Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problemy z check engine


Gość MarekB9
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

co do redbula to nigdy nie lalem opalu, tylko ON 8)

i jakos nie przeszkadza mi ten check engine, gorzej przy odsprzedazy, bo jak komus wytlumaczyc ze to nic takiego, samo sie zaswieca i samo gasnie, a silnik normalnie pracuje, a zastanawiam sie nad sprzedaza

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Hubertus

Mam rozlaczona kostke od przewodów pompy paliwa. Jesli zlacze nie gasnie lampka CHECK. Wglada na usterke ukladu pomy. Przy diagnozie, gdy zlaczylem kabelkiem na 2 sek. PIN'y, przy rozlaczonej kostce, mialem 5 dlugich i 5 krotkich sygnalow co wg instrukcji z archiwum oznacza ze wszystko ok. A kostka byla rozlaczona i nie sygnalizowalo bledu obwodu pompy paliwa. Po zwarciu kostki CHECK swicila sie ciagle. Po rozlaczeniu ponownie dawala sygnal 55. Nie mam nic przciwko 55 :D ale dlaczego nie pokazalo bledu?

Czy ktos moze odpowiedziec? Pozdrawiam

Tak poza tym, dzieki za te instrukcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Objaw taki że zapala sie lampka check engine . Po zapaleniu silnika gaśnie. Wszystko bylo ok do czasu jak zmieniłem olej i filtr ( taki sam jak był ) . Po zmianie przejechałem jakieś 200-300 km i bulo ok od wczoraj mi sie świeci . Nie wim czy dobrze zrobilem zalewajac 5W50 przy 140 tys przebiegu i czy wogle to może być od tego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ona nie powinna świecic przy przekręceniu kluczyka?

 

chyba tak jest w corsie u ojca i jak zapala auto to gasnie.... mi sie wtdaje normalny objaw.

 

pozniej sprawdze, i napisze jak u mnie.

jak wszytkie gasna po chwili to jest ok i w droge

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak powinno być jak napisał kolega wyżej ale jak się świeci przy zapalonym silniku to zrób autodiagnostykę bo pewnie złapał jakiś błąd

Pozdrawiam :

Fazi :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest w porządku. Po włączeniu zapłonu kontrolka musi się palić. Jeżeli się nie pali to jest wtedy objaw niedobry. Jeżeli silnik uruchomisz i kontrolka zgaśnie to znaczy że jest OK. Jeżeli nie zgaśnie to wtedy znaczy że coś dzieje się niedobrego

 

 

bilczur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobilem kiedys diagnostyke lapki check i okazalo sie ze mam klopoty z ukladem paliwowym. rzeczywiście miełem rozłączoną kostkę przy filtrze paliwa. Złączyłem i świeciła się ciągle, więc rozłączylem. I nie świeci. Ale jakie mogą by tego późniejsze skutki nie wiem...? na razie jezdzi. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dziś moje autko zaskoczyło mnie pewną opieszałością w odpalaniu. Nie chciał odpalić tradycyjnie za pierwszym kopem, przez chwilę nawet miałem wątpliwości czy paliwo dochodzi. Podczas tego "chechłania" zaobserwowałem, że tak długo jak długo kręciłem rozrusznikiem, kontrolka "check engine" migała. Czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie - to nie jest normalne i prawdopodobnie masz wypadanie zapłonów z przeciążeniem katalizatora. Sprawdź wtryski...

:?:

Możesz rozwinąć myśl?

W jaki sposób sprawdzić wtryski i czego szukać? Spadku wydajności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wtryski sie zacinają za dużo powietrza (tlenu) wykrywa druga sonda lambda w spalinach i sygnalizuje przeciążenie katalizatora.

Albo wryski sie przycinają - trudno jest to jednoznacznie sprawdzić, albo pompa paliwa nie wydala i dopiero po chwili chełtania napełnia listwe paliwem i dalej już jedzie.

Sadze że był to na razie pojedynczy epizod w stylu - jakiś syfek przytkał to i owo. Może po prostu czas na wymiane filtra paliwa.... zacząć od rzeczy najprostszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Stranger
Sadze że był to na razie pojedynczy epizod w stylu - jakiś syfek przytkał to i owo. Może po prostu czas na wymiane filtra paliwa.... zacząć od rzeczy najprostszych.

Chyba masz rację, bo sytuacja więcej się już nie powtórzyła. Niemniej jednak wezmę sobie Twoje rady do serca i wymienię filtry.

 

a co wskazała diagnostyka - odczyt błędów?

Autodiagnostyka zrobiona tego samego dnia kilka godzin po samym zdarzeniu nie wykazała kompletnie nic. Przypuszczam, że zdarzyło się to jednorazowo, jak zauważył p_flori

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Stranger
Mruganie kontrolki Check Engine w każdym samochodzie z OBD II oznacza - uwaga katalizator może ulec uszkodzeniu . A znaczy to że zalewa go niespalone paliwo.

Czyli pewnie zdarza się to każdorazowo przy dłuższym "chechłaniu", bez względu na prawdziwą jego przyczynę.

Dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78
Mruganie kontrolki Check Engine w każdym samochodzie z OBD II oznacza - uwaga katalizator może ulec uszkodzeniu . A znaczy to że zalewa go niespalone paliwo.

Czyli pewnie zdarza się to każdorazowo przy dłuższym "chechłaniu", bez względu na prawdziwą jego przyczynę.

Dzięki za info.

a od kiedy to primera p11 przed faceliftem z połowy 1999 ma system OBD2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i nie tylko jak jest zalewany paliwem, jak jest flush-owany powietrzem silnik- czyli jak ma za ubogą mieszankę - katalizator bardziej sie przegrzewa, niż gdy jest zalewany stąd np.

Mruganie oznaczać może nie tylko przeciążenie katalizatora ale także każdy inny błąd oznaczający poważniejsza usterkę.

fakem jest, że owe błędy w OBD2 na 100% wyglądaja tak. mruga kontrolka a jak minie zagrożenie zapala się na stałe, a błąd zostaje w pamięci nieulotnej - i można go tylko skasować kompletnym resetem. (Euroscan np. nie daje rady) - tak przynajmniej jest w komputerze firmy Denso (Toyota).

Skoro w autodiagnostyce błąd się nie zapisał - nie należy się przejmować. Jeszcze Ci pewnie nie raz co nieco zamruga ;) najlepiej ładna blondynka o długich nogach :P

W końcu po to są kontrolki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Stranger
a od kiedy to primera p11 przed faceliftem z połowy 1999 ma system OBD2?

A to insza inszość :P

 

Jeszcze Ci pewnie nie raz co nieco zamruga ;) najlepiej ładna blondynka o długich nogach :P

He, he ;)

Coś mi jednak mówi, że częściej będę widzał mruganie jakichś kontrolek niż powyższe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andy_kucz

Witajcie,

 

oczywiście jestem nowy więc nie bijcie. Ostatnie 2 miesiące (odkąd stałem się wydającym majątek użytkownikiem P11 2.0 td 98) poczytuje forum i dzięki niemu rozwiązałem kilka nurtujących mnie bolączek.

 

ale do setna....

 

po zakupie okazało się, że należy wymienić jakieś gumki, końcówki, w wachaczu poskszypuje więc za radą ffffachowca zgodziłem się na wymianę. Oczywiście namówił mnie na zestaw naprawczy do wachacza górnego (za jedyne 80 zł + 40 zł wymiana).

 

- to był błąd nowy kosztuje 130 zł i tak po przejechaniu 5000 km musiałem wymienić.

 

Ogromnie niepokoiło mnie zapalająca się pomarańczka, gaśnięcie w zakrętach.....

 

więc po przeczytaniu wszystkiego z wyszukiwarki i zastosowaniu sie do rad

 

- sprawdziłem wodę w świerzo wymienionym filtrze,

- odłączyłem za 24h akumulator.....

 

i udałem się do aso na jagielońskiej

 

(od tego momentu zaczyna boleć kieszeń) :kosci:

 

tam komputer ogłosił:

błąd 1 wtrysku, sterowania pompą, przepływomierza, zaworu EGRC..... łącznie wycenniono naprawy na 4600 :(

 

więc wybrałem się do kolejnego tym razem na krasnobrocką 5

 

tu komp powiedział że nie wie co dolega primerze....

bo błędy raz są a raz nie.......

nie wziął nic i umówił się ze mnął na wczoraj rano że zostawie autko na cały dzionek.

 

Dzisiaj okazało się że miałem przetarte 3 przewody w wiąsce, 5 szt z pociętą izolacją (ale zato leżały w zawilgotniałym peszlu).

 

za wykrycie tych radości zapłaciłem 350zł (autko mi również umyli) i już szczęśliwy jechałem do pracy .......

 

zapala się zmora :/ .

 

zawróciłem zawrotne 300m jakie odjechałem wpadam kw.... jak diabli podpinają natychmiast i co:

 

cont sleev pos sen

sterowanie z kompa pompą działa, kabel podobno dobry, czujnik podobno również pracuje.

 

oświecił mnnie również że brakuje mi 5 śrub mocujących skrzynie do silnika i to właśnie dlatego mam takie wibracje!!!!!!!!!

dobrzy ludzie pomocy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! może ktoś miał już taki błąd i może ktoś wie jakie śruby powinienem kupić bo service niestety ma dwie górne w AMSTERDAMIE i pyta się czy je sciągnąć!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Po każdej wizycie u mechanika zastanawiam się czemu moja droga edukacyjna nie poszła w tym kierunku........ a już w szczególności jako elektryka (jak szumnie go nieraz nazywają diiiiijjjjjjjagnosty).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis z serwisówki:

The control sleeve position sensor is installed on the electric

governor. It senses the position of control sleeve (rotor angle)

while the control sleeve is being driven by the electric governor,

and feeds it back to the ECM.

e0da0fa133756d35.jpg

Jest to część tzw sztelwerku - znajduje się na on czubku pompy wtryskowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andy_kucz

dziękii wielkie!!!

 

ale moje autko poraz kolejny mnie zaskoczyło:

najpierw zapaliła się kontrolka abs-u, następnie airbag, postem przygasły światła, potem wyłączyły się kierunkowskazy, potem przestał działać obrotomierz...... zatrzymałem się pod domem i już nie odpalam...... czyżby zwarcie na rozruszniku......

 

 

SZLAK MNIE TRAFIA!!!

 

poprzednio mieliśmy w firmie p10 1,6 i zrobiliśmy nią 450 000 km!!!!!! a ty taki ..........

 

 

czy moje domysły są słuszne???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...