Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony zimowe do QQ - które lepsze, dla SUV czy osobowych?


mupet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Indeks nośności           Nośność (kg)

90                                         600

91                                         615

.

95                                         690

96                                         710

97                                         730

98                                         750

99                                         775

100                                       800

101                                       825

102                                       850

103                                       875

104                                       900

i tak dalej.

 

I tak by wyglądały te indeksy nośności. A XL Informuje, że opona posiada podniesioną ładowność, poprzez zastosowanie wzmocnionej budowy wewnętrznej opony. XL- Xtra Load. Więc instrukcja auta do ręki i dobieramy parametry opony.

Edytowane przez maper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto wyprostować temat, który się tu mocno skrzywił.

I od razu zaznaczę: nawet jeśli się z tym nie zgadzacie, to i tak wygląda to tak, jak opisałem.

Nie ma żadnej różnicy między oponami do SUV-a, do osobówki, do kombi czy do terenówki.

Do każdego z tych samochodów można zakładać oponę "osobową" albo "terenową". Do woli.

Zamieszanie wzięło się z niezbyt uważnego szastania nazwami.

W cennikach producentów kiedyś były osobno opony do osobówek i opony do samochodów terenowych. Wynikało to z faktu, że łatwo było je rozdzielić. Rozmiary te nie nakładały się kilkanaście lat temu.

Dziś się nakładają, a bezsensowny i bezpodstawny już podział został.

Opony terenowe to agresywne opony przeznaczone w teren. Ale jeśli ktoś chce, to do dowolnej terenówki może założyć oponę szosową.

I to jest właściwy podział: ogumienie szosowe albo terenowe. To, co jakiego samochodu je zamontujesz, nie ma żadnego znaczenia.

Opony z tej czy innej grupy nie są w żaden sposób wzmocnione w środku czy cokolwiek takiego.

Jeśli na oponie występuje fraza "SUV", to jest ona tylko częścią nazwy. Niczego to nie zmienia. Patrzysz, czy opona jest na szosę, czy w teren i montujesz, jeśli chcesz.

 

To brednie, że opony terenowe mają wyższy indeks prędkości. Indeks prędkości przypisany jest do konkretnego produktu, a nie do kategorii opon. Jeśli potrzebujesz opony dodatkowo wzmocnionej, to szukasz po wzmocnieniu, jeśli nie, to nie.

A skąd wiadomo, czy potrzebujesz? Ustalasz, ile wynosi całkowita masa dopuszczalna samochodu i liczysz potem indeks nośności razy ilość opon. Jest większy? Dobrze. Jest równy = też dobrze. Jest mniejszy? Źle, wybierz mocniejsze opony.

Nie wszyscy muszą mieć wzmocnienie, więc są opony bez wzmocnienia i z nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozróżniłbym opony osobowe, opony do SUVów i opony terenowe.

Myślę, że nie piszemy w tym wątku o oponach terenowych, bo to faktycznie inna sprawa.

 

Indeks nośności to sprawa "udżwigu" i można go faktycznie dobierać w zależności od ciężaru auta z ładunkiem, ale chyba dla każdego QQ wystarczy indeks 90, bo waży poniżej 2400kg z ładunkiem.

 

Jednak jak ktoś już pisał opony SUV mają trochę zmodyfikowany np. bieżnik, aby się lepiej prowadziły (lub także nazwa jest tylko chwytem marketingowym).

 

Ja pisałem o sztywności subiektywnej i taką zauważyłem u danego producenta.

Wg mnie zabezpiecza to oponę przez przetarciem na ostrych płytach i krawężnikach oraz daje większą stabilność (jednak QQ ma duży profil ok. 14cm gumy przy felgach 16', więc to ma jakieś znaczenia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zastanawiam się nad taką sprawą. Jeżeli 99% przebiegu moim QQ robię na normalnych drogach, a nie w "terenie" to które opony zimowe lepiej zastosować?

Najlepsze w kategorii "opony do SUV" (np. Continental CrossContact Winter) czy też w kategorii "opony do osobowych" (np. Dunlop SP Winter Sport 3D) ?

Czym tak na prawdę różnią się te opony, skoro indeksy prędkości są takie same, drogi hamowania również, ...?

Oczywiście zakładam identyczne parametry opon: rozmiary, ...

 

Zależy mi na jednoznacznych odpowiedziach, czyli nie tyle na przemyśleniach co na fachowej wiedzy.

Być może ktoś z Was jest z branży oponiorskiej, pokrewnej lub ma argumenty poparte np. lekturą jakichś artykułów na ten temat itp.

 

Pozdrawiam, mupet

,,, całoroczne... Kris

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Do felg stalowych i opon 215/65/16

jakie nakrętki są potrzebne?

 

I czy zakłady wulkanizacyjne mają takie na stanie?

ja mam 16tki na stalowych oryginalnych Nissanowskich felgach i pasują mi nakrętki z 18tek aluminiowych standardowych. Edytowane przez Dareq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Do felg stalowych i opon 215/65/16

jakie nakrętki są potrzebne?

 

I czy zakłady wulkanizacyjne mają takie na stanie?

Według katalogu dostępnego w firmie Zender (www.zender.szczecin.pl) do felg stalowych idą inne nakrętki niż do naszych kół aluminiowych 18". Te do stalówek nie są nakrętkami kołpakowymi tylko przelotowe i prawdopodobnie mają inny stożek współpracujący z felgą.

Ja nabyłem oryginalne nakrętki do felg stalowych po 4,50zł za sztukę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według katalogu dostępnego w firmie Zender (www.zender.szczecin.pl) do felg stalowych idą inne nakrętki niż do naszych kół aluminiowych 18". Te do stalówek nie są nakrętkami kołpakowymi tylko przelotowe i prawdopodobnie mają inny stożek współpracujący z felgą.

Ja nabyłem oryginalne nakrętki do felg stalowych po 4,50zł za sztukę.

 

A gdzie nabyłeś?

Jakie oznaczenie techniczne mają te nakrętki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Pirelli Scorpion Ice & Snow. Mimo ,że klasy Premium to są w umiarkowanych cenach. Bieżnik asymetryczny przez co nie za ciche na suchym asfalcie. Bardziej zalecane dla SUWa z napędem 4x4 ale z takim bieżnikiem ( 11mm) w moim 2x2 trzyma się świetnie drogi tak,że nie ma problemów z jazdą po ubitym śniegu czy też błocie pośniegowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja obecnie zakupiłem opony firmy Kleber Krisalp HP2 w rozmiarze 215/65/16. Co do oceny użyteczności to narazie się nie wypowiem bo dopiero zamontowane są na nowe felgi stalowe i czekają w garażu na sazon zimowy. Jedyne co mnie zaskoczyło na plus to bardzo miękka mieszanka gumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zamieniłem 17 stki z oponami Bridgeston Dueler na 18 stki z Continentala - moim zdaniem jazda na nich wydaje sie bardzij komfortowa pomiomo niższego profilu - pewnei dlatego że nie są tak twarde jak Bridgestone.

 

Mam prośbę czy podacie mi jakie parametry pompowania są dla 18 stek  (nalepka w moim samochodzie nie obejmuje 18 stek bo jest z 2009r)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pytanie

Jakie felgi alu na zime ?

16, 17 czy 18"?

Pytanie

Jakie felgi alu na zime ?

16, 17 czy 18"?

Jeśli nie zależy Ci na 'urodzie' auta to proponuję 16" . Jak na warunki zimowe będziesz miał większy komfort jazdy (wyższa opona) a ponadto  tańszy komplet  kół zimowych.

Pewnie zależy od silnika bo ma inną wagę, a może ktoś podać dla 1,6 benzyny?

Chyba bardziej od ilości pasażerów....

- przy "ładunku" 1-3osób przód 2,3 tył 2,1 bar

-przy przewozie 4-5 osób przód 2,3 tył 2,6 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tom747

Tę informację sczytałem z nalepki na słupku przy drzwiach kierowcy . Są tam wymienione wszystkie wymiary kół dla Qq od 16" do 18" i dla nich podane ciśnienia w zależności od ilości osób. Ponadto podano ciśnienie dla koła dojazdowego 4.2 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie zależy Ci na 'urodzie' auta to proponuję 16" . Jak na warunki zimowe będziesz miał większy komfort jazdy (wyższa opona) a ponadto  tańszy komplet  kół zimowych.

A czy jest pewność, że przy oponach 16'' jest większy komfort niż przy 17''?

 

Jam ma zimowe 16'' tej samej firmy co letnie 17'' i mam mniejszy komfort jazdy (zimowe są twardsze, sztywniejsze i głośniejsze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jest pewność, że przy oponach 16'' jest większy komfort niż przy 17''?

 

Jam ma zimowe 16'' tej samej firmy co letnie 17'' i mam mniejszy komfort jazdy (zimowe są twardsze, sztywniejsze i głośniejsze).

Nie mam dwóch par kół zimowych(16" i 17") i jeszcze tego samego producenta więc nie potwierdzę ...

Natomiast logicznym jest ,że przy jeżdzie zimą po naszych dziurawych drogach komfort jazdy i psychiczny będzie większy jeśli  koło będzie miało " mniej metalu" a "więcej gumy". Ale ,że  zimowe opony są twardsze to z tym bym się nie zgodził choć na pewno są głośniejsze wynikające z bardziej "agresywnego bieżnika". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w przypadku 16 i 17 cali ale ja zmieniłem letnie kołana z 17 na 18 cali i jeździ mi się dużo lepiej - samochód wydaje sie być pewniejszy w zakrętach i nie zauważyłem spadku komfortu jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...