Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Pisk w glosnikach E36


ROKI
 Share

Recommended Posts

Pisze tez i tu o tym problemie, wszystko ładnie pieknie podlaczone a glosniki piszacza, ewidentnie od alternatora wraz z wzrostem obrotow wzrasta swist, aku jest z bagazniku takze plus i minus maja po ok 1m pod wzmakiem skrzynia i przednie glosniki, co zrobic zeby swist usta, niedaje rady sluchac radia tak glosno swista :zly:

 

[ Dodano: Nie 28 Cze, 2009 10:50 ]

masa wzieta z aku

Link to comment
Share on other sites

kondensator przy alternatorze trzeba zalozyc/ wymienic

Link to comment
Share on other sites

aha niedodalem podlaczony jest kondensator 1F

Link to comment
Share on other sites

tzn, że w alternatorze jest padnięty regulator napięcia, bądź dioda i szczotki. Nie chcę wprowadzać w błąd co dokładnie, ale już kiedyś był podobny problem i właśnie jedna z części w alternatorze powodowała takie piszczenie. Możliwe że jeszcze masa nie przylega gdzieś od alternatora/silnika.

Link to comment
Share on other sites

Guest DJSzmer

Jakie masz przewody RCA? Jak są ułożone? którędy biegną?

 

[ Dodano: Nie 28 Cze, 2009 18:31 ]

Co za wzmacniacz?

 

[ Dodano: Nie 28 Cze, 2009 18:31 ]

a może REM masz razem z RCA?

Link to comment
Share on other sites

Jakie masz przewody RCA? Jak są ułożone? którędy biegną?

 

 

jedne oelbach a drugie noname przez srodek auta

 

 

[ Dodano: Nie 28 Cze, 2009 18:31 ]

Co za wzmacniacz?

 

Magnat rx 44

 

[ Dodano: Nie 28 Cze, 2009 18:31 ]

a może REM masz razem z RCA?

 

tak mam, ale jak podlaczalismy na krotko i rem nie bylo to tez piszczaly :/

Jakis pomysl????

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie... Jak podłączyliśmy na krótko radio do aku w bagażniku, to dźwięk był dość dobrze słyszalny, po montażu radia w miejscu docelowym dźwięk się nasilił i doszło burczenie. Z tym drugim to już sobie poradziliśmy za pomocą izolatora masy. Montaż izolatora spowodował że piski osłabł, ale nie na tyle żeby dało się słuchać muzyki.

Jeszcze jedno: gdy był włączony silnik to po dotknięciu "+" przy wzmaku nieźle mnie jeb..o, tak jakby pojawiały się w instalacji szpilki napięcia o dość dużej wartości. A i akumulator jest na wykończeniu, bo musieliśmy po 2-3 godzinach odpalać samochód na kablach.

Link to comment
Share on other sites

Guest DJSzmer

Trzeba całą instalacje położyć zgodnie ze sztuką. Wtedy macie pewność, że to jej ogniwo.

 

Schemat instalacji jest w tematach przyklejonych. Gówniane RCA, moga i bez zyły chłonąc zakłucenia. Źródłem może byc właśnie zbliżenie ich do jakiegoś pola, za konsolą. RCA za 40zł to nie RCA. REM bezwzględnie razem z prądowym. RCA jak najdalej od jakich kolwiek przewodów, pomp, nawiewów, przkaźników czy kontaktronów.

Link to comment
Share on other sites

A co z kopaniem na "+"? Bo to raczej nie jest normalne...

Z resztą instalacja wykonana została podobnie jak u mnie, a ja nie miałem żadnych problemów z zakłóceniami, a przewody idą za konsolą gdzie jest trochę kabelków. W poprzednim samochodzie miałem kabel RCA (nawet za mniej niż 40PLN) puszczony progiem z innymi kablami i też nie było żadnych świstów, trzasków itp.

 

Ja obstawiam problem z zasilaniem - słabe aku i walnięty regulator/szczotki w alternatorze.

Link to comment
Share on other sites

Guest DJSzmer

Pik to rozładowanie kondensatora, mogło walnąć, przecież tam są duże prądy.

 

[ Dodano: Pon 29 Cze, 2009 16:28 ]

theant, Czasami środowisko samochodu pozwala na ułożenie RCA za 12zł, ale obecne fury to zakłucenie na kółkach.

Link to comment
Share on other sites

obecne fury to zakłucenie na kółkach

 

to jest e36 z 92r

 

 

podlaczylem "-" w inne miejsce niz aku i jest widoczna poprawa tylko jescze sub przestal grac :(

Link to comment
Share on other sites

Pik to rozładowanie kondensatora, mogło walnąć, przecież tam są duże prądy

To gdzie ta indukcyjność gdzie przy dużym prądzie wytwarza się wysokie napięcie?

Muszę w końcu zrobić jakiś konwerter zasilania z 13V na 8-9V do oscyloskopu cyfrowego to się okaże co na zasilaniu się dzieje.

Link to comment
Share on other sites

Guest DJSzmer

Zgodnie z prawem Ohma. Dużego napięcia tam nie ma, ale wartość prądu może sięgnąc wartości prądu rozruchowego akumulatora. Doświadczyłeś zwarcia doziemnego :)

Jak bedziesz robił konwerter to zrób z 24V na 7~9V (są dostępne przekładniki z wystarczająco klasą).

Link to comment
Share on other sites

doziemnego :)

Rozumiem że to tylko nazwa, bo siedziałem wtedy w samochodzie i nie przypominam sobie abym jakąkolwiek inną odsłoniętą częścią ciała dotykał np. karoserii... Mało tego - gdy mierzyłem napięcie ładowania, to dało się słyszeć lekkie trzaski gdy końcówkami pomiarowymi dotykałem klem akumulatora - czyli jakby nie było, jakieś wyższe napięcie musiało być.

 

EOT.

Link to comment
Share on other sites

Guest DJSzmer

theant, no to mamy super zagadkę

 

Co może być przyczyną? Z tego co napisałeś, ewidentne objawy przebicia.

Może to alternator, a może wzmak, a może kondensator. Coś sieje, był pik, aku rozladowywuje sie bardzo szybko.

 

Zmierz napięcie na kondenatorze a potem na zaciskach wzmacniacza. Sprawdź czy na obudowie wzmacniacza nie został wywleczony potencjał.

 

[ Dodano: Wto 30 Cze, 2009 11:44 ]

Powolutku dojdziemy.

Link to comment
Share on other sites

Bez kondensatora było tak samo - więc odpada. Sprawdzi się wzmacniacz to się okaże.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Panowie sprawa juz prawie wyjasniona na 99,99% zadzwonilem do poprzedniego wlasciciela u niego wszystko ok bylo, a wolumenie przymierzalem filtry i nic zaden nie pomaga, takze ostatnia szansa zaklad CA na ul Chlodnej 35/37 :one: gosc bierze mierniczek w dlon i jazda, po 2min wszystko jasne, wywalona masa na radiu i slaba na wzmacniaczu trzeba to przelutowac i bedzie git, sprawca tego jest kabel masowy theant wie jaki byl :/ takze w poniedzialek jade po odbior radia i jak jeszcze nie bedzie git to zostawie wzmaka, dziekuje za pomoc zaraz powciskam co trzeba :one: :one: :one: :one:

Link to comment
Share on other sites

Panowie sprawa juz prawie wyjasniona na 99,99% zadzwonilem do poprzedniego wlasciciela u niego wszystko ok bylo, a wolumenie przymierzalem filtry i nic zaden nie pomaga, takze ostatnia szansa zaklad CA na ul Chlodnej 35/37 :one: gosc bierze mierniczek w dlon i jazda, po 2min wszystko jasne, wywalona masa na radiu i slaba na wzmacniaczu trzeba to przelutowac i bedzie git, sprawca tego jest kabel masowy <b>theant</b> wie jaki byl :/ takze w poniedzialek jade po odbior radia i jak jeszcze nie bedzie git to zostawie wzmaka, dziekuje za pomoc zaraz powciskam co trzeba :one: :one: :one: :one:

 

 

wszystko pieknie grali...... godzine i emphaesr piardnol :/ no ale nic zakupilem axtona i gra prawie tez tak dobrze :D

Link to comment
Share on other sites

wszystko pieknie grali...... godzine i emphaesr piardnol :/ no ale nic zakupilem axtona i gra prawie tez tak dobrze :D

 

Może źle były ustawione pokrętła GAIN i przestery go zabiły...

Link to comment
Share on other sites

Może źle były ustawione pokrętła GAIN i przestery go zabiły...

Byl ustawiony tak jak wczesniej, tylko na tych kablach gra naprawde lepiej nie brakuje pradu i dlatego piardnol, no ale oddany na gwarancji glosnik juz :) teraz axton ustawiony jest na 40% i tez ladnie gra :)

Dzieki za pomoc

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...