Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Texaco czy Schell? Jaki olej


Gość Wąski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Akurat 5w50 ,wskaźnik lepkości ma świetny(184)

 

Problem czasem polega na tym, że ten wskaźnik lepkości może być "za świetny" dla danego silnika ;). Końcąc, bo Manix bardzo fajnie to wszystko spłętował, każdy "uzbrojony" w wiedzę, którą tytaj przelaliśmy, decyzję o wyborze środka smarnego musi podjać sam :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem czasem polega na tym, że ten wskaźnik lepkości może być "za świetny" dla danego silnika ;). Końcąc, bo Manix bardzo fajnie to wszystko spłętował, każdy "uzbrojony" w wiedzę, którą tytaj przelaliśmy, decyzję o wyborze środka smarnego musi podjać sam :).

 

decyzja może być tylko jedna - Kujawski! ważne żeby patrzeć na ręce serwisowi żeby wlał ten przywieziony przez nas z 1 tłoczenia i będzie git :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ten wskaźnik nie znaczy, że on jest tak super lepki, że jak odwrócisz szklankę z olejem to on zostanie na dnie. To jest wskaźnik, który mówi o tym, że olej stosunkowo wolno traci lepkość pomiędzy 40C, a 100C, mniej traci tej lepkości niż olej ze wskaźnikiem powiedzmy 163 - jakiś przykładowy 5W-30.

 

Myślę, że to nie tak. Wszelkie wskaźniki na pewno oznaczają lepkość oleju w danej wzorcowej temperaturze a nie zdolność do jej tracenia. Zatem śmiem twierdzić, że taki 5W50 będzie bardziej lepki w każdej temperaturze od 5W30. Oczywiście z wjątkiem temperatur ujemnych, gdzie teoretycznie powinny zachowywać się podobnie. Spójrzmy na podstawy. Co mówi oznaczenie lepkości oleju 5W50? Oznacza bardziej lepki olej niż 5W30 czy 5W40. 0W20 ozacza olej o bardzo małej lepkości - prawie woda ;).

 

Nie ma co katować dłużej tego tematu. Wnioski są nastepujące:

 

1. 5W50 jest bardziej lepki niż 5W30

2. Póki co nie wiadomo, czy stosowanie takiego oleju może negatywnie wpływać na silnik do którego producent zaleca olej o mniejszej lepkości

3. Są sytuacje w których bardziej lepki olej "odporniejszy" na wysoką temperaturę może się sprawdzić - szczególnie podczas upalnego lata.

4. Jak się okazuje, dobór dobrego środka smarnego nie jest rzeczą łatwą ;)

5. Dożyliśmy czasów w których asortyment dostępnych środków smarnych jest tak bogaty, że czasem nie wiadomo co wybrać ;).

6. Dyskusja o środkach smarnych jest ulubionym tematem prawdziwych samochodziaży :) i zawsze coś jest do dodania w tym temacie ;).

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodał bym punkt 7

Zawsze warto świadomie kupic SAMEMU olej,a nie zdawać się na serwisy,które mają trochę inne prirytety(zarabianie kasy jak najtańszym kosztem) :wave: I cena lepsza i produkt odpowiednio dobrany.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolege

 

Nie widze związku.Przebieg 80 tys. Pozdro

Wczoraj wróciłem z weekendu,dzisiaj mam okazję odpisać, prawda z opóźnieniem, sorry.

Dla mnie przebieg ma znaczenie przy zastosowaniu oleju, do 100kkm staram się zalewać xW30, xW40. Olej xW60 zastosował by przy przebiegu 150kkm zamiast xW30, xW40 . W Twoim przypadku masz olej podwyższonej lepkości i silnik zużywa się bardziej – teoretycznie. Przy przebiegu 80kkm raczej olej xW40. To nie znaczy że namawiam.

Pamiętajmy: im większy przebieg, tym bardziej zużywa się silnik i można podnosić stopniowo lepkość oleju dla dobra silnika.

Pozdr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mit kolego ;) i ten Twój jeszcze jakiś dziwny, bo tyczy się liczby tzw. letniej, a powszechnie sądzono, że 5w do silników młodych, 10w po 100kkm i minerał 15w do śmierci

 

kiedyś tak, ale teraz jeśli nic niepokojącego się nie dzieje to samochód do usranej śmierci może jechać na jednej i tej samej lepkości, nie ma przeciwskazań, samochody z 300kkm jeżdżą na 5w30 czy 5w40 i jest ok

 

 

ale to nie mój wózek i każdy wierzy w to co chce :)

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mit kolego ;) i ten Twój jeszcze jakiś dziwny, bo tyczy się liczby tzw. letniej, a powszechnie sądzono, że 5w do silników młodych, 10w po 100kkm i minerał 15w do śmierci

 

kiedyś tak, ale teraz jeśli nic niepokojącego się nie dzieje to samochód do usranej śmierci może jechać na jednej i tej samej lepkości, nie ma przeciwskazań, samochody z 300kkm jeżdżą na 5w30 czy 5w40 i jest ok

 

 

ale to nie mój wózek i każdy wierzy w to co chce :)

Zgłebiłem trochę temat olejowy i zgadzam, się z Pabą, to co napisał wegit to są jakieś totalne banialuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja właśnie zamówiłem Motul Eco-Clean 5w30 litrów 5 w Olpol, jutro odbieram, polecam

 

I jeszcze opracowana lista olejów o najlepszych parametrach dla dowolnego Qashqai'a benzynowego (konsultacje z kolegą Qbaas, nie z tego forum, pozdrawiam)

 

dla Diesla proponuje odpowiedniki tych olejów z normą C3 - np. dla Motula X-Clean

 

subiektywna święta lista, kto chce niech korzysta, kto nie ten... niech nie korzysta :)

 

Motul 8100 Eco-Clean 5W-30

Millers XF LONGLIFE C2 5W-30

Statoil LazerWay C2 5W-30

LIQUI MOLY TOP TEC 4300

VALVOLINE SYNPOWER ENV C2

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mit kolego ;) i ten Twój jeszcze jakiś dziwny, bo tyczy się liczby tzw. letniej, a powszechnie sądzono, że 5w do silników młodych, 10w po 100kkm i minerał 15w do śmierci

 

kiedyś tak, ale teraz jeśli nic niepokojącego się nie dzieje to samochód do usranej śmierci może jechać na jednej i tej samej lepkości, nie ma przeciwskazań, samochody z 300kkm jeżdżą na 5w30 czy 5w40 i jest ok

 

 

ale to nie mój wózek i każdy wierzy w to co chce :)

Pisałem: xW30, xW40 i.t.d, to znaczy że xW, to liczba zimowa - chodzi o to jak będzie w zimie – 40°C, to radzę 0Wx zamiast 5Wx. A podane Tobą 15Wx przy - 40°C – to nie długo czekać na śmierć silnika.

5W.- liczba zimowej gęstości, po tej liczbie zawsze literka „W” („winter” w tłumaczeniu - zima)

 

Zimowe - SAE. OW, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W. (im mniejsza liczba tym w większym stopniu olej będzie zachować swoją płynność w niskich temperaturach )

 

Letnie - SAE 20, 30, 40, 50, 60.im większa liczba tym w większym stopniu olej zachowuje swoją lepkość przy nagrzewaniu. W ruchu miejskim, jazda sportowa, w warunkach wysokiej temperatury powietrza jest ważne - korzystać z oleju który w dużym stopniu zachowuje swoją lepkość dla ochrony silnika. I to jest to!!! :)

Jeśli masz ochotę skrócić żywotność własnego silnika, to.... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisałeś x, a x to pewna stała, zmieniałeś natomiast cyferki po W, więc Twój wcześniejszy post można swobodnie odczytać, że chodzi Ci o liczbę letnią

PRZED literką W masz liczbę zimową, a PO masz lepkość w wysokich temp. jak potem napisałeś

 

poza tym taka klasyfikacja wg. SAE nie mówi wszystkiego o oleju, a ty na tej wyliczance opierasz swoje przemyślenia odnośnie olejów :)

 

nie mam ochoty niczego skracać, oleje 0w30 i 5w30, które stosuję zapewniają odpowiednią ochronę zarówno zimą, jak i latem. szczególnie zimą ważne jest by olej smarował odpowiednio i umożliwiał bezpieczny rozruch, a widać było obrazowo na tym filmiku jakimi glutami potrafią być niektóre oleje z dużą liczbą zimową

 

bardzo ważne jest też gdzie jest olej rozlewany, oraz inne parametry, o których pisałem wcześniej (wybierać te oleje, których aktualne i szczegółowe karty charakterystyk udostępnia producent)

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To brzmi jak tekst z ulotki jakiegoś producenta... ;) a już tak poważnie mówiąc to nie wszędzie panują takie syberyjskie warunki temperaturowe. Przykładowo samochód, który jeździ na 5W-50 jeździ tylko latem i stoi sobie w garażu, a więc temperatura rozruchu nigdy nie bywa niższa niż powiedzmy 7 stopni... Myślę, że w takiej temperaturze 5W-50 jest z całą pewnością odpowiednio i wystarczająco pompowalny.

 

ja tam wolę producenta nie "poprawiać" ;)

 

bez przesady z tym marketingiem, na ulotkę trzeba by to jeszcze ładniej ubrać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 2.0 dci jaki olej tam idzie?

1. shell 5w30 diesel

2. shell 5w30 AV-L

3. shell 5w30 Extra

Jesli shell to:

Shell Helix Ultra Extra 5W-30

Jest dla Ciebie rekomendowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...