Gość winsurfingradom Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Witam wszystkich posiadaczy terrano. mam pytanie na jakiej pozycji powinna być wskazówka temperatury bo w moim autku nie przekracza 1/4 miarki a jest to 2,7TD i boje się ze może jest nie dogrzany. Termostat sprawdziłem działa. Czy wiatrak powinien pracować od momentu uruchomienia silnika ? bo w moim tak jest ... Pozdrawiam i dzięki za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 U mnie temp. też na 1/4 skali a czsem w korku lekko się zbliży do połowy ale to podobno tak jest widocznie wskażnik temp. ma wyższą rozdzielczość niż w innych autkach. Wiatrak też śmiga zaraz po uruchomieniu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gregum Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Wiatrak oczywiście tak samo... a temp zachowywała się podobnie - na wolnych po uruchomieniu nawet drgnąc długo nie chciała - po wymianie termostatu (chyba na taki później otwierający) jest dużo lepiej...szybciej łapie temp... ale i tak ne przekracza połowy skali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 (edytowane) W moim 2,7TD wskaźnik temperatury po rozgrzaniu silnika czy to w zimie czy w lecie stoi na połowie. A z wentylatorem na pompie tak jest, ale przy zimnym silniku wentylator nie jest całkowicie zblokowany. Było to już poruszane we wcześniejszych tematach tylko trzeba poszukać i przeczytać. Edytowane 25 Sierpnia 2009 przez azm-61 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 U mnie na wiskozie wiatrak wydaje się że ma podobny opór przy obracaniu go ręką zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku. Może przegrzany był wcześniej, nie wiem. Jestem dopiero przed pierwszą wymiana oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 U mnie wskazówka zawsze w połowie skali. Może termostat , który założyłeś jest wersją na kraje tropikalne , otwiera się wcześniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poncki Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 (edytowane) w moim autku nie przekracza 1/4 miarki a jest to 2,7TD i boje się ze może jest nie dogrzany. Miałem to samo. Zmieniłem termostat na otwierający się przy 87 chyba. Poprzedni był 82 stopnie. Koszt jakieś 30 zl. Wskazówka w polowie i dogrzewa sie momentalnie. Edytowane 9 Marca 2011 przez terranosaur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zibi4424 Opublikowano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 (edytowane) Zgadzam się, że wymiana termostatu coś pomoże ale połowy wskaźnik raczej nie przekroczy W zeszłym roku zmieniłem termostat z 76 st.C (na Hiszpanie) na 86 st. C i chyba jeszcze zbyt wcześnie otwiera bo wskazówka nie wychodzi wyżej niż 1/4 skali Także to chyba normalka! Autko temperaturę łapie bardzo ładnie jest dogrzany po ok 1,5 km Pozdrawiam Zibi Edytowane 6 Grudnia 2009 przez Zibi4424 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 JAk to jest z regeneracja viska w wiatraku w Terrano 2.7 TD? Kolega rozkręcał i teoretycznie można by wymienić olej. Czy to wystarczy czy trzeba regenerować jeszcze mechanicznie? Jest tam jakiś element bimetalowy? Moje visko działa dokładnie odwrotnie niż powinno tzn. na zimnym jest sztywno zasprzęglone (cięzko się obraca ręką) natomiast po zagrzaniu silnika na początku jest pewien opór a po kilku obrotach reką przestaje dawać opór i kręci się na luźno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fabro2 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 (edytowane) Czyli wszystko w porządku,po uruchomieniu zimnego silnika wisko przez moment powinno być spięte (przy więkrzych obrotach słychać szum)po jakimś czasie około minuty (zależy od obrotów silnika) siła odśrodkowy rozrzuca olej wewnątrz i wisko się rozblokowuje,(szum ustaje wiatrak zwalnia) jest tak do momętu rogrzania się silnika do wysokiej temperatury np jak stoisz w korku podczas upałów wtedy sprężynka bimetalowa się rozpręża i wisko znowu się blokuje wiatrak wyraźnie szumi, przy sprawnym układzie chłodzenia wisko w zimie się raczej nie załancza więc wiatrak się kręci luźno kropka..... Pozdrawiam. Edytowane 20 Grudnia 2009 przez fabro2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrozilla Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 Witam, więc u mnie jest tak, temperatura w miarę normalnie wchodzi na około 1/6 skali i ciągle tam trzyma a ogrzewanie jest ciepłe ale nie jakoś wyjątkowo a nawet słabo na maxa ustawiłem grzanie, czy to zepsuty termostat czy po prostu "tropikalny" i wymiana na nowy pomoże i będzie ciepło w środku bo na zewnątrz -15 i nie nadąża to co jest obecnie szyby odmrażać w czasie jazdy, czy to może coś jeszcze innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 Grzania to rewelacyjnego w terano nie ma a za nim temp złapie to z 5km trzeba przelecieć. Na wolnych obrotach to go w garażu nie zagrzejesz(nie otworzysz termostatu). Ale 1/6 skali to stanowczo z mało. 1/4-1/3 przy zimnym termostacie (82st) to sie zgadza. Obczaj w czasie jazy czy jak puścisz z górki na luzik czy wskazówka spada. Chociaż przy tym mrozie i 1/6 skali to pewnie nic nie zobaczysz. Jak dla mnie to obstawiał bym termostat. Ja tak miałem że nie zamykał. Albo może czójnik temp. do bani. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrozilla Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 moje spostrzeżenia powyżej są po przebyciu 40km w jedną 1.5h przerwy i ponownie 40km... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fabro2 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 (edytowane) moje spostrzeżenia powyżej są po przebyciu 40km w jedną 1.5h przerwy i ponownie 40km... 100% termostat,wymień na 86 stopnie ja wymieniłem i wskażnik mam 1/3 skali,ogrzewanie nie jest rewelacyjne jak to w ZTYRANYM ale wczoraj przy -22 stopnie szyby miałem czyste,jak wymieniałeś płyn w chłodnicy to może nagrzewnica zapowietrzona. Termostat około 30 zeta,robocizna około 10 minut Pozdrawiam Edytowane 20 Grudnia 2009 przez fabro2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robi108 Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 (edytowane) Ja takie oto badanie przeprowadziłem w temacie: 1. termostat 82'C - wskazówka temp na 1/4 skali 2. termostat 88'C - wskazówka temp na 1/3 skali 3/ termostat 92'C - wskazówka temp na 1/2 skali Silnik osiagał te temperatury dopiero po ok 3-5 km od zimnego startu. Wszystkie czasy i wskazania przy spokojnej jeździe po asfalcie. Przy ostrzejszej jeździe (np teren, autostrada) wskazówka temp potrafiła przy każdym termostacie wejsć na 3/4 skali. Moja obserwacja jest taka, że dopiero jak wskazówka jest na 1/2 skali, ogrzewanie Terrano II zaczyna coś działać. Tem silnik jest ewidentnie niedogrzany w naszych polskich warunkach i nawet wstawienie zalecanego przez producenta termostatu na "zimny klimat" (88'C) nie jest wywtarczające. Ja w hurtowni motoryzacyjnej dobrałem podobny wymiarami termostat na 92'C i dopiero teraz wydaje się OK. Zobaczymy jak będzie w lecie pozdr, Robi Edytowane 9 Marca 2011 przez terranosaur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 U mnie wskazówka nigdy nie przekracza 1/3 skali a ogrzewanie działa genialnie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robi108 Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 Ja takie oto badanie przeprowadziłem w temacie: 1. termostat 82'C - wskazówka temp na 1/4 skali 2. termostat 88'C - wskazówka temp na 1/3 skali 3/ termostat 92'C - wskazówka temp na 1/2 skali Po założeniu w moim aucie klimatyzacji i "przykryciu" chlodnicy silnika kondesatorem (tzw. chlodnicą) klimy zmieniły się cieplne warunki pracy silnika - zrbiło sie bardziej gorąco. Na dotychczasowym termostacie (92'C) po włączeniu klimy w upały wskazówka wskakiwała na 3/4 skali nawet bez ostrej jazdy. Uznałem to za niepokojące i wróciłem do termostatu 88'C i teraz, jak nie używam klimy, wskazówka jest na 1/3 skali, a jak ją włącze - jest na 1/2 skali. Mój wniosek jest taki, że termostatu 92'C można swobodnie używac cały rok w autach bez klimatyzacji lub w autach z klimą, ale tylko w okresie zimowym. Auto dużo lepiej grzeje wtedy kabinę! Może i jest to jakis sposób - zmieniać termostat w zalezności od pory roku. W końcu jego wymiana w silniku 2.7TD jest banalna i trwa 5 minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energy259 Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 W końcu jego wymiana w silniku 2.7TD jest banalna i trwa 5 minut. chyba że ktoś za mocno dokręci i pęknie pokrywa termostatu to wymiana trwa trochę dłużej u mnie jakieś 3 godziny:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidel Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 (edytowane) Witaj Robi. Też jestem aktualnie na etapie pilnego rozglądania się za termostatami. Napisz, proszę (na pewno po wielu doświadczeniach) będziesz już wiedział o co chodzi dokładnie. Otóż czy wszystkie termostaty (82, 88 i 92) opisywane przez Ciebie były jednego producenta? Pytam ponieważ docelowo chciałbym przetestować trzy temperatury 76, 82, (88 mam obecnie założony od czterech lat) i 92 stopnie. Zauważyłem, że obecny w gorącym klimacie Grecji był za "ciepły". Od razu mówię, że zdaję sobie sprawę, że nie będzie termostatu uniwersalnego i szykuję się na czasowe zmiany termostatów. Na zimę widzę 88 (ten co mam) lub nawet 92 (dlatego chcę go przetestować), a na lato zwłaszcza w Maroko (bo tam się wybieram) chcę sprawdzić 82 lub nawet 76. Mój samochód to Terrano II 2,7 TDi 125 KM z klimatyzacją. Oglądałem różnych producentów: Valeo, Gates, Febi Bilstein, Vernet, Wahler, Tama itd. Czy z Twojego doświadczenia możesz stwierdzić, że wszystkie termostaty, które chcę kupić są dostępne u któregoś z producentów. Niestety buszując po stronach producentów nie natknąłem się na takie rozwiązanie, że wszystkie termostaty były u danego producenta dostępne. Konsultanci w kilku sklepach nie bardzo byli w stanie mi pomóc. Na ile istotne są wymiary termostatów? Widziałem kilka informacji, które stwierdzały, do tego autka pasuje kilka wymiarów. 53,5 x 29 x 33, 54,5 x 28 x 31,5 i jeszcze inne. Jak to naprawdę jest? Jaka tolerancja jest w górnym kołnierzu, jaka w dolnym i jaka w końcu w długości termostatu? No i jak się sprawy mają z uszczelniaczami, tzn. niektóre ofert są z uszczelniaczem, a niektóre bez. Poza tym dziś pierwszy raz otworzyłem pokrywę termostatu. Musiałem niestety wcześniej jeszcze poluzować cybant ba jakimś wężu i wąż ten ściągnąć. Wąż ten biegnie potem gdzieś wgłąb komory silnika. Wylał się w pewnej ilości też płyn chłodniczy. W zasadzie to wybijało go przez cały czas, jak grzebałem przy termostacie. Do termostatu chciałem dokopać się po to by w ogóle sprawdzić jaką ma temperaturę. Miał 88 stopni. Niestety samego termostatu nie udało mi się wyciągnąć (widocznie za słabo go wyciągałem, a nie chciałem go uszkodzić). Zresztą i tak nie miałem żadnego innego termostatu na podmiankę. Będę musiał uzupełnić płyn chłodniczy wlewając go bezpośrednio do chłodnicy. Czy takie zabiegi, jak wymiana termostatu może spowodować zapowietrzenie układu? Wiem z porad naszego Forum, że poprzez naciskanie węża z prawej strony termostatu można ewentualne powietrze usuwać. Dużo treści tu zamieściłem, ale mam świadomość tego, że piszę to do osoby, która zna się na rzeczy i gorąco liczę na fachową podpowiedź. Edytowane 26 Marca 2012 przez Fidel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 (edytowane) ja w sumie tylko zapytam..... czy przy tym 88 stopni cos niepokojącego Ci się dzieje? Auto sie gotuje w tym Twoim klimacie? Czy tak chcesz sobie pogrzebac bo lubisz? Edytowane 31 Marca 2012 przez Whitie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rudyjarecki Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 (edytowane) 88C jest chyba najbardziej optymalnym termostatem. U mnie latem było wszystko w porządku, przyszła zima i silnik zaczął się nie dogrzewać po przejechaniu nawet 20km. wskazówka nie podnosiła się. Gdy przysłoniłem chłodnicę podnosiła się o jakieś max 1/4 skali. Inwestycja 30zł. wymiana na nowy również 88C, i silniczek ciepły. Zimą w temperaturach poniżej -20C wskazówka po przejechaniu max 1,5km. w pozycji 2/5 skali, w obecnych warunkach również trzyma tak samo 2/5 skali. Poszukam opakowania to podam narwę producenta termostatu, który u mnie się sprawdził. Poszukałem i znalazłem. Wymieniłem na Vernet i tak jak pisałem wcześniej jest ok. Edytowane 3 Kwietnia 2012 przez RUDYJARECKI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidel Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 ja w sumie tylko zapytam..... czy przy tym 88 stopni cos niepokojącego Ci się dzieje? Auto sie gotuje w tym Twoim klimacie? Czy tak chcesz sobie pogrzebac bo lubisz? Witam. Grzebać też lubię. Problem występuje jednak naprawdę. Otóż w krajach o gorących klimatach, po których czasem jednak jeżdżę (również tamtejsze drogi górskie) w moim samochodzie wskazówka często podnosi się do okolic czerwonego pola. Zwłaszcza, jak mam załączoną klimę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netopeer Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Sprawdź czy masz sprawny wentylator od klimy (elektryk) u mnie jak padł to skoczyła temp powy żej 1/2 skali ... a zawsze było ciut poniżej. Po wymianie wiatraka jest ok. Przerabiane w zeszły roku latem podczas upałów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwerterek1 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Witam. Mam ten sam problem termostat 88 i 1/4 na wskazniku temp. Tak sie zastanawiam czy nie dogrzewanie sie silnika nie ma na niego negatywnego wpływu między innymi wieksze spalanie, itp? Czy jednak zminić na 92?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidel Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Witam. Przetestowałem już wszystkie posiadane przez mnie termostaty: 76, 81, 88 i 92 stopnie. We wszystkich próbach wskazówka temperatury dochodziła do połowy (czyli tak samo) po przejechaniu 2-3 km. Wskazówka podnosi się też do połowy pola nawet na postoju – oczywiście trwa to odpowiednio długo (około kilkunastu minut). Wszystkie próby były wykonywane na przełomie marca i kwietnia, gdzie temperatury otoczenia oscylowały w okolicach + 5 +15 stopni. Co do ogrzewania kabiny to może (subiektywnie) najsłabiej grzeje termostat 76, ale może jest to tylko wrażenie. Zdaje sobie sprawę, że pole w którym porusza się wskaźnik temperatury jest bardzo umowny i w zasadzie wskazanie połowy skali też jest umowne. Ale, jak to się ma do tego, że niektórzy użytkownicy w zależności od temperatury założonego termostatu mają wskazania 1/3, 1/4 itd. skali? Chciałbym jeszcze zapytać czy ktoś mógłby powiedzieć czy z technicznego punktu widzenia założenie zimniejszego termostatu, np. 76 lub 81 może w jakikolwiek sposób zmniejszać efekt przegrzewania się (przekraczania przez wskaźnik połowy pola) silnika? Pozdrawiam Fidel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.