Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
Sign in to follow this  
ciepanek

P11 Si GA16DE Power :)

Recommended Posts

ciepanek

W końcu się zebrałem na prezentację mojej pejedenastki :]

Wersja Si (czyli full bieda). Wyposażenie:

 

-szyberdach

-elektryczne przednie szyby

-ABS (chyba wszystkie miały)

-halogeny

-dodatkowe światło stopu w spojlerze

 

Modyfikacje optyczne:

-felgi Borbet 16"

 

Modyfikacje mechaniczne:

-zawieszenie seria

-hamulce seria

 

Silnik:

-wywalony egr

-wałki rozrządu z GA16DS

-Kolektor ssący Sentra

-przepustnica SR20DE

-przepływomierz w grubej rurze

-filtr stożkowy

-przyspieszony zapłon

-kolektor wydechowey 4-2-1 made in china from USA :]

-układ wydechowy samojebka z Mazdy 626 2.0 i paru rurek nie wiadomo skąd, w srodku tłumik drgań; końcowy w pełni przelotowy

-wystrojony Ecu master-em by Coobcio

 

Moc po modyfikacjach: 123,2KM 157,5Nm - mierzone jeszcze na standardowym kolektorze ssącym.

 

W garażu do wlożenia:

-pompa paliwa WALBRO GSS317

-walki rozrządu z SENTRY

-regulator ciśnienia paliwa

-i Kuba dorobi regulowane kółka rozrządu

 

Wykres z hamowni:

 

primerap1116123km.jpg

 

A tak sie przezentuje:

 

primera.jpg

 

Wszelki opienie mile widziane:)

Edited by ciepanek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest piotrexxl

Bardzo fajne, dość mocne i niepozorne 1,6. :-) Miałem dłubać podobnie w mojej starej N15 SR ale te 120 kucyków to dla mnie byłoby i tak za mało. Podjąłem decyzję o zakupie auta z większym silnikiem.

Jakieś dalsze plany z modami wizualnymi? Czy zostaje cichociemny?

Share this post


Link to post
Share on other sites
NadiR

Wszystko ładnie pięknie, ale nie lepiej było od razu GT kupić? i tam podłubać do 170-180km. (od biedy Sri)

Za ciężka buda jak na ten motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

Właśnie bardzo fajnie to chodzi jak na 1,6 - myślę że spokojnie nie jednego właściciela 2.0 by to zakoczyło w sprincie od świateł...

No i w polsce jest tak że się grzebie powoli co się ma - pewno sentymet trzyma przy tum autku :)

Ps. jak zmienisz kolektor ssacy to ja jestem za uturbieniem - bowiem elegancko podpasują ci wtryski paliwa z 2.0 i do ok 160KM i 240Nm można dmuchać :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ciepanek

Co do zmian wizualnych to zostaje seria, podoba mi sie styl cichociemny:) A jezeli chodzi o oplacalnosc pakowania forsy w wiekszy motor to oczywiscie zgodze sie ze zdaniem NadiR'a , ale wyszlo tak ze to moje pierwsze auto i przy jego kupnie nie myslalem ze bede cos modyfikowal, a teraz juz za pozno B) poza tym jest dokladnie tak jak pisze Kuba - sentyment...

O turbo mysle ale najpierw chce znalezc czas na wlozenie gratow z garazu, a z czasem u mnie cienko :rolleyes2: Tylko przy uturbianiu chyba by warto bylo zakuc ten silnik, a z tego co sie orinetowalem (no chyba, ze sie licho orientowalem) kute tloki, korbowody itd. to chyba tylko na zamowienie do tego silnika... Zobaczymy. W kazdym razie dzisiaj wieczorem pewnie wrzuce jakies fajne zdjecia z dzisiejszej sesji wykonane przez moja kobiete.

 

P.S. Kuba kolektor ssacy to ja mam juz dawno zmieniony. Wlozyc musze tylko walki z sentry, pompe paliwa i regulator...

Edited by ciepanek

Share this post


Link to post
Share on other sites
ciepanek

Ostatnio wpadlem na pomysl przelozenia licznika z komputerem (spalanie chwilowe, kalendarz itd.) i ciekawy jestem czy da sie to zrobic w miare prosty sposob. Minowicie czy wystarczy tylko przelozyc licznik i galke od wycieraczek z wyzszej wersji? Nie bedzie problemow z sama zmiana licznika (czy numery fabryczne musza byc takie same jak u mnie)? Stan przejechanych kilometrow napewno zostanie taki jak w liczniku kupionym wiec trzeba bedzie skorygowac no i oczywiscie najwazniejsze czy samochody fabrycznie z tym licznikiem nie mialy dodatkowych czujnikow badz bardziej rozbudowanego komputera - nie chodzi mi akurat a termometr ale o liczenie spalania. Czy pooprostu warto sie bawic

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukas

super że zajeliście się tym motorkiem właśnie-ja w sunny jak kilka modów miałem zrobionych to do paki równo 8 sekund wychodziło[nawet na filmie mam to nagrane]--wałki miałem z DS-a ,to i super elastyczny był

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

Pasowało by shamować Twoją primą już na kolekotrze z Sentry a co do wałków to bym się chilowo wstrzymał :P - dół pogorszą...

Ps. Do ok 200-220KM nic bym w mechanice silnika nie zmieniał, to nie Honda...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ciepanek

Kuba, ale pomijajac walki to ja mam za malo paliwa wiec pompa + regulator musza wskoczyc. A co do walkow to nie sa to JWT wiec mysle ze tak dolu nie pogorsza (a jezeli pogorsza to w jakim przedziale obrotow?). Narazie chce zrobic najmocniejsze jakie sie da N/A a walki z ds-a pewnie zostana to do uturbienia beda jak znalazl:) A na tych sentrowych mam nadzieje ze w przedziale od 3000 obr wzwyz bedzie elastyczniejszy. Wypoeidzcie sie czy madrze gadam czy glupoty :rolleyes:

 

I kolejne zdjecie :)

 

img5480ab.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

Masz kolektor z Sentry to pakuj wtrsyki z dowolnej dwu litrówki nissana z lat 90-96 :) I masz paliwa o blisko 40% więcej :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ciepanek

I mowisz ze seryjna pompa wyda? :)))) Wypowiedz sie na temat tych walkow sentry a jakim przedziale przybedzie mocy a w jakim bedzie spadek (mniej wiecej oczywiscie).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

w 2.0 i 1,6 P11 taka sama pompa siedzi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ciepanek

no to git. Wlasni bylem na znajomym szrocie i maja takie listy wtryskowe od 2.0 i powiedz mi czy moge to tak przelozyc pnp, czy trzeba zaraz potem wystroic bo silnik bedzie ostro przelany? regulator cisnienia paliwa musze wkladac czy ten seryjny na listwie wystarczy? Bo jezeli to jest kwestia tylko wymiany listwy i nie trzeba od razu stroic motoru to za 4 godziny bede mial zrobione :)

 

P.S. Napisz w koncu jak jest z tymi walkami od sentry

Edited by ciepanek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

regulator zostawiasz seryjny z listwy od sentry... jedynie wymieniasz wtryski paliwa i masz w całym zakresie od cholery więcej wachy :)

Ale nie martw się do warszawy dojedziesz fakt że z nie mały spalaniem :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
ciepanek

Wiesz przeciez zawsze moge zalozyc regulator cisnienia paliwa (F1-z) i skroic cisnienie paliwa:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest AMG2.5
myślę że spokojnie nie jednego właściciela 2.0 by to zakoczyło w sprincie od świateł...

Jest wręcz o tym przekonany jako że czesto zdarza mi się jechać tym autem - seryjne 2.0 nie ma szans

 

Jakieś dalsze plany z modami wizualnymi? Czy zostaje cichociemny?

Ja natomiast uważam że primera najlepiej wygląda w serii.

Edited by AMG2.5

Share this post


Link to post
Share on other sites
sergiej

trzeba podobne rzeczy w sunnym zrobic ... masa zrobi swoje ...i napewno bedzie duzo szybciej niz z p11 ...jak juz gdzies pisalem silniczek po pol remoncie ...tylko czasu troche znalezc i dlubac ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
xtomek

To kolejna czerwona z charakterem. Gratulacje!!! Seria z zewnątrz jest the best, chyba...

Edited by xtomek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onyx

To kolejna czerwona z charakterem. Gratulacje!!! Seria jest the best, chyba...

Ona chyba jest ruda :shifty:

Share this post


Link to post
Share on other sites
xtomek

Ale nie tak ruda :devil:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adams

Fajnie to wyszlo - poniesienie mocy o prawie 25% w N/A to juz nie przelewki! Jak bedziesz mial chwile to podrzuc fotki spod maski - moim daily driver'em tez jest primerka z GA no i jak sobie tak poczytalem Twoj temat to oczywscie zaczelo mnie korcic zeby cos z nia zrobic :)

pzdr

 

EDIT: tak mi sie wlasnie przypomnialo - ponizej wrzucam wykres mojej P11 GA16DE - wtedy byl to calkowity stock + wkladka K&N. Ciekawi mnie czemu gdy miales 10km wiecej moment maksymalny bardzo zbllizony do mojego? Czyzby wolny wydech?

 

16112007Primera-dyno.jpg

Edited by Adams

Share this post


Link to post
Share on other sites
ciepanek

Przedwczoraj zawitalem do W-wy do Coobcia :)

Na tą radosna okolicznosc wskoczyla pompa paliwa walbro, regulator cisnienia paliwa, walek ssacy z sentry + mod rozrzadu, byl zalozony takze kolektro ssacy z sentry i oto wynik:

 

ciepanekp1116122kmi160n.jpg

 

Jak widac d*pa straszna :/

Nasunelo sie wiec pytanie, ktory element rujnuje moc bo jezeli chodzi o walek z sentry top mozna bylo sie spodziewac ze troche pozniej auto bedzie sie budzilo do zycia. Po przemysleniu wlozylismy sppowrotem walek z ds-a i oto wynik:

 

ciepanekp1116dsvssentra.jpg

 

Bardzo ladny moment maksymalny, ale marna moc. Narazie tak zostalo ale juz niedlugo :) Dobrze widac, ze powyzej 5000 moment obrotowy leci na leb na szyje. Kolektor z sentry jest dobry pod turbo ale nie pod atmosfere. A walek ssacy z sentry zabiera pare niutonometrow ,ale dodaje okolo 8PS wzgledem tego z ds-a. Plan na najblizsze dni jest nastepujacy: powrot do kolektora ssacego 73C (standardowy) i walek ssacy z sentry. Cierpie troche bo ten standardowy kolektor przy tym z sentry wyglada jak gowno no ale coz...:) I na koniec porownanie mojego wykresu z Coobciowa almera:

 

ciepanekp1116devssentra.jpg

 

No i nadszedł czas na kolejne modyfikacje:)

 

Powróciłem do kolektora ssącego z sentry + walek ssacy tez z sentry. Kolektor ssacy i wydechowy wyportowałem + wydechowy owinalem bandazem. Rolki byly laskawe i wyszlo rekordowe 126PS i 162NM (wykresy z hamowni wieczorem):).

Kolejna modyfikacja to zalożenie mokrego wtrysku podtleku azotu - Instalacja Wizard os NOS sb100i z dyszami + 35PS. Na tym wyszlo 162PS, ale obcielismy do 152PS poniewaz AFR wychodzil cos kolo 9 :/ I na tym narazie koniec modyfikacji - wykresy zamieszcze wieczorem. Plan na najblizszy czas zaklada wieksze dysze do podtlenku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ad@mus

odgrzanie kotleta

szacun!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×