Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Navara w kolorze CZARNY MAT. Co Wy na to ???


strefa
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich.

 

Navarkę kupiłem już ze dwa latka temu i cały czas był plan ozdobienia jej jakąś ekstra grafiką (prowadzę firmę reklamową zajmującą się oklejaniem samochodów) - nawet w salonie przy zakupie auta przy pytaniu "Jaki kolor pan sobie życzy" - odpowiedziałem nonszalancko - "bez znaczenia" :-))))) ...no ale finalnie zdecydowałem się na oklejenie jednolite w ostatnio dość modnym kolorze czarny mat. O ile mat to szaleństwo to zawsze miałem sentyment do czarnych navek na mieście. To chyba jedynie słuszny kolor nadwozia dla tego auta :-)

 

Jak Wam się to podoba? Zdjęcia z oklejania i po oklejeniu wrzuciłem na serwer pod http://www.zmianakoloruauta.pl/zmiana-koloru-samochodu-galeria.html

 

Dzisiaj pierwszy raz wyjechałem na miasto i znów się ludziom głowy obracały, jak wtedy kiedy navarek było jeszcze niewiele i wzbudzały powszechne ohy i ahy.

 

Powiem tylko, że jest to zrobione specjalną termoformowalną folią wylewaną o trwałości ok. 10 lat i jest ona w pełni usuwalna. Tak się robi w Niemczech wszystkie taksy i policyjne auta.

 

Czekam na Wasze opinie. :) Chciałem też zasięgnąć opini czy malować felgi na czarno (błysk)? Ktoś coś działał w tym kierunku? Co jeszcze można zrobić, żeby wyglądała nieziemsko? Może jakieś diody z przodu, lampy ksenonowe ... ?

 

Pozdrawiam,

Marcin.

post-9862-12489974629406_thumb.jpg

Edited by strefa
Link to comment
Share on other sites

Auto na zdjęciu wygląda super ale przydałoby się wkleić więcej fotek...niedawno jak widziałem jakiegoś nowego Land Rovera całego w macie to mi kopara opadła :)

Link to comment
Share on other sites

Auto na zdjęciu wygląda super ale przydałoby się wkleić więcej fotek...niedawno jak widziałem jakiegoś nowego Land Rovera całego w macie to mi kopara opadła :)

 

Więcej fotek, proszę bardzo - ale wszystkie są na www.zmianakoloruauta.pl

 

Jeżeli chodzi o gadżety to oryginalne fele muszą zostać, ale ogólnie to raczej chciałbym zachować powściągliwość...

 

A skąd pomysł na mat? Paru naszych klientów było tak odważnych, że mieliśmy przyjemność zobaczyć jak to wygląda na porsche carrera, lamborghini gallardo czy toyocie landcruiser 100. No i pomysł zepchnął grafikę drukowaną na rzecz transformacji nadwozia. Ot co! :)

 

Pozdrawiam,

Marcin

post-9862-12490205046029_thumb.jpg

post-9862-12490205460795_thumb.jpg

post-9862-1249020564671_thumb.jpg

post-9862-12490205887962_thumb.jpg

post-9862-1249020680387_thumb.jpg

post-9862-12490206924585_thumb.jpg

post-9862-12490208222573_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest osiemzero

Bardzo fajnie wygląda!! A jak z odpornością na rysy, czy po myciu zostają plamy (na macie bardzo widoczne), jak jest z trwałością?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

aha, domyślam się że można z matowić także w innym kolorze?

 

Standardowo mamy dwa maty - biały i czarny, ale to oczywiście ekstremalne kolory dla odważnych. Poza tym folie są w praktycznie dowolnym kolorze w połysku, także robimy np. z czerwonego auta białe lub odwrotnie, możemy też zrobić jakiś wzór (tło lub zaprojektowaną grafikę albo np. reklamę). Folie są dość odporne na uszkodzenia, są po prostu przeznaczone na samochody i tak mają ustalone parametry techniczne. Trzeba o tą powłokę dbać tak jak o lakier (też nie jest przecież aż tak odporny na zarysowania i uszkodzenia). Ważne jest że wytrzymują dość szeroki zakres temperatur i się nie kurczą bo po nadaniu kształtu i utrwaleniu już tak to zostaje. Dzięki temu możemy obrobić dowolny kształt nawet lusterka czy zderzaki...

 

Pozdrawiam,

Marcin.

Link to comment
Share on other sites

B) bomba... parę razy widziałem oklejane auta i mam pytanie jak długo robiona jest taka navara? może się skuszę, ale potrzebuję mieć wizję na ekstra reklamę no i oczywiście ciekawe jak to się sprawdzi w terenie, jak porysowania na gałęzie itp bo czasem lubię się zapuścić :)

 

aha już doczytałem.. szkoda że nie ma fotek jak to wykończyłeś pod maską albo na otwartych drzwiach

Edited by szczureczek
Link to comment
Share on other sites

B) bomba... parę razy widziałem oklejane auta i mam pytanie jak długo robiona jest taka navara? może się skuszę, ale potrzebuję mieć wizję na ekstra reklamę no i oczywiście ciekawe jak to się sprawdzi w terenie, jak porysowania na gałęzie itp bo czasem lubię się zapuścić :)

 

Oklejanie zajęło 4 dni - NAVARA to bardzo trudne technicznie auto, ale mamy opanowany juz demontaż klamek, lamp itp. także powinno pójść szybciej. Grafikę możemy zaprojektować dowolną, można zerknąć jeszcze na www.reklamawizualna.pl do galerii prac, co można zrobić z autkiem.

 

Jeśli chodzi o wytrzymałość w terenie to w grę wchodzi tylko folia zabezpieczona laminatem UV, czyli drugą bezabrwną warstwą specjalnej folii - coś jak klar na lakierze. Wtedy wszystkie krzaczory bierze na siebie laminat a grafika jest nie uszkodzona. Robiliśmy już całościowo kilka aut w teren (głównie jako reklama) i ludzie sobie chwalą. Ostatnio nawet przyjechało do nas Audi TT oklejone na biało z nadrukiem i laminatem właśnie - na masce ktoś po chamsku przejechał jakimś ostrym narzędziem i była piękna rysa na całej długości. Klient myślał, że oprócz folii do wymiany będzie musiał zrobić też zaprawki lakiernicze na masce. Po zdjęciu folii na twarzy klienta pojawił się szeroki uśmiech - nie było nawet śladu czy nawet leciutkiej rysy - wszystko wzięła na siebie folia, która na prawdę była po prostu zacharatana... Ogólnie to oklejenie auta folią zabezpiecza lakier przed brudem, szczotkami i promieniowaniem UV także po zdjęciu powinien lśnić jak z salonu.

 

Jeśli chodzi o wykończenie to folię zawijamy do środka, jakieś 5-10 mm od krawędzi. Nie widać wtedy z zewnątrz oryginalnego lakieru a cała płachta folii jest zabezpieczona przed odklejaniem się .

 

Pozdrawiam,

Marcin.

Edited by strefa
Link to comment
Share on other sites

no to teraz trzeba zbierać kurzu bo domyślam się że w 5 się nie zmieszczę i się odezwę kiedy będzie mogło auto trochę dłużej postać B) zobaczymy czy wydołam w tym roku

 

no takie trudne techniczne no może nie jest, ostatnio trochę rozkręcałem po terenie lampy, plastiki kleiłem bo się tego nazbierało i stwierdzam że suche pagórki tylko... no jak to się wszystko policzy lakierowanie paru elementów plus dodatki co chcę to wyjdzie może tyle co ta folia a i lepiej myślę będzie wyglądać

pozdrawiam

Edited by szczureczek
Link to comment
Share on other sites

no to teraz trzeba zbierać kurzu bo domyślam się że w 5 się nie zmieszczę i się odezwę kiedy będzie mogło auto trochę dłużej postać B) zobaczymy czy wydołam w tym roku

 

no takie trudne techniczne no może nie jest, ostatnio trochę rozkręcałem po terenie lampy, plastiki kleiłem bo się tego nazbierało i stwierdzam że suche pagórki tylko... no jak to się wszystko policzy lakierowanie paru elementów plus dodatki co chcę to wyjdzie może tyle co ta folia a i lepiej myślę będzie wyglądać

pozdrawiam

 

Trudne technicznie - jako do oklejenia, nie do rozkręcania. Ale rozkręcania też jest sporo zwłaszcza jak się idzie w dziewiczy teren i żeby zdjąć przednie klosze trzeba zderzak zdemontować...

 

Lakierowanie jest oczywiście porównywalne cenowo (koszt zrobienia całej navary to ok. 3,5-4 tys. zł) a z pewnością bardziej trwałe ale zaletą oklejenia jest to, że w każdej chwili możesz zdjąć starą folię i położyć nowy kolor. Taka zabawa. :-) I nikt Cię nie oskarży, że auto było bite czy cuś (bo po lakierowaniu to już auto zyskuje miano składaka).

 

Pozdrawiam,

Marcin

Link to comment
Share on other sites

Jaki jest dokładny koszt oklejenia taką folią navary, ale bez chromowanego zderzaka z tyłu ?

 

Czy folia przylega idealnie, czy może zdarzają się purchle z powietrzem pod folią ?

Link to comment
Share on other sites

Jaki jest dokładny koszt oklejenia taką folią navary, ale bez chromowanego zderzaka z tyłu ?

 

Czy folia przylega idealnie, czy może zdarzają się purchle z powietrzem pod folią ?

 

U nas wychodzi to 4 tys zł ale dla miłośników navarek możemy zrobić upust do 3,5. Jeżeli chodzi o folię to specjalnie z Niemiec ściągamy bodajże najlepszą na rynku folię przeznaczoną wyłącznie do zmiany koloru. Jak już chyba wspominałem ma bardzo dobre parametrry techniczne i trwałosc na poziomie 10 lat. Folia idealnie układa się na aucie a małe pęcherzyki powietrza (normalne w przypadku klejenia na sucho) po krótkim czasie znikają. Z tego co tłumaczyli na szkoleniach powietrze ucieka przez małe pory w materiale. Także efekt końcowy jest niemal nie do odróżnienia od lakierowania tradycyjnego, a zawsze można wrócić do koloru oryginalnego.

 

Dzisiaj znowu bujałem się trochę po mieście i muszę powiedzieć, że wskaźnik odwracalności głowy za navarką jest na prawdę spory. Ogólnie to auto w macie jest dużą ciekawostką na drogach, a na razie moda na ten kolor nie jest tak masowa żeby była tandetna. Zresztą zerknijcie na http://picasaweb.google.com/skinzwraps/FlatBlack# jak wyglądają inne auta, albo na http://www.intax.de/folierung/galerien/folierung/farbige_folierung.html co można zrobić z auta przy użyciu dzisiejszej generacji folii samochodowych.

 

Pozdrawiam,

Marcin.

Link to comment
Share on other sites

Ciekawy temat z tym foliowaniem, szkoda że to takie pracochłonne, bo można by sobie na weekendy zapuszczać inny kolorek, a do pracy inny ;-)

 

Za chwilę będzie to usługa w salonie: pan X kupuje nowe auto i myśląc od razu o sprzedaniu (paranoja) kupuje usługę foliowania :) I po tych paru latach wjeżdża na giełdę furakiem lśniącym jak prosto z salonu :) Równie dobrze mógłby w deszcz jeździć na rowerze żeby autka nie zamoczyć (znam jednego takiego), ale pewnie chętni się znajdą.

 

Może to być też ciekawe rozwiązanie dla flot samochodowych: po okresie leasingu łatwo te autka przywrócić do stanu "uniwersalnego" ściągając raz-dwa cały branding.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Pan piszę: trwałość na poziomie 10 lat.

Mnie by interesowało jak taka folia sprawdza się w użytkowaniu w warunkach miejskich, mam na myśli niestety do nie uniknięcia odpryski lakieru, drobne zadrapania parkingowe, niestety nie każdy potrafi parkować :( .

Jak sytuacja wygląda, jeżeli auto przejedzie leśną drogą i zahaczy o krzaczory?

Jakie ślady zostają. Czy nie powstaną jakieś „wyrwy, dziury” które się będą powiększać??

A może jakiś „sympatyczny” przechodzień biedzie chciał sprawdzić paznokciem? (de**li nie brakuje).

Rozumiem, że auto nie jest oklejone folią spożywczą :) ), ale zawsze folią...

Pozdraviam

Vratko

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Pan piszę: trwałość na poziomie 10 lat.

Mnie by interesowało jak taka folia sprawdza się w użytkowaniu w warunkach miejskich, mam na myśli niestety do nie uniknięcia odpryski lakieru, drobne zadrapania parkingowe, niestety nie każdy potrafi parkować :( .

Jak sytuacja wygląda, jeżeli auto przejedzie leśną drogą i zahaczy o krzaczory?

Jakie ślady zostają. Czy nie powstaną jakieś „wyrwy, dziury” które się będą powiększać??

A może jakiś „sympatyczny” przechodzień biedzie chciał sprawdzić paznokciem? (de**li nie brakuje).

Rozumiem, że auto nie jest oklejone folią spożywczą :) ), ale zawsze folią...

Pozdraviam

Vratko

 

Proszę sprawdzić co się dzieje w wyżej wspomnianych przypadkach z lakierem... :blink::unsure:

 

Folia jest stosunkowo trwała i co ważne PRZEZNACZONA na samochody. Najlepsze jest to, że wymiana uszkodzonego elementu jest 10x prostsza niż ponowne lakierowanie elementu. A folia dzięki temu, że ma swoją grubość "bierze" na siebie wszelkie uszkodzenia. Oryginalny lakier pozostaje nieruszony.

 

Pozdrawiam,

Marcin.

Link to comment
Share on other sites

Folia jest stosunkowo trwała i co ważne PRZEZNACZONA na samochody.

 

Dziękuję w sumie o to mi chodziło. Może warto kiedys wypróbować..? :rolleyes:

Vratko

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Moim zdaniem świetny pomysł, mam tylko jedno pytanie, jak to wygląda na krawędziach paki, brzeg folii nie może być nigdzie ukryty, a w tym miejscu folia jest szczególnie narażona na uszkodzenia bądź zdzieranie... No chyba, że jest pociągnięta aż do listwy c-channel?

Link to comment
Share on other sites

strefa efekt super, ale założ mu jakieś chromowe felgi:) i można pomyśleć nad delikatnym orurowaniem:)

 

u mnie w mieście jeździ lambo lp 640 (pododbno 1 albo 2 w Polsce). jest własnie obklejone na czarny mat. oryginalnie było czerwone.

 

a coś takiego byś zrobił http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/200812/chromed-bugatti-veyr_460x0w.jpg :D

Edited by BESEL_
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

U nas wychodzi to 4 tys zł ale dla miłośników navarek możemy zrobić upust do 3,5. Jeżeli chodzi o folię to specjalnie z Niemiec ściągamy bodajże najlepszą na rynku folię przeznaczoną wyłącznie do zmiany koloru. Jak już chyba wspominałem ma bardzo dobre parametrry techniczne i trwałosc na poziomie 10 lat. Folia idealnie układa się na aucie a małe pęcherzyki powietrza (normalne w przypadku klejenia na sucho) po krótkim czasie znikają. Z tego co tłumaczyli na szkoleniach powietrze ucieka przez małe pory w materiale. Także efekt końcowy jest niemal nie do odróżnienia od lakierowania tradycyjnego, a zawsze można wrócić do koloru oryginalnego.

 

Przyglądam się dyskusji i po zapoznaniu się z ceną oraz okresem oklejania nasuwa mi się jedno zasadnicze pytanie....

CZY JEST DOSTĘPNY ZIELONY MATOWY!? (mam na myśli kolor typowy dla pojazdów militarnych)

Edited by Mih Au
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Panowie a co wy na to ??

mam tak zrobiony gril oraz felgi, kusi mnie aby zrobić maskę.

z grilem przejeździłem zimę, jestem zadowolny.

jak się znudzi bez problemu i bez śladu schodzi.

1 spray wystarcza na 4 koła, koszt ok. 60 zł netto,

Link to comment
Share on other sites

Też kupiłem jedną puszkę Plastidipa, planuje zrobić grill, obudowy lusterek bocznych tylko muszę poczekać na lepszą pogodę. Myślałem też o tylnym zderzaku, ale to jak załatwię sobie Plastidipa z USA, tam puszka kosztuje coś koło 8$. Na jakimś forum czytałem, że do Navary (Frontiera) potrzebowali około 1 puszki na 1 koło, więc jestem trochę zdziwiony, że jedna puszka starczyła na 4 koła.

Link to comment
Share on other sites

da rade zebys wrzócił fotki swojej pracy z plastidipem , ja bym chcial zrobic całe auto

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...