mupet Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 Zastanawiam się nad taką sprawą. Jeżeli 99% przebiegu moim QQ robię na normalnych drogach, a nie w "terenie" to które opony zimowe lepiej zastosować? Najlepsze w kategorii "opony do SUV" (np. Continental CrossContact Winter) czy też w kategorii "opony do osobowych" (np. Dunlop SP Winter Sport 3D) ? Czym tak na prawdę różnią się te opony, skoro indeksy prędkości są takie same, drogi hamowania również, ...? Oczywiście zakładam identyczne parametry opon: rozmiary, ... Zależy mi na jednoznacznych odpowiedziach, czyli nie tyle na przemyśleniach co na fachowej wiedzy. Być może ktoś z Was jest z branży oponiorskiej, pokrewnej lub ma argumenty poparte np. lekturą jakichś artykułów na ten temat itp. Pozdrawiam, mupet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
promyk Posted June 28, 2009 Share Posted June 28, 2009 Witam, W kwestii opon nie jestem jakimś specjalistą, jednak jeżeli dobrze rozumiem, różnica między oponami 'suv' a do zwyklych osobówek to ciężar jaki opona może wytrzymać, jest to chyba nacisk na oponę czy coś takiego. Jest to napisane na pewno na tej oponie która teraz posiadasz Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
domadm Posted June 28, 2009 Share Posted June 28, 2009 Porównaj masę swojego samochodu z masą osobówki do której założyłbyś te opony. Jeśli są podobne, to nie ma dylematu - możesz wrzucić. Istotne różnice są dla przypadków jak napisał promyk: "taka sama" opona do towarowego sprintera wytrzymuje dużo większy nacisk niż w tych samych rozmiarach do osobówki. Moje osobiste zdanie jest takie, że skoro SUVy są popularne, to producenci kroją klientów ile wlezie, tłumacząc że to hmm, terenówka, i że trzeba to czy tamto włożyć lepsze i dużo droższe niż do osobówki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mupet Posted June 28, 2009 Author Share Posted June 28, 2009 Witam,W kwestii opon nie jestem jakimś specjalistą, jednak jeżeli dobrze rozumiem, różnica między oponami 'suv' a do zwyklych osobówek to ciężar jaki opona może wytrzymać, jest to chyba nacisk na oponę czy coś takiego. Jest to napisane na pewno na tej oponie która teraz posiadasz Pozdrawiam Tak jak pisałem. Chodzi mi o różnice opon do aut osobowych i SUV o tych samych parametrach czyli w tym również o tym samym indeksie wytrzymałości nacisku na oponę. Pozdrawiam, mupet [ Dodano: Nie 28 Cze, 2009 22:16 ] Porównaj masę swojego samochodu z masą osobówki do której założyłbyś te opony. Jeśli są podobne, to nie ma dylematu - możesz wrzucić.Istotne różnice są dla przypadków jak napisał promyk: "taka sama" opona do towarowego sprintera wytrzymuje dużo większy nacisk niż w tych samych rozmiarach do osobówki. Moje osobiste zdanie jest takie, że skoro SUVy są popularne, to producenci kroją klientów ile wlezie, tłumacząc że to hmm, terenówka, i że trzeba to czy tamto włożyć lepsze i dużo droższe niż do osobówki. Ceny opn do SUV i osobowych są porównywalne. W zależnosci gdzie się kupuje, itd. Pytanie zatem pozostaje otwarte - lepszą oponą do SUV-a, który 99% tarsy pokonuje na asfalcie jest najlepsza opona do SUV-ów czy najlepsza opopna do osobowych? Pozdrawiam, mupet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LLC Posted June 29, 2009 Share Posted June 29, 2009 Coś ostatnio słyszałem reklamę, ale nie wiem co to za firma, Goodyear? Jedna opona zarówno w teren jak i na miasto do Qashqai'a, jakaś nowa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buba1996 Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 kiedyś mocno poczytałem o teorii tych opon do crosoverów, generalne przesłanie różnicujące osobowe i miniSUV'y dotyczyło innej pracy lamelek i klicków na oponie w czasie pokonywania zakrętów, mimo identycznej masy jak w osobowych (QQ 1300-1600kg) problem polegał na tym że zawieszenie w połączeniu wysokim położeniem punktu ciężkości powodowały inną charakterystykę pracy opon, ja w każdym razie uwierzyłem i kupiłem Continental CrossContact Winter, (wcześniej do aut na zimę kupowałem serię wintercontact TS) i przyznam że zasadniczych różnic nie zauważyłem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kristo Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 z QQ taki suv jak z ze mnie calineczka, nie przeginajcie - jak auto ma większy prześwit o 10 cm to suvem go to nie czyni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LLC Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 To sobie zobacz co to znaczy SUV, a później się wypowiadaj. http://pl.wikipedia.org/wiki/Samoch%C3%B3d...o-u%C5%BCytkowy Tutaj przeświat nie ma nic do rzeczy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKa Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 przecież reklamowali qq jako Crossovera a nie SUVa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
buba1996 Posted July 3, 2009 Share Posted July 3, 2009 z QQ taki suv jak z ze mnie calineczka, nie przeginajcie - jak auto ma większy prześwit o 10 cm to suvem go to nie czyni ale coś chciałeś merytorycznie dodać od siebie ?? czy poprostu taka miła wymiana zdań s powodu braku moderatora :diabel: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qashqai-b Posted July 19, 2009 Share Posted July 19, 2009 Radzę zakupić dobre opony do normalnej osobówki, osobiście 2 sezon jeżdżę QQ (1.6) na oponach YOKOHAMA AVS WINTER V901. Opona jest ok, wygrzebuje się z dosyć dużego śniegu, a i poza miastem w terenie daje sobie radę. Duży plus to komfort jazdy, opona jest cicha. Musze jednak przyznać, że kiedyś jeździłem na oponach Kleber Krisalp HP to wjazd i wyjazd w ogromny śnieg wydawał mi się pewny, jednak opony były dość głośne na asfalcie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Marian Posted July 23, 2009 Share Posted July 23, 2009 (edited) Zgadzam się że QQ to żaden SUV. Przy takiej masie jak ma kompakt, można spokojnie wybierać opony jak dla osobowych a nie terenowych. Nie dajmy się zwariować Edited July 23, 2009 by Marian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pepe_aso_honda Posted July 26, 2009 Share Posted July 26, 2009 (edited) Odpowiedz co do opon jest banalna, do nissan QQ generalnie zakladane sa fabrycznie albo bridgestone dueler high performance lub continental contipremium contact2 te pierwsze sa niby jako do crossover-ów uniwersalne a te drugie conti sa to typowe oponki do osobowek,ja na zime kupilem standartowe dunlop wintersport m3 (2tys zl /kmpl) i to sa typowe oponki osobowe sprawdzajace sie wystarczajaco dobrze dla mnie w warunkach snieg,asfalt-suchy,deszcz, miejskich,gorskich-droga asfaltowa natomiast jezeli masz naped 4x4 i czesto jezdzisz po bezdrozach to mozesz kupic pirelli skorpion snow & ice lub dunlop grandtrek i wtedy te oponki zachowuja sie z racji budowy bieżnika lepiej w glebokim sypkim sniegu ale jak wyjedziesz na asfalt to zbyt wygodne i ciche juz nie beda..Co do opon 5w1 jak ktos pisal wyzej ze reklamuja goodyear na miasto i w teren to ja powiem tak to jest jak z aparatem ktory ma funkcje kamery i kamera z funkcja aparatu-nigdy nie bedzie idealnie i po to sa opony na rozne warunki a ty kupujesz opony pod warunki w jakich najczesciej jezdzisz..ps jezeli chodzi o suv-y i o pseudo suv-y qashqaia 4x4 spokojnie mozna zaliczyc do suv-ów(bo czym niby sie rozni od tiguana,rav4 czy vitary-jego dach jest nizszy a po za tym przeswit,naped,wielkosc kol jest taka sama jak w typowym suv-ie) natomiast przednio napedowy do crossoverów Edited July 26, 2009 by pepe_aso_honda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kristo Posted July 27, 2009 Share Posted July 27, 2009 To sobie zobacz co to znaczy SUV, a później się wypowiadaj. <a href="http://pl.wikipedia.org/wiki/Samoch%C3%B3d_sportowo-u%C5%BCytkowy" target="_blank">http://pl.wikipedia.org/wiki/Samoch%C3%B3d...o-u%C5%BCytkowy</a> Tutaj przeświat nie ma nic do rzeczy. Akurat QQ różni się od zwykłej osobówki tylko zwiększonym prześwitem, a link który podałeś jest g... warty. Podtrzymuje to co napisałem że nazywanie QQ SUVEM czy Crossoverem to gruba przesada i zaspokajanie chorych ambicji niektórych posiadaczy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krakus Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 Pytałem w serwisie ASO jakie opony zimowe kupić do 1.6 i odpowiedzieli , ze jak do osobówki więc mam Fulda Kristall Supremo i zmieniłem na mniejsze felgi -16 calowe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest klisma Posted November 29, 2009 Share Posted November 29, 2009 A czy ktoś z was używa opon Uniroyal MS Plus 66. Cena wydaje wydaje się dobra. Może ktoś używa i napisze co nieco? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vasy Posted November 29, 2009 Share Posted November 29, 2009 A czy ktoś z was używa opon Uniroyal MS Plus 66. Cena wydaje wydaje się dobra. Może ktoś używa i napisze co nieco? Pozdrawiam Mam te oponki - polecil mi je znajomy z serwisu oponiarskiego - jak na razie przejechalem na nich raptem 70 km, ale juz moge powiedziec, ze sa ciche i na mokrym extra. Zobaczymy co dalej i jak spadnie snieg :] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
janusz-pawlak Posted November 30, 2009 Share Posted November 30, 2009 kiedyś mocno poczytałem o teorii tych opon do crosoverów, generalne przesłanie różnicujące osobowe i miniSUV'y dotyczyło innej pracy lamelek i klicków na oponie w czasie pokonywania zakrętów, mimo identycznej masy jak w osobowych (QQ 1300-1600kg) problem polegał na tym że zawieszenie w połączeniu wysokim położeniem punktu ciężkości powodowały inną charakterystykę pracy opon, ja w każdym razie uwierzyłem i kupiłem Continental CrossContact Winter, (wcześniej do aut na zimę kupowałem serię wintercontact TS) i przyznam że zasadniczych różnic nie zauważyłem Jeśli poprzednio do aut osobowych kupowałeś inne opony a teraz kupiłeś opony do QQ i nie zauważyłeś róznicy to jest to pozytywna ocena twórców opony, oni tak konstuowali aby w aucie o wyżej położonym środku ciężkości prowadziło się jak w klasycznym kompakcie/limuzynie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MaksKoral Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 (edited) Witam wszystkich forumowiczów! Przyszedł czas kupić opony zimowe, patrzac na ceny wydaje mi się, że najlepszy okres aby coś zakupić. Spośród wielu modeli wybrałem do swojego SUV'a Continental CrossContact Winter. Czy ktoś z was eksploatuje konkretnie ten rodzaj opon. Jak się sprawdzają w polskich warunkach? Czy cena jest adekwatna do włąściwości? Edited August 27, 2013 by Strider Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
misiek_k Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 (edited) Witam wszystkich forumowiczów! Przyszedł czas kupić opony zimowe, patrzac na ceny wydaje mi się, że najlepszy okres aby coś zakupić. Spośród wielu modeli wybrałem do [edit: tu był link to pewnej marki aut....] Continental CrossContact Winter. Czy ktoś z was eksploatuje konkretnie ten rodzaj opon. Jak się sprawdzają w polskich warunkach? Czy cena jest adekwatna do włąściwości? Ech kolego... prosimy bez kryptoreklamy. Edited August 27, 2013 by Michal_k Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vosh Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Też się wzdrygnąłem po przeczytaniu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aquariusmax Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 A ja kupiłem w zeszłym roku japońskie bridgestony blizzak lm-80. Podobno są one do aut SUV 4x4. Mam wersję 2x4 1.6 benzyna. Wybrałem takie bo dostałem dobrą cenę (nie liczę budżetowych Uniroyal czy Kleber - pewnie takie kupię następne). Poza tym warto też spojrzeć na budowę opony. Zauważyłem, że opony do SUV raczej nie różnią się od osobowych (nie jestem specjalistą), ale zauważyłem że Bridgeston produkuje opony sporo cięższe i sztywniejsze od innych firm (dotyczy to także opon osobowych). Np. Dunlop 3D jest bardzo cienka (bok) i lekka. Może ta masa (z felgą 16' alu 25kg) to także minus, ale przy częstych podróżach po nierównych płytach JUMBO i wjeżdżaniu na wysokie i ostre krawężniki czuję się pewniej i nie martwię się się bardzo o boki opony. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lesiu QQ Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 (edited) Opony do samochodów typowo osobowych są oznaczone symbolem 98, a do samochodów typu SUV itp. oznaczone symbolem 102. Różnią się one budową , a przy użytkowaniu zauważamy że te oznaczone symbolem 102 są twardsze. Zwróćcie uwagę że opony zimowe firmy Kleber w rozmiarze do QQ są wykonywane w tym roku tylko jako opony o symoblu 102 (XL). Co kto wybierze to już zależy od niego. Też obecnie się nad tym zastanawiam ale chyba przy tej masie jaką ma QQ to zwykłe 98 wystarczą. Edited August 28, 2013 by Lesiu QQ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aquariusmax Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Ale ja mam opony 4x4/SUV, a są oznaczone jako 98T. Są bardzo twarde jak wszystkie Bridgestony. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lesiu QQ Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Ale ja mam opony 4x4/SUV, a są oznaczone jako 98T. Są bardzo twarde jak wszystkie Bridgestony. W niczym to Ci przecież nie przeszkadza. Napisałem tylko jak odróżnić oponę typowo wzmacnianą do SUV i itp, od typowej do samochodu osobowego. Zresztą Nissan fabrycznie wypuszcza QQ na 98. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.