Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P11.144 ŻubeR


Asterix
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Choć na forum NKP jestem już od dłuższego czasu i Primera jest moim drugim Nismo, to dopiero teraz (prawie rok po zakupie :) )zdecydowałem się na "upublicznienie" wizerunku mojego dupowoziku.

 

Poprzedni samochodzik k11 sprzedaliśmy, bo okazało się nagle, że jest za mały i w coraz więcej wyjeżdżamy w trasy. K11 był niezawodna, w miarę oszczędna i tylko czasem wnerwiały mnie małe usterki, to zdecydowałem się na kolejnego Nismo. Z racji, że jest to 2 samochód w domu...to ŻubeR większość czasu spędza na parkingu, lub jeździ nim moja kobitka, ja na codzień jeżdżę służbową K12 - więc ŻubeR zabiera nas tylko w trasy :) Poszukiwania oczywiście przebiegały przez forum NKP i dzięki userowi "johny_fellow" jeżdżę tym czy jeżdżę...

 

ŻubeR:

 

Rocznik: 1999 r.

Lokalizacja: Stołeczna grupa NKP

Pojemność: 1769 cm3

Moc: 117,4 KM

Max. moment obrotowy: 158 Nm

Przysp. 0-100 km/h: 11.00 s

Zużycie paliwa: 9.00 l/100km PB miasto, 10-11l/100km LPG

Rodzaj paliwa: PB/LPG sekwencja

Pseudo: ŻubeR

Tuning

Zewnętrzny:

- felunek alu 15" zima + alu 17" lato

- przyciemniane szyby tylne

- spojler z tyłu

- podwójne końcówki wydechu - na zdjęciach widoczne, ale już wymienione, uff

- xenony

- przyciemniane kierunkowskazy

 

Wewnętrzny:

- delikatne zielone diody na podłodze

- skórzany mieszek i dzwignia zmiany biegów, chromowana dzwignia ręcznego

 

Silnik:

silnik qg18de - nie narzekam na chlapanie olejem i inne charakteryczne przypadłości dla tego silnika opisywane na forum NKP, LPG sekwencja zamontowana 10-11l LPG/100km - na gazie jest jeżdżone tylko w trasie, w mieście tylko Pb

średnio dynamiczny, ale problemów z wyprzedzaniem nie mam :)

hamownia: 117,4 KM@6203 obr i 158 Nm@3323

Przebieg:

w sierpniu 2008 przy zakupie miał 198kkm

Nadwozie:

Z wyglądu dla mnie lux malina :)

technicznie: nie ma rdzy, przy 211kkm wyprostowane progi (bo poprzedni właściciel chyba za nie podnosił samochód...sic!), wywalony największy paździerz jaki w życiu widziałem - "podwójny wydech", pozostałość po poprzedniku

Wnętrze dużo miejsca w środku, tapicerka seryjna - mogłabybyć skóra :)

duży bagażnik, 4 poduszki i klimatronik

Zawieszenie:

po zakupie musiałem troszkę doinwestować, bo wahacze miał do wymiany i sobie skręcał w lewo....teraz po roku jazdy Primką, wszystko jest w najlepszym porządku, żadnego stukania, pukania....(żeby nie wykrakać)-jak dla mnie jeden z większych atutów tego samochodu to jego zawieszenie...no i pięknie sunie na trasie na 17" :)

Car Audio:

seryjny kaseciak ;/ 6 głośników - będzie jakaś modyfikacja niebawem

Perspektywy:

Strasznie dużo na forum NKP jest uwag do tego silnika, w związku z czym silnika raczej ruszał nie będę, skupiam się raczej na wizerunku, niż na osiągach, ale nie mówię nie....wydech bym zmienił na jakiś cichy przelotowy :)

Plusy i minusy pojazdu:

+ wygląd :)

+ pojemne wnętrze i bagażnik

+ póki co odkrywam finansowe zalety tankowania LPG :)

+ dynamika

+ komfort jazdy

 

- ooooogromny promień skrętu!!

- zła widoczność do tyłu

 

Zdjęcia:

81392727.th.jpg

47943435.th.jpg

78545882.th.jpg

59458794.th.jpg

zdjcie0027d.th.jpg

zdjcie0029h.th.jpg

Powyższe zdjęcia prezentują auto w stanie w jakim zostało kupione i na zimówkach 15". Postaram się zrobić niedługo jakiś fajny secik z aktualnym wyglądem Żubra :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje pięknego auta :) Widzę, że konkurencja w grupie P11.144 rośnie ;) W planie jakieś mody? :D

 

chyba przy tym silniku tylko wydech zrobię...właśnie...ktoś się orientuje ile by to wyniosło $ i ile KM można by zyskać, żeby wydech od samego początku zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sam kupisz materiały i oddasz do firmy, żeby pospawali to ~1000-1200zł. Polecał bym montaż sportowego kata. Znacznie wyciszy wydech, sonda nie wywali checka, na przeglądach będzie git i będzie ekologiczniej. Sam się zastanawiam nad wstawieniem grubego, metalowego kata do siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sam kupisz materiały i oddasz do firmy, żeby pospawali to ~1000-1200zł. Polecał bym montaż sportowego kata. Znacznie wyciszy wydech, sonda nie wywali checka, na przeglądach będzie git i będzie ekologiczniej. Sam się zastanawiam nad wstawieniem grubego, metalowego kata do siebie.

a znajdziesz gdzieś sportowy katalizator do 1.8??z sr20 chyba juz problem jest-ja znalazłem tylko metalowy o zwiększonym przepływie

uniwersalny[bo dobry sportowy kat to 2000-2500pln]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a znajdziesz gdzieś sportowy katalizator do 1.8??z sr20 chyba juz problem jest-ja znalazłem tylko metalowy o zwiększonym przepływie

uniwersalny[bo dobry sportowy kat to 2000-2500pln]

 

Nie jest tu znacząca pojemność silnika tylko ewentualnie średnica rury ale pewnie wykonają pod taką pod jaką się zamówi. Widziałem w necie metalowe katy o zwiększonym przepływie (np dopasowane do rury 2,5") za 600zł. Wtedy można ogarnąć wydech ze sportowym katem za ~1600zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj pisze tutaj bo nie można wysłać do Ciebie <b> PRV <./b> wiadomości , mam pytanie ile % masz przyciemnione szyby, i czy mniej mniej nagrzewa się środek od słońca ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj pisze tutaj bo nie można wysłać do Ciebie <b> PRV <./b> wiadomości , mam pytanie ile % masz przyciemnione szyby, i czy mniej mniej nagrzewa się środek od słońca ?

nie wiem w jakim % są przyciemniane...szyby przyciemniał jeszcze poprzedni właściciel...a czy nagrzewa się mniej w środku?ja wiem....napewno jak zostawię swoją Micrę obok Primerki na słońcu to nagrzewa się Micra o wiele, wiele szybciej...ale czy to ma związek z szybami czy raczej wielkością samochodu i materiałami użytymi do jego izolacji to nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem to ogólnie przyciemnione szyby powodują że auto wolniej się nagrzewa bo folia użyta do przyciemnienia przepuszcza mniejsza ilość promieni UV i co za tym idzie auto wolniej się nagrzewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

08052009d.jpg

 

na letnich oponkach

 

17" na oponkach YOKOHAMA 215/40

Edytowane przez Asterix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metalowy katalizator, o dużym przepływie i o średnicy montarzowej fi 60mm mogę sprzdać, pochodzi z mojego najnowszego SAABA 9-5 2,3 Turbo, na pewno rozluźni trochę wydech i zapewni brak CE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...