Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Wymiana osłony gumowej przegubu napędowego - jak?


Gość Ziut

Rekomendowane odpowiedzi

Jak to bywa osłona o której mowa wzięła i sobie pękła - bywa :( natomiast teraz trzeba założyć nową (która leży już w bagażniku), pytanie tylko jak? Przegub prawy (na dłuższej półosi), czy są jakieś niespodzianki? Czy trzeba rozpinać zawieszenie by wysunąć półoś? Jakie niespodzianki czekają na mnie przy takiej robocie? może ktoś ma zeskanowane strony z książki serwisowej opisujące ten problem?

W oczekiwaniu na pomoc :) Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pietkas

Wymiana jest prosta i zajmuje ok 2 godzin (wliczając przerwę na piwo)

1 podniś pojazd na podnośniku i zabezpiecz

2 odkręć koło

3 odkręć nakrętkę przegubu

4 odkręć i wyjm dwie śruby mocujące piastę z kolumną mc'person lub odkręć nakrętkę sworznia wahacza i wybij go z piasty

5 wysuń przegub z piasty

6 zdemontuj opaski zaciskowe osłony przegubu

7 przy pomocy młotka i klocka dębowego zbij przegub z półosi

8 zdemontuj pierścień zabezpieczający półosi

9 zdejm starą osłonę i oczyść półoś i przegub z resztek starego smaru

10 włóż nową małą opoaskę zaciskową na półoś

11 wsuń noą ołonę na półoś

12 zamontuj nowy pierściń zabezpieczający na półosi

13 nasmaruj przegub smarem (z dwusiarczkiem molibdenu, powinien być w komplecie z osłoną)

14 wbij przegub na półoś i wciśnij trochę smaru w osłonę przegubu i umieśc ją na przegubie tak, aby wsuneła sie ok 1 cm na całym obwodzie przegubu

15 zaciśnij poaski

16 umieśc czop przegubu wpiaście

17 zamontuj śruby łączące piastę z mc'person-em

18 dokręć śrubę przegubu (UWAGA!! nie za mocno, siła dokręcenia wpływa na żywotność łożyska piasty)

19 zamontuj koło

20 odbezpiecz i opu s cpojazd z podnośnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Witam. Odswiezam temat. Czeka mnie tez wymiana oslony przegubu. Mam pytanie odnosnie nakretki piasty. Jakiego rozmiaru jest ta nakretka??? Wiem ze zwykla nasadka na to nie wejdzie i musi byc ta dluga. Bo chcem ja dokrecic kluczem dynamoetrzycznym. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to chyba jest to 32 mm. Nie ma sensu dokręcać tej nakretki kluczem dyn. wystarczy ją dokręcic dosć mocno i zabezpieczyć zawleczką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis zakonczylem te robote. Nakretka ma faktycznie rozmiar 32mm. Zwykla nasadka nie podejdzie. Musi byc dluga albo klucz oczkowy wygiety. Ja mialem problem z sciagnieciem przegubu. Walilem mlotkiem jak szalony i nie chialo zejsc. Sa specjalne przyrzady do sciegniecia przegubow i to nawet calkiem nie drogo. Ja jednak nagrzalem palnikiem gazowym przegub a polos schlodzilem preparetem mrozacym do -50° C. Wtedy wystarczylo pukniecie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Tak z ciekawości zapytam, czy w "Sam naprawiam" jest podany moment z którym należy skręcić śrubę na przegubie? Przeczytałbym sobie sam, ale usunąłem sobie przez przypadek ebooka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie nie podam bo sami podają jakieś przedziały ale pewnie optymalnie ok 300Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dokładniej podany przedział to 200- 280Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...