Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

pobor pradu-wzrost obrotow :|


Guest EnDrIu WAWA
 Share

Recommended Posts

Guest EnDrIu WAWA

czy to normalne? Wystaczy ze wlacze wentylacje lub wentylator chlodnicy zacznie pracowac i obroty skacza z 1 000 RPM na 1 500RPM :roll:

Link to comment
Share on other sites

Coś wysokie są te obroty.

Powinno być tak na rozgrzanym motorze:

1. Silnik 1.6 - bieg jałowy: 750+/-50

2. Silnik 2.0 - bieg jałowy: 850+/-50

Przy załączonych światłach obroty powinny wzrosnąć max. +200.

Jak załączysz też na max dmuchawę i np. kręcisz kierą to nie powinny spadać do prędkości obr. minimalnej - np. dla 1.6 to będzie 700 obr./min.

Pozdro. -IHI

Link to comment
Share on other sites

Guest EnDrIu WAWA
Andrzej mi tez skocza jak wlacze wentylacje lub swiatla ale nie o tyle ok 150 obr. to max :shock: .
no wlasnie...za duzo podnosi mi obroty i nie wiem czemu :shock: Wiadomo musi byc zwiekszenie, ale nie az o 500 RPM :roll:
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest EnDrIu WAWA

jesli ktos ma podobny problem to polecam obnizyc obroty...dzis zrobilem i jzu jest wszystko normlanie.

Reguluje sie srubka ktora wychodzi z gaznika 5 min roboty :D

Link to comment
Share on other sites

Guest cerber

Wtedy jak wyłączysz dmuchawę to ci obroty nie spadają zbyt nisko ?

Pytam bo mam podobny problem ale jak zmniejsze to bez dmuchawy mam za niskie

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Powinno być tak :) :

1. po włączeniu auta musi się załączyć ssanie - 1 stopień (powinno być około 1300 obr/min).

2. po kilku minutach pracy silnika - załącza się 2 stopień ssania (prędkość spadnie do 1000-900 obr/min)

3. po osiągnięciu temp. optymalnej odłączane jest ssanie i prędkość spada do prędkości ustalonej śrubą z tułu gaźnika (bieg jałowy) - około 750 obr/min

W urządzeniu (kopułce rozruchowej) jest bimetal nagrzewany prądem z przekaźnika. W kopułce jest tarcza dwustopniowa (to właśnie ona przełącza "etapy" ssania.

Normalne jest to, że podczas 1 lub 2 etapu ssania nie wzrastają obroty po załączeniu np. świateł lub dmuchawy.

Zaraz po wyłączeniu ssania i załączeniu świateł lub innego odbiornika prędkość powinna wzrastać - średnio max +200 obr/min.

 

Do regulacji ssania (prędkości) - śruba na ramieniu przy kopułce rozruchowej. Regulacja czasu ssania - blaszka wypustu na przepusnicy przy kop. rozruch - można ją delikatnie odginać w żądanym kierunku.

Jeśli macie kłopoty ze stabilizacją - schodzeniem z obrotów- sprawdźcie - TŁUMKIK PRZEPUSTNICY- może już nie działać (u mnie tak było i była kaszana!!!).

Jak macie pytania - to mogę porobić zdjęcia jaka śruba do czego i odesłać Wam na emaila.

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj wysłałem Kubsowi opis. Postaram się bardziej rozbudować dokument - z dokładnym opisem kopułki rozruchowej, ale do tego muszę rozebrać zapasowy gaźnik. W instrukcji opiszę też wszystkie el. zawory sterujące.

Póki co - jeśli są zainteresowani - mogę przesłać pierwszą wersję dokumentu z opisem regulacji biegu jałowego i spr. ssania :) .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...