milek Posted June 28, 2009 Share Posted June 28, 2009 Witam wszystkich po dlugim czasie nieaktywności!!! Jak wymienić sworznie wahaczy, jakieś triki trzeba stosować czy po prostu mlotek? Jakoś optycznie mało tam miejsca by dolny wyszedł bezproblemowo!!! I tak na marginesie, kupiłem łączniki stabilizatora przód jak byłem w PL,<coś takiego- http://www.allegro.pl/item660025738_laczni...no_n_o_w_y.html > ale cos nie mogę ich u siebie zlokalizować, haha to nie żart, jakby jakieś foto ktoś miał gdzie to dziadostwo zalega to poproszę!!!A wdzięczny będę ja i moje następne 4 pokolenia!!! Pozdrowienia dla wszystkich!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
azm-61 Posted June 28, 2009 Share Posted June 28, 2009 Witam! Tu są zdjęcia gdzie się znajdują te łączniki: http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/Terrano+Maverick W folderze - "Łącznik stabilizatora" Wahacza wcale nie trzeba ruszać chyba, że ktoś lubi się bawić przez cały dzień. Wykręcasz nakrętkę w otworze wahacza następnie nakrętkę od ośki sworznia i wybijasz sworzeń. Montaż w odwrotnej kolejności 15 - 20 minut na stronę. Powodzenia przy wymienianiu. Andrzej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
milek Posted June 28, 2009 Author Share Posted June 28, 2009 Panowie normalnie dramat, ja nie mam tych stabilizatorów, widocznie ktos je zdemontował, może zna ktoś powód dla którego ktoś mógł to zrobić?Co teraz?Te stabilizatory mają wpływ na bezpieczenstwo? Pozdrowienia! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
azm-61 Posted June 28, 2009 Share Posted June 28, 2009 Może zdemontował poprzednik bo nie miał tych łączników lub gum do montażu stabilizatora, albo go gdzieś wyrwał i dla tego został stabilizator zdemontowany. Ten stabilizator jak sama nazwa wskazuje stabilizuje całe zawieszenie w czasie jazdy i jest bardzo ważnym elementem zawieszenia. Lepiej go kupić i założyć. A czy są otwory w wahaczu dolnym tam gdzie powinien byś wkręcony ten łącznik? I czy masz otwory do śrub w belce pod chłodnicą, tam jest przykręcany stabilizator obejmami. Powinny być po dwa otwory do śrub z prawej i lewej strony belki. Jeśli chcesz zdjęcia to pisz - zrobię i sam porównasz. Pozdrawiam Andrzej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
azm-61 Posted June 29, 2009 Share Posted June 29, 2009 Witam Bardzo proszę. Do wcześniej podanego folderu dorzuciłem jeszcze trzy zdjęcia tego stabilizatora wraz z miejscem jego mocowania. Dla przypomnienia: http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/Terrano+Maverick - Łącznik stabilizatora. Jeśli nie będzie otworów to będą śruby - szpilki do jego przykręcenia, jest to dobrze widoczne na zdjęciach. Pozdrawiam Andrzej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanopulus Posted August 6, 2009 Share Posted August 6, 2009 To i ja dorzucę garść fotek gdyż właśnie wszystko poskładałem to znaczy łączniki stabilizatora i tuleje stabilizatora (przedniego). Łączniki kupiłem na allegro po 45 PLN/szt. firma JGR Tuleje kupiłem poliueratnowe z firmy Deuter (Olkusz) 35 PLN/szt. ale pewnikiem da się negocjować. Tyran jeździ i ma się świetnie zniknęły wibracje kierownicy oraz dziwne odczucia w układzie kierowniczym. Mam tylko obawy czy przypadkiem nie za mocno przykręciłem te łączniki do dolnego wahacza po za tym ustawiły się pod kątem (jak na fotkach). Nie wiem czy tak powinno być? Czy ktoś ma rozeznanie w temacie? Dzięki i pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigi Posted August 6, 2009 Share Posted August 6, 2009 ja z kolei zakupilem polibusze ze sklepu rajdy4x4.pl - niestety musialem je troche obrobic - fleksa i pasuja jak ulal niestety w trakcie przykrecania tez sie poprzekrecaly ale wbilem w to - drazek stabilizatora jest mocno i sztywno poki co nic nie lata a auto pomimo ze na MT 31" trzyma sie calkiem niezle. jeszcze wymienie wahacz (czekam na przesylke), wloze odbijacze od zuka(tzn lublina - juz czekaja) i podkrece do konca drazki(poki co polewam WD) to powiem ze mam zawieszenie zrobione Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
terranosaur Posted June 14, 2010 Share Posted June 14, 2010 cos dodam o sworzniu dolnym w T I , konstrukcja jego to porazka aby go wymienić trzeba odkręcić sprzegielko a następnie poluzować półośkę bo inaczej on nie wyjdzie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gramek Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 Mam problem panowie.Chce zdjąć dolny przedni wahacz w celu wymiany sworznia i tulejek itd pewnie będę musiał tez przy okazji rozebrać cala półośkę i wszystkie z nią cuda związane. Czy znacie może jakiś sposób bez rozbierania półośki? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swierzak Posted October 3, 2010 Share Posted October 3, 2010 Witam!!! Kolego pewnie juz wymieniłeś ten sworzen,ja bede robił.I jak Ci poszło?Czy ten dolny wachacz nie odbija w dól albo w gore.Bo jest naprężony przez drążki skrętne?Boje sie ze jak rozkrece to ze mi wystrzeli i pożniej ciezko będzie złożyć? Mam problem panowie.Chce zdjąć dolny przedni wahacz w celu wymiany sworznia i tulejek itd pewnie będę musiał tez przy okazji rozebrać cala półośkę i wszystkie z nią cuda związane. Czy znacie może jakiś sposób bez rozbierania półośki? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikson Posted October 11, 2010 Share Posted October 11, 2010 Zabrałem się do tego i musze powiedzieć, że wymiękłem i teraz czeka mnie wyjazd na podkarpacie mam tam majstra który robi takie rzeczy za 40PLN od strony w wawie najtańszy bierze 100PLN różnica jest duża a przy okazji zajmuje mu to kilka godzin posiedzę gdzieś połaże po górkach czy pojadę na zwiedzanie Rzeszowa i będzie zrobione. Miejscowość w której mechanik robi to Niebylec ale robi szybko tanio i dobrze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Witam!!! Kolego pewnie juz wymieniłeś ten sworzen,ja bede robił.I jak Ci poszło?Czy ten dolny wachacz nie odbija w dól albo w gore.Bo jest naprężony przez drążki skrętne?Boje sie ze jak rozkrece to ze mi wystrzeli i pożniej ciezko będzie złożyć? robiłem to sam bez specjalnego sprzętu, nie ma większych problemów, ale drążek na pewno trzeba poluzować, a sworzeń wachacza może nie dać się ruszyć trzaba wyciąc i kupic nowy w nisania za jakies 60zł rozkręcałem w pickupie wszystko co się chyba da oprócz silnika, skrzyni i reduktora, jak są jakieś pytania to podpowiem Mam problem panowie.Chce zdjąć dolny przedni wahacz w celu wymiany sworznia i tulejek itd pewnie będę musiał tez przy okazji rozebrać cala półośkę i wszystkie z nią cuda związane. Czy znacie może jakiś sposób bez rozbierania półośki? półosiek nie ruszasz, zdejmujesz sprzęgieł ko, odpinasz segera - zanim podniesiesz samochód, osika się wysuwa z piasty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bardasz Posted April 24, 2012 Share Posted April 24, 2012 Witam mam pytanie czy w NISSANIE pick up z 2000r 2,5 tdi 4x4 tak samo sie wymienia jak napisaliscie tu bo byłem u mechanikow i oprucz zerwanej jednej sruby to sobie odpuscili temat mial byc wymieniany sworzen gorny wachacza a sie skonczyło wymiana srub wachacza i tuleji i chce zrobic sobie to sam z ojcem a memy sprzet i zaplecze hehehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dario88 Posted April 24, 2012 Share Posted April 24, 2012 Witam mam pytanie czy w NISSANIE pick up z 2000r 2,5 tdi 4x4 tak samo sie wymienia jak napisaliscie tu bo byłem u mechanikow i oprucz zerwanej jednej sruby to sobie odpuscili temat mial byc wymieniany sworzen gorny wachacza a sie skonczyło wymiana srub wachacza i tuleji i chce zrobic sobie to sam z ojcem a memy sprzet i zaplecze hehehe niewiem jak jest w pickapie ale tez pewnie to samo co w T2 i mysle ze bez problemow tam niema nic co by było trudne wszystko niemal intuicyjnie proste Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bardasz Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 Witam mam juz wszystko wymienione nawet magiczne tuleje sworzen no i sruby mimosrodowe co kosztuja jak by byly ze zlota teraz trzeba by bylo ustawic kont nachylenia kola jak to sie robi zeby fachowcy na stacji znowu czegos mi nie urwali Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted May 18, 2012 Share Posted May 18, 2012 jedź tam gdzie dadzą ci gwarancje, a zaglądasz czasem do serwisóki ? ... tam jest dokładnie co i jak ..... i kĄt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.