Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Koło dwumasowe


7,62
 Share

Recommended Posts

Kto wymieniał już koło dwumasowe? Po jakim przebiegu? Czy obejmuje je gwarancja? Jakie koszty brutto? Jakie były symptomy zbliżającej sie awarii? Wymienili zanim się rozsypało, czy wcześniej?

Link to comment
Share on other sites

czesc 7,62,

ja juz wymienialem kolo dwumasowe. nie przeskoczysz tego w zaden sposob. pierwszym objawem bylo wysoko chwytajace sprzeglo, pozniej pojawily sie dziwne drgania. z kolem dwumasowym posypie sie sprzeglo. mnie poszlo cos po 100kkm

 

i tu bad news- nie obejmuje tego gwarancja. musisz wymienic. masz dwie opcje. z drugiej reki za ok. 1500-2500 ze sprzeglem i nowe za... 5000-7000 (w tym sprzeglo). ja po przymiarce do uzywanego zrezygnowalem i przeprosilem sie z ASO. zrobili to dobrze i nie zaluje wydanej kasy.

 

awaria kola dwumasowego czeka wszystkie wysokoprezne diesle z nowoczesnym wtryskiem. takie zycie.

 

trzymam kciuki za naprawe i napiete nerwy

 

JT

Link to comment
Share on other sites

No cóż, trzeba więc bedzie trzymać w zanadrzu cieżko zarobione miedziaki i czekać w napięciu na awarię :/

Link to comment
Share on other sites

Ok 1000 zł kosztuje regeneracja w Poznaniu ;)

Link to comment
Share on other sites

Ok 1000 zł kosztuje regeneracja w Poznaniu ;)

O ile jeszcze nadaje sie do regeneracji ;) ja swoje wysłałem i majster z Poznania powiedział że moge je sobie zabrać :) on go już nie naprawi :P

Link to comment
Share on other sites

Ok 1000 zł kosztuje regeneracja w Poznaniu ;)

W Poznaniu? - Gdzie???

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest geroni

Kto wymieniał już koło dwumasowe? Po jakim przebiegu? Czy obejmuje je gwarancja? Jakie koszty brutto? Jakie były symptomy zbliżającej sie awarii? Wymienili zanim się rozsypało, czy wcześniej?

 

 

wymiana przy ok 70 tys przebiegu , oczywiście z kompletnym sprzęgłem i oczywiście w ramach gwarancji

Link to comment
Share on other sites

wymiana przy ok 70 tys przebiegu , oczywiście z kompletnym sprzęgłem i oczywiście w ramach gwarancji

 

Jak załatwiłeś wymianę gwarancyjną? Trzeba mieć jakieś znajomości czy bez szemrania wymieniają?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam,

u mnie wymiana po 90kkm. 6100zł. W moim przypadku nie ma możliwości wymiany gwarancyjnej. Zamienników nie znalazłem, więc części nissanowskie. Symptomy jak napisano wcześniej, wysoko łapiące i ślizgające się sprzęgło. No i fachowcy wyciągając koło uszkodzili czujnik położenia wału. Czujnik był ewidentnie pęknięty od uderzenia a oni chcieli mi wcisnąć, że już taki był. Pan Zdzisiu stwierdził, że go skleją i będzie dobrze (oczywiście się nie zgodziłem). Gamonie.

Link to comment
Share on other sites

Ehhh mam 60kkm i też łapie przy samej górze... zgroza 6100? dołożyć do tych 60kkm które zrobiłem i eksploatacja 1,5 roku jazdy wzrasta drastycznie. Zakładając że tak musi być i wkładam te 6100 do paliwa to pali mi już z 17L/100 :) Z tego co się orientowałem to już nie produkuje się nic co jeździ bez koła dwumasowego ... :(

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hehe!

Wymienili mi koło dwumasowe już na jednomasowe, wraz z całym sprzęgłem i to za friko! Co prawda rozebrane auto czekało na montaż 4 tygodnie, bo ponoć w ich magazynie w Amsterdamie koła były niedostępne, ale w końcu zrobili :D

Koło padło mi po przejechaniu 90000km i to na zlocie w Ostródzie ;D No i już znam pierwsze objawy z autopsji. W początkowej fazie odpalania wyraźnie słyszalne dwa stuknięcia. Dopiero po jakimś dłuższym czasie sprzęgło zaczęło się śliozgać.

Link to comment
Share on other sites

Ta jednomasa to jakieś koło nissana czy zamiennik - pytam tak z ciekawosci na przysłość. U mnie w Pathfinderze narazie ponad 130 tyś i wszystko ok. Sporo gratów do Navary/Patka mają na iParts.pl. Kupowałem u nich kompletne hamulce (klocki przód/tył + tarcze przód/tył) i za wszystko dałem cos około 900 zł więc ceny mają raczej ok w porównaniu z ASO. Z tego co widziałem to maja tez koła zamachowe do naszych zabawek - w sprawie ceny trzeba do nich tylko wysłac maila ale myśle że nie powinno byc więcej niż 1800-2000 zł

Edited by piotras78
Link to comment
Share on other sites

A jak z tłumieniem drgań po wymianie? Pytałem czy to zamiennik bo LUK tez robi taki patent do VW - zamieniają dwu na jedną - myślałem że właśnie coś z oferty LUKa wkładają. Nie wiesz przypadkiem od kiedy mają taka procedurę z tą jednomasą ?

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem, ale ja czekałem prawie miesiąc, aż koła dotrą do Amsterdamu. Podejrzewam więc, że taka procedura dopiero się zaczęła. Może u mnie pierwszego zamontowali...? ;) Co do drgań, to jakoś specjalnie nie odczułem różnicy.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nie wiem czy są już do Navary ...

... ale Valeo robi już do wielu samochodów zamienniki kół

jest to po prostu zwykłe koło zamachowe w komplecie ze sprzęgłem

Do Sprintera kosztuje ok 2200 zł

 

Myślę że jest to dobre rozwiązanie

 

Straszni fachowcy ...

Sprzedają do Patrola 4.2 pasek rozrządu :D

 

http://www.iparts.pl/czesc/pasek-rozrzadu,nissan,patrol-gr-i-y60-1987-08-1998-02,4-2-d-y60gr-116km,80-3932-7295-100452-1191317-0-31-8617967.html

 

Nadmienię że 4.2 ma rozrząd na kołach zębatych :whistle:

Edited by OFF-ROADER
Link to comment
Share on other sites

Myślę, że jednak lepszym rozwiązaniem jest, aby to Nissan wymienił. Kosztuje to wtedy 0 pln.

Edited by 7,62
Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy są już do Navary ...

... ale Valeo robi już do wielu samochodów zamienniki kół

jest to po prostu zwykłe koło zamachowe w komplecie ze sprzęgłem

Do Sprintera kosztuje ok 2200 zł

 

Myślę że jest to dobre rozwiązanie

 

 

Straszni fachowcy ...

Sprzedają do Patrola 4.2 pasek rozrządu :D

 

http://www.iparts.pl/czesc/pasek-rozrzadu,nissan,patrol-gr-i-y60-1987-08-1998-02,4-2-d-y60gr-116km,80-3932-7295-100452-1191317-0-31-8617967.html

 

Nadmienię że 4.2 ma rozrząd na kołach zębatych :whistle:

Ja jak u nich kupowałem to sam najpierw ogarniałem temat jakie tarcze sa z przodu i co bedzie pasować. Nie wymagam od gościa który siedzi przed kompem żeby był rozeznany w częściach każdej marki - za dużo tego jest a oni z reguły posługują się katalogami (stąd mogą być jakieś błędy).Ze swojej strony mogę tylko napisać że towar przywieźli mi do domu w dogodnym dla mnie terminie i za mała pomyłkę w adresie (najpierw wysłali na adres firmy) dali jeszcze dodatkowy stały rabacik przy kolejnych zakupach

Link to comment
Share on other sites

... ale jest to poważna pomyła techniczna

Może warto mailowo zwrócić im delikatnie uwagę ;)

Link to comment
Share on other sites

To jakiś laik musiał to sprawdzać....:D co do koła zamachowego to Nissan po nieudolnych próbach stosowania 2masówek, z którymi były same problemy wprowadził zwykłe koła zamachowe, z tą adnotacją że jeśli klient ma zastrzeżenia co do głośnej pracy lub szarpania przy ruszaniu/zmianie biegów mogą zawsze wymienić na 2masowe. Co do wymiany na gwarancji to wszystko zależy od dilera, bo jeśli książeczka gwarancyjna jest uzupełniana regularnie a auto było gościem w ASO a nie u Pana Mietka (bez urazy;) to zawsze można próbować porozmawiać o partycypacji kosztów wymiany. Jednak w książeczce sprzęgło jest wyłączone z gwarancji i taka wymiana to jedynie dobry gest dilera w stronę "stałego i dobrego klienta".

Link to comment
Share on other sites

Nie mam pojęcia czy to gest dilera czy nie, ale w moim przypadku wymienili całość w ogóle nie wdając się w żadne dyskusje. Jedyne zastrzeżenie, to długi okres oczekiwania. Fakt, serwisuję u nich auto i wszystko jest w książce ok ;)

Co do głośnej pracy, to jakoś nie zauważyłem żeby coś się zmieniło. Przy ruszaniu i zmianie biegów nic nie szarpie... Po jakiego diabła oni zakładali dwumasowe? Moda jaka, czy co?

Link to comment
Share on other sites

Mi się wydaje że te dwumasy to nieudany eksperyment firm motoryzacyjnych a testerami mieli być zwykli użytkownicy. Ten wynalazek montują teraz w każdym samochodzie i to nie tylko dieslu (miałem kiedyś mondeo MK III benzynę i tez było to g...o - oczywiście padło). Podobno miały być mniejsze wibracje przenoszone z silnika. Jak miałem wcześniej samochody to były normalne tarcze sprzęgłowe z tymi tłumikami na spręzynach i zwykłe koło zamachowe i też nic nie drgało. Fakt że czasami potrafiły się własnie te sprężyny od tłumienia zbić i wtedy było je słychać ale wytarczyło wymnienić tarcze za 300 - 400 zł i dalej było ok

Link to comment
Share on other sites

Guest Bartek-Ania

Mam pytanie do osób , które przerabiały już problem z kołem dwumasowym.

Mam taki objaw już od około 15Kkm pomiędzy 2 a 3 tys obrotów cała buda wpada w delikatne aczkolwiek wkurzające wibracje, oraz przy gwałtownym wciśnięciu gazu przy 1500 obrotów na 5,6 biegu czuć mocne wibracje przez 1-2 sek.

Zastanawiam się czy to nie koło dwumasowe??

Oczywiście w serwisie jak powiedziałem, żeby zerknęli na koło dwumasowe, nawet odpłatnie to usłyszałem że to tyle roboty i klienci dali radę z uszkodzonym do serwisu przyjechać :))))) , a mnie się to jakoś nie uśmiecha.

Auto ma przejechane 113Kkm

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...