Gość sebter Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 witam wszystkich, mam pytanie odnośnie sprzęgła w Sunnym N13 1.7 diesel. Spręzynki mi juz chroboczą i trzeba by było sie za to zabrać w końcu ... tylko jak zadzwonilem do znajomego który ma sklep z częsciami to aż usiadłem ... Luk komplet sprzęgła kosztuje 520 zł a Nipparts kosztuje tylko 220, ale to chińczyk straszny i stąd nie wiem czy wogle byłby sens wymieniać na takie ... ale z kolei Luk to straszna drożyzna ... Do swojego Mitsubishi Eclipse kupoiwałem Luka komplet za 350 zł ... a tu mi każa zaplacic 520 zł ? Może ktoś sie spotkał juz z takim problemem Prosze o rady pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Witam! Mam co prawda Y10 z CD20E ale ceny i producenci sprzęgieł są podobni co w N13 i CD17. Wiem, że Lukas jest drogi do naszych Słoneczek. Z tego co wiem najpopularniejszy jest Aisin i kosztuje ok. 300 zł za komplet(sprzęgła tej marki są podobno montowane oryginalnie w wielu japońskich samochodach). W podobnej cenie jest Valeo i Japan Line(też Valeo ale w innym kartoniku z tego co wyczytałem). Te sprzęgło za ok 200 zł też widziałem, ale ja bym go nie brał. Jest też jakieś Exedy za 600-700 zł, ale po co komu takie. P.S. Sam przymierzam się do kupna sprzęgła i proszę o opisanie swoich doświadczeń z wyżej wymienionymi, ewentualnie innymi markami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MICHOO Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Co do Valeo też bym nie brał!! po co robić po raz drugi ten błąd?? Zrobiłem około 15000km i łożysko się kończy:/ a na pedale sprzęgła są wyczuwalne drgania. Następnym razem wezmę AISIN bo stosunek jakości do ceny jest zadowalajacy i co najważniejsze ludzie nie narzekają. Bierz AISIN!! tylko dopilnuj żeby ci dobre (tej samej firmy) łożysko oporowe dali bo kumpel dostał jakiegoś no name'a i mu się rozpadło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MICHOO Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 AAA najważniejsze!! nie stoję na sprzęgle na światłach, czy też w innych miejscach, staram się jak najkrócej i jak najmniej go używać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 (edytowane) AAA najważniejsze!! nie stoję na sprzęgle na światłach, czy też w innych miejscach, staram się jak najkrócej i jak najmniej go używać. No ja też nie stoję z oczywistych powodów:D. Dzięki za info o Aisinie. U mnie sprzęgło strasznie ciężko chodzi, dosyć mocno słychać moment sprzęgania (np. w garażu) i strasznie skrzypi. Mimo to trzyma jak diabeł i nigdy nie zaczęło się ślizgać. Ma 11 lat i 177 tysi przebiegu. Zmieniać?? P.S. Sebter- napisz coś o swoim CD17. Ile masz nakręcone na budziku, też się tak poduchy sypią i lubi średnie obroty jak CD20 i CD20E?? Edytowane 12 Sierpnia 2009 przez Rudy89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andnat Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 U mnie Sunny CD20 ma 18 lat i 226 tys km, graniczne zużycie okładzin to 0,3 mm nad łbem nitu u mnie wynosi 0,5-0,6 mm. Sprężynki w tarczy (2 szt) latają i są trochę zeszlifowane przez część cierną koła zamachowego (wymiana???). Czy waszym zdaniem konieczna jest wymiana tarczy (żadnych problemów ze sprzęgłem nie miałem) Skrzynię odłączyłem bo zmieniam silnik i DRUGIE PYTANIE: w moim starym silniku koło zamachowe wygląda lepiej nie jest pordzewiałe (nalot- silnik trochę stał) i stanowiło fabryczny komplet z dociskiem (ściągając zaznaczyłem położenie docisku względem koła) Czy żadnym problemem nie będzie jak zamienię koła zamachowe z tego silnika do drugiego??? Pytanie ostatnie: jaką grubość mają nowe okładziny tarczy sprzęgłowej oraz jaka jest wysokość nad łbem nitu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sebter Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 No ja też nie stoję z oczywistych powodów:D. Dzięki za info o Aisinie. U mnie sprzęgło strasznie ciężko chodzi, dosyć mocno słychać moment sprzęgania (np. w garażu) i strasznie skrzypi. Mimo to trzyma jak diabeł i nigdy nie zaczęło się ślizgać. Ma 11 lat i 177 tysi przebiegu. Zmieniać?? P.S. Sebter- napisz coś o swoim CD17. Ile masz nakręcone na budziku, też się tak poduchy sypią i lubi średnie obroty jak CD20 i CD20E?? Hmmm, popytam znajomego o tego Aisina, zobaczymy w jakij to cenie i czy miał z tym doczynienia lae jesli to japonskie to chyba warto było by sprobowac ;D A co do mojego Sunnego to jest to rodzynek Jeżdzony całe zycie przez dwóch znajomych dziadków, silnik chodzi jak zegarek, czysciutki, nie ma sie do czego przyczepic, przebieg jak na te lata to jak by go nie było bo jest to 198 tys. km ;D Kupowany byl jeszcze za dolary w polskim salonie, tylko te sprzęgło hrhrhrh ;P A co do obrotow to wydaje mi sie ze też nie lubi mocno sie krecic, ale jeśli jeżdze tylko z kobieta to jego moc jest naprawde wystarczająca, zwłaszcza że przesiadłem sie ze 150 km ;P do przemieszczania sie wystarczy i jest całkiem sprawnie ;P pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MICHOO Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 No ja też nie stoję z oczywistych powodów:D. Dzięki za info o Aisinie. U mnie sprzęgło strasznie ciężko chodzi, dosyć mocno słychać moment sprzęgania (np. w garażu) i strasznie skrzypi. Mimo to trzyma jak diabeł i nigdy nie zaczęło się ślizgać. Ma 11 lat i 177 tysi przebiegu. Zmieniać?? P.S. Sebter- napisz coś o swoim CD17. Ile masz nakręcone na budziku, też się tak poduchy sypią i lubi średnie obroty jak CD20 i CD20E?? Zmieniaj. U mnie to pedał sam wpada w podłogę ostatnio jechałem kumpla megane kombi to aż mnie noga bolała od sprzęgła i od gazu, a jak wsiadłem do mojego to myślałem że mi się linka od sprzęgła zerwała:lol: pełna kulturka. PS. nie ma to jak NISSAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 (edytowane) Do Sebtera- z obrotami chodziła mi o to, że CD20 średnio się zbiera na najniższych obrotach, zwłaszcza w porównaniu z konstrukcjami VW a w szczególności z nowszymi konstrukcjami z wtryskiem bezpośrednim TDI i SDI. Ze zmianą sprzęgła jeszcze poczekam:). P.S. Muszę zorganizować próbę szybkości mój Sunny y10 2.0 diesel z Fabią mojego brata 1.9 SDI 64KM. Jak myślicie, który wygra? Edytowane 13 Sierpnia 2009 przez Rudy89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MICHOO Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 U mnie Sunny CD20 ma 18 lat i 226 tys km, graniczne zużycie okładzin to 0,3 mm nad łbem nitu u mnie wynosi 0,5-0,6 mm. Sprężynki w tarczy (2 szt) latają i są trochę zeszlifowane przez część cierną koła zamachowego (wymiana???). Czy waszym zdaniem konieczna jest wymiana tarczy (żadnych problemów ze sprzęgłem nie miałem) Skrzynię odłączyłem bo zmieniam silnik i DRUGIE PYTANIE: w moim starym silniku koło zamachowe wygląda lepiej nie jest pordzewiałe (nalot- silnik trochę stał) i stanowiło fabryczny komplet z dociskiem (ściągając zaznaczyłem położenie docisku względem koła) Czy żadnym problemem nie będzie jak zamienię koła zamachowe z tego silnika do drugiego??? Pytanie ostatnie: jaką grubość mają nowe okładziny tarczy sprzęgłowej oraz jaka jest wysokość nad łbem nitu?? Jeśli to ten sam silnik to nie ma problemu. A co do sprzegła to bym się nie zastanawiał bo po co dwa razy wyciągać silnik albo skrzynię. Nowa okładzina sprzęgła ma około 4mm. a to co jest u ciebi to końcówka, no chyba że chcesz go "do żyda", ale mi by było szkoda. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sebter Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Do Sebtera- z obrotami chodziła mi o to, że CD20 średnio się zbiera na najniższych obrotach, zwłaszcza w porównaniu z konstrukcjami VW a w szczególności z nowszymi konstrukcjami z wtryskiem bezpośrednim TDI i SDI. Ze zmianą sprzęgła jeszcze poczekam:). P.S. Muszę zorganizować próbę szybkości mój Sunny y10 2.0 diesel z Fabią mojego brata 1.9 SDI 64KM. Jak myślicie, który wygra? Moim zdaniem własnie 1.7 zbiera się dobrze na niskich obrotach ;P Np. porównująć DIesla z GOlfa II mniej więcej z tych samych lat to niemiecka technologia była jeszcze w lesie, sama kultura pracy u niemca jest żadna a tutaj bajka, osiągi oczywiście też bardziej odczuwalne moim zdaniem niż w innych podobnych jednostkach ;P pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.