Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Problem z chłodzeniem


Guest mgustyn
 Share

Recommended Posts

Guest mgustyn

Witam,

Przeglądałem forum i nie udało mi się znaleźć do końca satysfakcjonującej odpowiedzi, dlatego zakładam temat...

Mam problem z Micrą K11 1.0 16V '95. Przy jeździe powyżej 80 km/h (czyli normalnej ;) ) wskaźnik temperatury "idzie" coraz wyżej. Dotychczas po rozgrzaniu zatrzymywał się w połowie skali.

Pomaga jedynie zdjęcie nogi z gazu (wskazówka powoli opada) lub ustawienie ogrzewania wewnątrz kabiny na maksymalną temperaturę i maksymalną prędkość wentylatora (w tym wypadku wskazówka również opada powoli). Jednak grzanie na max w lecie nie jest ciekawym doświadczeniem, a poza tym przynosi tylko ograniczoną pomoc - można utrzymać temperaturę przy prędkości ok. 100 - 110 km/h poniżej kreski, od której zaczyna się czerwone pole.

Co może być tego przyczyną? Czy może wystarczy odpowietrzyć układ (płyn chłodniczy był niedawno wymieniany, jednak nie wiem czy do końca poprawnie, a usterka występowała też przed zmianą)? Nie mam pewności też co do działania wentylatora, ale chyba odkręcenie ogrzewania na max uruchamia go, co skutkuje spadkiem temperatury? Chyba że ogrzewanie uruchamia coś innego, co odprowadza ciepło z silnika o czym nie mam pojęcia?

Jak pewnie widać po mojej wypowiedzi, jestem kiepsko zorientowany w temacie, dlatego też proszę o pomoc i dziękuję za wyrozumiałość :)

Link to comment
Share on other sites

Włączenie ogrzewania uruchamia dodatkowy obieg do nagrzewnicy, przez co ciepło oddawane jest w jeszcze jednym miejscu, włączanie wentylatora powinno nastąpić samoczynnie po przekroczeniu pewnej temperatury, z tego co mówisz na czerwonym polu powinien być juz na 100% załączony, ale w czasie jazdy praktycznie nie ma to znaczenia, bo wentylator zazwyczaj jest potrzebny jak się gdzieś stoi w korkach. W Twoim problemie raczej nie pomogę, może chłodnica jest zawalona, może termostat, może źle ustawiony rozrząd (chociaz w K11 jest łańcuch to ja nie wiem jak to tam wygląda).

Link to comment
Share on other sites

Guest mgustyn

Poziom płynu jest w porządku. Układ też raczej nie jest zapowietrzony, bo płyn został wymieniony w prawidłowy sposób. Jeszcze dziś sprawdzę jak wygląda chłodnica, czy nie jest za bardzo zaklejona.

Sam nie wiem co robić... Na razie samochód działa, więc chyba można jeździć, ale nie wiem czy czasem niespodziewanie mnie nie zawiedzie i nie zacznie się palić na środku drogi :/

Link to comment
Share on other sites

Zastanawiam się czy nie masz zawalonego katalizatora.Przy większym obciążeniu silnika i większych obrotach może być słabe odprowadzanie spalin ,przez co może się grzać silnik.Proponował bym też sprawdzenie czy nie masz przestawionego zapłonu.

Link to comment
Share on other sites

dla swietego spokoju polecam wymienic termostat :) zabawa prosta i tania.. sadze ze twoj sie zacina.. jeden sie nie zamykaja a drugie sie nie otwieraja jak zsie uszkodza ;) a jak podejrzewam termostatu nigdy nie zmieniales :)a wypadalo by :) w sklepie taka zabawka bedziek osztowac 25-30zl a wymiana jest bajecznie prosta wiec 0zl :)

Link to comment
Share on other sites

Guest leonidek

Radziłbym wykonac nastepujące czynnosci 1.spr. poziom płynu w chłodnicy, 2.gdy wskaznik dochodzi do czerwonego powinien pracowac wentylator chłodnicy (sam się załącza),spr. czy chłodnica nie jest "zalepiona " liscie gazeta itp

Link to comment
Share on other sites

Guest mgustyn

Dziękuję wszystkim za porady. Sprawdzę wszystko dokładniej w wolnej chwili. Dam znać, co było przyczyną usterki, gdy uda się (mam nadzieję) ją ustalić.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest mgustyn

To znowu ja...

Nie znalazłem przyczyny przegrzewania się samochodu.

Wymieniony został termostat, wentylator sprawdzony, chłodnica "przedmuchana", żeby pozbyć się śmieci które na nią wpadły.

Stary termostat okazał się całkowicie niesprawny, przez jakiś osad (kamień?). Część ruchoma jest w nim nieruchoma ;)

Jednak po uzupełnieniu płynu i jeździe próbnej okazało się, że to nie jest przyczyną słabego chłodzenia. Jest tak samo jak było przedtem.

Ten kamień na termostacie to pewnie skutek używania wody zamiast płynu do chłodnic przez poprzednich właścicieli. Było go trochę w obudowie termostatu i kto wie, gdzie jeszcze...

Sam już nie wiem co robić.

Kolega alfabox0266 radził, aby sprawdzić katalizator i czy zapłon nie jest przestawiony. Jak się do tego zabrać?

Prosiłbym szanownych kolegów o jakiś mały tutorial i/lub inne porady.

Link to comment
Share on other sites

Objawy wskazują na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą lub pękniętą głowice.

Link to comment
Share on other sites

Objawy wskazują na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą lub pękniętą głowice.

 

no niestety tak.. szczegolnie ze lana byla woda jak jest kamien ;/ i mogla zamarzac w zimie ;// ;// ja jeszcze mysle o pompie wody czy czasami sie lopatki nie polamaly i stracila na wydajnosci.. to jeszcze nie jest koszt a wymienic polecam.. lub odkrecic stara i sprawdzic ja jak chodzi i jak wyglada.. mozesz miec tez caly silnik zakamieniony tak ze jak obroty wzrastaja to nie wydala bo ma za male przeplywy

Link to comment
Share on other sites

Skoro stary termostat nie działal i po wymianie nic się nie zmieniło... To czy nowy termostat na pewo działa?

 

Dobrze jest go sprawdzić we wrzącej wodzie (po prostu - zagotować go :) )... Co jeszcze... Nie wiem czy się da, ale może założony tył na przód?

 

Chłodnica jest ciepła gdy silnik się tak grzeje?

 

hmm nie wiem co jeszcze... Pompa chyba działa, inaczej temperatura nie spadałaby po włączeniu ogrzewania... tyle, że może np nie ma już wszystkjich łopatek?

 

GDyby to była uszczelka pod głowicą, to powinieneś mieć objawy w postaci kłębów białego dymu z rury, albo wybijającego płynu (do zbiorniczka wyrównawczego)... Sprawdź, czy bagnet nie jest uświniony czymś nie-oleistym, jak również, czy płyn w zbiorniczku nie wskazuje na zmieszanie się z olejem...

 

Nie wiem jak w Micrze, ale np w Mondeo po odpaleniu silnika płyn w zbiorniczku wyrównawczym wyraźnie się "buzował"...

Link to comment
Share on other sites

pompe mozna zdemontowac.. a nie znaczy ze jest sprawna dlatego ze spada temperatura na ogrzewaniu.. wtedy i tak jest mieszanka wieksza plyniu i dlatego optycznie chwilowo spada. Po plynie w chlodnicy zaraz widac ze glowica jest uszkodzona jezeli jest czysta to pompa lub zakamieniony uklad.. ja bym ta pompe zdemontowal i zalozyl nowa lub chociaz obejrzaj stara i zalozyl na czerownym silikonie i wycietej lub dokupionej uszczelce

Link to comment
Share on other sites

Proponuję sprawdzić katalizator, ja miałem taki przypadek w peugeocie. Stopiła się ceramika i zatkała częściowo katalizator. Też robiłem różne wymiany i kombinacje, ale w efekcie końcowym okazało się że jest to katalizator. Możesz go sprawdzić na każdej stacji diagnostycznej miernikiem spalin, lub po prostu go wykręcić i wybić to co tam w nim jest. Dodatkowo powinieneś dostać 1 lub 2 koniki więcej a spaliny w silniku 1,0 powinny bez kata się mieścić w normie.

 

Możesz również sprawdzić stan oleju i jego właściwość, ja będzie go za mało to też może powodować nadmierne nagrzewanie.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Guest ślimaak616

Z dwa miesiące temu wyleczyłem moją micrę z tego samego problemu. Niestety nie wiem w jaki sposób. Wymieniłem pompę wody, termostat, sprawdziłem drożność wszystkich kanałów wewnątrz silnika(drutem). Mimo tego,że odkręciłem dolną rurę od chłodnicy cały płyn wyciekł ale nie ze zbiornika wyrównawczego a więc nie sugeruj się jego poziomem. Zalałem wszystkie przewody, chłodnicę po brzegi, zbiornik też po korek, odstało się, uleżało i działa już 2tys. km. A więc nie załamuj się, to wcale nie musi być głowica. Podsumowując, wcale nie wiem co pomogło, stara pompa była dobra (fizycznie nie uszkodzona), termostat też.

Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję wszystkim za porady!

 

Problem został rozwiązany.

Postanowiłem to wszystko dokładniej przeanalizować. Po rozgrzaniu silnika chłodnica była zimna w dolnej części, co zasugerowało mi sprawdzenie jej drożności. Jak wcześniej wspominałem, kiedyś musiała być w niej użyta woda jako środek chłodniczy, przez co osadziło się sporo kamienia i ten kamień zatkał chłodnicę.

Tak więc przepłukałem ją pod wysokim ciśnieniem, potem wsypałem jakiś odkamieniacz, ale niestety trochę przesadziłem, bo przeżarł chłodnicę na wylot :D

Nie było wyjścia - należało kupić nową. Po wymianie wskazówka zatrzymuje się w połowie skali wskaźnika temperatury i ani drgnie, tak jak było przed usterką :)

 

Pozdrawiam i temat uważam za zamknięty

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

 

Mam identyczne objawy tylko chłodnica cała jest ciepła, czyściłem ją preparatem prestone i nic nie dało, wymieniłem termostat nic, czy pompa w micrach ma tendencję do gubienia łopatek? Nie wiem co ma robić kupić nową chłodnicę jakiej firmy? Katalizator mam wywalony ale ten drugi, pierwszy nadal jest.

Edited by piotr_the
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...