Gość skuwiak Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 Witam! Podczas wymiany uszczelki pod glowica zauwazylem ze pasek rozrzadu jest pękniety. Moim obowiazkiem jest go wymienic Jak sie do tego zabrac? Chodzi mi dokladnie o to co po kolei rozkrecac, na co zwrocic uwage. Jezeli trzeba sciagac kolo pasowe to jak zablokowac silnik? Co oznaczaja znaki na obudowie paska? Zalaczam kilka zdjec. Druga sprawa to taka jak ustawic rozrzad po wymianie paska.... foto1 foto2 foto3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 Po pierwsze to ci się dziwie że nie chciałeś wymieniać rozrządu podczas wymiany uszczelki. Tu masz jak ustawić rozrząd i co trzeba zdjąć aby go wymienić: Zablokować silnik możesz na wieńcu na kole zamachowym, odkręcaj tą śrube na założonym pasku rozrządu bo jak puści blokada to pogniesz zawory Znaki na obudowie paska złużą do ustawienia zapłonu pomagają też przy regulacji zaworów a dokładniej o ustawienie gmp Wymiane zaczynasz od odkręcenia koła pasowego, następnie odkęcasz poduszke silnika (trzeba podeprzeć silnik bo inaczej spadnie) zdejmujesz osłony rozrządu. Ustawiasz rozrząd na znaki, luzujesz napinacz zdejmujesz pasek i napinacz następnie zakładasz nowy napinacz i pasek (odrazu ustawiasz na znaki) napinasz pasek i i dokręcasz śrube napinacza. Wkręcasz samą śrube od koła pasowego i obracasz silnikiem ręcznie (kluczem) żeby sprawdzić czy nic nie blokuje jeżeli coś blokuje to źle ustawiony jest rozrzad. Na konieć sprawdzasz czy nic nie zostało w rozrządzie (śubki, nasadki itd) składasz wszystko i odpalasz silnik (nie odpalaj silnika nigdy bez koła pasowego bo może spaść pasek). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marooo Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 pojedz do mechanika pasek rozrzadu to nie pasek klinowy... jak zle zalozysz to tylko raz odpalisz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skuwiak Opublikowano 21 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 Z rozrzadem poszlo gladko! Dzieki za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfabox0266 Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 Po pierwsze to ci się dziwie że nie chciałeś wymieniać rozrządu podczas wymiany uszczelki. Tu masz jak ustawić rozrząd i co trzeba zdjąć aby go wymienić: "obrazek" Zablokować silnik możesz na wieńcu na kole zamachowym, odkręcaj tą śrube na założonym pasku rozrządu bo jak puści blokada to pogniesz zawory Znaki na obudowie paska złużą do ustawienia zapłonu pomagają też przy regulacji zaworów a dokładniej o ustawienie gmp Wymiane zaczynasz od odkręcenia koła pasowego, następnie odkęcasz poduszke silnika (trzeba podeprzeć silnik bo inaczej spadnie) zdejmujesz osłony rozrządu. Ustawiasz rozrząd na znaki, luzujesz napinacz zdejmujesz pasek i napinacz następnie zakładasz nowy napinacz i pasek (odrazu ustawiasz na znaki) napinasz pasek i i dokręcasz śrube napinacza. Wkręcasz samą śrube od koła pasowego i obracasz silnikiem ręcznie (kluczem) żeby sprawdzić czy nic nie blokuje jeżeli coś blokuje to źle ustawiony jest rozrzad. Na konieć sprawdzasz czy nic nie zostało w rozrządzie (śubki, nasadki itd) składasz wszystko i odpalasz silnik (nie odpalaj silnika nigdy bez koła pasowego bo może spaść pasek). michal801zapomniał wspomnieć o jednej rzeczy,że najlepiej podczas tych operacji mieć zdjętą klawiaturę,unikniemy wtedy całkowicie przypadkowego spotkania tłoka z zaworami,ponieważ wszystkie będą zamknięte i to w każdej pozycji wałka.I nie zapomnij po 500km dociągnąć głowice,chyba że masz więcej uszczelek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 Ale po co robić sobie dodatkową robote (ściąganie klawiatury potem regulacja zaworów). A teraz takie pytanie po co dociągać głowice ? raz dociągnięta głowica i jazda (zakładam że jest pawidłowo dokręcana i dokręcona) no chyba że tak podaje producent w co wątpie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 23 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 A teraz takie pytanie po co dociągać głowice ? raz dociągnięta głowica i jazda (zakładam że jest pawidłowo dokręcana i dokręcona) no chyba że tak podaje producent w co wątpie. uwierz, że niejedna osoba się zdziwiła jak jej wywaliło świeżą uszczelkę pod głową...ten typ tak ma a niewielu mechaników o tym wie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 23 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 micra tak ma i tak trzeba robic z glowica jak koledzy pisali i nie ma ze boli.. potem wydmucha i kolejne koszty.. dosciag i spokoj... ps tylko 1.2 maja nie halo z uszczelkami.. 1.0 tego problemu nie maja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.