bartekzuczek Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Witam wszystkich:) Chciałbym zapytać o kilka rzeczy. Mam p11 kombi 2.0 1998 r. kiedy włączam klimę od razu załączają się wentylatory od chłodnicy. Czy to prawidłowe działanie?? Dodatkowo po włączeniu klimy silnik traci dużo mocy. Wiem, że powinien tracić ale nie wiem czy u mnie nie jest za dużo tej straty bo samochód staje się mułowaty. Drugie pytanie dotyczy spalania. Czytałem na forum ile palą samochody innych ale było bardzo mało o silniku 2.0 w kombiaku. Mi pali w trybie mieszanym z przewagą trasy około 10 l gazu - gaz sekwencyjny. (Nie wiem ile benzyny bo nie sprawdzałem). W trasie przy jeździe do 100 km/h spala mi około 8.5 l. Czy to prawidłowe spalanie, czy trochę za duże?? W sumie to trochę duży silnik i duża buda do wożenia, o ile się nie mylę to waży około 1500 kg. Jeśli to duże spalanie to co należało by sprawdzić, zrobić przeczyścić aby polepszyć. Chodzi mi o domowe sposoby coś co mogę sam w domu zrobić. Niedawno wymieniłem filtry i olej. Czytałem o czyszczeniu przepływomierza, jeśli jest przybrudzony to może mieć wpływ na spalanie?? Próbowałem sprawdzić działanie przepływomierza ale nie wiem czy to zrobiłem dobrze : użyłem woltomierza, minus podłączyłem do minusa w akumulatorze i sprawdzałem poszczególne kable w przepływce. na pierwszym wskazywało cały czas 0.1 V, na 2 drugim ponad 12 V a na trzecim od bodajże 0.98 V do ponad 2.5 V przy dodawaniu gazu. Czy to prawidłowe odczyty?? Czy w podobny sposób można sprawdzić czujnik położenia przepustnicy?? Jeśli tak to jakie powinny być prawidłowe odczyty?? I takie pytanie dotyczące spalania: Przy moim silniku przy jakich obrotach najlepiej zmieniać bieg na wyższy?? Czy przy niskich około 2000 i się wlec, czy od razu gada rozpędzić, przykładowo kręcąc go do 3000 - 3500?? Ostatnie pytanie dotyczy szarpania podczas jazdy. Kiedy ujmuję gaz samochód zaczyna szarpać i "skakać" tak samo jest przy dodawaniu gazu. Dzieje się to raczej przy niskich obrotach i najbardziej jest odczuwalne przy niskich biegach. Czy to jakiś zły objaw?? Jeśli tak to jak temu zaradzić?? Jak sprawdzić czy trzeba przeczyścić przepustnicę?? i jak to zrobić?? Czy zanieczyszczona przepustnica może mieć wpływ na spalanie i szarpanie?? Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baniaczek136 Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Witam wszystkich:) Chciałbym zapytać o kilka rzeczy. Mam p11 kombi 2.0 1998 r. kiedy włączam klimę od razu załączają się wentylatory od chłodnicy. Czy to prawidłowe działanie?? Dodatkowo po włączeniu klimy silnik traci dużo mocy. Wiem, że powinien tracić ale nie wiem czy u mnie nie jest za dużo tej straty bo samochód staje się mułowaty. Drugie pytanie dotyczy spalania. Czytałem na forum ile palą samochody innych ale było bardzo mało o silniku 2.0 w kombiaku. Mi pali w trybie mieszanym z przewagą trasy około 10 l gazu - gaz sekwencyjny. (Nie wiem ile benzyny bo nie sprawdzałem). W trasie przy jeździe do 100 km/h spala mi około 8.5 l. Czy to prawidłowe spalanie, czy trochę za duże?? W sumie to trochę duży silnik i duża buda do wożenia, o ile się nie mylę to waży około 1500 kg. Jeśli to duże spalanie to co należało by sprawdzić, zrobić przeczyścić aby polepszyć. Chodzi mi o domowe sposoby coś co mogę sam w domu zrobić. Niedawno wymieniłem filtry i olej. Czytałem o czyszczeniu przepływomierza, jeśli jest przybrudzony to może mieć wpływ na spalanie?? Próbowałem sprawdzić działanie przepływomierza ale nie wiem czy to zrobiłem dobrze : użyłem woltomierza, minus podłączyłem do minusa w akumulatorze i sprawdzałem poszczególne kable w przepływce. na pierwszym wskazywało cały czas 0.1 V, na 2 drugim ponad 12 V a na trzecim od bodajże 0.98 V do ponad 2.5 V przy dodawaniu gazu. Czy to prawidłowe odczyty?? Czy w podobny sposób można sprawdzić czujnik położenia przepustnicy?? Jeśli tak to jakie powinny być prawidłowe odczyty?? I takie pytanie dotyczące spalania: Przy moim silniku przy jakich obrotach najlepiej zmieniać bieg na wyższy?? Czy przy niskich około 2000 i się wlec, czy od razu gada rozpędzić, przykładowo kręcąc go do 3000 - 3500?? Ostatnie pytanie dotyczy szarpania podczas jazdy. Kiedy ujmuję gaz samochód zaczyna szarpać i "skakać" tak samo jest przy dodawaniu gazu. Dzieje się to raczej przy niskich obrotach i najbardziej jest odczuwalne przy niskich biegach. Czy to jakiś zły objaw?? Jeśli tak to jak temu zaradzić?? Jak sprawdzić czy trzeba przeczyścić przepustnicę?? i jak to zrobić?? Czy zanieczyszczona przepustnica może mieć wpływ na spalanie i szarpanie?? Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie. witam nie masz co sie martwić spalaniem przy tym silniku to normalnie ci pali, powiem nawet że za mało a co do szarpania to możesz miec urwana jakąś poduszke na silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekzuczek Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Postaram się jak najszybciej zajrzeć pod spód, może rzeczywiście to wina poduszki. A przypomniało mi się jeszcze coś. Coś mi brzęczy w tłumiku środkowym jak się dodaje gazu to zaczyna brzęczeć. Na początku myślałem że to katalizator ale okazało się ze to nie to, To na pewno w tłumiku. Jeżeli tam się coś oderwało to chyba może mieć wpływ na osiągi i spalanie... Planuję rozciąć tłumik i zobaczyć co tam tak brzęczy bo to trochę uciążliwe dla ucha. Za środkowym tłumikiem mam jeszcze trochę zagiętą rurę, wgniecenie ma ponad pół centymetra (tak na oko). To może trochę hamować spaliny?? Pozdsrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baniaczek136 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 jesteś pewny na 100% że to środkowy tłumik bo przeważnie katalizator tak dzwoni jak juz jest wypalony w środku ,zwłaszcza że mówiłeś że jest przymulony ja bym stawiał na katalizator, bardzo prosto sprawdzić czy katalizator jest dobry oczywiście jak masz sąde lambda sprawną ,odkrecasz swiece powinny być białe jeśli są czarne to masz zapchany katalizator, jeszcze dzwonić może ci blacha osłaniająca rurę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekzuczek Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Witam:) Jestem pewien że to tłumik środkowy. Wcześniej wyłupałem cały katalizator.tzn to co jest w katalizatorze. Świece wymieniłem jakiś tydzień temu. Poprzednie były jeszcze ok bo nie były czarne. Cały czas mi się coś przypomina co miałem napisać w poście... mianowicie: gdy silnik jest zimny np. z rana działa przez jakiś czas na podwyższonych obrotach, około 1500 - 2000 obr. to prawidłowe działanie?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baniaczek136 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 to jest normalne masz automatyczne ssanie i przy każdym uruchomienia zimnego silnika włancza sie ssanie bez wzgledu czy do zima czy lato Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekzuczek Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Aha. To spoko:) A co z tą klimą?? to tak ma być, że jak się włącza klimę to od razu włączają się wentylatory?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Aha. To spoko:) A co z tą klimą?? to tak ma być, że jak się włącza klimę to od razu włączają się wentylatory?? Hej, Klima odbiera cieplo z powietrza (schladza je) i oddaje je do cieczy chlodzacej (podgrzewa ja) Stad w momencie wlaczenia klimy automatycznie startuja wiatraki. Nie wiem czy tak jest w najnowszych autach ale nasze nissany tak maja i to normalne. Co do spalania: bardzo ladne. Zakrawa wrecz na uboga mieszanke. Trudno jest ocenic poniewaz kazdy ma inny styl jazdy. Jesli nie krecisz go za wysoko (z tego co piszesz, 3,5krpm to dla Ciebie juz wysoko) to pewnie jezdzisz plynnie, spokojnie, bez naglych przyspieszen i wyhamowan. Jesli check sie nie swieci, taki wynik jest jak najbardziej okej. Pytasz o optymalny moment przelaczenia na wyzszy bieg. Mowi sie, ze najefektywniej jest oscylowac pomiedzy maks momentem obrotowym a maksymalna moca silnika. Ale tu mowimy o jezdzie dynamicznej. W tym scenariuszu powinienes zmieniac bieg na wyzszy tak, aby trafic gdzies na 4200 rpm. SR20 jak pewnie wiesz, jest silnikiem 16 zaworowym o skoku tloka krotszym od silnika 1,6 nissana. Wiec tak naprawde nie przeszkadza mu te 5tys. Tu dopiero rozwija skrzydla. Ale jesli interesuje Cie jazda spokojna, ja zawsze staram sie trafic powyzej 2 tys obrotow. Wtedy slychac i czuc ze motorek sie nie przemecza. Co do wartosci napiecia na przeplywce przy przygazowce - bylo na forum, bodajze powinno przekroczyc 3V - poszukaj. A sposob w jaki mierzyles - tez tak mozna. Wydaje mi sie ze minus jest tez na jednym z przewodow przeplywomierza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekzuczek Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Witam:) Bardzo dziękuję za wyczerpującą wiadomość. Jeśli mówisz ze to spalanie jest w normie to super. Klimą też już się nie mam co martwić staram się jeździć raczej spokojnie i kręcę silnik nie wysoko bo tak max do 3.5 tys. Od czasu do czasu przy odrobinie szaleństwa sprawdzam go na wyższych obrotach i rzeczywiście przy wyższych obr. silnik pokazuje swoją moc. Tylko cały czas zastanawia mnie to szarpanie przy niskich biegach (Przy wysokich biegach jest minimalnie odczuwalne). Może jest to spowodowane urwaną poduszką na silniku jak jak sugerował wcześniej kolega a może jest to wina też brzęczenia w tłumiku. Może coś się tam oderwało i blokuje spaliny.... Sam nie wiem. Dziękuję i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bruce1807 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Witam Szarpanie może być spowodowane poduszką fakt. Masz cztery sztuki i sprawdż każdą, a nie tylko tylną. Przyczyną może też być sprzęgło (albo do wymiany albo spróbuj je wolniej odpuszczać, masz to auto krótko, więc możesz być przyzwyczajony do poprzedniego). Obroty powinnieneś mieć raczej ok.800 na zimnym i ciepłym silniku na biegu jałowym może być nieszczelność w dolocie powietrza lub raczej walnięty przepływomierz. Mówisz, że wymieniałeś świece i "były dobre, bo bez osadu".. lekki osad nie przeszkadza (będzie żył) za to sprawdza się czy nie mają złotego kręgu nad miejscem na klucz, i czy elektroda jest w przekroju przostokątna (na oko) oraz czy odstęp między elektrodami ma ok. 3mm. Białe świece są albo nowe albo może być faktycznie uboga mieszanka. p.s. sprawna sprężarka klimy nie musi wbrew utartym przekonaniom robić z auta Żuka. To, że nie cieknie nie oznacza, że jest w pełni sprawna. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekzuczek Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Witam Szarpanie może być spowodowane poduszką fakt. Masz cztery sztuki i sprawdż każdą, a nie tylko tylną. Przyczyną może też być sprzęgło (albo do wymiany albo spróbuj je wolniej odpuszczać, masz to auto krótko, więc możesz być przyzwyczajony do poprzedniego). Obroty powinnieneś mieć raczej ok.800 na zimnym i ciepłym silniku na biegu jałowym może być nieszczelność w dolocie powietrza lub raczej walnięty przepływomierz. Mówisz, że wymieniałeś świece i "były dobre, bo bez osadu".. lekki osad nie przeszkadza (będzie żył) za to sprawdza się czy nie mają złotego kręgu nad miejscem na klucz, i czy elektroda jest w przekroju przostokątna (na oko) oraz czy odstęp między elektrodami ma ok. 3mm. Białe świece są albo nowe albo może być faktycznie uboga mieszanka. p.s. sprawna sprężarka klimy nie musi wbrew utartym przekonaniom robić z auta Żuka. To, że nie cieknie nie oznacza, że jest w pełni sprawna. Pozdro. Witam:) Samochód już mam 3 miechy więc już się trochę przyzwyczaiłem:) Co do sprzęgła, jeżeli było by już walnięte to przy przyśpieszaniu albo gwałtownym ruszaniu samochód by się nie za bardzo chciał rozpędzać bo by się ślizgało sprzęgło (tak mi się wydaje:)). Podwyższone obroty mam tylko kiedy silnik jest zimny. np z rana. kiedy jest ciepły jest wszystko w normie. Jeśli przepływomierz jest walnięty to lipa. Trochę to kosztuje. Trochę czytałem o przepływomierzu w primerce ale jednak nie bardzo wiem jak rozpoznać czy jest walnięty czy to coś innego.. Mierzyłem napięcie na nim i miałem tam jakieś pomiary o których pisałem wcześniej. Były prawidłowe (tak mi napisano ) więc przepływomierz powinien być dobry. Co do świec, całkiem białe nie były, widać było na nich zużycie. Elektroda nie była prostokątna lecz zaokrąglona. Ale tego złotego kręgu to nie widziałem, nie zwróciłem na niego uwagi czy jest czy go nie ma. Czyli wymiana świec nie poszła raczej na marne. Nie wiem czy wymieniać przewody. W nocy nie widać żeby miały jakiekolwiek przebicie. A ta nieszczelność, w którym miejscu w dolocie może być?? Przed przepustnicą czy za, czy gdzieś indziej?? A te poduszki sprawdzę niedługo. Na razie nie mam na to czasu. Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowaniem moim tematem:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziro Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Panowie a co może dolegać sr20de jeżeli przy gwałtownym dodaniu gazu silnik nie równo wkręca się na obroty a przy delikatnym przyspieszaniu wchodzi równo ?przepływkę czyściłem, filtry wymieniłem świece są siwe to palą dobrze chyba,że gubią pod kompresją.z drugiej strony na wolnych też ładnie pracuje.był na diagnostyce i niby nic nie wykazało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Panowie a co może dolegać sr20de jeżeli przy gwałtownym dodaniu gazu silnik nie równo wkręca się na obroty a przy delikatnym przyspieszaniu wchodzi równo A co masz na mysli piszac ze nie rowno sie wkreca? Szarpie? Czy po prostu, jak to SR20, po 4krpm lapie wiatr w zagle Spojrz na charakterystyke momentu i mocy, moze to o to chodzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Panowie a co może dolegać sr20de jeżeli przy gwałtownym dodaniu gazu silnik nie równo wkręca się na obroty a przy delikatnym przyspieszaniu wchodzi równo ?przepływkę czyściłem, filtry wymieniłem świece są siwe to palą dobrze chyba,że gubią pod kompresją.z drugiej strony na wolnych też ładnie pracuje.był na diagnostyce i niby nic nie wykazało. Moze dolegac przeplywomierz...swiece, kable, filtr powietrza sprawdzone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raffaell Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 podają chyba, że przepływka powinna mieć 1.0-1.7 V na wolnych obrotach, a 1.5-2.1 V przy 2500 obr/min. Ale oczywiście powinno to rosnąć liniowo, czyli nie tak że masz 1.7 przy wolnych, a 1.5 przy 2500. Zawsze musi rosnąć wraz z obrotami i to jak najbardziej liniowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziro Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 nie szarpie ale to wygląda jak by ktoś zapłon odłączył.to są moenty i znów ciągnie do przodu.dzieje się tak tylko pod obciążeniem.nie chce kupować przepływki bez zdiagnozowania,że to ona jest winna.chyba musze podjechać do jakiegoś spec-majstra na diagnostykę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.