Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Almera reanimacja:)


bujany

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. I ja się podzielę doświadczeniem z zakupu i nazwijmy to "odbudowy" Almery N16 z 2003r, silnik QG15DE, przebieg 52 tys mil. Almę zakupiłem w listopadzie 2008r od 1 właściciela. Była po lekkiej stłuczce a mianowicie uderzono praktycznie idealnie środkiem w metalowy słupek. Po dokładnych oględzinach samochodu okazało się że uszkodzona jest maska, zderzak, belka za zderzakiem, wzmocnienie zderzaka, wyłamane zaczepy w obydwu reflektorach, pas przedni, delikatnie wygięte obydwie chłodnice aczkolwiek obydwie sprawne, nie cieknące itd. Samochód jak najbardziej jeżdżacy, silnik, zawieszenie, układ kierowniczy, obydwa błotniki, podłużnice (z wyjątkiem delikatnego zagięcia prawej podłużnicy już na samym końcu (od strony pasa przedniego) które w żaden sposób nie wpływa ani na geometrię nadwozia ani na mocowania silnika czy też na układ jezdny) nic nie tknięte. Oprócz tego samochód posiadał kilka drobnych wgnieceń (tzw. parkingowych, czyli ktoś otwierając drzwi od innego samochodu uderzył w ten)i kilka niewielkich zadrapań. Poduszki powietrzne nie wystrzelone, ale za to pęknięta przednia szyba gdyż kierowca nie raczył zapiąć pasów i ją z główki potraktował.

 

101120081007.th.jpg

10112008996.th.jpg

10112008996.th.jpg

101120081005.th.jpg

121120081020.th.jpg

121120081021.th.jpg

121120081022.th.jpg

 

121120081023.th.jpg

121120081024.th.jpg

121120081025.th.jpg

160320091266.th.jpg

180320091277.th.jpg

 

Kupiłem nowy pas przedni w ASO Nissan, nowe chłodnice zarówno wody jak i klimatyzacji, wygięte mi się nie podobały:), używany zderzak przedni, nową belkę za zderzak i wzmocnienie zderzaka, obydwie rzeczy w ASO, nowe przednie reflektory, nowy grill w dół zderzaka plus obydwa górne.

 

030120091117.th.jpg

030120091118.th.jpg

080120091123.th.jpg

 

Plus mnóstwo pierdółek aczkolwiek kosztownych jakt to w ASO typu nowe mocowania zderzaka, klipsy, śruby, znaczki nissana itd. Po czym zabrałem się do demontażu w/w części plus montażu przedniego pasa.

 

150120091130.th.jpg

150120091129.th.jpg

150120091132.th.jpg

170120091133.th.jpg

 

Na zdjęciach poniżej pokazane jest wspominane wcześniej zagięcie podłużnicy.

 

220120091139.th.jpg

220120091140.th.jpg

220120091141.th.jpg

 

Następnie podłużnica została wyprostowana gdyż bez tego ciężko by było spasować pas przedni. Niestety żeby to zrobić dobrze trzeba było wyciąć mały kwadrat, który ponownie został wspawany.

 

160220091186.th.jpg

 

W między czasie podjąłem decyzję że skoro ma być malowany pas przedni, zderzak i maska jako że te były używane to pomaluję odrazu cały samochód a przy okazji zostaną usunięte wszelakie drobne wgniecenia, rysy itd oraz pomalowane klamki i listwy pod kolor nadzwozia. Nadmienię też że na samochodzie nie było ani grama rdzy pomijając oczywiście uszkodzone elementy typu pas przedni, maska itd gdyż samochód po wypadku stał w takim stanie ponad rok czasu nietknięty.

 

030320091208.th.jpg

030320091209.th.jpg

030320091210.th.jpg

030320091211.th.jpg

040320091215.th.jpg

040320091216.th.jpg

 

040320091218.th.jpg

040320091219.th.jpg

040320091220.th.jpg

070320091226.th.jpg

 

Następnie zabrałem się do montażu nowych elementów czyli chłodnice, wzmocnienia, lampy, zderzak itd.

 

080320091228.th.jpg

080320091229.th.jpg

 

080320091230.th.jpg

080320091233.th.jpg

080320091234.th.jpg

080320091240.th.jpg

080320091242.th.jpg

080320091247.th.jpg

 

Przywędrowały też nowe kierunkowskazy boczne dymione zamiast fabrycznych pomarańczowych.

 

140320091254.th.jpg

 

A efekt końcowy wyglądał następująco.

 

160320091259.th.jpg

160320091260.th.jpg

160320091261.th.jpg

160320091268.th.jpg

 

Po odpowiednim utwardzeniu się lakieru samochód został dokładnie zabezpieczony woskiem Smart Wax Concours Carnauba o zawartości 55%.

https://www.monzacarcare.com/products/?category_id=6202&search_mode=view_item&product_id=1808&start=0&search_term=Enter%20search%20term

 

050420091305.th.jpg

050420091307.th.jpg

050420091313.th.jpg

 

050420091316.th.jpg

050420091318.th.jpg

 

Następnie wymieniona została przednia szyba.

 

img0159ujo.th.jpg

img0164hfl.th.jpg

 

Stwierdziłem też że skoro samochód ma fabrycznie przygotowaną instalację do montażu przednich świateł przeciwmgielnych to czemu by z tego nie skorzystać i zakupiłem 2 nowe przednie światła przeciwmgielne, nowy dolny grill gdyż potrzebny jest taki z otworami na halogeny plus nowy przełącznik od świateł gdyż poprzedni miał tylko jedną pozycję do tylnych świateł przeciwmgielnych, natomiast ten ma dwie zarówno przód jak i tył.

 

120720091343.th.jpg

130720091358.th.jpg

 

Zamontowałem też dość nowatorskie urządzenie jakim jest sensor cofania ale nie taki konwencjonalny gdzie trzeba wiercić otwory w zderzaku i mamy 4 bądź więcej niezbyt estetyczne czujniki ale taki którego absolutnie nie widać z zewnątrz, gdyż przykleja się tylko specjalną aluminiową taśmę jedną bądź dwie od tyłu zderzaka a wszystko to podpina się do jednostki sterującej plus oczywiście do świateł cofania. Działa to na takiej zasadzie że fale elektromagnetyczne są wysyłane przez całą długość tejże taśmy odbijane od przeszkody i przez tą samą taśmę odczytywana jest odległośc. Różnica w działaniu pomiędzy konwencjonalnymi czujnikami a tymi, oprócz oczywiście walorów estetycznych jest taka że konwencjonalne mają większy zasięg ale dużo dalej od samochodu zaczynają nas informować o tym że już jesteśmy bardzo blisko około 40cm. Natomiast te mają mniejszy zasięg bo tak naprawdę zaczynają działać dopiero gdzieś tak od 80cm ale za to mamy możliwośc naprawdę "ciasnego parkowania" gdyż ostatnie wskazanie jest w okolicach około 5 cm od zderzaka.

http://www.parkingdynamics.co.uk/

 

130720091360.th.jpg

130720091362.th.jpg

 

Przyszła kolej na hamulce. Aczkolwiek tym nic nie dolegało i były w dobrym stanie ale lubię wiedzieć że w razie sytuacji awaryjnej nic mnie nie zawiedzie. W tylnych zostały wymienione szczęki na nowe oryginalne z ASO, natomiast przednie przeszły małe modyfikacje i założyłem tarcze Black Diamond Combi czyli nacine, nawiercane i wentylowane + klocki EBC Green Stuff. Wymieniony został też płyn hamulcowy na Castrol SRF.

 

img0205s.th.jpg

img0207aft.th.jpg

img0210i.th.jpg

 

Pomalowane też zostały zarówno bębny jak i zaciski hamulcowe. Plus wymieniłem 2 przednie amortyzatory i założyłem komplet spręzyn obniżających o 35mm Apex-a.

 

020820091380.th.jpg

010820091365.th.jpg

020820091386.th.jpg

 

W wolnym czasie zwaliłem też pokrywę zaworów i ją wypolerowałem, pomalowałem osłonę kolektora następnie założyłem nowe uszczelki pod pokrywę zaworów, wokół świec zapłonowych i od odpowietrznika (zakupione w ASO). Wymieniłem filtr oleju (oryginał z ASO) + olej na Motul 8100 Eco-Energy. Dodatkowo wymieniony płyn chłodniczy na Motul Inugel Optimal, swiece zapłonowe na NGK, czujnik położenia wałka rozrządu i wału korbowego (ASO), paski (alternatora, klimatyzacji (ASO)), płaskie wycieraczki przednie Bosch Aero Retro, nowa wycieraczka tylnej szyby i wkłada filtra powietrza Pipercross, oczywiście zabezpieczona olejem Pipercross. Żarówki w przednich światłach pozycyjnych wymienione na Philips Blue Vision plus w swiatłach mijania na PHILIPS H7 XTREME POWER. Postanowiłem też trochę potestować "nowinki" i po wymianie oleju silnikowego zastosowałem Modyfikator Plus

http://www.modifikator.pl/home-modyfikator-plus-ochrona-samochodu-silnika-modifikator

oraz magnetyzery powietrza i benzyny

http://www.multimag.pl/

Jak narazie badanie techniczne i analiza spalin przeprowadzona jakiś miesiąc temu wykazała przy wysokich obrotach CO % VOL gdzie limit jest 0,200 - 0,021, na biegu jałowym limit 0.300 wykazało 0.001. HC ppm vol przy wysokich obrotach limit 200, wykazało 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

120720091344.th.jpg

120720091347.th.jpg

120720091352.th.jpg

120720091354.th.jpg

020820091382.th.jpg

060820091388.th.jpg

060820091390.th.jpg

 

Zapomniałem dodać że i filtr przeciwpyłkowy został wymieniony, a i parę innych rzeczy by się znalazło ale w tej chwili nie pamiętam. Plany były znacznie obszerniejsze ale raz że brak czasu dwa że się zmieniły i samochód prawdopodobnie pójdzie na sprzedaż. Juz za 2 dni wyruszam do Polski czyli jakieś 1600km do pokonania. W polsce czeka już dawca części i będziemy w przyszłym tygodniu robić przekładkę i rejestrować samochód. Jak wszystko będzie zrobione to dam znać jak wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To żeś sypnął fotami. Pewnie od początku chciałeś udokumentować historię dla przyszłego kupca B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To żeś sypnął fotami. Pewnie od początku chciałeś udokumentować historię dla przyszłego kupca B)

 

pewnie że tak. Wiadomo było od początku że samochód kiedyś tam będzie sprzedany i jak miał bym kupować samochód mając informację że coś tam było uszkodzone w przeszłości to pewnie miał bym duży dylemat, ale gdyby taka informacja była podparta dokumentacją zdjęciową co i jak było zrobione to wiedział bym na czym stoję i nie było by jakiś rozczarowań. Wszystko robiłem na oryginałach nissana nie na zamiennikach tak że w chwili obecnej jest elegancko. Zresztą samochód robiłem dla siebie i jak wspominałem wcześniej plany były dużo obszerniejsze co do modyfikacji ale się zmieniły i będzie prawdopodobnie zmiana na coś znacznie mocniejszego choć to jeszcze nie przesądzone bo może i ten samochód zostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...