Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Opony zimowe do QQ - które lepsze, dla SUV czy osobowych?


mupet
 Share

Recommended Posts

Zastanawiam się nad taką sprawą. Jeżeli 99% przebiegu moim QQ robię na normalnych drogach, a nie w "terenie" to które opony zimowe lepiej zastosować?

Najlepsze w kategorii "opony do SUV" (np. Continental CrossContact Winter) czy też w kategorii "opony do osobowych" (np. Dunlop SP Winter Sport 3D) ?

Czym tak na prawdę różnią się te opony, skoro indeksy prędkości są takie same, drogi hamowania również, ...?

Oczywiście zakładam identyczne parametry opon: rozmiary, ...

 

Zależy mi na jednoznacznych odpowiedziach, czyli nie tyle na przemyśleniach co na fachowej wiedzy.

Być może ktoś z Was jest z branży oponiorskiej, pokrewnej lub ma argumenty poparte np. lekturą jakichś artykułów na ten temat itp.

 

Pozdrawiam, mupet

Link to comment
Share on other sites

Witam,

W kwestii opon nie jestem jakimś specjalistą, jednak jeżeli dobrze rozumiem, różnica między oponami 'suv' a do zwyklych osobówek to ciężar jaki opona może wytrzymać, jest to chyba nacisk na oponę czy coś takiego. Jest to napisane na pewno na tej oponie która teraz posiadasz

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Porównaj masę swojego samochodu z masą osobówki do której założyłbyś te opony. Jeśli są podobne, to nie ma dylematu - możesz wrzucić.

Istotne różnice są dla przypadków jak napisał promyk: "taka sama" opona do towarowego sprintera wytrzymuje dużo większy nacisk niż w tych samych rozmiarach do osobówki.

 

Moje osobiste zdanie jest takie, że skoro SUVy są popularne, to producenci kroją klientów ile wlezie, tłumacząc że to hmm, terenówka, i że trzeba to czy tamto włożyć lepsze i dużo droższe niż do osobówki.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

W kwestii opon nie jestem jakimś specjalistą, jednak jeżeli dobrze rozumiem, różnica między oponami 'suv' a do zwyklych osobówek to ciężar jaki opona może wytrzymać, jest to chyba nacisk na oponę czy coś takiego. Jest to napisane na pewno na tej oponie która teraz posiadasz

Pozdrawiam

 

Tak jak pisałem. Chodzi mi o różnice opon do aut osobowych i SUV o tych samych parametrach czyli w tym również o tym samym indeksie wytrzymałości nacisku na oponę.

 

Pozdrawiam, mupet

 

[ Dodano: Nie 28 Cze, 2009 22:16 ]

Porównaj masę swojego samochodu z masą osobówki do której założyłbyś te opony. Jeśli są podobne, to nie ma dylematu - możesz wrzucić.

Istotne różnice są dla przypadków jak napisał promyk: "taka sama" opona do towarowego sprintera wytrzymuje dużo większy nacisk niż w tych samych rozmiarach do osobówki.

 

Moje osobiste zdanie jest takie, że skoro SUVy są popularne, to producenci kroją klientów ile wlezie, tłumacząc że to hmm, terenówka, i że trzeba to czy tamto włożyć lepsze i dużo droższe niż do osobówki.

 

Ceny opn do SUV i osobowych są porównywalne. W zależnosci gdzie się kupuje, itd.

Pytanie zatem pozostaje otwarte - lepszą oponą do SUV-a, który 99% tarsy pokonuje na asfalcie jest najlepsza opona do SUV-ów czy najlepsza opopna do osobowych?

 

Pozdrawiam, mupet

Link to comment
Share on other sites

Coś ostatnio słyszałem reklamę, ale nie wiem co to za firma, Goodyear? Jedna opona zarówno w teren jak i na miasto do Qashqai'a, jakaś nowa.

Link to comment
Share on other sites

kiedyś mocno poczytałem o teorii tych opon do crosoverów, generalne przesłanie różnicujące osobowe i miniSUV'y dotyczyło innej pracy lamelek i klicków na oponie w czasie pokonywania zakrętów, mimo identycznej masy jak w osobowych (QQ 1300-1600kg) problem polegał na tym że zawieszenie w połączeniu wysokim położeniem punktu ciężkości powodowały inną charakterystykę pracy opon, ja w każdym razie uwierzyłem i kupiłem Continental CrossContact Winter, (wcześniej do aut na zimę kupowałem serię wintercontact TS) i przyznam że zasadniczych różnic nie zauważyłem :D

Link to comment
Share on other sites

z QQ taki suv jak z ze mnie calineczka, nie przeginajcie - jak auto ma większy prześwit o 10 cm to suvem go to nie czyni

Link to comment
Share on other sites

przecież reklamowali qq jako Crossovera a nie SUVa ;)

Link to comment
Share on other sites

z QQ taki suv jak z ze mnie calineczka, nie przeginajcie - jak auto ma większy prześwit o 10 cm to suvem go to nie czyni

 

ale coś chciałeś merytorycznie dodać od siebie ?? czy poprostu taka miła wymiana zdań s powodu braku moderatora :diabel:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Radzę zakupić dobre opony do normalnej osobówki, osobiście 2 sezon jeżdżę QQ (1.6) na oponach YOKOHAMA AVS WINTER V901.

Opona jest ok, wygrzebuje się z dosyć dużego śniegu, a i poza miastem w terenie daje sobie radę. Duży plus to komfort jazdy, opona jest cicha.

 

Musze jednak przyznać, że kiedyś jeździłem na oponach Kleber Krisalp HP to wjazd i wyjazd w ogromny śnieg wydawał mi się pewny, jednak opony były dość głośne na asfalcie.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Guest Marian

Zgadzam się że QQ to żaden SUV.

Przy takiej masie jak ma kompakt, można spokojnie wybierać opony jak dla osobowych a nie terenowych.

Nie dajmy się zwariować :)

Edited by Marian
Link to comment
Share on other sites

Guest pepe_aso_honda

Odpowiedz co do opon jest banalna, do nissan QQ generalnie zakladane sa fabrycznie albo bridgestone dueler high performance lub continental contipremium contact2 te pierwsze sa niby jako do crossover-ów uniwersalne a te drugie conti sa to typowe oponki do osobowek,ja na zime kupilem standartowe dunlop wintersport m3 (2tys zl /kmpl) i to sa typowe oponki osobowe sprawdzajace sie wystarczajaco dobrze dla mnie w warunkach snieg,asfalt-suchy,deszcz, miejskich,gorskich-droga asfaltowa natomiast jezeli masz naped 4x4 i czesto jezdzisz po bezdrozach to mozesz kupic pirelli skorpion snow & ice lub dunlop grandtrek i wtedy te oponki zachowuja sie z racji budowy bieżnika lepiej w glebokim sypkim sniegu ale jak wyjedziesz na asfalt to zbyt wygodne i ciche juz nie beda..Co do opon 5w1 jak ktos pisal wyzej ze reklamuja goodyear na miasto i w teren to ja powiem tak to jest jak z aparatem ktory ma funkcje kamery i kamera z funkcja aparatu-nigdy nie bedzie idealnie i po to sa opony na rozne warunki a ty kupujesz opony pod warunki w jakich najczesciej jezdzisz..ps jezeli chodzi o suv-y i o pseudo suv-y qashqaia 4x4 spokojnie mozna zaliczyc do suv-ów(bo czym niby sie rozni od tiguana,rav4 czy vitary-jego dach jest nizszy a po za tym przeswit,naped,wielkosc kol jest taka sama jak w typowym suv-ie) natomiast przednio napedowy do crossoverów

Edited by pepe_aso_honda
Link to comment
Share on other sites

To sobie zobacz co to znaczy SUV, a później się wypowiadaj.

<a href="http://pl.wikipedia.org/wiki/Samoch%C3%B3d_sportowo-u%C5%BCytkowy" target="_blank">http://pl.wikipedia.org/wiki/Samoch%C3%B3d...o-u%C5%BCytkowy</a>

Tutaj przeświat nie ma nic do rzeczy.

 

Akurat QQ różni się od zwykłej osobówki tylko zwiększonym prześwitem, a link który podałeś jest g... warty.

Podtrzymuje to co napisałem że nazywanie QQ SUVEM czy Crossoverem to gruba przesada i zaspokajanie chorych ambicji niektórych posiadaczy

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Pytałem w serwisie ASO jakie opony zimowe kupić do 1.6 i odpowiedzieli , ze jak do osobówki więc mam Fulda Kristall Supremo i zmieniłem na mniejsze felgi -16 calowe.

Link to comment
Share on other sites

A czy ktoś z was używa opon Uniroyal MS Plus 66.

Cena wydaje wydaje się dobra.

Może ktoś używa i napisze co nieco?

 

Pozdrawiam

Mam te oponki - polecil mi je znajomy z serwisu oponiarskiego - jak na razie przejechalem na nich raptem 70 km, ale juz moge powiedziec, ze sa ciche i na mokrym extra. Zobaczymy co dalej i jak spadnie snieg :]

Link to comment
Share on other sites

kiedyś mocno poczytałem o teorii tych opon do crosoverów, generalne przesłanie różnicujące osobowe i miniSUV'y dotyczyło innej pracy lamelek i klicków na oponie w czasie pokonywania zakrętów, mimo identycznej masy jak w osobowych (QQ 1300-1600kg) problem polegał na tym że zawieszenie w połączeniu wysokim położeniem punktu ciężkości powodowały inną charakterystykę pracy opon, ja w każdym razie uwierzyłem i kupiłem Continental CrossContact Winter, (wcześniej do aut na zimę kupowałem serię wintercontact TS) i przyznam że zasadniczych różnic nie zauważyłem :D

 

Jeśli poprzednio do aut osobowych kupowałeś inne opony a teraz kupiłeś opony do QQ i nie zauważyłeś róznicy to jest to pozytywna ocena twórców opony, oni tak konstuowali aby w aucie o wyżej położonym środku ciężkości prowadziło się jak w klasycznym kompakcie/limuzynie

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Guest MaksKoral

Witam wszystkich forumowiczów!

Przyszedł czas kupić opony zimowe, patrzac na ceny wydaje mi się, że najlepszy okres aby coś zakupić. Spośród wielu modeli wybrałem do swojego SUV'a Continental CrossContact Winter. Czy ktoś z was eksploatuje konkretnie ten rodzaj opon. Jak się sprawdzają w polskich warunkach? Czy cena jest adekwatna do włąściwości?

Edited by Strider
Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich forumowiczów!

Przyszedł czas kupić opony zimowe, patrzac na ceny wydaje mi się, że najlepszy okres aby coś zakupić. Spośród wielu modeli wybrałem do [edit: tu był link to pewnej marki aut....] Continental CrossContact Winter. Czy ktoś z was eksploatuje konkretnie ten rodzaj opon. Jak się sprawdzają w polskich warunkach? Czy cena jest adekwatna do włąściwości?

 

Ech kolego... prosimy bez kryptoreklamy.

Edited by Michal_k
Link to comment
Share on other sites

A ja kupiłem w zeszłym roku japońskie bridgestony blizzak lm-80.

Podobno są one do aut SUV 4x4. Mam wersję 2x4 1.6 benzyna.

Wybrałem takie bo dostałem dobrą cenę (nie liczę budżetowych Uniroyal czy Kleber - pewnie takie kupię następne).

 

Poza tym warto też spojrzeć na budowę opony.

Zauważyłem, że opony do SUV raczej nie różnią się od osobowych (nie jestem specjalistą),

ale zauważyłem że Bridgeston produkuje opony sporo cięższe i sztywniejsze od innych firm (dotyczy to także opon osobowych).

Np. Dunlop 3D jest bardzo cienka (bok) i lekka.

Może ta masa (z felgą 16' alu 25kg) to także minus, ale przy częstych podróżach po nierównych płytach JUMBO i wjeżdżaniu na wysokie i ostre krawężniki czuję się pewniej i nie martwię się

się bardzo o boki opony.

Link to comment
Share on other sites

Opony do samochodów typowo osobowych są oznaczone symbolem 98, a do samochodów typu SUV itp. oznaczone symbolem 102. Różnią się one budową , a przy użytkowaniu zauważamy że te oznaczone symbolem 102 są twardsze.

Zwróćcie uwagę że opony zimowe firmy Kleber w rozmiarze do QQ są wykonywane w tym roku tylko jako opony o symoblu 102 (XL).

Co kto wybierze to już zależy od niego. Też obecnie się nad tym zastanawiam ale chyba przy tej masie jaką ma QQ to zwykłe 98 wystarczą.

Edited by Lesiu QQ
Link to comment
Share on other sites

Ale ja mam opony 4x4/SUV, a są oznaczone jako 98T.

Są bardzo twarde jak wszystkie Bridgestony.

Link to comment
Share on other sites

Ale ja mam opony 4x4/SUV, a są oznaczone jako 98T.

Są bardzo twarde jak wszystkie Bridgestony.

W niczym to Ci przecież nie przeszkadza. Napisałem tylko jak odróżnić oponę typowo wzmacnianą do SUV i itp, od typowej do samochodu osobowego. Zresztą Nissan fabrycznie wypuszcza QQ na 98. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...