Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Klimatyzacja się wyłącza


WUEMTE

Recommended Posts

Witam,

Od jakiegoś czasu w P12 2,2 dci wyłącza się klima. Ma to miejsce gdy samochód się zatrzymuje. Silnik chodzi, klima przez jakiś czas też działa, ale po chwili pomimo, że świeci A/C nie działa. Uruchamia się wtedy, gdy ruszę samochodem i pojadę kawałek. Co to może być???

Dzięki za sugestie.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Od jakiegoś czasu w P12 2,2 dci wyłącza się klima. Ma to miejsce gdy samochód się zatrzymuje. Silnik chodzi, klima przez jakiś czas też działa, ale po chwili pomimo, że świeci A/C nie działa. Uruchamia się wtedy, gdy ruszę samochodem i pojadę kawałek. Co to może być???

Dzięki za sugestie.

Wygląda na słabe odprowadzanie ciepła przez skraplacz (wymiennik ciepła przed chłodnicą cieczy)a co za tym idzie zbyt duzy wzrost cisnienia w układzie klimatyzacyjnym. Powody moga być dwa:

1. Nie załączają się wentylatory skrapalcza; w zasadzie wystarczy ze nie ebdzie sie załączał jedne z nich; w trakcie jazdy skrapalcz jest automatycznie chłodzony przepływajacym powietzrem, a na postoju juz tego nie ma. Sprawdź czy na postoju wentylatory pracują

2. Bardzo zanieczyszczony z zewnatrz skraplacz - zdarza się ze to tez może być przyczyną, daje się we znaki pzreważnie w bardzo gorące dni

Link to comment
Share on other sites

Dzięki. Jutro to obadam.

 

 

 

Wygląda na słabe odprowadzanie ciepła przez skraplacz (wymiennik ciepła przed chłodnicą cieczy)a co za tym idzie zbyt duzy wzrost cisnienia w układzie klimatyzacyjnym. Powody moga być dwa:

1. Nie załączają się wentylatory skrapalcza; w zasadzie wystarczy ze nie ebdzie sie załączał jedne z nich; w trakcie jazdy skrapalcz jest automatycznie chłodzony przepływajacym powietzrem, a na postoju juz tego nie ma. Sprawdź czy na postoju wentylatory pracują

2. Bardzo zanieczyszczony z zewnatrz skraplacz - zdarza się ze to tez może być przyczyną, daje się we znaki pzreważnie w bardzo gorące dni

Link to comment
Share on other sites

Wygląda na słabe odprowadzanie ciepła przez skraplacz (wymiennik ciepła przed chłodnicą cieczy)a co za tym idzie zbyt duzy wzrost cisnienia w układzie klimatyzacyjnym. Powody moga być dwa:

1. Nie załączają się wentylatory skrapalcza; w zasadzie wystarczy ze nie ebdzie sie załączał jedne z nich; w trakcie jazdy skrapalcz jest automatycznie chłodzony przepływajacym powietzrem, a na postoju juz tego nie ma. Sprawdź czy na postoju wentylatory pracują

2. Bardzo zanieczyszczony z zewnatrz skraplacz - zdarza się ze to tez może być przyczyną, daje się we znaki pzreważnie w bardzo gorące dni

 

Witam. Istnieje jakis 'domowy' sposob na sprawdzenie czy skraplacz jest zanieczyszczony ?

pzdrw.

Link to comment
Share on other sites

Witam. Istnieje jakis 'domowy' sposob na sprawdzenie czy skraplacz jest zanieczyszczony ?

pzdrw.

Wystarczy go przedmuchac sprezonym powietrzem. Nalezy robic to BARDZO OSTROŻNIE żeby nie pokrzywic lamelek skrapalcza. Mozna tez zrobic to wodą.

Link to comment
Share on other sites

Czy mógłbyś opisać krok po kroku w jaki sposób przedmuchać ten skraplacz albo powietrzem, albo przepłukać wodą? Trzeba go wymontować? Rozumiem, że po prostu biorę i dmucham sprężonym powietrzem na niego lub strumieniem wody?

 

Wystarczy go przedmuchac sprezonym powietrzem. Nalezy robic to BARDZO OSTROŻNIE żeby nie pokrzywic lamelek skrapalcza. Mozna tez zrobic to wodą.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...