Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Bluebird Turbo SGX


bort
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nadszedł czas, żebym i ja zamieścił opis mojego projektu. Jest to projekt raczej niskobudżetowy, a na obecnym etapie prace prowadzę w moim własnym garażu przy wsparciu szwagra. Obaj nie znamy się specjalnie na samochodach, ale szwagier ponoć spędził 10 lat na modelarni rolleyes2.gif ... a ponieważ auto jest na etapie prac lakierniczych, więc profil jego doświadczeń powinien się tutaj jak najbardziej przydać biggrin.gif.

 

Kilka słów o samochodzie:

 

Nissan Bluebird Turbo SGX

Rocznik: 1989

Silnik: CA18ET - fabrycznie 135KM i 191 Nm

 

Auto zakupiłem prawie 4 lata temu, po czym powoli wymieniałem i naprawiałem w nim różne rzeczy. Uzbierało się tych wydatków trochę, kiedy to w zeszłym roku na początku lipca przydarzyło mi się zdarzenie drogowe. Efekty tego zdarzenia były widoczne z przodu i z tyłu samochodu (zdjęcia wkleję wkrótce), stąd dość duży zakres prac do wykonania - zdecydowałem się, że samochód pomalujemy cały. Załatwiłem już dobry odkurzacz do malowania - żart, oczywiście pomalujemy go kompresorem laugh.gif.

 

Fotki BB po strzale:

post-2-12529119712096_thumb.jpgpost-2-12529119872809_thumb.jpgpost-2-12529120090751_thumb.jpgpost-2-125291202583_thumb.jpg

 

Jakby pracy było mało... mój synek postawił przed nami dodatkowe wyzwanie - zbił tylną szybę w klapie (naciągnął ramię ze starą wycieraczką, która była już prawie bez gumy i nią strzelił!angry.gif). Musimy więc dodatkowo wyciąć szybę ze starej klapy i wkleić ją do "nowej".

 

Z dodatkowych prac - będzie jeszcze do naprawy tylny zderzak. Zakupiłem używany pakiet sportowy (zderzaki + nakładki na progi + nakładki na błotniki), z którego tylny zderzak był już naprawiany i było to zrobione w mało profesjonalny sposób.

 

Zdjęcia z obecnego etapu prac - robione wczoraj:

post-2-12528734004984_thumb.jpgpost-2-12528735046625_thumb.jpgpost-2-12528735588273_thumb.jpgpost-2-12528735850055_thumb.jpg

 

Lista modyfikacji zrealizowanych dotychczas:

- poliuretanowe elementy przedniego zawieszenia

- nowe amortyzatory (Gabriela gazowe)

- sprężyny obniżające -35mm (Cobra)

- klocki ebc greenstuff z przodu (wymienione wszystkie tarcze i klocki)

- przyspieszony zapłon

- nowy układ wydechowy

- kierownica sportowa

 

Lista modyfikacji do zrealizowania:

- lakierowanie wink.gif

- montaż pakietu sportowego (zderzaki, progi, nakładki na błotniki)

- założenie felg aluminiowych (felgi już mam - do zakupienia opony 205/55/15)

- założenie intercoolera

- zwiększenie doładowania

- nowy układ wydechowy (ten obecny jest lipny i zbyt głośny)

- świnka (smt6 lub ecumaster)

- zamontowanie w miarę dobrej muzyczki

 

Będę powiadamiał was o postępach prac.

 

W planach są takie felgi - kolor gunmetal (samochód maluję na biało).

 

big_drad17.brm.xl.jpg

Nie marudzić że to chińszczyzna - felgi już są zakupione i od roku leżą w garażu...

Edytowane przez bort
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj stary roboty, a roboty przed Wami, ale ja lubię i podziwiam takich co od zera zaczynają i mają ambitny plan smile.gif

Wytrwałości pożyczyć...

 

 

ps. a felunek ładny, piękny... no ale ch...... biggrin.gif ale i tak ładny wink.gif może szybko się nie zmęczy smile.gif

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadszedł czas, żebym i ja zamieścił opis mojego projektu.

bort ale już go przecież kiedyś zamieściłeś :)

http://forum.nissank...84entry223884

na prawdę miło patrzeć, że takie niespotykane auto nie ląduje na złomowisku tylko jest tak kompleksowo reanimowane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe miałem zaszczyt gościć przy kupnie tego auta w autokomisie - bardzo fajny i oryginalny sprzęt z dużym potencjałem rozbudowy silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe miałem zaszczyt gościć przy kupnie tego auta w autokomisie - bardzo fajny i oryginalny sprzęt z dużym potencjałem rozbudowy silnika :)

pomysł za***isty.

oldschool, biały kolor, ładne koło, suszara to jest to co lubię :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocne silniki, Czesterowi kiedyś z tego wystroiłem na T28 260KM przy 1,4 bara - silnik znosi to spokojnie jak baranek, jedynie co to pewno sprzęgło szybciej powie PA :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ha ha a ja mam nawet filmik z naszych wyścigów --moja stara zielona primka vs twój bluebird--na s-ce

PAMIĘTASZ??coobcio prowadził moje autko wtedy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem wtedy baty, choć tego dnia na G-techu zrobiłem czas 7,66 - pamiętam, że taki sam jak wykręciliście na primce. Być może emocje po mojej stronie a zimna krew i doświadczenie u Coobcia za kierownicą spowodowały, że wygrał wink.gif

 

Autko wystarczy, że zrobię na 170KM - ponoć sam intercooler, podniesienie ciśnienia i strojenie wystarczy by taki wynik osiągnąć. Sprzęgło i tak jest na wykończeniu, więc biorę już pod uwagę jego wymianę - nie będzie więc przeszkodą by osiągnąć te 170 KM czy ciut koło 200 KM. Ale to pewnie trochę potrwa - nie mam takiego budżetu w tej chwili. Na razie plan jest by auto wróciło na drogę i ładnie i niepozornie wyglądało. Mam nadzieję, że ten podstawowy plan zrealizuję w ciągu miesiąca. W ten łikend trochę powalczę - mam wolny piątek, do tego sobota i coś powinno być już widać. Roboty nie jest aż tak dużo - w końcu to tylko samochód. Ile tam tej blachy... wink.gif

 

CA18DET nie planuję - za dużo roboty. Wiadomo, że możnaby włożyć niewiadomoco... ale idąc tym tropem to po co miałbym robić starego Bluebirda jak lepiej byłoby kupić niewiadomoco. Auto ma zachować swój klimat, a poza tym silniczek 8-śmio zaworowy z małą turbinką jest bardzo dobry na miasto - bardzo szybko reaguje na wciśnięcie gazu.

Edytowane przez bort
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Własnym oczom nie wierzę!! Szef NKP żyje!! Szkoda że ktoś uszkodził Ci piękne autko, ale dobrze, że masz związany z nim ambitny plan. Tak trzymać! Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słowa uznania dla kolegi, naprawde dobrze zapowiadajacy sie projekt, wytrawlosci zycze i srodkow finansowych, bo wiem po swoim malym projekcie ze na takie prace blacharsko lakierniczne idzie najwiecej pieniedzy.Pozdrawiam i oczekuje na dalsze relacje z remontu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

W najbliższy łikend powinienem rozpocząć lakierowanie pierwszych elementów. Jeszcze drobne poprawki, podkład, przeszlifowanie całości papierem wodnym i można jechać. Jestem pod wrażeniem efektów w gruncie rzeczy tak prostych robót jak szpachlowanie, szlifowanie, malowanie pistoletem :)

 

Planuję zrobić czarną wstawkę między tylnymi światłami, co powinno fajnie oddać klimat lat 80 ;) Być może będą jeszcze inne czarne akcenty... jeszcze się nad tym zastanawiam... zanim się zdecyduję to zrobię jakąś wizualizację, żeby nie zepsuć efektu.

 

Sporo pracy będę miał jeszcze ze zderzakami - były naprawiane i kilkakrotnie malowane. Spaliłem już szlifierkę wolnośrodową przy ich szlifowaniu - chyba chciałem za bardzo przyspieszyć prace i za mocną ją dociskałem :devil:.

 

Jak będzie coś konkretniej widać to wrzucę fotki.

 

Poniżej obiecane fotki. Tył wymaga jeszcze drobnych poprawek blacharskich oraz naprawy i założenia zderzaka, dlatego na razie bez fotek tyłu.

 

post-2-1263569074,413_thumb.jpgpost-2-1263569083,6834_thumb.jpgpost-2-1263569094,8844_thumb.jpgpost-2-1263569104,159_thumb.jpg

Edytowane przez bort
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwielbiam klasyczne linie. Samochodzik super...tylko go dopieścić. No i grzebnąć pod machą też!!! Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nom kawał dobrej roboty, ten klasyk ma dobrze ze swoim właścicielem :D

No jak będzie ciepło i wóz będzie się pięknie prezentować to ja ciekaw jestem zmian pod maską :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Poniżej dwie fotki, więcej na stronie głównej (link bezpośredni: http://www.nissanklu...ifieds/item/2/9). Wkrótce zaktualizuję tam cały opis.

 

 

e1d991337771c130efefb96c8384ffbbDSCN1905.JPG

 

 

4757102607179b88c208cfbf9df00094DSCN1908.JPG

 

 

Samochód stał ostatnio trochę w warsztacie - co zostało zrobione:

- wymiana sprzęgła (oryginalne w końcu padło)

- wymiana szyby czołowej (oryginalna pękła, uszczelka szyby dopasowana od Toyoty Corolli E11)

- wymiana anteny elektrycznej (nowa jeszcze nie podłączona)

- naprawa tylnego pasa (roboty blacharskie)

- naprawa i konserwacja blach w bagażniku (roboty blacharskie)

- montaż halogenów (jeszcze nie podłączone)

- montaż dokładek progowych (brakuje jeszcze listew maskujących mocowanie)

- montaż tylnego zderzaka (niestety nie od pakietu Grand Prix, ten który miałem okazał się że jest od sedana i kilka centymetrów za długi, wrócę do tego tematu jeszcze)

- położenie nowego lakieru na całość (biały perła)

- czyszczenie i konserwacja różnych elementów

 

Do zrobienia w najbliższe dni:

- kupno i założenie uszczelek w drzwi (stare już się nie nadawały, ponoć będą dobre od malucha kupowane z metra)

- kupno opon i założenie alufelg

- czyszczenie/regulacja cokolwiek czegoś tam w silniku (nierówno pracuje na wolnych obrotach)

- wymiana linki licznika (przestał działać jednego mroźnego dnia przy -25 stopniach)

- wytłumienie tylnych błotników i montaż plastikowych osłon bagażnika

- wymiana tylnych głośników (w jednym została uszkodzona membrana)

- wymiana radia

- montaż 3-go światła stop

 

Jak się pojawią postępy, będę aktualizował wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda pięknie :) aż mi się przypomniał mój projekt Exy, oj wiem ile to roboty przy takich autach jest :rolleyes2: Jeszcze raz powiem: wygląda przepięknie :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda pięknie :) aż mi się przypomniał mój projekt Exy, oj wiem ile to roboty przy takich autach jest :rolleyes2: Jeszcze raz powiem: wygląda przepięknie :rolleyes:

Dopisuję komentarz, bo takie cacko, że aż głowa boli. Klasyk i już. Gratulacje...:D

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pamiętam jak go z autokomisu pobieraliśmy super że tak o niego dbasz :)

Z czasem warto by było coś w nim zmodować, na dzień na strojenie zapraszam, tam powyżej 5000 AFR w tych sprzętach oraz w silviach S12 spada poniżej 10 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda zacnie- ale załóż alusy- będzie jeszcze lepiej się komponować z pakietem od wersji Grand Prix.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Fele założone, oprócz tego zrobione:

- wymiana pompy sprzęgła

- wymiana linki prędkościomierza (poprzednia padła przy -25 st. ostatniej zimy)

- wymienione uszczelki w drzwiach (ząb czasu je zniszczył)

 

Fotka poglądowa:

post-2-043705400 1287334549_thumb.jpg

 

Więcej tutaj: http://nissanklub.pl...ifieds/item/2/9

 

Byłbym zapomniał - zrobione jeszcze:

- rozruszanie tłoczków hamulcowych

- wymiana przewodów hamulcowych z przodu

- wymiana rury wlewu paliwa (oryginalna skorodowała i paliwo przy tankowaniu lało się na asfalt)

- wymiana anteny elektrycznej

- wymiana zbiorniczka spryskiwacza i pompek

- wymiana tylnych głośników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...