Guest japim Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Witam wszystkich. W mojej W10 mam padniete biegi do dmuchawy. Zlokalizowałem płytkę i przeraziłem się. Oporników już dawno nie ma - są tylko jakieś skorodowane wypryski. O lutowaniu ścieżek nie ma mowy. Szukałem po sklepach i za używaną płytkę chcieli ode mnie 150 zł!!!! Czy ktoś mógłby zmierzyć oporności na tej płytce pomiędzy kolejnymi bolcami to sobie dolutuje własne oporniki. A może ktoś wie skąd wziąć taniej? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwinto Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Witam wszystkich. W mojej W10 mam padniete biegi do dmuchawy. Zlokalizowałem płytkę i przeraziłem się. Oporników już dawno nie ma - są tylko jakieś skorodowane wypryski. O lutowaniu ścieżek nie ma mowy. Szukałem po sklepach i za używaną płytkę chcieli ode mnie 150 zł!!!! Czy ktoś mógłby zmierzyć oporności na tej płytce pomiędzy kolejnymi bolcami to sobie dolutuje własne oporniki. A może ktoś wie skąd wziąć taniej? Oporniki wbrew pozorom są Wystarczy polaczyc ze soba poprzepalane miejsca Jakis czas temu zaczalem robic instrukcje jak to nareperowac. Chyba czas ja dokonczyc Poki co tu sa fotografie z operacji na rezystorze: http://qwinto.ovh.org/nissanprimera/rezystor/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest japim Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Oporników już dawno nie ma - są tylko jakieś skorodowane wypryski Oporniki wbrew pozorom są Wystarczy polaczyc ze soba poprzepalane miejsca Jakis czas temu zaczalem robic instrukcje jak to nareperowac. Chyba czas ja dokonczyc Mówie, że nie ma - wiem jak wyglada opornik. Tam jest tylko pokruszony element. I nawet nie mam pojęcia jak to polutować. Jak wróce do domu to podeślę zdjęcie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwinto Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Oporników już dawno nie ma - są tylko jakieś skorodowane wypryski Oporniki wbrew pozorom są Wystarczy polaczyc ze soba poprzepalane miejsca Jakis czas temu zaczalem robic instrukcje jak to nareperowac. Chyba czas ja dokonczyc Mówie, że nie ma - wiem jak wyglada opornik. Tam jest tylko pokruszony element. I nawet nie mam pojęcia jak to polutować. Jak wróce do domu to podeślę zdjęcie. To nie sa oporniki, tylko "bezpieczniki", ktore sie przepalaja. Sama sciezka jest oporem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KaZeLoT Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Mówie, że nie ma - wiem jak wyglada opornik. Tam jest tylko pokruszony element. I nawet nie mam pojęcia jak to polutować. Jak wróce do domu to podeślę zdjęcie. Na tej płytce nie ma oporników, bo same ścieżki stanowią opór. A oporności na poszczególnych biegach (nie wiem na których bolcach) wynoszą odpowiednio bieg 1 - 1,5 Ohm bieg 2 - 1,0 Ohm bieg 3 - 0,5 Ohm bieg 4 - 0 Ohm Trochę się przy lutowaniu namęczysz, ale się da. Trudno tylko powiedzieć na jak długo starczy. U mnie już chodzi pół roku i jest git. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest japim Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 bieg 1 - 1,5 Ohmbieg 2 - 1,0 Ohm bieg 3 - 0,5 Ohm bieg 4 - 0 Ohm Trochę się przy lutowaniu namęczysz, ale się da. Trudno tylko powiedzieć na jak długo starczy. U mnie już chodzi pół roku i jest git. Ok. Pomęcze się i zobaczymy co z tego wyjdzie. Tylko co zrobić z tymi bezpiecznikami? usunąc je zupełnie? I czy to przypadkiem nie zagrozi jakimś późniejszym niezpodziewanym zapaleniem samochodu?? Bo przecież bezpieczniki są po to żeby sie przepalić przy nadmiernym obciążeniu. Jako ciekawostka: dmuchawa chodzi na 4 biegu bez płytki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KaZeLoT Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Podałem ci, jaki powinny być oporności na konkretnych biegach. Na 4 nie ma wpiętego żadnego opornika i dlatego dmuchawa działa bez płytki. Płytka dmuchawy jest umieszczona w strumieniu wentylatora nawiewu i to on ma chłodzić ścieżki. Wadą konstrukcyjną jest słabe wykonanie ścieżek co powoduje ich częste przepalanie. Jak coś będzie nie tak, to wyjdzie na jaw niedoskonałość w Twoim lutowaniu i tak czy inaczej znów będziesz miał awarię płytki. Twój lut i ścieżka oporowa będą służyły za ten bezpiecznik. Życzę cierpliwości ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest greg76 Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 to teraz zagadka :? moja plytka wydaje sie byc ok ale nawiew mam kopniety jakis. na 1 nie dziala; na 2 mam 3; na 3 mam 2; 4 dziala prawidlowo. wsadzilem z kumplem plytke z n15 od jego matki i to samo. rozbieralismy deske i przelacznik wyglada normalnie... jakies sugestie :?: :roll: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andry Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Od 1 biegu musisz mieć przepaloną ścieżkę. A jeśli chodzi o zamianę 2 biegu z 3 to przy przełączniku przewody mogą być ok. ale mogą być zamienione w kostce dochodzącej do płytki oporowej. Dziś wyjąłem swoją płytkę, na pierwszy rzut oka też wydaje się być ok. ale po dokładniejszych oględzinach wokół ,,bezpieczników" widać niebieskawe przebarwienia świadczące o tym, że musiało się to nieźle grzać. Jutro kupię kalafonię i będę lutował. Dodam jeszcze, że moja płytka ma inny układ ścieżek niż ta pokazana przez Qwinto, moja ma dwa bezpieczniki. I to by miało logiczne uzasadnienie: 1 bieg nie działał od dawna, teraz wysiadły mi 2 i 3, 4 oczywiście działa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bruneros Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 To nie sa oporniki, tylko "bezpieczniki", ktore sie przepalaja. Sama sciezka jest oporem... dokładnie tak. to pierwszy feler z jakim musialem sie zmierzyc :-)) całość naprawy zajeła 15 minut. lutownica do lapy, zeskrobać resztki bezpieczników , zlutować ściezki , i bedzie działać. MK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest japim Posted May 25, 2005 Share Posted May 25, 2005 bieg 1 - 1,5 Ohmbieg 2 - 1,0 Ohm bieg 3 - 0,5 Ohm bieg 4 - 0 Ohm Polutowalem sciezki. Wieksza wyrwe połączyłem kawałkiem przewodu. mniejsza po prostu połączyłem lutem. Opornosci sa zgola inne. Nie pamietam dokladnie ale wg mojego miernika sa min 2 razy większe. Dmuchawa działa już na wszystkich biegach od 1 do 4 . Dzięki za pomoc i wskazówki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marekmarecki Posted May 29, 2005 Share Posted May 29, 2005 Poczytajcie sobie ten temat: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...&highlight= Ja za pierwszysm razem też zlutowałem samą cyną ale długo to nie pobyło. Za drugim razem zrobiłem nieco inaczej ale to opisałem w powyższym poście. I dodam że chodzi mi to do dzisiaj. Zachęcam do lektury :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted May 29, 2005 Share Posted May 29, 2005 Ja zrobilem tak jak tutaj: http://www.nissanklub.pl/zrob_sam.php?pid=...id=3&tid=28. Jest to moj opis.Sam wpadlem na ten pomysl i plytka na 1 biegu dziala mi juz 1,5 roku i dodam, ze mam zawsze wlaczony 1 bieg.Czy lato, czy zima zawsze dmuchawa chodzi na 1 biegu i tak juz 1,5 roku.Nie wiem dlaczego jeszcze zdjecia sie nie pokazuje, ale napisalem do borta aby to naprawil. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
artur Posted May 29, 2005 Share Posted May 29, 2005 witam . i jeśli można to coś wtrące. w waszych płytkach najważniejsze są połączenia lutowane bo oporniki sobie dadzą rade (te oryginalne) oddawają ciepło na całą powierzchnie płytki (ten który akurat pracuje w obwodzie) a wiec złącza lutowane muszą być grube (wlutować drut) czyste ( kalafonia ) aby były twarde luty ( moim skromnym zdaniem po spełnieniu tych wcześniejszych już niekonieczne ) jak już napisano można użyć pasty i cyny do rur miedzianych. prądu w obwodzie jeszcze nie zmierzyłm ale dwa bezpieczniki równoległe po 15 A mówią same za siebie. ja mam na płytce np: tylko 1 bezpiecznik i 3 oporniki ( im czyściejsza płytka tym lepiej odprowadza ciepło) dłużej działa chłodzona powietrzem zasysanym. a czysty filtr p.pyłkowy nie przeciąża silnika dmuchawy. a postaram się pomierzyć prądy i napisać. pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwinto Posted May 30, 2005 Share Posted May 30, 2005 ...a czysty filtr p.pyłkowy nie przeciąża silnika dmuchawy... W P10 nie ma ww filtru Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marekmarecki Posted May 30, 2005 Share Posted May 30, 2005 A szkoda bo czasami to jakieś liście, jeszcze pewnie niemieckie, wlatują mi do środka :wink: A może da się coś z tym zrobić :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted May 30, 2005 Share Posted May 30, 2005 A szkoda bo czasami to jakieś liście, jeszcze pewnie niemieckie, wlatują mi do środka :wink: A może da się coś z tym zrobić :?: Załóż pończoche-rajstpe zaraz przed wiatrakiem.Ja tak mialem zrobione i juz zaden syf nie lecial do srodka.Teraz zdjalem na zime bo byla strsznie brudna, ale na lato juz niedlugo jak bedzie wiecej wolnego czasu, to znowu zaloze. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
artur Posted May 30, 2005 Share Posted May 30, 2005 :shock: nie wiedziałe, teraz już tak. myślałem że w primerach było już to wcześniej. . dzięki za info. a pończoszka to fajna i tania alternatywa. stosowałem wcześniej w innych wozach godne polecenia.pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marekmarecki Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 Nie pamiętam dokładnie jak wygląda "to" miejsce. Pogoda się poprawi to zajrzę tam i zobaczę gdzie by zaciągnąć pończoszkę :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tegas Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 czy ktoś ma zdjęcie gdzie jest ta felerna płytka ??????????????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tegas Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 czy ktoś ma zdjęcie gdzie jest ta parszywa płytka ????????????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest japim Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 czy ktoś ma zdjęcie gdzie jest ta parszywa płytka ????????????? Postaram się coś pstryknąć, ale najprościej mówiąc to, gdy siedzisz na miejscu pasażera sięgniesz głęboko ręką pod schowek i namacasz na czarnym plastiku dochodzące kabelki zakończone kostką (mniej więcej 2/5 szerokości bagażnika od prawej). Ta kostka wchodzi w sam środek płytki. A sama płytka mocowana jest na 2 śrubki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwinto Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 czy ktoś ma zdjęcie gdzie jest ta parszywa płytka ????????????? Wystarczy wsadzić głowę pod schowek pasażera Na zdjęciu płytka znajduje się mniej więcej za listwa w prawym dolnym rogu: I do niej bezpośrednio podpięta kostka z przewodami: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Raf4rb Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Tegas odkręć schowek to tylko dwa wkręty a wtedy wszystko widać i dużo łatwiej jak ktoś tego nigdy nie robił. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marekmarecki Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 qwinto pierwsze zdjęcie zrobił ze schowka. Płytkę i tak musisz odkręcić od dołu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.