bujany Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Witam. I ja się podzielę doświadczeniem z zakupu i nazwijmy to "odbudowy" Almery N16 z 2003r, silnik QG15DE, przebieg 52 tys mil. Almę zakupiłem w listopadzie 2008r od 1 właściciela. Była po lekkiej stłuczce a mianowicie uderzono praktycznie idealnie środkiem w metalowy słupek. Po dokładnych oględzinach samochodu okazało się że uszkodzona jest maska, zderzak, belka za zderzakiem, wzmocnienie zderzaka, wyłamane zaczepy w obydwu reflektorach, pas przedni, delikatnie wygięte obydwie chłodnice aczkolwiek obydwie sprawne, nie cieknące itd. Samochód jak najbardziej jeżdżacy, silnik, zawieszenie, układ kierowniczy, obydwa błotniki, podłużnice (z wyjątkiem delikatnego zagięcia prawej podłużnicy już na samym końcu (od strony pasa przedniego) które w żaden sposób nie wpływa ani na geometrię nadwozia ani na mocowania silnika czy też na układ jezdny) nic nie tknięte. Oprócz tego samochód posiadał kilka drobnych wgnieceń (tzw. parkingowych, czyli ktoś otwierając drzwi od innego samochodu uderzył w ten)i kilka niewielkich zadrapań. Poduszki powietrzne nie wystrzelone, ale za to pęknięta przednia szyba gdyż kierowca nie raczył zapiąć pasów i ją z główki potraktował. Kupiłem nowy pas przedni w ASO Nissan, nowe chłodnice zarówno wody jak i klimatyzacji, wygięte mi się nie podobały:), używany zderzak przedni, nową belkę za zderzak i wzmocnienie zderzaka, obydwie rzeczy w ASO, nowe przednie reflektory, nowy grill w dół zderzaka plus obydwa górne. Plus mnóstwo pierdółek aczkolwiek kosztownych jakt to w ASO typu nowe mocowania zderzaka, klipsy, śruby, znaczki nissana itd. Po czym zabrałem się do demontażu w/w części plus montażu przedniego pasa. Na zdjęciach poniżej pokazane jest wspominane wcześniej zagięcie podłużnicy. Następnie podłużnica została wyprostowana gdyż bez tego ciężko by było spasować pas przedni. Niestety żeby to zrobić dobrze trzeba było wyciąć mały kwadrat, który ponownie został wspawany. W między czasie podjąłem decyzję że skoro ma być malowany pas przedni, zderzak i maska jako że te były używane to pomaluję odrazu cały samochód a przy okazji zostaną usunięte wszelakie drobne wgniecenia, rysy itd oraz pomalowane klamki i listwy pod kolor nadzwozia. Nadmienię też że na samochodzie nie było ani grama rdzy pomijając oczywiście uszkodzone elementy typu pas przedni, maska itd gdyż samochód po wypadku stał w takim stanie ponad rok czasu nietknięty. Następnie zabrałem się do montażu nowych elementów czyli chłodnice, wzmocnienia, lampy, zderzak itd. Przywędrowały też nowe kierunkowskazy boczne dymione zamiast fabrycznych pomarańczowych. A efekt końcowy wyglądał następująco. Po odpowiednim utwardzeniu się lakieru samochód został dokładnie zabezpieczony woskiem Smart Wax Concours Carnauba o zawartości 55%. https://www.monzacarcare.com/products/?category_id=6202&search_mode=view_item&product_id=1808&start=0&search_term=Enter%20search%20term Następnie wymieniona została przednia szyba. Stwierdziłem też że skoro samochód ma fabrycznie przygotowaną instalację do montażu przednich świateł przeciwmgielnych to czemu by z tego nie skorzystać i zakupiłem 2 nowe przednie światła przeciwmgielne, nowy dolny grill gdyż potrzebny jest taki z otworami na halogeny plus nowy przełącznik od świateł gdyż poprzedni miał tylko jedną pozycję do tylnych świateł przeciwmgielnych, natomiast ten ma dwie zarówno przód jak i tył. Zamontowałem też dość nowatorskie urządzenie jakim jest sensor cofania ale nie taki konwencjonalny gdzie trzeba wiercić otwory w zderzaku i mamy 4 bądź więcej niezbyt estetyczne czujniki ale taki którego absolutnie nie widać z zewnątrz, gdyż przykleja się tylko specjalną aluminiową taśmę jedną bądź dwie od tyłu zderzaka a wszystko to podpina się do jednostki sterującej plus oczywiście do świateł cofania. Działa to na takiej zasadzie że fale elektromagnetyczne są wysyłane przez całą długość tejże taśmy odbijane od przeszkody i przez tą samą taśmę odczytywana jest odległośc. Różnica w działaniu pomiędzy konwencjonalnymi czujnikami a tymi, oprócz oczywiście walorów estetycznych jest taka że konwencjonalne mają większy zasięg ale dużo dalej od samochodu zaczynają nas informować o tym że już jesteśmy bardzo blisko około 40cm. Natomiast te mają mniejszy zasięg bo tak naprawdę zaczynają działać dopiero gdzieś tak od 80cm ale za to mamy możliwośc naprawdę "ciasnego parkowania" gdyż ostatnie wskazanie jest w okolicach około 5 cm od zderzaka. http://www.parkingdynamics.co.uk/ Przyszła kolej na hamulce. Aczkolwiek tym nic nie dolegało i były w dobrym stanie ale lubię wiedzieć że w razie sytuacji awaryjnej nic mnie nie zawiedzie. W tylnych zostały wymienione szczęki na nowe oryginalne z ASO, natomiast przednie przeszły małe modyfikacje i założyłem tarcze Black Diamond Combi czyli nacine, nawiercane i wentylowane + klocki EBC Green Stuff. Wymieniony został też płyn hamulcowy na Castrol SRF. Pomalowane też zostały zarówno bębny jak i zaciski hamulcowe. Plus wymieniłem 2 przednie amortyzatory i założyłem komplet spręzyn obniżających o 35mm Apex-a. W wolnym czasie zwaliłem też pokrywę zaworów i ją wypolerowałem, pomalowałem osłonę kolektora następnie założyłem nowe uszczelki pod pokrywę zaworów, wokół świec zapłonowych i od odpowietrznika (zakupione w ASO). Wymieniłem filtr oleju (oryginał z ASO) + olej na Motul 8100 Eco-Energy. Dodatkowo wymieniony płyn chłodniczy na Motul Inugel Optimal, swiece zapłonowe na NGK, czujnik położenia wałka rozrządu i wału korbowego (ASO), paski (alternatora, klimatyzacji (ASO)), płaskie wycieraczki przednie Bosch Aero Retro, nowa wycieraczka tylnej szyby i wkłada filtra powietrza Pipercross, oczywiście zabezpieczona olejem Pipercross. Żarówki w przednich światłach pozycyjnych wymienione na Philips Blue Vision plus w swiatłach mijania na PHILIPS H7 XTREME POWER. Postanowiłem też trochę potestować "nowinki" i po wymianie oleju silnikowego zastosowałem Modyfikator Plus http://www.modifikator.pl/home-modyfikator-plus-ochrona-samochodu-silnika-modifikator oraz magnetyzery powietrza i benzyny http://www.multimag.pl/ Jak narazie badanie techniczne i analiza spalin przeprowadzona jakiś miesiąc temu wykazała przy wysokich obrotach CO % VOL gdzie limit jest 0,200 - 0,021, na biegu jałowym limit 0.300 wykazało 0.001. HC ppm vol przy wysokich obrotach limit 200, wykazało 1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Zapomniałem dodać że i filtr przeciwpyłkowy został wymieniony, a i parę innych rzeczy by się znalazło ale w tej chwili nie pamiętam. Plany były znacznie obszerniejsze ale raz że brak czasu dwa że się zmieniły i samochód prawdopodobnie pójdzie na sprzedaż. Juz za 2 dni wyruszam do Polski czyli jakieś 1600km do pokonania. W polsce czeka już dawca części i będziemy w przyszłym tygodniu robić przekładkę i rejestrować samochód. Jak wszystko będzie zrobione to dam znać jak wyszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 To żeś sypnął fotami. Pewnie od początku chciałeś udokumentować historię dla przyszłego kupca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2009 To żeś sypnął fotami. Pewnie od początku chciałeś udokumentować historię dla przyszłego kupca pewnie że tak. Wiadomo było od początku że samochód kiedyś tam będzie sprzedany i jak miał bym kupować samochód mając informację że coś tam było uszkodzone w przeszłości to pewnie miał bym duży dylemat, ale gdyby taka informacja była podparta dokumentacją zdjęciową co i jak było zrobione to wiedział bym na czym stoję i nie było by jakiś rozczarowań. Wszystko robiłem na oryginałach nissana nie na zamiennikach tak że w chwili obecnej jest elegancko. Zresztą samochód robiłem dla siebie i jak wspominałem wcześniej plany były dużo obszerniejsze co do modyfikacji ale się zmieniły i będzie prawdopodobnie zmiana na coś znacznie mocniejszego choć to jeszcze nie przesądzone bo może i ten samochód zostanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybon Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2009 I to mi sie podoba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.