Bakus Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 Mam dziwny problem z Primerą. W sobotę samochód zaczął gubić wolne obroty a w zasadzie to zgubił je na dobre. Rano jak zwykle odpaliłem samochód, było wszystko ok, po rozgrzaniu obroty rzędu 700-800. Po przejechanych paru km i następnym odpaleniu obroty spadły już do 500 a nawet lekko poniżej żeby parę km dalej spaść do zera. Przy wysprzęgelniu i na biegu jałowym lecą sobie ładnie w dół i silnik gaśnie. Dodam tylko że nie pokazał się żaden check. Primera od wczoraj stoi w serwisie. Wykluczone są sprawy elektroniki, diagnoza wykazała że wszystkie podzespoły pracują jak należy a i żaden błąd nie wyskoczył. Mechanik podejrzewa że silnik łapie lewe powietrze, tylko skąd :?: Przy miękkim dodawaniu gazu ładnie wkręca się na obroty i przyspiesza jak zawsze, natomiast przy depnięciu "w deskę" zaczyna nieprzyjemnie buczeć i stoi w miejscu ale to miałem już od jakiegoś czasu. Jakieś pomysły na zdiagnozowanie usterki :?: Boję się że mechanicy mogą jej szukać tydzień a ja w czwartek lecę w trasę więc każda wskazówka będzie na wagę złota Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulisses Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 Przy miękkim dodawaniu gazu ładnie wkręca się na obroty i przyspiesza jak zawsze, natomiast przy depnięciu "w deskę" zaczyna nieprzyjemnie buczeć i stoi w miejscu ale to miałem już od jakiegoś czasu. Jakieś pomysły na zdiagnozowanie usterki Moim zdaniem to sa objawy padnietej przeplywki....Sproboj ja odpiac i zobaczyc czy bez niej auto bedzie lepiej przyspieszac. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bakus Posted July 7, 2009 Author Share Posted July 7, 2009 Przepływka była wczoraj sprawdzana, przy 800 obr/min ma 1,2V przy 2,5tys obr/min 1,9V a przy 4tys 3,9V więc chyba trzyma normę. Tak jak pisałem wcześniej, diagnosta siedział z komputerem ponad godzinę i wykluczył usterki elektroniki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BULI Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 Bakus, na początku niech mechanik wyczyści przepustnicę i silnik krokowy (tylko porządnie), wymień filtr powietrza i niech ustawi bieg jałowy na kompie i skasuje mapę samo uczącą się. Przepływka wydaje się dobra wg wskazań na kompie. Niech zrobi to co Ci napisałem - może pomoże. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bakus Posted July 7, 2009 Author Share Posted July 7, 2009 Wszystkie filtry były wymieniane trzy tygodnie temu więc są raczej w porządku. Jeżeli mechanik nie odezwie się do 15 do pojadę i zobaczę jak idą postępy. Myślę że jest na tyle ogarnięty że zaczął od czyszczenia przepustnicy i silnika krokowego Gdyby nie to że samochód jest mi potrzebny na czwartek to olał bym to i niech sobie szuka i tydzień ale w czwartek muszę mieć 100% sprawny samochód a nyska jak zawsze daję się we znaki w ostatniej chwili :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BULI Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 Bakus, ok ale czy na kompie kasował wszystko - to że wyczyścił nic nie wnosi poza tym, że właśnie silnik z obrotami wariuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bakus Posted July 7, 2009 Author Share Posted July 7, 2009 Usterka w zasadzie usunięta. Sprawcą zamieszania okazał się oczywiście silniczek krokowy. Po porządnym wyczyszczeniu jest w miarę ok, to znaczy nie gaśnie Zdarza się że jak spada z obrotów to poleci na 500 ale skoczą sobie na 600 i potem na około 800. Prawdopodobnie podjadę jutro żeby założyli drugi silniczek bo ten już pewnie nie domaga i mam nadzieję że znowu będzie spokój z obrotami. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BULI Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 Bakus, czyli tak jak Ci pisałem. Niech z tym kompem zrobią tak jak pisałem wcześniej bo dalej będzie kicha - on się sam nauczy ale ile to będzie trwało... Jak założysz nowy silniczek to samo muszą zrobić, ustawić bieg jałowy i skasować mapę samo uczącą się. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bakus Posted July 7, 2009 Author Share Posted July 7, 2009 Hmm, właśnie wróciłem z małej przejażdżki, zrobiłem koło 20km i obroty się ustabilizowały, nie ma już spadania do 500 tylko zatrzymuję się na około 800. Może skasowali te mapy i nic mi o tym nie powiedzieli :?: Serwis w którym naprawiam samochód był jeszcze niedawno ASO Nissana, więc ludzie znają się na rzeczy. W razie czego mam drugi w 100% sprawny silniczek, jak znowu obroty zaczną wariować to podjadę jutro na wymianę i poproszę o to o czym piszesz. [ Dodano: Wto 07 Lip, 2009 21:48 ] Jeszcze jedna sprawa. Nie mogę sobie przypomnieć czy przed usterką też miałem takie coś. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, po wysprzęgleniu obroty spadają na około 1000 i utrzymują się tak do całkowitego zatrzymania samochodu, wtedy ładnie spadają do około 800 i tak się trzymają. Czy to jest normalne czy jakiś zły objaw :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Keszus Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 Byłem w ASo ostatni bo wymieniałem przepływomierz i musieli mi ustawić bieg jałowy. Powiedzieli mi że w P11 nie psują sie silniczki krokowe i ich sie nie czyści Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bakus Posted July 8, 2009 Author Share Posted July 8, 2009 Hehe, to ci głupot nagadali U mnie wczoraj czyścili silniczek i przestał gasnąć ale obroty jeszcze delikatnie wariowały. Dzisiaj założyli drugi, poprawili kable we wtyczce bo jeden był już lekko utleniony i jak na razie jest dobrze, zobaczymy na jak długo bo wczoraj pod wieczór też niby było dobrze a rano znowu zaczął wariować :029: Wszystko robione pod komputerem więc obaw że obroty będą szaleć od mapy samo uczącej nie ma. Mam nadzieje że to już koniec kłopotów z obrotami bo w piątek o 3 rano lecę w trasę 800km i nie chciałbym żeby jutro rano albo nie daj boże w trasie znów mnie coś zaskoczyło :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maza Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 Witam, w maju miałem identyczne obiawy! wymienili mi przepływomierz i jest ok z obrotami. Niestety to z czym sie do tej pory bujam to dziwne przerywanie pod obciążeniem przy duzych predkosciach. Keszus -> jaki masz numerek(model) na przepływomierzu wymienionym w ASO ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Keszus Posted July 11, 2009 Share Posted July 11, 2009 Mam jakiś zamiennik 22680-36550, a niżej jest napisany numer oryginału 0 280 218 005 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.