniem blaszkę zabespieczającą można by było usunąć.

 

 

Hmm a jak to sprawdzić ? :) źródło tego dźwięku wydaje się być w kierownicy a wcześniej czułem przeskakiwanie jakby jakiejś linki albo drążka pod nogami

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/68353-stuki-trzaski-przy-krceniu-kierownica/?hl=stuki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Założyłem dzisiaj opaskę naprawczą na kolumnie kierowniczej według porady kolegi ranger  , muszę przyznać że jak narazie po przejechaniu kilkunastu kilometrów stuki , przy skręcaniu i nierównościach drogi ustały ? Nie wiem tylko czy takie rozwiązanie jest bezpieczne i trwałe . Jak mocno należy dokręcić tą opaskę ? Jeśli za mocno to czy można coś uszkodzić ?

Pomysł jest prosty i skuteczny .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczyna stukania jest zdiagnozowana i jasna - luz między sworzniem od strony krzyżaka a rurą kolumny od strony koła kierownicy. Założenie i zaciśnięcie opaski powoduje minimalne odkształcenie (zgniecenie) rury i w rezultacie skasowanie nadmiernego luzu. Jak mocno dokręcić? Nikt zapewne nie prowadził praktycznych pomiarów momentu dokręcenia - na tyle mocno,żeby przestało hałasować i nie zerwać gwintów. Ten patent jest solidny i pewnie do końca eksploatacji rozwiąże problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

ten temat jest mi akurat dobrze znany - identyczne sensacyjne odkrycie - po kilku miesiącach eksploatacji zresztą - zaliczyłem w moim egzemplarzu  :)  a że niedługo potem byłem akurat w aso - zadałem im ten trudny problem do rozwiązania - zaznaczam,że wcześniej na podłodze ani pod wykładziną mimo intenstnych prac odkrywkowych nie znalazłem nigdzie żadnej odkręconej nakrętki ani nic co by ją przypominało. Otóż w aso - jak to w aso - też kompletnie nie wiedzieli o co chodzi (co jest zresztą normą) Poszli więc po rozum do głowy, wpadli na genialny w swej prostocie pomysł - żałuję,że sam wcześniej tego nie uczyniłem - i przebadali  organoleptycznie tudzież dotykowo kilka nowych stojących na placu egzemplarzy czekających na klienta - Eureka ! w żadnym nie było nakrętki w tym miejscu - ergo? - śruba jest wkręcona prawidłowo - ten element krzyżaka posiada gwint wewnętrzny- lecz jest (fabrycznie - o tym poniżej)za długa i stąd wrażenie, że brakuje nakrętki. Po uzyskaniu tej niezwykle cennej wiedzy, jako,że nie lubię jak coś wygląda tak, jakby czegoś brakowało, już u siebie przy okazji zajrzałem do sklepu z wyrobami metalowymi i za 20 (może mniej? groszy) nabyłem tzw nakrętkę samokontrującą(ocynkowaną  z plastikową wkładką zapobiegającą luzowaniu) po czym dokręciłem ją z rozsądnym umiarem wykorzystując w roli klucza dynamometrycznego precyzyjną siłę własnego bicepsa. Zadowolenie z samodzielnie przeprowadzonej naprawy? Bezcenne  :rofl:  - proponuję iść tą drogą...

 

Tak poza konkursem już dodam, że w egzemplarzach Note z mojego okresu zakupu, w tym miejscu było jeszcze inne udziwnienie w postaci czegoś w rodzaju blaszanego paska (o szer ok 5 mm) zawleczki, opaski, zabezpieczenia, czy wuj wie czego. Pasek ten zamocowany oczkiem pod łbem śruby z jednej strony obiegał dookoła krzyżak i zaginał się własnie na jej na jej wystającym końcu. Rozwiązanie to miało zapewne zabezpieczać przed odkręceniem lecz dodatkowo miało  jedną ciekawą cechę - podczas obrotów kierownicą w dowolną stronę odstający koniec tej blaszki na końcówce śruby zahaczał o wykładzinę i wydawał charakterystyczne dźwięki przypominające drumlę - albo coś w tym rodzaju. W każdym razie coś intensywnie brzdąkało w okolicy nóg i budziło zrozumiały niepokój. Kiedy wreszcie doszedłem, o co chodzi, po prostu odłamałem i wyrzuciłem tą blaszkę. Od tej mniej więcej pory brzdąkanie zanikło  :rofl:. Będąc w aso pytałem również o ten dziwny wynalazek i tam (z opóźnieniem tym razem) też mi poradzili, aby pozbyć się tego cholerstwa. W późniejszych egzemplarzach w ogóle zrezygnowano z tej cudownej blaszki (widocznie mieli więcej takich grających kolumn kierowniczych ) i efektem jej "zniknięcia" był właśnie widok pięknej, nagiej, lśniącej i przydługiej śruby...

post-20266-0-49742500-1496667776_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję kolego za wywód)) a mi ręce opadowują... Miałem naście lat Toyota Yaris więc siwe włosy zaczynają wypadać jak takie rzeczy widzę.

Ponadto ta śruba drze wykładzinę. To jest M7 czy 8?

 

Wysłane z HUAWEI NXT-L29 Tapatalk

Edytowane przez zalko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drze ale robi to przynajmniej po cichu, cisz się, że nie masz tej blaszanej zawleczki, dopiero miałbyś ubaw :whistle:Weź jakiś wkrętak i wypchnij te wystające wokół kolumny skrawki wykładziny w drugą stronę- na zewnątrz , stawiam na M8 choć głowy nie dam - musisz metodą prób i błędów zadziałać, pewnie masz w słoiku po musztardzie w garażu jakieś stare nakrętki od roweru, to coś przypasujesz a przy okazji zastąpisz solidniejszą. Żeby całkiem skryć ten kikut, trzeba dać ze dwie podkładki i nakrętkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem u siebie i faktycznie u mnie też nie ma nakrętki. Mam wariat o którym pisał Dar - z blaszką :). Na szczęście nigdy nic u mnie nie "brzdąkało" i nie "brzdąka" :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Mam wariat o którym pisał Dar - z blaszką :)

dokładnie - ta blaszka jest zagięta na końcu śruby i stanowić ma zapewne zabezpieczenie przed jej odkręcaniem, montowano ją tylko do pewnego czasu, potem z niej zrezygnowano ale śruba została tej samej długości i dlatego sprawia wrażenie, że brak jest na niej nakrętki. Nie ma żadnych przeszkód, aby ją tam nakręcić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam to coś :)....


Tylko że u mnie nic nigdzie nie haczy....tapicerka jest tak z centymetr niżej.

7deae9229cf553a6med.jpg

Edytowane przez M@reS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Jak mocno dokręcić tą obejmę „gebo” tzn. Ile się da w miarę rozsądku czy lżej? Założyć ją tylko na grubszą część czy jakoś po środku żeby złapać razem grubszą i cieńszą? Ten cieńszy element jakoś się przesuwa góra, dół w tym grubszym w czasie jazdy? Jak skręcę to razem to nie będzie problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie "ile sie da". Z racji domniemanego/zaslyszanego faktu ze zadaniem tego tulejowania jest "zlozenie" sie kolumny w przypadku kolizji, nalezy to skrecic tak aby tej funkcji nie zablokowac. Wielowpust/wieloklin kolumny musi pracowac. W zwiazku z powyzszym ja to dokrecalem co 1/4 obrotu az stukanie ustalo.

 

//edit: oczywiscie opaske zakladasz tylko na grubsza rure.

Edytowane przez NazgulXL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...