Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problemy z check engine


Gość MarekB9
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam ten sam problem z czerwoną kontrolką "Check"ale tylko jak jest zimny silnik, jesli złapie troche temperatury i wyłacze go i włacze ta kontrolka sie juz nie pojawia.Byłem na sprawdzeniu tego na kompie i niby wykryła jakis bład i został on usuniety ale dzisiaj rano podczas odpolenia silnika znów sie pojawiła. Powiem szczerze, już wkurzają te usterki w P12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Mam ten sam problem z czerwoną kontrolką "Check"ale tylko jak jest zimny silnik, jesli złapie troche temperatury i wyłacze go i włacze ta kontrolka sie juz nie pojawia" - mama dokładnie to samo. Tzn najpierw było jak piszesz - potem zaczęła sie swiecić stale niezależnie od temperatury silnika. Po wymianie filtra jest znów jak piszesz - na zimnym swieci na ciepłym - nie. Nie byłem na kompie. Co dokładnie wyswietla sie na kompie - może razem dojdziemy ?

Aha świeci sie czerwony check - pomarańczowy po włączeniu zapłonu po chwili gasnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jade na komputer i zobaczymy co wykarze.Filtra paliwa jeszcze nie sprawdzałem ani swiec zarowych.Mam nadzieje, ze na komputerze wyjdzie.Jak bede po to dam znac czy usterka mineła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już jestem po i na kompie nic nie wykazało. Sprawdzono mi świece żarowe i jedna była do wymiany i okazało się, że kontrolka nie zapala się przy zimnym silniku:)wiec sprawdz świece żarowe:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam serdecznie!

 

Dzisiaj rano wsiadłem do mojej Primerki i pojawił się problem. Nie Lampka Check Engine zapaliła sie na1-2 sekundy, zgasła, i znowu sie zapaliła i już nie zgasła. Po odpaleniu silnika lampka dalej się świeciła. Wyłączyłem silnik, włączyłem lampka dalej sie sieci. Po przejechaniu kilku kilometrów gdy silnik się zagrzał wyłączyłem go i po włączeniu check engine już sie nie świecił. Po paru godzinach (auto stało) znowu się problem pojawił!. Wygląda to tak że gdy jest zimny występuje taki przypadek. Czy ktoś orientuje sie co to może być?? Dzięki pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest wiele mozliwosci trudno to stwierdzic silnik awaryjny nie wiemy czy silnik dymi czy przyspieszenie nie zmalało czy nie ma jakis niepokojacych odgłosów moze olej juz daje do dolotu szczegolnieniebezpieczne w tym silniku czy nie puszcza na wydech. Trzeba pojechac i podlaczyc auto na diagnoze komputerową wtedy bedzie wszystko jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik nie dymi, przyspieszenie sie nie zmieniło jest ok, nie ma żadnych stuków, odgłosów...tylko lub aż check engine! :((.Autem przejechałem dopiero 3500 km wiec nie wiem czy wcześniej były jakieś objawy. Jutro pojadę do serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedz jak najszybciej bo nie ma zartow komputer wszystko powie tylko nie daj sie zbyt naciągać wiadomo jak to z serwisami sam komp kosztuje detal 130zł max-usługa olsztyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg instrukcji w 1.9 dCi lampka Check Engine może zapalić się w przypadku zawodnienia filtra paliwa - dalej ta instrukcja mówi że musisz zgłosić się do serwisu - natomiast w 2.2 można samodzielnie odwodnić filtr paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze sie zgadzac nie zauwazylem na desce kontrolki od zawodnienia filtra paliwa moze byc podloczona pod chec engine.w p12 22d jest filtr wkrecanu cos ala w p10 n15 p11 natomiast w 19 jest wkladzik

 

Dodano: Wto 11 Mar, 2008 22:07

lecz ta kontrolka w tym przypadku powinna swicic sie caly czas a nie kiedy jej sie chce. dlatego nie ma co gdybac komputer prawde powie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozdział I - strona 16

Silnik F9Q:

Jeśli podczas pracy silnika lampka ostrzegawcza

świeci się stale lub nieregularnie

błyska, może to oznaczać obecność wody

w filtrze paliwa. Wówczas należy jak najszybciej

zgłosić się do ASO Nissan.

UWAGA

Zignorowanie obecności wody w filtrze

paliwa może być przyczyną powstania

znacznych uszkodzeń silnika. Należy

jak najszybciej zgłosić się z samochodem

do ASO Nissana.

 

Rozdział VII strona 17

 

Silnik F9Q

Jeżeli przy pracującym silniki włączy się kontrolka

oznacza to, że w filtrze

paliwa znajduje się woda, którą należy pilnie

usunąć. Samochód należy dostarczyć do najbliższego

Dealera NISSAN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem ten sam problem i co sie okazało, po zdjeciu pokrywki zasłaniajcej silnik jeden z kabelkow był przetarty (tzn izolacja), a spowodowane to było pracą silnika, oraz sprawdzono mi swiece zarower i jedna była do wymiany, po tych dwoch zabiegach kontrolka znikneła:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Byłem dzisiaj w serwisie, podłączono auto do kompa i nie ma żadnego błedu! Komputer nie ma zapisanych zadnych błędów ani nic nie wyswietlał. Bład oczywiscie pojawia sie sie jak auto jest zimne ale jak tylko ruszy się wskaźnik temperatury to po wyłaczeniu silnika i jego ponownym uruchomieniu już sie nie swieci... Miał ktoś podobną sytuację??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich

Jestem nowym klubowiczem jak i posiadaczem P12. Od tygodnia mam ten sam objaw.

Czy ktoś wie jak się odwadnia filtr paliwa w silniku 1.9 dci rok produkcji listopad 2005?

Pozdrawiam Wszystkich

 

[ Dodano: Sob 22 Mar, 2008 14:39 ]

itrend prosze napisz czy rozwiązałeś ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam.

Od pewnego czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Primery 2.0TD.

Wszystko było okey i tu bęc.

Dioda check engine zaczeła mi sie pojawiać w czasie jazdy i do momentu zgaszenia silnika i odpalenia ponownie świeci się uporczywie.Zauważyłem że zapala się przy minięciu 2500 obrotów-ale czasami i w innych momentach... . Nie ma zaniku mocy silnika,praca silnika również jest równa bez skoków ( w czasie gdy się świeci ).

W dziale zrób to sam zauważyłem że można sprawdzić na własną rękę jaki może być kod błędu-z tym że jest to tylko opisane na silniku benzynowym... .

W tym momencie jestem w Anglii i za tydzien wracam do kraju.Tutaj sprawdzenie przez tego przez system diagnostyczny to tylko teoretycznie u Nissana-a to się wiąże naprawdę z dużymi kosztami(około 100 funciaków za to że wiedziesz do serwisu i ci to sprawdzą-a gdzie reszta)

Jeżeli ktoś się już kiedyś spotkał z takim problemem to proszę o pomoc.Rtuównież dużą pomocą będzie jeśli się dowiem czy mogę jak w przypadku benzyniaka sprawdzić przy pomocy drutu jakie błedy mam.

Nie mam wyboru i muszę jechać na włącznej diodzie bo to już za tydzień no i koszta sprawdzenia i naprawy są naprawdę wielkie w tym kraju.

POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj dokładnie tę instrukcję z autodiagnostyką - masz tam napisane, że w niektórych modelach gniazdo diagnostyczne jest odwrócone o 180 stopni - tak właśńie jest dla silnika CD20T. Całą reszta działa tak samo.

A tu masz kody błędów:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=18527

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W P11.144 jest gniazdo OBD2 ( trapezowe ) i żadnym drutem tam nic nie wyczarujesz.

Musisz podpiąć się do czytnika albo kompa.Opis kodów masz na stronie głównej Primery. To co podał jurgenik to P11 i OBD1 ( inny kształt ) i tam sobie pobłyskasz.

CZy nie zdejmowałeś żadnej wtyczki z czujników przy włączonym zapłonie. Jeśli to zrobiłeś to komp zapisał awarię pomimo jej braku.

Jeśli włącza się check podczas jazdy, a nie pali się od początku może to być zawodnienie odstojnika filtra paliwa. Odkręć odstojnik pod filtrem. Podpompuj pompką aż zrobi się twarda i zakręć. Pamiętaj podstawić coś pod wężyk.

Może odepnij i zewrzyj przewody z akumulatora(tylko nie na akumulatorze ), albo zostaw odpięte klemy na min. 12 godzin, lepiej 48. Czasem pomaga taki reset kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli włącza się check podczas jazdy, a nie pali się od początku może to być zawodnienie odstojnika filtra paliwa.

 

 

odstojnik zrobiłem wczoraj trochę było w nim wody ale już spoko,z tym że lampka dalej mi się zapala także to nie było to,wyłącze aku na 24 lub więcej i wtedy zobaczymy,co do OBDII to też już to zobaczyłem z tym że jestem trochę przyciśnięty z kasą a w Anglii takie sprawdzenie to naprawdę konkretny wydatek.Postaram się jakoś dojechać dom Polski i tu to sprawdzę.Po włączeniu się kontrolki nie ma żadnej reakcji na moc silnika -także muszę spróbować -wykupi się na szybko full ubezpieczenia na drogę i jakoś to się przeżyję.

Jak dojadę bez przeszkód i zawitam w warsztacie albo w ASO to napiszę co i jak.

A może ktoś wie jak sprawdzić poszczególne czujniki na krótko bez podpinki pod OBDII.

 

 

Dzięki za zainteresowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...