Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Pomocy ... coś się dzieje z moją Almerką !!!


Guest Kris_N
 Share

Recommended Posts

Guest Kris_N

Odpalam silnik wszystko OK. Wolne obroty w porządku. Ale wystarczy tylko dodać gazu i buuuuuu .... . Podobna sytuacja gdy ruszam. Jak ruszam powoli to można to jeszcze jakość wytrzymać, ale gdybym chciał ruszyć trochę żwawiej, to zapomnij !!! Dusi się, przerywa, skacze jak żaba !!! Dramat.

Wymieniłem olej, świece, wszystkie filtry. Nie wiem co robić !

Przed wymianą wspomnianych rzeczy, podobne objawy zdarzały się gdy silnik kręcił ok 4,5 tyś obrotów ... przerywał, nie można było przyspieszać.

Gdzie szukać przyczyny takiego zachowania się silnika ?

.... nie chcę oddawać do serwisu, bo tam, wiadomo od razu skubną na większą kasę ...

Link to comment
Share on other sites

Guest Pron!

Przyczyn moze być wiele.

Np. kijowe paliwo, zatkany filtr paliwa (co jest wynikiem kijowego paliwa), psująca się powoli pompa paliwa, może też kable WN, może sonda lambda.

Mozesz też podłączyć do komputerka i zczytać czy nie ma jakichś błędów w ECU.

Link to comment
Share on other sites

Guest USURI

No raczej wizyty w ASO nie unikniesz ale tu trzeba dobrego diagnosty lub kompa. Jak znam życie to zaczną po omacku. Lambda raczej odpada stawiam na przepływomierz lub pompę paliwa ew filtr paliwa. Inaczej nie naprawisz jak tylko wymienić a oni są w tym dobrzy :lol: . Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Lukmack

coś się dzieje z naszymi almerami! :shock: u mnie to efekt zaniedbania, nie tknąłem filtra paliwa, świece też juz swoje przejeżdziły, przyzwyczaiłem się , ze almera to tylko wymania oleju .... a i czasem niezawodne nismo potrafi dopominać się tego i owego... w końcu są to elementy przewidziane okresowej wymanie, czysczeniu, konserwacji. Ale i tak mimo moich prawie 190 tyś. km stan mechaniki, przekładni kierowniczej, zawieszenia , skrzyni biegów nienaganny.

 

Liczę, ze jak wymienię f. paliwa, świece , czyszcenie krokowca , to dużo się zmieni. i tak będzie. w koncu to czysty japoniec. :wink:

 

Pozdrawiam !

Link to comment
Share on other sites

Ja bym zaczął od sondy lambda, przepływomierza, może walnęło coś z elektroniki. ...Poczytaj w archiwum o kodach błędów. Komputer powinien w miarę jednoznacznie wskazać źródło usterki.

ASO to polecam...ale omijać z daleka ;-)

Link to comment
Share on other sites

Guest Pron!

Komputer nie pokaże np. uszkodzonych kabli WN. No ale zawsze ograniczy zakres poszukiwań ;) Jeśli nic nie pokaże w co wątpię, to pewnie jakaś mechaniczna usterka.

Jak się dba o auto tak się ma :] Trzeba wymieniać te wszystkie duperele tak jak zalecają to nie powinno być problemów.

Tłukę to do głowy mojemu staremu a ten dalej swoje..."Przecierz jeździ".

Z takim podejściem to nie za długo.

Link to comment
Share on other sites

Tłukę to do głowy mojemu staremu a ten dalej swoje..."Przecierz jeździ".

Z takim podejściem to nie za długo.

 

Hehe, mój staruszek ostatnio z zażenowaniem patrzył jak wymieniam olej. Przecież w jego 20 letniej pięnkości to oleju przybywa co roku, więc nie ma potrzeby wymieniać :-D jeszcze trzeba by odlewać, bo się przeleje na bagnecie.

 

Co do kodów usterek to oczywiście wskażą jedynie obszar poszukiwań ;-) ale to już dużo!

Link to comment
Share on other sites

Guest Pecyn

Jak juz wspomniano sprawdzilbym silniczek krokowy dalej cala przepustnice, swiece, kable moze palec i kopulke . Takaie objawy mialem ostatnio w civicu i po zmianie czesci lub przeczyszczeniu ktore sie dalo objawy ustaly. A byc moze sparwa jet powaznniejsza i moze to byc np sonda albo pompa paliwa. Sprawdz najpierw to co mozesz a dopiero pozniej wybierz sie do machanika.

Link to comment
Share on other sites

Guest Kris_N

Po sprawdzeniu już wszystkich możliwych mechanicznych przyczyn niedomagania Almerki, sprawdziłem co pokaże mi komputer ... chodzi o kody usterek. No i zgroza ... pokazało kod 12 (masowy czujnik przepływu powietrza). Myślę sobie, no to klapa ... wymiana i tyle !!! Popsikałem go preparatem do usuwania nalotów z układów elektronicznych, potencjometrów itp. Sprawdziłem kabelki.

Po odpaleniu silnika bez podłączonego przepływomierza ... dramat. Gdy podłączyłem ... wolne obroty idealne. Silnik miał jakieś dziwne opory podczas wkręcania się na obroty. POstanowiłem pojechać na autostradę i trochę pogonić. Było nieźle. Przy 5,5 tys obrotów, na każdym biegu, coś jakby odcinało dopływ paliwa, silnik przerywał (pompa paliwowa 100% sprawna). Nagle się uspokoiło. Po ponownym odczytaniu kodu sterek .. wskazało 55 - brak usterek. I miało być już tak fajnie .... Niestety !

Rano odpalam silnik, wolne obroty OK ... ruszam , a tu znowu szarpanie.

Już sam nie wiem co dalej robić ? Czy ten przepływomierz jest OK, czy nie ?

Gdzieś czytałem o silniku krokowym, ale nie wiem jak się do tego zabrać, czy to w ogóle pomoże. Chyba zwariuję ...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Kris_N

Obeszło się bez zbędnych kosztów.

Zresetowałem kompa. Przedmuchałem środkiem czyszczącym do układów elektronicznych przepływomierz. Przerowadziłem procedurę kalibracji kompa. I śmiga .... jak nówka.

Link to comment
Share on other sites

Obeszło się bez zbędnych kosztów.

Zresetowałem kompa. Przedmuchałem środkiem czyszczącym do układów elektronicznych przepływomierz. Przerowadziłem procedurę kalibracji kompa. I śmiga .... jak nówka.

 

wow,to napisz więcej, jak to sie robi? przyda sie innym

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Nie widzisz ze uzytkownik zostal usuniety ?

Nie odkopuj starych tematow.

Reset kompa - odlacz akumulator na kilka godzin.

Przeplywomierz jest pod flitrem powietrza.

Uwazaj bo jest delikatny na uszkodzenia mechaniczne.

Po podlaczeniu aku niech pochodzi na wolnych obrotach az zagrzeje sie do wlaczenia dmuchawy.

Sprawdz bledy opisane w dziale "Zrob to sam"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...