Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana żarówki


SJP
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z szanownych uzytkownikow T31 (jeśli to ma znaczenie to chodzi o bebechy komory silnika z silnikiem M9R) wymieniał już żarówkę światła mijania w lewym reflektorze?

Bo jak się przypatrzyłem to nie jest to chyba prosta sprawa i bez demontażu niektórych elementów (dolotu powietrza?) się nie obejdzie. Ale może sie mylę i jest jakiś prosty sposób, na który nie wpadłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem w QQ z takim silnikiem (jest tak samo) niestety trzeba wymontować wlot powietrza (ok 1 min), zdiąc zaślepke lampy, obrucić żarówkę (niepamiętam w którą strone) wyjąć żarówkę z taką blaszką do mocowania i wypiąć z kostki, zamontować nową żarówke, wsadzić w lampe i przekręcić zamontować osłonkę i wlot powietrza, całkowity czas ok 5 min

Trzeba tylko pamiętać jak jest ustawiony ząbek żarówki (chyba H7) żeby potem nie było poblemu z zamontowaniem nowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

 

Z wymianą to pewnie dam sobie radę. chodzi mi właśnie o te dodatkowe demontaże. Bo w takim razie, na pierwszy rzut oka wygląda, że X-Trail`u bedzie tak samo (demontaż wlotu powietrza). I bez tego sie nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, wlot powietrza trzeba zdjąć,ale uwaga ostrożnie-pod spodem tej "rury"jest przyklejony zbiorniczek i można go łatwo urwać,a żarówki są H4 i nic nie trzeba kręcić-standard

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Faktycznie, wlot powietrza trzeba zdjąć,ale uwaga ostrożnie-pod spodem tej "rury"jest przyklejony zbiorniczek i można go łatwo urwać,a żarówki są H4 i nic nie trzeba kręcić-standard

 

Powodzenia

 

Na początku chciałbym się przywitać z okazji pierwszego postu na forum i od razu poprosić o pomoc.

 

Spotkał mnie dokładnie ten sam problem w X trailu T31 z 2007 - wymiana żarówki H4 w lewym reflektorze. Moje wątpliwości budzi demontaż wlotu powietrza. Od strony filtra nie ma problemu, natomiast przy "grillu" trzyma się na kilku spinkach/zatrzaskach. Mam prawie 100% pewność że nie da się ich wyrwać a później zamontować ponownie bez uszkodzenia. Jeśli jest na to jakiś patent to bardzo proszę o sugestie jak się zabrać za demontaż.

Z drugiej strony udaje mi się jakoś jakoś wcisnąć rękę bez demontażu wlotu powietrza, więc mam ogromną prośbę o dokładny opis wyjęcia żarówki. Po obserwacji wydaje mi się, że najpierw trzeba zdemontować złącze(kostkę), później zdjąć gumową zaślepkę a później dopiero żarówkę - dobrze myślę? Czy zdjęcie kostki to po prostu mocne szarpnięcie, czy są jakieś dźwignie/zatrzaski? Jak wygląda uchwyt żarówki? Jakieś sprężynujące druty, jak w większości innych samochodów? Nie chciałbym nic uszkodzić ani zgubić w komorze silnika a niestety szczegółów z zewnątrz nie widać.

 

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Po obserwacji wydaje mi się, że najpierw trzeba zdemontować złącze(kostkę), później zdjąć gumową zaślepkę a później dopiero żarówkę - dobrze myślę? Czy zdjęcie kostki to po prostu mocne szarpnięcie, czy są jakieś dźwignie/zatrzaski? Jak wygląda uchwyt żarówki? Jakieś sprężynujące druty, jak w większości innych samochodów? Nie chciałbym nic uszkodzić ani zgubić w komorze silnika a niestety szczegółów z zewnątrz nie widać."   jest tak jak myślisz druciki trzeba wypiąć i kolejność też taka

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spinek wlotu powietrza nie uszkodzisz, wystarczy nożem podważyć środkową część spinki (grzybek) i same wyskoczą.

Edytowane przez aabb
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spinek wlotu powietrza nie uszkodzisz, wystarczy nożem podważyć środkową część spinki (grzybek) i same wyskoczą.

 Czyli każda spinka składa się z 2 elementów? Tego nie zauważyłem - popatrzę jutro jak to dokładnie wygląda. Jeśli faktycznie zdjęcie wlotu jest proste i bezpieczne to chyba będzie lepsza opcja niż wymiana żarówki "na ślepo".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to spinka składa się z gniazda i trzpienia wewnętrznego. Ten ostatni trzeba albo wykręcić i jak lekutko wyjdzie delikatnie szczypcami wyjąć wykręcając. Ale były też bez gwintu i wtedy się to delikatnie wyciąga do góry pamiętając, że trzpień kończy się kulką i ona w końcowej fazie może połamać gniazdo. Dlatego warto w ostatniej fazie przed wyjęciem trzpienia porozszerzać zęby gniazda delikatnie i wtedy dopiero wyjąć trzpień zupełnie do końca.

 

 

Jest masa ogólnie spinek. Te czarne są nissana do wlotu.

Na ślepo też wymienisz. W Meganie robiłem to przez otwór fabryczny (taka wyczystka) w nadkolu i to na ślepo. Da radę a za kolejnym razem coraz lepiej.

post-58920-0-27084400-1395090710_thumb.jpg

post-58920-0-49283000-1395090710_thumb.jpg

post-58920-0-83899600-1395090710_thumb.jpg

post-58920-0-37939900-1395090711_thumb.jpg

post-58920-0-05642500-1395090728_thumb.jpg

Edytowane przez karibox1
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Czyli każda spinka składa się z 2 elementów? Tego nie zauważyłem - popatrzę jutro jak to dokładnie wygląda. Jeśli faktycznie zdjęcie wlotu jest proste i bezpieczne to chyba będzie lepsza opcja niż wymiana żarówki "na ślepo".

 

Po wysunięciu trzpienia wewnętrznego (nie do końca, nadal zostaje w spince) można spokojnie spinkę zdemontować bez żadnych uszkodzeń. Trzeba tylko pilnować, aby nie wypadła z ręki i nie spadła na dół bo jest wtedy problem  :dribble: (osłona silnika od spodu).

 

Co do wymiany żarówki: trochę cierpliwości, ja wymieniłem lewą bez demontażu innych elementów, naprawdę :)

 

Pozdrawiam Kolegów.      

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Po wysunięciu trzpienia wewnętrznego (nie do końca, nadal zostaje w spince) można spokojnie spinkę zdemontować bez żadnych uszkodzeń"  Zgadza się ale często użytkownicy wyciągają sam trzpień zamiast całej spinki. I tu z pewnością pęknie.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje wszystkim za pomoc. Nie spodziewalem sie takiego odzewu :)

Zarowka wymieniona. Zdecydowalem sie sprobowac z demontazem wlotu.

 

Jesli ktos szukałby instrukcji, to w moim przypadku (T31 2007) procedura wygladała tak:

1. Podwazenie trzpienia w spinkach (byl wciskany, nie wkrecany) tak, zeby trzpien byl luzny, ale pozostal w spince.

2. Podwazenie dolnej czesci spinki, powinno w miare lekko wyjsc, bez uszkodzenia.

3. Demontaż wlotu: podwazenie zatrzaskow mniej wiecej w polowie rury wlotu powietrza (miedzy grillem a filtrem) - to bylo dosc ciezko wyjac (zatrzaski są długie) i mam obawy ze z czasem jak plastik sie zestarzeje moze peknac.

4. Wyjecie kostki (wystarczy pociagnac)

5. Wyjecie gumowej osłony

6. Ściśnięcie dość mocno dwoma palcami 2 drucików, które powinny wyskoczyć z zatrzasków i uwolnić żarówkę.

7. Wymiana żarówki

i później z powrotem od pkt. 6 do 1 :) Przy montażu gumowej osłony trzeba sprawdzić czy pewni siedzi, żeby nie wpadła do komory silnika (tu miałem wątpliwości ;))

 

Następnym razem wyciągam spinki, ale nie wyjmuję wlotu powietrza - ręka się spokojnie zmieści i wydaje mi się, że można trochę czasu zaoszczędzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wyjęciu spinek spokojnie można podnieść dolot bez wyciągania. A jeśli komu spada, to wyciągnąć bezproblemowo z obudowy filtra powietrza przy samym podszybiu - po drodze nie ma żadnych dodatkowych zatrzasków w połowie rury - wyciągasz cały dolot na długości od wlotu powietrza przy grillu aż po podszybie - jeden ruch, 3s roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

są testy w autoświatach. Wygrywają głównie: osram, bosch, hella. W większości podstawek i mocy. Ja mam tungsram i nic się nie dzieje i świecą wystarczająco. Jeśli chodzi o xenon to markowe warto ale ja miałem podrabiane philipsy chińskie i zanim się zorientowałem minęły 2 lata. Większy problem sprawiało mi samopoziomowanie niż żarówki.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

T 31, 2013r., po lifcie. Przy lewym reflektorze należy zdemontować dolot powietrza (3 spinki na grillu, a rurę trzeba po prostu wyjąć lekko okręcając), odkręcić dekiel lampy, wykręcić żarówkę i montować nową. Przy prawym - trzeba zdemontować wlew spryskiwaczy (jest wciskany, więc delikatnie można go wyciągnąć) - dalej analogicznie jak wyżej, z tym że dostęp jest ciaśniejszy niż przy lewym. Robiłem to po raz pierwszy - całość to około 10 min pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...