Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Rozrzad - ustawienia


Guest jaano
 Share

Recommended Posts

Guest jaano

Czeka mnie wlasnie zrobienie rozrzadu w P11 '98 2,0 TD - czy macie jakies uwagi co do jego ustawienia? jakies dane z ksiazki serwisowej?? oczywiscie nie odwiedze serwisu w tym celu jedynie warsztat u kuzyna, ktory robi wiele aut, ale Primere tylko moja :lol:

wiec prosze o kjakie kolwiek uwagi!!

pozdrawiam

janusz

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo

Z tego co pamieta, to diselek w P10 i w P11 jest taki sam, za to rozni sie tylko tym, ze w P11 jest inny od glowicy w gore i ma turbo.

Dobra i jedyna rada, to musisz idealnie ustawic rozrzad, bo te silniki sa bardzo uczulone na zle ustawienie rozrzadu.Z tego co mi wiadomo, to przesuniecie o jeden zabek do tylu moze uszkodzic caly silnik, zas jeden zabek do przodu, to nic nie powinno sie stac.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Guest jaano

robilem wczesniej wymiane paska na pompie oleju/paliwa ale udalo nam sie po dosc dlugim kombinowaniu i blokowaniu kola w odpowiednim miejscu - otwor - czy jest cos podobnie w rozrzadzie?????

jakby ktos mial jakis schemat (lub link) to bylbym B. wdzieczny!!

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo

W zwyklym dieselku czyli w tym w P10 bez turbo, to znaki zeby ustawic rozrzad sa na kole od pompy.Wniosek z tego zeby wymienic rozrzad i tak trzeba przynajmniej rozebrac oslone paska pompy.Najlepiej, to odkrec wszystko, ustaw na swoje znaki i po klopocie.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Guest heineken72

ja sie dołączam do problemu

bo mnie w tygodniu czeka wymniana rozrządu

i do tego jeszcze 2 uszczelniacze (rozrząd i wał)

napisz jak zablokowałeś koła od strony pompy

 

ps. w instrukcji nic nie pisze aby blokowac

 

pamietaj aby przed uruchomieniem na sucho przekrecić z 3 x wałem

 

ps2. a zablokowac ja i tak musze bo nie odkrece koła przyrorzadzie

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo

Co Wy chcecie blokowac :?: :?: :?: :?: :?: Przy wymianie rozrzadu nic sie nie blokuje.Trzeba napierw okrecic kolo pasowe, ale nie dokonc, jak sie jeszcze trzyma, to ustawic na znaki i mozna je zdjac.nastepnie zmieniamy rolki,napinacze,paski i nic nie powinno sie nam przekrecic.Ja jak robilem, to nic nie blokowalem i jest wszystko ok.Rozrzad mam ustawiony idealnie.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Guest heineken72

tak w innach autach jest zalecena blokowanie

nie wiem jak w primerach

koło trzeba całkiem zdjąć bo znaki są na kole zebatym wału gdzie przychodzi pasek

ale to nie problem jest klin i inaczej nie wejdzie

 

a napinacz dżodżo napinałeś kluczem dynamometrycznym czy

wystarczy "na oko"

 

wiem że jak za mocno jest napiety pasek to może strzelicz

kumplowi w oplu tak podkrecili chyba na maksa

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo

Na oko napinałem.Pasek powinien byc napiety tak aby maksymalnie i z niewielka sila dal sie wykrecic o 90 stopni.Lapiesz go palcami i skrecasz, jesli skreci sie o 90 stopni i dalej juz sie skreca z wiekszym oporem (praktycznie dalej nie chce sie przkrecic), to wiecej go nie napinaj.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo

A co do blokowania, to jest zalecane aby przy odkrecaniu kola zamachowego jak uderzasz w klucz lub jak pneumatem odkrecasz nie przeskoczyl pasek.Tylko po to jest zalecane zblokowanie silnika.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Guest jaano

mysmy blokowali kolo od pompy (wymienilem wtedy tylko pasek i napinacz od niej - zatarl sie napinacz i stanal w miejscu, pasek jezdzil po nim i omalo sie nie zaczal palic - smierdzialo palona guma, ale myslalem ze to ktos gumiaki pali ;))) - przejechalem jeszcze troche i dopiero sie kaplem ze to spod maski), wiec blokowalismy kolo pompy zeby jej nie przestawic - jest otwor na kole (wiekszy) i w bloku mniejszy

dzieki za odpowiedzi juz duzo siedowiedzialem!!

Link to comment
Share on other sites

Guest heineken72

czyli jeżeli zdejme drugą pokrywkę przy pompie i zablokuje srubą ....

(Jaann... to była M8 może ?- musze przygotować)

... to nie bedzie sie także kręcik kółko górne od strony paska rozrządu -

 

 

jeżeli oczywicie zablokuje sie w tym miejscu co potrzeba

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo

Nie rozumiem po co blokowac, jak tam sa znaki do ustawienia.A jesli zablokujesz, to napewno kolko od strony paska rozrzadu nie bedzie sie ruszac, bo obydwa kolka sa na jednym walku.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Guest heineken72

Dżodżo ja musze zablokowac po to aby zdjąć te kółko

(wymieniajac uszczelniacz)

przytrzymac lub coś innego wykombinowac byłoby trudno :(

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo
Dżodżo ja musze zablokowac po to aby zdjąć te kółko

(wymieniajac uszczelniacz)

przytrzymac lub coś innego wykombinowac byłoby trudno :(

Aha.No to teraz rozumiem.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Guest jaano

z tym otworem jest tak ze moj kuzyn musial pokombinowac z blokowaniem, wkladal rurke w klucz nasadkowy - oba otwory sa innej srednicy (ciekawe poco) jedynie scentralizowane, dokladnie nie pamietam, zrobil to jakos odruchowo czy automatycznie jak kto woli :lol: , wszystko bylo zblokowane oczywiscie przy ustawieniach na znakach kola pasowego (pompa nie ma takich ustawien, wiec chyba poto sie ja blokuje, zeby nie przestawic wtrysku)

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo

Na pompie sa wlasnie znaki.Zeby ustawic dobrze rozrzad, to musisz ustawic znaki na pompie.Jesli dobrze pamietam i sie nie myle, to tak wlasnie jest.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Guest jaano

ale z tego co pamietam znaki byly jedynie na kole pompy i drugim kole, ale na obudowie nic nie bylo, wiec trudno ustawiac znak do... ??? pionu ???, jedyne co pasowalo to znaki na kole pasowym, wiec jedynie zablokowanie dawalo rezultat

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo

Kurcza juz nie pamietam dokladnie, ale jak znaki sa na kole to i musza byc na obudowie.Po co roili by znaki na kole jesli nie zrobiliby na obudowie.Mijaloby sie to z celem, tak wiec na obudowie tez musza byc.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...