Gość Lukaz Opublikowano 20 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 Witam, Mam Sunny 1.4 DS i problem, z którym walczę od pewnego czasu. Przeszukałem forum i widziałem tematy zbliżone, z których wyniosłem parę ciekawych, możliwych przyczyn, ale chciałem też dokładnie napisać na czym mój problem polega - może ktoś miał identyczny. Otóż auto zostało odkupione od znajomego i przez jakieś 5 lat jeździło prawie tylko na gazie i na tym gazie wciąż chodzi bardzo dobrze. Jest z nim natomiast problem na benzynie, auto do pewnych obrotów, z pedałem gazu wciśniętym do określonego poziomu (nie mam obrotomierza) idzie na tej benzynie jak burza, problem zaczyna się jak docisnę mu ten gaz do oporu chcąc od niego więcej mocy, auto zaczyna kaszleć, przerywać jakby tego paliwa dostawało za mało. Zostały wymienione filtry, gaźnik był u dobrego gaźnikowca, który wszystko rozebrał, poczyścił i poregulował, sprawdził przewody paliwowe, została wymieniona pompa na japońską i nic, auto idzie na benzynie tylko do określonych obrotów. Mogę go rozpędzić do dobrej prędkości przy stosunkowo lekko wciśniętym pedale gazu, a jak docisnę na maksa zamiast przyśpieszać to go zdusi. Sam nie wiem co dalej ... jakieś sugestie co to może być ? Sam jestem laikiem, a mechanicy też zbytnio sobie do tej pory nie radzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 Problem wydaje sie byc prosty choc nie wiadomo ... prawdopodobnie auto ma problem z mieszanka paliwo powietrze Sprawdz przeplywomierz jesli jest Na dobra sprawe wpiecie interfejsu odrazu zalatwilo by sprawe poprzez odczyt bledu lub pomiary wskazan. Jesli nie masz serwisu lub znajomego z fejsem sa na allegro lub u mnie Ale posprawdzaj wszytsko przy gazniku , sonde lambda tez. Pozdro ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukaz Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 Dzięki za odpowiedź. Tajemnica rozwiązana, mikser ograniczał prawidłowy dopływ powietrza, po wyjęciu śmiga. Z tego co mi później gazownik pokazywał są do Sunny jakieś bardziej specjalne miksery, musiałbym to tylko zamawiać, ale nie wiem czy nie machnę ręką na ten gaz. Jakbym sprawdził to ewentualnie tutaj dopiszę. Z tego co zauważyłem po wszystkich regulacjach to przy bardziej ekstremalnych obrotach - 2 bieg i 90 km/h - zaczyna go trochę szarpać, ale to już chyba kwestia bardziej ekonomicznego ustawienia gaźnika niż to było wcześniej, a że w normalniejszych zakresach przy bardzo dynamicznej jeździe śmiga dobrze to chyba machnę ręką na to. To w końcu nie wyścigówka. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość buli27 Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 Możesz coś więcej napisać o tym mikserze jak ci go wyregulowal? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukaz Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Możesz coś więcej napisać o tym mikserze jak ci go wyregulowal? Tzn. w tym momencie mam mikser wyjęty i jeżdżę bez gazu, na benzynie tylko. Swoją drogą szarpanie przy 90 km/h na 2 biegu ustało samo z siebie, może trochę szalał na paliwie wtedy zalanym, bo celem przeczyszczenia dostał V-power Racinga i chyba gaźnikowemu może to różnie służyć ... no albo pech chciał, że akurat jakiś syf z baku poleciał, bo auto przez jakiś czas z pustym bakiem benzyny było. Gwoli wyjaśnienia regulowany był sam gaźnik i jestem na etapie sprawdzania ile auto będzie palić teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jam Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 najpierw piszesz ze to nei wyscigowka a poznie jze ci szarpie przy 90km/h na 2 biegu stary tam masz jzu pewnie w tym momencie okolo miliona obrotow zmieeeeen bieg!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukaz Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 najpierw piszesz ze to nei wyscigowka a poznie jze ci szarpie przy 90km/h na 2 biegu stary tam masz jzu pewnie w tym momencie okolo miliona obrotow zmieeeeen bieg!!!!!! Tak na słuch to 5.5 miliona zapewne . Poza tym nie wiem, gdzie widzisz bym napisał, że regularnie tak ten samochód katuje. Został tak przegoniony raz czy drugi po wszelkich regulacjach, gwoli sprawdzenia, bo wiedziałem, że powinien się bez takich cyrków wkręcić. Tym samym wydaje mi się, że dwukrotne sprawdzenie samochodu w warunkach nawet nieco ekstremalnych nie oznacza korzystania z niego jak z wyścigówki. Już tak mam, że chcę by w aucie było wszystko na tip top, nawet starszym, nawet jeśli ewentualne braki miałyby mi nie przeszkadzać w codziennym użytkowaniu. Tak więc w przytoczonej przez Ciebie wypowiedzi nie ma żadnej sprzeczności. Staaawiaj mniej wykrzykników !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.