Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12/WP12] Primera P-12


Gość makaron11
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

cześć. ja tez jak kupowałem swoją długo się wahałem nad 1,9dci czy 2,0 benzyna, ale po rozmowach z mechanikami i po tym jak się dowiedziałem że juz wymienili parę silników dci poza gwarancją (ze względu na jakość paliwa), wybrałem benzynę i jak na razie jestem zadowolony, przynajmniej silnik japończyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i autko już działa wspaniale... :) Zwracam honor francuskim inżynierom, natomiast ujmuję go polskim serwisantom. Była to rureczka prowadząca od intercoolera do turbosprężarki. Była niemal doszczętnie zniszczona. W efekcie turbo dostawało ciepłe, jeśli nie gorące powietrze. Rurka musiała pęknąć przy wypadku, który mieliśmy w styczniu, ale wspaniali mechanicy nie zauważyli tego... Kiedy natomiast mówiłem, że słychać wyraźny szum powietrza w czasie działania turbo uśmiechali się tylko i mówili, że to zwykły świst turbosprężarki... :x No ale wszystko dobrze się skończyło! Dzięki za wszystkie rady!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć. ja tez jak kupowałem swoją długo się wahałem nad 1,9dci czy 2,0 benzyna, ale po rozmowach z mechanikami i po tym jak się dowiedziałem że juz wymienili parę silników dci poza gwarancją (ze względu na jakość paliwa), wybrałem benzynę i jak na razie jestem zadowolony, przynajmniej silnik japończyk.

 

czesc,Jak sobie dobrze przypominam to ktos pisal ze pierwsze silniki do Diesla 2.0 DI byly jeszcze Japonskie, potem wbudowali 2.2 i 1.9 dCi i to juz Francuzy. co do benzyniakow to chyba do tej pory bazuja na Orgiunalnych Nissanowskich silnikach, moze sie myle ale moj 1.8 ma sygnatury nissana i nalewke na boku silnika Japan, dlatego mysle ze jesst orginalny ,nie mam pojecia co oni tam zmieniaja ci francuzi ale jedno jest pewne opinie na temat Nissana P 12 sa coraz gorsze, nawet mechanicyy z Servisu mowili mi ze sa wsciekli bo do wszystkich typow wsadzaja inne czesci, np. pompy itp.almera, serena, primera wszystkie na roznych nawet drobnych czesciach, metlik ale zarobia na czesciach, sabotaz prosze ja ciebie, pozdrawiam i czesc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i autko już działa wspaniale... :) Zwracam honor francuskim inżynierom, natomiast ujmuję go polskim serwisantom. Była to rureczka prowadząca od intercoolera do turbosprężarki. Była niemal doszczętnie zniszczona. W efekcie turbo dostawało ciepłe, jeśli nie gorące powietrze. Rurka musiała pęknąć przy wypadku, który mieliśmy w styczniu, ale wspaniali mechanicy nie zauważyli tego... Kiedy natomiast mówiłem, że słychać wyraźny szum powietrza w czasie działania turbo uśmiechali się tylko i mówili, że to zwykły świst turbosprężarki... :x No ale wszystko dobrze się skończyło! Dzięki za wszystkie rady!! :)

czesc, co do tego wypadku to dziwny zbieg okolicznosci ze akurat rurka pekla, nie myslisz? mialem Renauta 11 turbo , na gwarancji 2 razy wymieniali, po gwarancji jak szlag trafil to pozbylem sie Auta i przyzeklem ze juz nigdy Francuza, pomysl ze ja majac Sunny, przez 10 lat nie ruszylem palcem przy Aucie, oczywiscie drobne sprawy, rura wydechowa , klocki , itp. ale nic z napedem czy ukladem jezdnym, mam nadzieje ze z tym bedzie tak samo, wy macie troszke starszy model moze jeszcze nie zdazyli namieszac , w kazdym razie zostaje przy mojm, jak narazie moze byc , jezeli przez najblizsze lata sie nic nie stanie to mysle ze nim pojezdze, twoj starszy tez, najwazniejsze ze jest zadowolony,Auto to podobno przedluzenie meskiego...... Ego, ze tak powiem, jezeli jest ladne i sie nie psuje to jestesmy w pierwszym niebie, co innego jak problemy przychodza od poczatku, wtedy jest tragedia, bylo nie bylo to kupa forsy,w tak ciezkich czasach w Polsce i w Niemczech dokladac ciagle do auta to katastrofa finansowa, czyz nie? Niemcy to tez nie te Niemcy sprzed 20 lat, coraz gorzej, taka prawda, pozdrawiam , pozdrow starszego czesc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dorzuce trzy grosze - mam P11 TD, wczesniej mialem P10 i za moja namowa znajomy kupil P12 2,0 benzyne Tekna - i cieszyl sie do momentu kiedy silnik na autostradzie w Niemczech... sie zatarl, po wielu problemach z gwarancja, wymieniono mu silnik, ktoremu korbowody wyszly bokiem.... i teraz juz nie chca mu tego zrobic na gwarancji...... auto stoi juz chyba z pol roku, a znajomy kupil starszego Merca i niehce widziec Nissana i nawet zadnego japonca

(..no coment.. :-# )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dorzuce trzy grosze - mam P11 TD, wczesniej mialem P10 i za moja namowa znajomy kupil P12 2,0 benzyne Tekna - i cieszyl sie do momentu kiedy silnik na autostradzie w Niemczech... sie zatarl, po wielu problemach z gwarancja, wymieniono mu silnik, ktoremu korbowody wyszly bokiem.... i teraz juz nie chca mu tego zrobic na gwarancji...... auto stoi juz chyba z pol roku, a znajomy kupil starszego Merca i niehce widziec Nissana i nawet zadnego japonca

(..no coment.. :-# )

 

 

Mam pomysl otworze temat pod tytulem Testujemy P 12 , zawiadomimy wszystkich ktorzy maja P 12, doliczylem sie duzej liczby Aut, a pozatym mozemy wpisywac przypadki u naszych znajomych itp. policzymy za i przeciw , porownamy ktore Auta P 12w zaleznosci od silnika to szmelc czyli wyrzucone duze pieniadze w bloto, warunek trzeba byc beztronny, jezeli Auto sprawilo wiecej niz jeden problem to jestesmy przeciw , jezeli to pierdoly, lub przypadek to za, wtedy bedziemy wiedziec czy warto i co warto kupic, jezeli sie zgadzacie to powiadamiajcie znajomych i kumpli, z fanklubu i nie tylko, pomoze to innym kierowca nie ryzykowac pieniedzy i nerwow,to samo dotyczy przepalow , jezeli srednia przekracza 10 litrow to tragedia i przeciw,mam nadzieje ze czegos pozytecznego sie dowiemy, wazne podac przyczyne glosu przeciwnego, wtedy bedziemy wiedzieli na co zwrocic uwage przy zakupie, moja opinia tez trafi, ale napisze ja osobno zeby mozna sie bylo doliczyc wynikow i przyczyn Przeciw, pozdrawiam i czesc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tego wypadku to dziwny zbieg okolicznosci ze akurat rurka pekla, nie myslisz?

No tu akurat nie :) Tu była taka specyficzna sprawa, że z zewnątrz autko było niewiele ruszone. Wpadliśmy do rowu (na drodze lodowica nawet nam psy nie dały mandatu :D ), ale tak, że najpierw udeżyliśmy centralnie przodem w murek, który biegnie wzdłuż tego rowu, a potem zarzuciło nam tyłem. :? Z zewnątrz uszkodzenia były minimalne! Pare, DOSŁOWNIE PARE, małych wgnieceń w karoserii (przede wszystkim tylny słupek), klosz lampy tylnej, troche porysowane przednie, zderzak z przodu rozwalony, kołpak z tyłu... Ale PZU uszkodzenia wyceniło na... 40 tys. zł!! Bo wewnątrz było gorzej... Poszła chłodnica, poszedł intercooler (i właśnie dlatego myślę, że to mogło być wtedy, tylko szanowni panowie z serwisu tego nie zauważyli :x ), szkielet nadwozia został naruszony i wiele, wiele innych duperelek. Na autko czekaliśmy 2 miesiące, no ale to już nie jest wina francuzów... :lol:

W sumie, jeśli ktoś pamięta mój problem z turbosprężarką, to także nie była wada silnika, tylko serwisantów (ładnie to ująłem :D ). Mianowicie źle podłączyli turbo właśnie po tej kolizji.

Czyli wynika z tego, że jednak to francuskie dCi nie jest takie złe!! :)

Silniki 2.0 DI były japońskie, ale w sumie poza niezawodnością (wybaczcie) były kiepskie. Dynamika była przeciętna, spalanie wysokie... To co piszę, piszę z pozycji czytającego czasopisma motoryzacyjne... Primera zaczęła być chwalona dopiero z silnikiem 1,9 dCi... Zobaczymy jak się będzie dalej sprawowała. :)

Pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwus, czyli praktycznie jestes ZA, 1.9 dCi, wpisz do tematu , testujemy P 2 ," ZA " , czyli mamy juz 2 razy "za , " , ja tez jestem zadowolony z mojego ale to 1.8 benzyna, wpisze do tematu, testujemy P 12 "ZA ", i uszkodzili uszczelke i folie, dmuchalo przy duzych predkosciach w srodku jak przy Halnp.wiecej pozytkow niz szkod,moje mialo drobnostki , ale ciekawe ze tez spowodowane niedbaloscia Srvisu, wymieniajac glosnik w drzwiach nym, dobre porownanie? jestes fachowcem w rozpoznawaniu , Halnego? teraz juz wiesz jak bylo glosno, zartuje, wycieraczki bily o rame , tez jaja wyszly bo kazalo sie ze lewa byla o 2 cm. dluzsza, grzebali sie z tym caly dzien,uchwyt przy klapie w bagazniku, cala ta polke wymienili, no i te rzucanie kierownica przy 100 na km. spilowali hamulce i bylo i jest OK, ale mimo tego jestem za , malo pali przy lagodnej jezdzie, jest super , ma prezencje , i podoba sie .................. wiadomo komu , no narazie czesc , pozdrow starszego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość makaron11

jestem Za Poniewaz ma bardzo oryginalny wygląd. Te ostre zakończenia sie podobają w Nissanie a wyposazenie i cena to jest konkurencyjna do innych samochodów z wyszą klasą.

 

PS. Moje P-12 ma bardzo dobre odejscie a szczegulnie przy wyprzedzaniu Tirów itp, Aż wpiera w fotel. Nie kupie mniejszgo silnika który ma mniej niz 120Km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc, widze ze z tego co juz wiem o P 12 to masz orginalny silnik Japonski z Nissana, a wiec moze to prawda ze wsadzanie lapy przez Francuzow powoduje zepsucie opini i w sumie samochodu P12, fajnie jest nas zadowolonych duzo wiecej,a myslalem ze bedzie tragedia, pozdrawiam i czesc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc, widze ze z tego co juz wiem o P 12 to masz orginalny silnik Japonski z Nissana, a wiec moze to prawda ze wsadzanie lapy przez Francuzow powoduje zepsucie opini i w sumie samochodu P12, fajnie jest nas zadowolonych duzo wiecej,a myslalem ze bedzie tragedia, pozdrawiam i czesc

Ale czekaj czekaj! Po pierwsze, makaron, jeśli można zasugerować, to edytuj swój post w temacie "Testujemy P12" i napisz wyraźnie, że jesteś "za".

Janusz, na jakiej podstawie to mówisz? W P12 od początku palce maczały Żabojady i nie ważne czy ktoś kupił Primerę teraz, czy na początku produkcji - Francuzi są autorami tych samych części. Jedynie można mówić o silnikach japońskich i francuskich. Francuskie to 1,9 i 2,2 dCi. Reszta to Japonia. Jedyne 2 głosy, które są przeciw są od właścicieli aut z silnikami japońskimi... Tak więc na razie nie uogólniajmy, bo na statystyki mamy za mało głosów...

Pozdrawiam!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc, do fuzji Nissana z renaultem doszlo 27.03 1999r. prace nad Primera p 12 byly na zakonczeniu, to spowodowalo ze Francuzi zobaczyli swiatlo w tunelu na spadajaca sprzedaz swojch modeli ich auta to prawie jednorazowki,10 letenie Renault to juz prawie wrak jak fiat,zobacz Nissany ,od 2002 roku Renault zaczal wprowadzac pakiet oszczednosciowy, w 2004 w polsce sprzedano prawie 1000 Nissanow, wyniki jakie oglosil Renault-Nissan sa za 2004 wspaniale, duze zyski , sprzedaz Aut wzrosla ,zjechano z ceny, renault nissan jest 5 koncernem na swiecie w ilosci sprzedanych Aut, to wyczytalem niedawno w internecie, co ciekawe wzrost zyskow nie wzial sie z ilosci sprzedanych Aut tylko w wiekszosci z pakietu oszczednosciowego,w polsce wzrosla sprzedaz nissanow, a bylo to spowodowane obnizeniem kosztow Nissana, przypominam ze nissan ofreuje najwieksze upusty cenowe, nawet do 26 procent,wiesz jak uzyskano oszczednosci w produkcji? wprowadzajac do Nissana Francuzkie tanie czesci produkowane w Tajlandii, to przeczytalem niedawno w internecie , rozmawialem z mechanikiem w Servisie bo takiej gamy Nissanow kiedys nie bylo, mechanik powiedzial ze go krew zalewa bo Auta za kazdym razem co przychodza to maja inne czesci , w 3 Autach o podobnych parametrach silnikow sa trzy rodzaje pomp,i innych podzespolow,mowil ze juz sie nie idzie polapac,maly blad w odczytaniu danych z karty wozu i przychodzi czesc z modelu poprzedniego lub pasujacego do innego typu Auta, jezeli juz mechanicy na Servisie maja takie zdanie ze Nissan to juz nie ten Nissan co byl pare lat temu to co tu wiecej mowic? zauwaz ze nikt sie nie skarzy na P 10 i P 11 , tylko na P 12, proste zaczyna brac gore Francuska mysl techniczna, kazdy model P 12 co roku wchodzi z coraz wiekszymi zmianami,wspomnisz moje slowa za 10 lat otworzysz maske Nissana a w srodku na wszystkim beda napisy made in Europa wykonano w Tajlandi,lub Chinach, musimy poczekac az wiecej wlascicieli P 12 sie wypowie , ale widze ze masz racje , Nissan ma nie specjalne duze silniki , skarza sie na pojemnosci 2.0 i 2,2 litra, cos w tym jest , pozyjemy zobaczymy,ja jestem zadowolony ze swojego, i chcialbym zeby tak pozostalo, w kazdym razie z wymiana wstrzymam sie jeszcze na 1-2 lata, zobacze i bede sledzil Nissana, ale prawdopodobnie zamienie auto na Toyote lub Mazde,nie ma sie co spierac o szczegoly,najwazniejsze zeby sie jezdzilo bezpiecznie i milo czyz nie prawda? pozdrawiam i czesc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość makaron11

czesc ja mam silnik 2,2DI to jest ten chyba nissana i ma wspaniałe odejscie z miejsca a wyprzedzanie nie sprawia ani trochę kłopotu depniesz w gaz a cie az wpina w fotel. Ale jest problem otuż taki ze bardzo duzo mi złopie na trasie ropy dwie dzisiąte mniej niz w miescie ale przy predkosci 140-170km/h i majac wżucony 6 bieg, A wyposazenie mam dosyc bogate bo to wersja Elegance nie wiem czy w moim przypadku nie byla roiona na zamówienie, Jezeli ktos wie czy ta wersja była produkowana seryjnie czy na specjalne zamówienie

Pozdrowienia dla wszyzdkich posiadaczy P-12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja go tez mialem , 2.2 DI kombi Visia Plus, rok produkcji 2002,zarejestrowany byl na Autohaus , jezdzilem nim ale po 2 tygodniach oddalem go na Autohaus , srednio palilmi prawie 10 litrow ropy,doszedlem do wniosku ze benzyniak 1.8 bedzie palil mniej i to prawda,probowalem go na roznych drogach przy roznych szybkosciach , pozatym nie mial kamery z tylu,moj ma mniejszy silnik 1.8 i pali mi przy takiej samej jezdzie jak tamtym kombi tylko 8.5 benzyny, dowiedzialem sie od znajomych ze 1.9 pali duzo mniej i dlatego sie napalilem na niego ponadto zalezalo mi na kombi , teraz doszedlem do wniosku ze pojezdze nim troche i wezme sobie Toyote, jeszcze sie porozgladam i zobaczymy, bede tym jezdzil do pierwszych oznak awarii, trudno powiedziec jak dlugo, Sunny jezdzilem 10 lat , jezeli ten wytrzyma tez tak dlugo to fajnie , jezeli nie to zobaczymy,twoja wersja to jest napewno , Acenta plus lub Tekna, jezeli do wyposazenia masz skore na siedzeniach to bedzie Tekna, ESP,czujnik mierzenia cisnienia w kolach to jest 100% Tekna, pozdrawiam czesc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość makaron11

czesc tez na począdku tak myslalemz to jest Acenta lub Tekna ale sie mylilem bo w salonie powiedzieli ze to nie jest Acenta i zadna tekna tylko Elegance. A do spalania mój pali 8,3 ropy wiec tyle co twoja benzyna tylko u nas tansza jest ropa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc,w niemczech tez ropa jest tansza, o ok. 15 centow na litrze,zeby byla oplacalna zmiana Auta , musialabybyc dyferencja w spalaniu ok. 2 litrow, ponadto musialbym przejechac w roku 25 000 km.,tyle przejezdzam, ale doszedl jeszcze jeden problem Nissan nie ma Rußfiltra, a od 1 stycznia 2006 bedzie obowiazkowy czyli trzeba go wbudowac za ok 850 € , tak ze juz nie oplacalna dla mnie jest zmiana Auta do tego w kazdym nowym modelu jest wiecej tanich Francuskich czesci i to mnie odstrasza, co do tego czy to Acenta czy Tekna to moze pierwsze modele wyszly pod inna nazwa, od 2003 spotkalem sie tylko z oznaczeniami , Visa, Visa Plus, Acenta, Acenta Plus, Tekna, Tekna jest najlepiej wyposazona , za doplata sa Xenon lampy,tez sa 2 rodzaje Navigacji do wyboru, widzialem ostatnio Tekne komplet wyposazenie za 32.000 €, czyli Horror, pozdrawiam i czesc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość makaron11

moze i masz racje P-12 na począdku były produkowane pod innymi oznaczeniami. Moja primera tez ma xenony, a jak sprawdzic czy mam kontrole ciśnienia w oponach ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze i masz racje P-12 na począdku były produkowane pod innymi oznaczeniami. Moja primera tez ma xenony, a jak sprawdzic czy mam kontrole ciśnienia w oponach ??

Spuść powietrze i włącz silnik! :D Jak się włączy jakaś kontrolka to masz. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc, postaram sie dowiedziec na jakiej zasadzie dziala ten czujnik, jak sie dowiem to napisze, moze jutro, zobacze jak bede stak z czasem, pozdrawiam i czesc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc,z tego co wiem na temat mojego silnika to mam lancuch , podobnie jak mialem w Sunny pierwszy przeglad mam przy 250000 km.nie wiem jak w Dieslach ale ty masz Japonski silnik i podejrzewam ze tez masz lancuch,zobacz pod maske ile masz paskow, jezeli masz 2 to bedziesz mial lancuch,jezeli 3 paski to jeden bedzie z rozrzadu wtedy roznie od 80000 do 130000 km.ze wzgledu na oszczednosc duzo ludzi czeka na ostatni moment,jak sie zerwie to rozpiepszy zawory,gorzej jak pojda tloki lub cylindry,dlatego lepiej robic to wczesniej,jezeli chcesz jechac przez niemcy? to wejdz na ta strone co ci wysylam ,wpisz nazwe pierwszego miasta w niemczech i do ktorego jedziesz w bulgari,znajdzie ci najlepsza droge , sprobuj wpisac trase z twojego miasta w polsce,moze tez ci znajdzie, pozdrawiam i czesc

 

 

http://channel1.aolsvc.de/index.jsp?sg=Auto_Routenplaner

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość makaron11

czesc ja jade Z Białegostoku i nie jade przez niemcy tylko Słowacja, Węgry, Rumunia, Bułgaria tylko myslalem ze moze ktos wie w jakim stanie jest ta droga

 

P.S ta strona co podałes to u mnie nie działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc,moze ktos ci pomoze kto jechal ta trasa na wakacje? ja jechalem w 76 roku, ale pociagiem na wakacje do Bulgarii,teraz podejrzewam duzo sie zmienilo ale droga moze nie byc za dobra,jakie panstwa takie drogi,ktos mi mowil ze sa duzo gorsze niz w Polsce,a to juz sobie trudno wyobrazic, w kazdym razie zycze szczesliwej podrozy, pozdrawiam i czesc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość makaron11

czesc wszyzdkim jechalem ta trasą dwa tygodnie temu i nie poleciłbym jej naj gorszemu wrogowi.

 

PS. Kupilem naklejke z napisem Nissan klub polska przyszla ona w tragicznym stanie cala pogieta sie nie nadaje na szybe. Wiec nie polecam kupowac te cos w naeszym sklepiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...