Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K10] Wymiana paska rozrzadu.


Gość skuwiak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Podczas wymiany uszczelki pod glowica zauwazylem ze pasek rozrzadu jest pękniety.

Moim obowiazkiem jest go wymienic ;)

Jak sie do tego zabrac?

Chodzi mi dokladnie o to co po kolei rozkrecac, na co zwrocic uwage.

Jezeli trzeba sciagac kolo pasowe to jak zablokowac silnik?

Co oznaczaja znaki na obudowie paska?

Zalaczam kilka zdjec.

 

Druga sprawa to taka jak ustawic rozrzad po wymianie paska....

 

foto1

foto2

foto3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to ci się dziwie że nie chciałeś wymieniać rozrządu podczas wymiany uszczelki.

 

Tu masz jak ustawić rozrząd i co trzeba zdjąć aby go wymienić:

 

6a124221.jpg

 

Zablokować silnik możesz na wieńcu na kole zamachowym, odkręcaj tą śrube na założonym pasku rozrządu bo jak puści blokada to pogniesz zawory

Znaki na obudowie paska złużą do ustawienia zapłonu pomagają też przy regulacji zaworów a dokładniej o ustawienie gmp

 

Wymiane zaczynasz od odkręcenia koła pasowego, następnie odkęcasz poduszke silnika (trzeba podeprzeć silnik bo inaczej spadnie) zdejmujesz osłony rozrządu. Ustawiasz rozrząd na znaki, luzujesz napinacz zdejmujesz pasek i napinacz następnie zakładasz nowy napinacz i pasek (odrazu ustawiasz na znaki) napinasz pasek i i dokręcasz śrube napinacza. Wkręcasz samą śrube od koła pasowego i obracasz silnikiem ręcznie (kluczem) żeby sprawdzić czy nic nie blokuje jeżeli coś blokuje to źle ustawiony jest rozrzad. Na konieć sprawdzasz czy nic nie zostało w rozrządzie (śubki, nasadki itd) składasz wszystko i odpalasz silnik (nie odpalaj silnika nigdy bez koła pasowego bo może spaść pasek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to ci się dziwie że nie chciałeś wymieniać rozrządu podczas wymiany uszczelki.

 

Tu masz jak ustawić rozrząd i co trzeba zdjąć aby go wymienić:

 

"obrazek"

 

Zablokować silnik możesz na wieńcu na kole zamachowym, odkręcaj tą śrube na założonym pasku rozrządu bo jak puści blokada to pogniesz zawory

Znaki na obudowie paska złużą do ustawienia zapłonu pomagają też przy regulacji zaworów a dokładniej o ustawienie gmp

 

Wymiane zaczynasz od odkręcenia koła pasowego, następnie odkęcasz poduszke silnika (trzeba podeprzeć silnik bo inaczej spadnie) zdejmujesz osłony rozrządu. Ustawiasz rozrząd na znaki, luzujesz napinacz zdejmujesz pasek i napinacz następnie zakładasz nowy napinacz i pasek (odrazu ustawiasz na znaki) napinasz pasek i i dokręcasz śrube napinacza. Wkręcasz samą śrube od koła pasowego i obracasz silnikiem ręcznie (kluczem) żeby sprawdzić czy nic nie blokuje jeżeli coś blokuje to źle ustawiony jest rozrzad. Na konieć sprawdzasz czy nic nie zostało w rozrządzie (śubki, nasadki itd) składasz wszystko i odpalasz silnik (nie odpalaj silnika nigdy bez koła pasowego bo może spaść pasek).

michal801zapomniał wspomnieć o jednej rzeczy,że najlepiej podczas tych operacji mieć zdjętą klawiaturę,unikniemy wtedy całkowicie przypadkowego spotkania tłoka z zaworami,ponieważ wszystkie będą zamknięte i to w każdej pozycji wałka.I nie zapomnij po 500km dociągnąć głowice,chyba że masz więcej uszczelek :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co robić sobie dodatkową robote (ściąganie klawiatury potem regulacja zaworów).

A teraz takie pytanie po co dociągać głowice ? raz dociągnięta głowica i jazda (zakładam że jest pawidłowo dokręcana i dokręcona) no chyba że tak podaje producent w co wątpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz takie pytanie po co dociągać głowice ? raz dociągnięta głowica i jazda (zakładam że jest pawidłowo dokręcana i dokręcona) no chyba że tak podaje producent w co wątpie.

uwierz, że niejedna osoba się zdziwiła jak jej wywaliło świeżą uszczelkę pod głową...ten typ tak ma a niewielu mechaników o tym wie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:blink: micra tak ma i tak trzeba robic z glowica jak koledzy pisali i nie ma ze boli.. potem wydmucha i kolejne koszty.. dosciag i spokoj... ps tylko 1.2 maja nie halo z uszczelkami.. 1.0 tego problemu nie maja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...