Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Płytka dmuchawy - help


Gość japim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

W mojej W10 mam padniete biegi do dmuchawy. Zlokalizowałem płytkę i przeraziłem się. Oporników już dawno nie ma - są tylko jakieś skorodowane wypryski. O lutowaniu ścieżek nie ma mowy. Szukałem po sklepach i za używaną płytkę chcieli ode mnie 150 zł!!!! Czy ktoś mógłby zmierzyć oporności na tej płytce pomiędzy kolejnymi bolcami to sobie dolutuje własne oporniki. A może ktoś wie skąd wziąć taniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

 

W mojej W10 mam padniete biegi do dmuchawy. Zlokalizowałem płytkę i przeraziłem się. Oporników już dawno nie ma - są tylko jakieś skorodowane wypryski. O lutowaniu ścieżek nie ma mowy. Szukałem po sklepach i za używaną płytkę chcieli ode mnie 150 zł!!!! Czy ktoś mógłby zmierzyć oporności na tej płytce pomiędzy kolejnymi bolcami to sobie dolutuje własne oporniki. A może ktoś wie skąd wziąć taniej?

Oporniki wbrew pozorom są :)

Wystarczy polaczyc ze soba poprzepalane miejsca :D

Jakis czas temu zaczalem robic instrukcje jak to nareperowac. Chyba czas ja dokonczyc :)

Poki co tu sa fotografie z operacji na rezystorze:

http://qwinto.ovh.org/nissanprimera/rezystor/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oporników już dawno nie ma - są tylko jakieś skorodowane wypryski

Oporniki wbrew pozorom są :)

Wystarczy polaczyc ze soba poprzepalane miejsca :D

Jakis czas temu zaczalem robic instrukcje jak to nareperowac. Chyba czas ja dokonczyc :)

 

Mówie, że nie ma - wiem jak wyglada opornik. Tam jest tylko pokruszony element. I nawet nie mam pojęcia jak to polutować. Jak wróce do domu to podeślę zdjęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oporników już dawno nie ma - są tylko jakieś skorodowane wypryski

Oporniki wbrew pozorom są :)

Wystarczy polaczyc ze soba poprzepalane miejsca :D

Jakis czas temu zaczalem robic instrukcje jak to nareperowac. Chyba czas ja dokonczyc :)

 

Mówie, że nie ma - wiem jak wyglada opornik. Tam jest tylko pokruszony element. I nawet nie mam pojęcia jak to polutować. Jak wróce do domu to podeślę zdjęcie.

To nie sa oporniki, tylko "bezpieczniki", ktore sie przepalaja. Sama sciezka jest oporem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość KaZeLoT
Mówie, że nie ma - wiem jak wyglada opornik. Tam jest tylko pokruszony element. I nawet nie mam pojęcia jak to polutować. Jak wróce do domu to podeślę zdjęcie.

Na tej płytce nie ma oporników, bo same ścieżki stanowią opór.

A oporności na poszczególnych biegach (nie wiem na których bolcach) wynoszą odpowiednio

bieg 1 - 1,5 Ohm

bieg 2 - 1,0 Ohm

bieg 3 - 0,5 Ohm

bieg 4 - 0 Ohm

Trochę się przy lutowaniu namęczysz, ale się da. Trudno tylko powiedzieć na jak długo starczy. U mnie już chodzi pół roku i jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bieg 1 - 1,5 Ohm

bieg 2 - 1,0 Ohm

bieg 3 - 0,5 Ohm

bieg 4 - 0 Ohm

 

Trochę się przy lutowaniu namęczysz, ale się da. Trudno tylko powiedzieć na jak długo starczy. U mnie już chodzi pół roku i jest git.

 

Ok. Pomęcze się i zobaczymy co z tego wyjdzie. Tylko co zrobić z tymi bezpiecznikami? usunąc je zupełnie? I czy to przypadkiem nie zagrozi jakimś późniejszym niezpodziewanym zapaleniem samochodu?? Bo przecież bezpieczniki są po to żeby sie przepalić przy nadmiernym obciążeniu.

 

Jako ciekawostka: dmuchawa chodzi na 4 biegu bez płytki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość KaZeLoT

Podałem ci, jaki powinny być oporności na konkretnych biegach. Na 4 nie ma wpiętego żadnego opornika i dlatego dmuchawa działa bez płytki.

Płytka dmuchawy jest umieszczona w strumieniu wentylatora nawiewu i to on ma chłodzić ścieżki. Wadą konstrukcyjną jest słabe wykonanie ścieżek co powoduje ich częste przepalanie.

Jak coś będzie nie tak, to wyjdzie na jaw niedoskonałość w Twoim lutowaniu i tak czy inaczej znów będziesz miał awarię płytki. Twój lut i ścieżka oporowa będą służyły za ten bezpiecznik.

Życzę cierpliwości ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to teraz zagadka :?

 

moja plytka wydaje sie byc ok ale nawiew mam kopniety jakis. na 1 nie dziala; na 2 mam 3; na 3 mam 2; 4 dziala prawidlowo. wsadzilem z kumplem plytke z n15 od jego matki i to samo. rozbieralismy deske i przelacznik wyglada normalnie... jakies sugestie :?: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 1 biegu musisz mieć przepaloną ścieżkę. A jeśli chodzi o zamianę 2 biegu z 3 to przy przełączniku przewody mogą być ok. ale mogą być zamienione w kostce dochodzącej do płytki oporowej. Dziś wyjąłem swoją płytkę, na pierwszy rzut oka też wydaje się być ok. ale po dokładniejszych oględzinach wokół ,,bezpieczników" widać niebieskawe przebarwienia świadczące o tym, że musiało się to nieźle grzać. Jutro kupię kalafonię i będę lutował. Dodam jeszcze, że moja płytka ma inny układ ścieżek niż ta pokazana przez Qwinto, moja ma dwa bezpieczniki. I to by miało logiczne uzasadnienie: 1 bieg nie działał od dawna, teraz wysiadły mi 2 i 3, 4 oczywiście działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bruneros
To nie sa oporniki, tylko "bezpieczniki", ktore sie przepalaja. Sama sciezka jest oporem...

 

dokładnie tak.

to pierwszy feler z jakim musialem sie zmierzyc :-))

całość naprawy zajeła 15 minut.

 

lutownica do lapy, zeskrobać resztki bezpieczników , zlutować ściezki , i bedzie działać.

 

MK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bieg 1 - 1,5 Ohm

bieg 2 - 1,0 Ohm

bieg 3 - 0,5 Ohm

bieg 4 - 0 Ohm

 

Polutowalem sciezki. Wieksza wyrwe połączyłem kawałkiem przewodu. mniejsza po prostu połączyłem lutem. Opornosci sa zgola inne. Nie pamietam dokladnie ale wg mojego miernika sa min 2 razy większe. Dmuchawa działa już na wszystkich biegach od 1 do 4 :). Dzięki za pomoc i wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marekmarecki

Poczytajcie sobie ten temat: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...&highlight=

 

Ja za pierwszysm razem też zlutowałem samą cyną ale długo to nie pobyło. Za drugim razem zrobiłem nieco inaczej ale to opisałem w powyższym poście. I dodam że chodzi mi to do dzisiaj.

Zachęcam do lektury :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dżodżo

Ja zrobilem tak jak tutaj: http://www.nissanklub.pl/zrob_sam.php?pid=...id=3&tid=28. Jest to moj opis.Sam wpadlem na ten pomysl i plytka na 1 biegu dziala mi juz 1,5 roku i dodam, ze mam zawsze wlaczony 1 bieg.Czy lato, czy zima zawsze dmuchawa chodzi na 1 biegu i tak juz 1,5 roku.Nie wiem dlaczego jeszcze zdjecia sie nie pokazuje, ale napisalem do borta aby to naprawil.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam :) . i jeśli można to coś wtrące. w waszych płytkach najważniejsze są połączenia lutowane bo oporniki sobie dadzą rade (te oryginalne) oddawają ciepło na całą powierzchnie płytki (ten który akurat pracuje w obwodzie) a wiec złącza lutowane muszą być grube (wlutować drut) czyste ( kalafonia ) aby były twarde luty ( moim skromnym zdaniem po spełnieniu tych wcześniejszych już niekonieczne ) jak już napisano można użyć pasty i cyny do rur miedzianych. prądu w obwodzie jeszcze nie zmierzyłm ale dwa bezpieczniki równoległe po 15 A mówią same za siebie. ja mam na płytce np: tylko 1 bezpiecznik i 3 oporniki ( im czyściejsza płytka tym lepiej odprowadza ciepło) dłużej działa chłodzona powietrzem zasysanym. a czysty filtr p.pyłkowy nie przeciąża silnika dmuchawy. a postaram się pomierzyć prądy i napisać. pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dżodżo
A szkoda bo czasami to jakieś liście, jeszcze pewnie niemieckie, wlatują mi do środka :wink:

A może da się coś z tym zrobić :?:

Załóż pończoche-rajstpe zaraz przed wiatrakiem.Ja tak mialem zrobione i juz zaden syf nie lecial do srodka.Teraz zdjalem na zime bo byla strsznie brudna, ale na lato juz niedlugo jak bedzie wiecej wolnego czasu, to znowu zaloze.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock: nie wiedziałe, teraz już tak. myślałem że w primerach było już to wcześniej. :( . dzięki za info. a pończoszka to fajna i tania alternatywa. stosowałem wcześniej w innych wozach godne polecenia.pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś ma zdjęcie gdzie jest ta parszywa płytka ?????????????

 

Postaram się coś pstryknąć, ale najprościej mówiąc to, gdy siedzisz na miejscu pasażera sięgniesz głęboko ręką pod schowek i namacasz na czarnym plastiku dochodzące kabelki zakończone kostką (mniej więcej 2/5 szerokości bagażnika od prawej). Ta kostka wchodzi w sam środek płytki. A sama płytka mocowana jest na 2 śrubki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś ma zdjęcie gdzie jest ta parszywa płytka ?????????????

Wystarczy wsadzić głowę pod schowek pasażera :)

Na zdjęciu płytka znajduje się mniej więcej za listwa w prawym dolnym rogu:

th_nag.jpg

I do niej bezpośrednio podpięta kostka z przewodami:

th_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...