Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] przepustnica i silnik krokowy


Gość siano

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałbym się w końcu zabrac za przeczyszczenie przepustnicy i silnika krokowego co mi bedzie do tego potrzebne i czy bedzie potrzebna nowa uszczelka czy mozna jakoś to obejść aha i ma ktoś moze jakiś opis jak to wszystko porozkręcać prosze o info pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj w postach, było chyba w kwietniu sporo na ten temat, jest też dość szczegółowy opis. 2 godzinki roboty + środek do czyszczenia gaźników i pozamiatane :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Pisze tutaj, moze ktos w koncu pomoze mi dojsc z silnikiem do ladu.

 

Mialem wymiane silnika. Przepustnica byla grzebana, ustawilem tak jak mi sie wydawalo ze jest dobrze, tzn lekko uchylona przy nie wcisnetym pedale gazu.

 

A teraz tak, jak nalezy ustawic jej punkt zerowy ? Co nalezy do tego ustawiania odlaczyc?

 

Silnik zachowuje sie tak: po odpaleniu wysokie obroty, tj 1500, spadaja wraz z temperatura. Ustawilem na cieplym silniku 800 na wolnych. Podjezdzajac do swiatel np wrzucam luz, obroty spadaja czasem do 600 i za chwilke sie podnosza. Bywa tez ze stojac na luzie takze spadna do takiej wartosci i sie podnosza. Lecz nie jest to jakas bolaczka, lecz przy wrzucaniu biegu mam wrazenie, ze jest za malo obrotow aby ruszyc normalnie, tj bez wielkiego gazu. Dodam jeszcze, ze nie obrotach ponizej ok 1600 jazda jest specyficzna, samochod sie troche trzesie.

 

Czekam na jakies wskazowki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:rolleyes: witam przepustnice ustaw tak zeby sie pokrywalydwie kreski miedzy siebie tam gdzie masz do regulacji przepustnice najepiej otworz sobie sam naprawiam n15 strona 63 pierwszy rysunek jesli zrobisz tak jak masz opisane w ksiazce powino pomuc jesli nie to przeczysc przepustnice i krokowca ....pozdrawiam :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Trochę dziwne, że obroty opadają i wracają na gorącym. Po nagrzaniu oparcie dźwigni przepustnicy opada i zamyka całkowicie prześwit. Jak byś dał za wysoko na zimnym to i tak po nagrzaniu by zjechała na zero bo patent od ssania idzie po ogrzaniu dużo dalej i przestaje się stykać z dźwignią. Jak sama regulacja nic nie pomoże to zobacz czy silnik krokowy się nie blokuje od syfu. W środku są małe uszczelki na ośce i jak popuszczają to może coś lewego powietrza dostawać. Generalnie przepustnica jest regulowana na znaki tak jak napisał wcześniej kolega. U mnie była tak zasyfiała od EGR, że przestało działać ssanie bo osad zablokował prześwit. Pomimo tego obroty były stałe, ale zawsze niskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam dokładnie ten sam problem, przeczyściłem przepustnicę, krokowca, regulator prędkości obrotowej biegu jałowego, przepływomierz i nic

dalej bez zmian, kupiłem na allegro przepustnice i zrobiłem przekładkę i też bez zmian problem dalej występuje, tylko że na zimnym silniku

już nie wskakuje na 1500or tylko normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelka na pewno ulegnie zniszczeniu, ale można kupić nową w serwisie nissana albo ci sprowadza jak nie będą mieli

kosztowało mnie to 23zł, więc nie baw się w wycinanie uszczelek czy uszczelnianie sylikonem. Aha jak będziesz odkręcał

krokowca to zapewne ta uszczelka też ulegnie zniszczeniu u mnie tak było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...