Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Problem z wymiana filtra oleju


Guest dmx

Recommended Posts

Witam

 

Wczoraj chciałem zmienić wkład filtra oleju w Almerce, i ku mojemu zaskoczeniu ani kluczem od dołu ( aż się klucz znaczą obracać ) ani opaską nie szło ruszyć dolnej części obudowy filtra.

Zakładam że nie jest to odosobniony przypadek, tak więc proszę o jakąś poradę ?. Może jest już na to jakiś Patent".

Inną sprawą jest to gdzie ewentualnie taka obudowę można dokupić ? no oczywiście poza serwisem Nissana :-)

 

Pozdrawiam

A

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Wczoraj chciałem zmienić wkład filtra oleju w Almerce, i ku mojemu zaskoczeniu ani kluczem od dołu ( aż się klucz znaczą obracać ) ani opaską nie szło ruszyć dolnej części obudowy filtra.

Zakładam że nie jest to odosobniony przypadek, tak więc proszę o jakąś poradę ?. Może jest już na to jakiś Patent".

Inną sprawą jest to gdzie ewentualnie taka obudowę można dokupić ? no oczywiście poza serwisem Nissana :-)

 

Pozdrawiam

A

 

Patent jest taki, ze nabijasz srubokret przez caly albo przynajmniej polowe filtra i odkrecasz...Tylko uwazaj zeby sie nie zniszczyc gwintu...

Link to comment
Share on other sites

nestio_vip to nie jest żeden patent w tym przypadku bo to nie jest filtr puszkowy chodzi tu o odkręcenie obudowy filtra oleju (matalowa) więc przebicie wkrętakiem spowoduje unieruchomienie samochodu do czasu kupienia nowej obudowy.

Można sprubować nowym kluczem nasadowym (jeszcze nie zdarty i dobego poducenta a nie takim jak w supermakecie - takich jest pełno w sklepach), lub łancuchowym kluczem do filtrów, lub kupić nasadke dwunasto kątną i ją delikatnie nabić tylko trzeba dobrać tak rozmiar żeby naszła z lekkim oporem

Link to comment
Share on other sites

nestio_vip to nie jest żeden patent w tym przypadku bo to nie jest filtr puszkowy chodzi tu o odkręcenie obudowy filtra oleju (matalowa) więc przebicie wkrętakiem spowoduje unieruchomienie samochodu do czasu kupienia nowej obudowy.

Można sprubować nowym kluczem nasadowym (jeszcze nie zdarty i dobego poducenta a nie takim jak w supermakecie - takich jest pełno w sklepach), lub łancuchowym kluczem do filtrów, lub kupić nasadke dwunasto kątną i ją delikatnie nabić tylko trzeba dobrać tak rozmiar żeby naszła z lekkim oporem

 

Eh, sorki nie zaczailem, bo nigdy nie wymienialem samego wkladu!! Nawet nie wiedzialem ze tak sie da zrobic:P To wogole mozna dokupic same wklady filtra oleju??

Link to comment
Share on other sites

nestio_vip poczytaj tutaj a załapiesz o co biega z tym wkładwm - http://www.filtron.pl/pl/index.php?idp=70 , nie chodzi o wkład filtra puszkowego.

 

 

Obudowe filtra można szukać po szrotach lub u osób które ściągają angliki na rozbiórke - najpierw zapytaj się w aso ile kosztuje bo czasami na szrocie można zapłacić więcej niż w aso (każdy myśli że będzie taniej a to nie zawsze jest prawda)

Link to comment
Share on other sites

jak już uda ci się odkręcić ten filtr to zobacz na tej obudowie z jaką siłą trzeba dokręcić,bo pewnie poprzednio ktoś zrobił to za mocno i dla tego masz problem. PS. spróbuj nasadowy sześciokątny i jednocześnie łańcuchowy lub opaskowy może na dwa klucze da radę odkręcić.

Link to comment
Share on other sites

nestio_vip poczytaj tutaj a załapiesz o co biega z tym wkładwm - http://www.filtron.pl/pl/index.php?idp=70 , nie chodzi o wkład filtra puszkowego.

 

 

Obudowe filtra można szukać po szrotach lub u osób które ściągają angliki na rozbiórke - najpierw zapytaj się w aso ile kosztuje bo czasami na szrocie można zapłacić więcej niż w aso (każdy myśli że będzie taniej a to nie zawsze jest prawda)

 

To sie normalnie kupuje taki filtr EKO i odrazu montuje czy obudowe trzeba osobno dokupic?? :?: Wstyd sie przyznac ale nie mam zielonego pojecia na ten temat:P

Link to comment
Share on other sites

Kupuje się tylko wkład obudowa jest cały czas ta sama - jest na gwincie i ma oing uszczelniający.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...