Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

P11.144 ŻubeR


Asterix
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

Choć na forum NKP jestem już od dłuższego czasu i Primera jest moim drugim Nismo, to dopiero teraz (prawie rok po zakupie :) )zdecydowałem się na "upublicznienie" wizerunku mojego dupowoziku.

 

Poprzedni samochodzik k11 sprzedaliśmy, bo okazało się nagle, że jest za mały i w coraz więcej wyjeżdżamy w trasy. K11 był niezawodna, w miarę oszczędna i tylko czasem wnerwiały mnie małe usterki, to zdecydowałem się na kolejnego Nismo. Z racji, że jest to 2 samochód w domu...to ŻubeR większość czasu spędza na parkingu, lub jeździ nim moja kobitka, ja na codzień jeżdżę służbową K12 - więc ŻubeR zabiera nas tylko w trasy :) Poszukiwania oczywiście przebiegały przez forum NKP i dzięki userowi "johny_fellow" jeżdżę tym czy jeżdżę...

 

ŻubeR:

 

Rocznik: 1999 r.

Lokalizacja: Stołeczna grupa NKP

Pojemność: 1769 cm3

Moc: 117,4 KM

Max. moment obrotowy: 158 Nm

Przysp. 0-100 km/h: 11.00 s

Zużycie paliwa: 9.00 l/100km PB miasto, 10-11l/100km LPG

Rodzaj paliwa: PB/LPG sekwencja

Pseudo: ŻubeR

Tuning

Zewnętrzny:

- felunek alu 15" zima + alu 17" lato

- przyciemniane szyby tylne

- spojler z tyłu

- podwójne końcówki wydechu - na zdjęciach widoczne, ale już wymienione, uff

- xenony

- przyciemniane kierunkowskazy

 

Wewnętrzny:

- delikatne zielone diody na podłodze

- skórzany mieszek i dzwignia zmiany biegów, chromowana dzwignia ręcznego

 

Silnik:

silnik qg18de - nie narzekam na chlapanie olejem i inne charakteryczne przypadłości dla tego silnika opisywane na forum NKP, LPG sekwencja zamontowana 10-11l LPG/100km - na gazie jest jeżdżone tylko w trasie, w mieście tylko Pb

średnio dynamiczny, ale problemów z wyprzedzaniem nie mam :)

hamownia: 117,4 KM@6203 obr i 158 Nm@3323

Przebieg:

w sierpniu 2008 przy zakupie miał 198kkm

Nadwozie:

Z wyglądu dla mnie lux malina :)

technicznie: nie ma rdzy, przy 211kkm wyprostowane progi (bo poprzedni właściciel chyba za nie podnosił samochód...sic!), wywalony największy paździerz jaki w życiu widziałem - "podwójny wydech", pozostałość po poprzedniku

Wnętrze dużo miejsca w środku, tapicerka seryjna - mogłabybyć skóra :)

duży bagażnik, 4 poduszki i klimatronik

Zawieszenie:

po zakupie musiałem troszkę doinwestować, bo wahacze miał do wymiany i sobie skręcał w lewo....teraz po roku jazdy Primką, wszystko jest w najlepszym porządku, żadnego stukania, pukania....(żeby nie wykrakać)-jak dla mnie jeden z większych atutów tego samochodu to jego zawieszenie...no i pięknie sunie na trasie na 17" :)

Car Audio:

seryjny kaseciak ;/ 6 głośników - będzie jakaś modyfikacja niebawem

Perspektywy:

Strasznie dużo na forum NKP jest uwag do tego silnika, w związku z czym silnika raczej ruszał nie będę, skupiam się raczej na wizerunku, niż na osiągach, ale nie mówię nie....wydech bym zmienił na jakiś cichy przelotowy :)

Plusy i minusy pojazdu:

+ wygląd :)

+ pojemne wnętrze i bagażnik

+ póki co odkrywam finansowe zalety tankowania LPG :)

+ dynamika

+ komfort jazdy

 

- ooooogromny promień skrętu!!

- zła widoczność do tyłu

 

Zdjęcia:

81392727.th.jpg

47943435.th.jpg

78545882.th.jpg

59458794.th.jpg

zdjcie0027d.th.jpg

zdjcie0029h.th.jpg

Powyższe zdjęcia prezentują auto w stanie w jakim zostało kupione i na zimówkach 15". Postaram się zrobić niedługo jakiś fajny secik z aktualnym wyglądem Żubra :)

Link to comment
Share on other sites

Gratuluje pięknego auta :) Widzę, że konkurencja w grupie P11.144 rośnie ;) W planie jakieś mody? :D

Link to comment
Share on other sites

Gratuluje pięknego auta :) Widzę, że konkurencja w grupie P11.144 rośnie ;) W planie jakieś mody? :D

 

chyba przy tym silniku tylko wydech zrobię...właśnie...ktoś się orientuje ile by to wyniosło $ i ile KM można by zyskać, żeby wydech od samego początku zrobić?

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli sam kupisz materiały i oddasz do firmy, żeby pospawali to ~1000-1200zł. Polecał bym montaż sportowego kata. Znacznie wyciszy wydech, sonda nie wywali checka, na przeglądach będzie git i będzie ekologiczniej. Sam się zastanawiam nad wstawieniem grubego, metalowego kata do siebie.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli sam kupisz materiały i oddasz do firmy, żeby pospawali to ~1000-1200zł. Polecał bym montaż sportowego kata. Znacznie wyciszy wydech, sonda nie wywali checka, na przeglądach będzie git i będzie ekologiczniej. Sam się zastanawiam nad wstawieniem grubego, metalowego kata do siebie.

a znajdziesz gdzieś sportowy katalizator do 1.8??z sr20 chyba juz problem jest-ja znalazłem tylko metalowy o zwiększonym przepływie

uniwersalny[bo dobry sportowy kat to 2000-2500pln]

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

a znajdziesz gdzieś sportowy katalizator do 1.8??z sr20 chyba juz problem jest-ja znalazłem tylko metalowy o zwiększonym przepływie

uniwersalny[bo dobry sportowy kat to 2000-2500pln]

 

Nie jest tu znacząca pojemność silnika tylko ewentualnie średnica rury ale pewnie wykonają pod taką pod jaką się zamówi. Widziałem w necie metalowe katy o zwiększonym przepływie (np dopasowane do rury 2,5") za 600zł. Wtedy można ogarnąć wydech ze sportowym katem za ~1600zł.

Link to comment
Share on other sites

witaj pisze tutaj bo nie można wysłać do Ciebie <b> PRV <./b> wiadomości , mam pytanie ile % masz przyciemnione szyby, i czy mniej mniej nagrzewa się środek od słońca ?

Link to comment
Share on other sites

witaj pisze tutaj bo nie można wysłać do Ciebie <b> PRV <./b> wiadomości , mam pytanie ile % masz przyciemnione szyby, i czy mniej mniej nagrzewa się środek od słońca ?

nie wiem w jakim % są przyciemniane...szyby przyciemniał jeszcze poprzedni właściciel...a czy nagrzewa się mniej w środku?ja wiem....napewno jak zostawię swoją Micrę obok Primerki na słońcu to nagrzewa się Micra o wiele, wiele szybciej...ale czy to ma związek z szybami czy raczej wielkością samochodu i materiałami użytymi do jego izolacji to nie wiem...

Link to comment
Share on other sites

Z tego co czytałem to ogólnie przyciemnione szyby powodują że auto wolniej się nagrzewa bo folia użyta do przyciemnienia przepuszcza mniejsza ilość promieni UV i co za tym idzie auto wolniej się nagrzewa.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

08052009d.jpg

 

na letnich oponkach

 

17" na oponkach YOKOHAMA 215/40

Edited by Asterix
Link to comment
Share on other sites

Metalowy katalizator, o dużym przepływie i o średnicy montarzowej fi 60mm mogę sprzdać, pochodzi z mojego najnowszego SAABA 9-5 2,3 Turbo, na pewno rozluźni trochę wydech i zapewni brak CE...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...