VQPower Posted May 21, 2005 Share Posted May 21, 2005 Czy ktos moze wie cos na temat zmiennej dlugosci kanalow w kolektorze ssacym?? Jak to dziala i co to daje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ROBAS Posted May 21, 2005 Share Posted May 21, 2005 Jak znajdę "tą" gazetkę to prześlę Ci skana. Tak w skrócie- w zależności od obrotów silnika powietrze przechodzi albo rurami długimi o mniejszej średnicy albo krótkimi o większej. Masz zamontowane coś niby dwa kolektory ssące podłączone do tej same głowicy. Ma to na celu poprawę współczynnika napełnienia a przez to i osiągów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted May 22, 2005 Author Share Posted May 22, 2005 wielkie dzieki bede bardzo wdzieczny. wlasnie mysle zamontowac cos takiego do swojego bolidu, ale chcialbym sie cos wiecej dowiedziec na ten temat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest holy Posted May 23, 2005 Share Posted May 23, 2005 to takie coś można zamontować do auta, które seryjnie tego nie ma? musiałbyś mieć cały kolektor ssący zupełnie inny, do tego elektronika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted May 23, 2005 Author Share Posted May 23, 2005 do mojej maximy sa 2 mozliwosci. 1. zestaw w ktorym brakuje paru czesci za 450$ plus brakujace graty plus zmiana ecu to wychodzi jakies ponad 1000 $ i daje jakies 20 koni 2. kolektor ssacy z maximy 5 gen. i nie potrzeba zmiany ecu. koszt niewielki bo kolektor mozna kupic na zlomie i jakaies 10 extra koni, wiem ze cos jeszcze trzeba dorzucic ale sam nie wiem co :? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted May 23, 2005 Share Posted May 23, 2005 w 105konnym silniku Golfa III było costakiego, do obrotów 3500 jezdzilo sie na większej pojemności ukłądu dolotowego a powyzej na kruszej. To tak jakbyś miał puszki przyczepione do seojego CAI i powyzej jakis tam obrotów by sie one zamykaly zmniejszaja objętoś ukl. dolotowego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted May 26, 2005 Author Share Posted May 26, 2005 W 5tej gen maximy dodatkowe kanaly otwieraja sie przy 5000 badz 5500rpm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ROBAS Posted May 28, 2005 Share Posted May 28, 2005 Qrde- nie mogę namierzyć tej gazetki, ale widzę, że sprawa powoli się wyjaśnia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted June 18, 2005 Author Share Posted June 18, 2005 zrobilem maly re-search po necie. Bede mogl zalozyc kolektor z maximy 00 tzw 00VI, do tego oczywiscie nie podejdzie moja oryginalna przepystnica, bede rozniez musial uzyc z wersji 00 badz najlepiej od infiniti QX45, do tego trzeba jeszcze podpiar rpm switch ktory bedzie otwieral krotsze kanaly przy 4600rpm (jak to podpiac nie mam pojecia) Pozostaje jeszcze nie wyjasnoiona sprawa z systemem EGR. Ale bede szukal dalej. Teoretyczny wzrost mocy do 30 koni przy 6500rpm. tutaj przyblizone wykresy (moc podana na kolach, silniki bez jakichkolwiek przerobek) - zolta linia silnikVQ30DE z OOVI - czerwona linia silnik VQ30DE - silnik z 3 gen maximy (VG30 badz VE30 nie pamietam dokladnie) http://www.maxima.org/graphics/figure1a.gif i takze przebieg momentu, (moment podany rowniez na kolach w lb ft, aby przeliczyc na Nm nalezy pomnozyc przez 1.35) http://www.maxima.org/graphics/figure1b.gif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 Dla mnie bajka i gra warta zachodu, przyrosty mocy jak przy ultra soft turbo ale koszt 1/10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted June 20, 2005 Author Share Posted June 20, 2005 bede przy tym dlubal, ale nie sadze aby to nastapilo w tym tygodniu :evil: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted June 21, 2005 Author Share Posted June 21, 2005 holera. bylem dzis na zlomowisku no i nie mieli nic z maximy 00 ani 01 :x no to zadzwonilem do dealer-a bo moze oni beda mieli cos w fajnec cenie. No i u nastepna porazka, wieksza jak na zlomie 600$ :shock: #-o za sam kolektor. Bede szukal dalej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 szukaj bo warto, moze na ebayu?? albo na forum maximy daj ogloszenie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted June 22, 2005 Author Share Posted June 22, 2005 no na naszym forum watpie aby ktos to mial. Na amerykanskim zapodalem ale koles wola 200$ a wiem ze mozna dostac za 20 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted September 1, 2005 Author Share Posted September 1, 2005 wlasnie znalazlem caly zestaw taki, gotowy do wlozenia. ciekawe ile koles zaspiewa. mowi ze ma dolny i gorny kolektor, przepustnice. pokrywe zaworow, cewki zaplonowe, rurke egr. jakby podal dobra cene to biore i wowczas extra 11 koni jak nic i tyle samo Nm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted September 1, 2005 Author Share Posted September 1, 2005 mozna uzyskac nawet wiecej. zalezy na jakie obroty ustawi sie rpm switch [ Dodano: Sob 01 Kwi, 2006 ] No i prosze bardzo. Dzis kupilem "nowy" kolektor ssacy. Juz sie nie moge doczekac jak przyjdzie, jednakze montaz przewiduje dopiero na czerwiec/lipiec, no chyba ze jak bede w polsce to dam kumplowi do zalozenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted April 1, 2006 Share Posted April 1, 2006 No NO Wacu, pokaż jak to wygląda ? Wersja z 5 generacji ? PS:. Ecu i tAk przydało by CI sięzmienić - może odrazu odcine UP ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted April 1, 2006 Author Share Posted April 1, 2006 No NO Wacu, pokaż jak to wygląda ?Wersja z 5 generacji ? PS:. Ecu i tAk przydało by CI sięzmienić - może odrazu odcine UP ?? tak jest. kolektorek od maxi 5-ej generacji. Chlopaki odnotowuje na nim przyrost mocy az do 7300 rpm :shock: nad ECU mysle. wiem ze na 100% musze wsadzic kompa od manuala Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arczar Posted July 10, 2007 Share Posted July 10, 2007 Nie wiem czy wiecie ale moja maxima z silnikiem VG30DE czyli 12V 170KM ma zmienną długość kanałów.Tak sie teraz przyglądałem fotkom tego kolektora któreWielkiWac, wkleił i mam podobnie.Też taki "wichajster" na podcisnienie przy kolektorze.Ciekawe przy jakich obrotach jest switch? Na postoju, na luzie powinno zmienic długosc jak go przegazuje do maks.rpm? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted July 11, 2007 Author Share Posted July 11, 2007 wiem twoja generacja maxima ma to cacko. jak go wkrecisz na obroty powinienes zobaczyc ze ten wihajster sie rusza, tzn powinien sie przesunac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dylson Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 Wszystkie J30 to mialy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arczar Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 wydaje mi się ze wszystkie J30 z VG30DE maja ten bajer Ale moja maxia i tak mniej kreći po obrotach niż 4generacja z silnikami VQ.BO moja ma 12V i przez to kreci niżej-5500max.moc. a moment przy 2800rpm-prawie jak w dieslu.Muszę jeszcze tylko zapłon przyspieszyc o 5stopni i będzi rakieta I będzie jak u jacaV6-http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=24187&start=0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted July 11, 2007 Author Share Posted July 11, 2007 VG silniki nie maja zmiennej fazy dolotu, VE posiadaja taka zabawke. a tu calkiem ciekawy artykul: http://www.maxima.org/modules.php?name=30_comparisons Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arczar Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 VE30DE to juz 24V a ja mam 12V i mam cos takiego 12-sto zaworówka to VG30DE-na 100% :!: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRZECHu Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 a co to jest w naszych VQ30DE (4-gen) to co sie otwiera przy wiekszym obciazeniu? to nie jest wlasnie do zmiany dlugosci kolektora dolotowego? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.