Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Płytka dmuchawy - help


Guest japim
 Share

Recommended Posts

Guest japim

Witam wszystkich.

 

W mojej W10 mam padniete biegi do dmuchawy. Zlokalizowałem płytkę i przeraziłem się. Oporników już dawno nie ma - są tylko jakieś skorodowane wypryski. O lutowaniu ścieżek nie ma mowy. Szukałem po sklepach i za używaną płytkę chcieli ode mnie 150 zł!!!! Czy ktoś mógłby zmierzyć oporności na tej płytce pomiędzy kolejnymi bolcami to sobie dolutuje własne oporniki. A może ktoś wie skąd wziąć taniej?

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich.

 

W mojej W10 mam padniete biegi do dmuchawy. Zlokalizowałem płytkę i przeraziłem się. Oporników już dawno nie ma - są tylko jakieś skorodowane wypryski. O lutowaniu ścieżek nie ma mowy. Szukałem po sklepach i za używaną płytkę chcieli ode mnie 150 zł!!!! Czy ktoś mógłby zmierzyć oporności na tej płytce pomiędzy kolejnymi bolcami to sobie dolutuje własne oporniki. A może ktoś wie skąd wziąć taniej?

Oporniki wbrew pozorom są :)

Wystarczy polaczyc ze soba poprzepalane miejsca :D

Jakis czas temu zaczalem robic instrukcje jak to nareperowac. Chyba czas ja dokonczyc :)

Poki co tu sa fotografie z operacji na rezystorze:

http://qwinto.ovh.org/nissanprimera/rezystor/

Link to comment
Share on other sites

Guest japim
Oporników już dawno nie ma - są tylko jakieś skorodowane wypryski

Oporniki wbrew pozorom są :)

Wystarczy polaczyc ze soba poprzepalane miejsca :D

Jakis czas temu zaczalem robic instrukcje jak to nareperowac. Chyba czas ja dokonczyc :)

 

Mówie, że nie ma - wiem jak wyglada opornik. Tam jest tylko pokruszony element. I nawet nie mam pojęcia jak to polutować. Jak wróce do domu to podeślę zdjęcie.

Link to comment
Share on other sites

Oporników już dawno nie ma - są tylko jakieś skorodowane wypryski

Oporniki wbrew pozorom są :)

Wystarczy polaczyc ze soba poprzepalane miejsca :D

Jakis czas temu zaczalem robic instrukcje jak to nareperowac. Chyba czas ja dokonczyc :)

 

Mówie, że nie ma - wiem jak wyglada opornik. Tam jest tylko pokruszony element. I nawet nie mam pojęcia jak to polutować. Jak wróce do domu to podeślę zdjęcie.

To nie sa oporniki, tylko "bezpieczniki", ktore sie przepalaja. Sama sciezka jest oporem...

Link to comment
Share on other sites

Guest KaZeLoT
Mówie, że nie ma - wiem jak wyglada opornik. Tam jest tylko pokruszony element. I nawet nie mam pojęcia jak to polutować. Jak wróce do domu to podeślę zdjęcie.

Na tej płytce nie ma oporników, bo same ścieżki stanowią opór.

A oporności na poszczególnych biegach (nie wiem na których bolcach) wynoszą odpowiednio

bieg 1 - 1,5 Ohm

bieg 2 - 1,0 Ohm

bieg 3 - 0,5 Ohm

bieg 4 - 0 Ohm

Trochę się przy lutowaniu namęczysz, ale się da. Trudno tylko powiedzieć na jak długo starczy. U mnie już chodzi pół roku i jest git.

Link to comment
Share on other sites

Guest japim
bieg 1 - 1,5 Ohm

bieg 2 - 1,0 Ohm

bieg 3 - 0,5 Ohm

bieg 4 - 0 Ohm

 

Trochę się przy lutowaniu namęczysz, ale się da. Trudno tylko powiedzieć na jak długo starczy. U mnie już chodzi pół roku i jest git.

 

Ok. Pomęcze się i zobaczymy co z tego wyjdzie. Tylko co zrobić z tymi bezpiecznikami? usunąc je zupełnie? I czy to przypadkiem nie zagrozi jakimś późniejszym niezpodziewanym zapaleniem samochodu?? Bo przecież bezpieczniki są po to żeby sie przepalić przy nadmiernym obciążeniu.

 

Jako ciekawostka: dmuchawa chodzi na 4 biegu bez płytki.

Link to comment
Share on other sites

Guest KaZeLoT

Podałem ci, jaki powinny być oporności na konkretnych biegach. Na 4 nie ma wpiętego żadnego opornika i dlatego dmuchawa działa bez płytki.

Płytka dmuchawy jest umieszczona w strumieniu wentylatora nawiewu i to on ma chłodzić ścieżki. Wadą konstrukcyjną jest słabe wykonanie ścieżek co powoduje ich częste przepalanie.

Jak coś będzie nie tak, to wyjdzie na jaw niedoskonałość w Twoim lutowaniu i tak czy inaczej znów będziesz miał awarię płytki. Twój lut i ścieżka oporowa będą służyły za ten bezpiecznik.

Życzę cierpliwości ;-)

Link to comment
Share on other sites

Guest greg76

to teraz zagadka :?

 

moja plytka wydaje sie byc ok ale nawiew mam kopniety jakis. na 1 nie dziala; na 2 mam 3; na 3 mam 2; 4 dziala prawidlowo. wsadzilem z kumplem plytke z n15 od jego matki i to samo. rozbieralismy deske i przelacznik wyglada normalnie... jakies sugestie :?: :roll:

Link to comment
Share on other sites

Guest Andry

Od 1 biegu musisz mieć przepaloną ścieżkę. A jeśli chodzi o zamianę 2 biegu z 3 to przy przełączniku przewody mogą być ok. ale mogą być zamienione w kostce dochodzącej do płytki oporowej. Dziś wyjąłem swoją płytkę, na pierwszy rzut oka też wydaje się być ok. ale po dokładniejszych oględzinach wokół ,,bezpieczników" widać niebieskawe przebarwienia świadczące o tym, że musiało się to nieźle grzać. Jutro kupię kalafonię i będę lutował. Dodam jeszcze, że moja płytka ma inny układ ścieżek niż ta pokazana przez Qwinto, moja ma dwa bezpieczniki. I to by miało logiczne uzasadnienie: 1 bieg nie działał od dawna, teraz wysiadły mi 2 i 3, 4 oczywiście działa.

Link to comment
Share on other sites

Guest Bruneros
To nie sa oporniki, tylko "bezpieczniki", ktore sie przepalaja. Sama sciezka jest oporem...

 

dokładnie tak.

to pierwszy feler z jakim musialem sie zmierzyc :-))

całość naprawy zajeła 15 minut.

 

lutownica do lapy, zeskrobać resztki bezpieczników , zlutować ściezki , i bedzie działać.

 

MK

Link to comment
Share on other sites

Guest japim
bieg 1 - 1,5 Ohm

bieg 2 - 1,0 Ohm

bieg 3 - 0,5 Ohm

bieg 4 - 0 Ohm

 

Polutowalem sciezki. Wieksza wyrwe połączyłem kawałkiem przewodu. mniejsza po prostu połączyłem lutem. Opornosci sa zgola inne. Nie pamietam dokladnie ale wg mojego miernika sa min 2 razy większe. Dmuchawa działa już na wszystkich biegach od 1 do 4 :). Dzięki za pomoc i wskazówki.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo

Ja zrobilem tak jak tutaj: http://www.nissanklub.pl/zrob_sam.php?pid=...id=3&tid=28. Jest to moj opis.Sam wpadlem na ten pomysl i plytka na 1 biegu dziala mi juz 1,5 roku i dodam, ze mam zawsze wlaczony 1 bieg.Czy lato, czy zima zawsze dmuchawa chodzi na 1 biegu i tak juz 1,5 roku.Nie wiem dlaczego jeszcze zdjecia sie nie pokazuje, ale napisalem do borta aby to naprawil.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

witam :) . i jeśli można to coś wtrące. w waszych płytkach najważniejsze są połączenia lutowane bo oporniki sobie dadzą rade (te oryginalne) oddawają ciepło na całą powierzchnie płytki (ten który akurat pracuje w obwodzie) a wiec złącza lutowane muszą być grube (wlutować drut) czyste ( kalafonia ) aby były twarde luty ( moim skromnym zdaniem po spełnieniu tych wcześniejszych już niekonieczne ) jak już napisano można użyć pasty i cyny do rur miedzianych. prądu w obwodzie jeszcze nie zmierzyłm ale dwa bezpieczniki równoległe po 15 A mówią same za siebie. ja mam na płytce np: tylko 1 bezpiecznik i 3 oporniki ( im czyściejsza płytka tym lepiej odprowadza ciepło) dłużej działa chłodzona powietrzem zasysanym. a czysty filtr p.pyłkowy nie przeciąża silnika dmuchawy. a postaram się pomierzyć prądy i napisać. pozdr.

Link to comment
Share on other sites

...a czysty filtr p.pyłkowy nie przeciąża silnika dmuchawy...

W P10 nie ma ww filtru :D

Link to comment
Share on other sites

Guest marekmarecki

A szkoda bo czasami to jakieś liście, jeszcze pewnie niemieckie, wlatują mi do środka :wink:

A może da się coś z tym zrobić :?:

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo
A szkoda bo czasami to jakieś liście, jeszcze pewnie niemieckie, wlatują mi do środka :wink:

A może da się coś z tym zrobić :?:

Załóż pończoche-rajstpe zaraz przed wiatrakiem.Ja tak mialem zrobione i juz zaden syf nie lecial do srodka.Teraz zdjalem na zime bo byla strsznie brudna, ale na lato juz niedlugo jak bedzie wiecej wolnego czasu, to znowu zaloze.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

:shock: nie wiedziałe, teraz już tak. myślałem że w primerach było już to wcześniej. :( . dzięki za info. a pończoszka to fajna i tania alternatywa. stosowałem wcześniej w innych wozach godne polecenia.pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Guest marekmarecki

Nie pamiętam dokładnie jak wygląda "to" miejsce. Pogoda się poprawi to zajrzę tam i zobaczę gdzie by zaciągnąć pończoszkę :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest japim
czy ktoś ma zdjęcie gdzie jest ta parszywa płytka ?????????????

 

Postaram się coś pstryknąć, ale najprościej mówiąc to, gdy siedzisz na miejscu pasażera sięgniesz głęboko ręką pod schowek i namacasz na czarnym plastiku dochodzące kabelki zakończone kostką (mniej więcej 2/5 szerokości bagażnika od prawej). Ta kostka wchodzi w sam środek płytki. A sama płytka mocowana jest na 2 śrubki.

Link to comment
Share on other sites

czy ktoś ma zdjęcie gdzie jest ta parszywa płytka ?????????????

Wystarczy wsadzić głowę pod schowek pasażera :)

Na zdjęciu płytka znajduje się mniej więcej za listwa w prawym dolnym rogu:

th_nag.jpg

I do niej bezpośrednio podpięta kostka z przewodami:

th_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Raf4rb

Tegas odkręć schowek to tylko dwa wkręty a wtedy wszystko widać i dużo łatwiej jak ktoś tego nigdy nie robił.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...