Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Bezpieczniki


234diego
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jest plus z akumulatora na kostkę(na przewód niebiesko /biały )przy dmuchawie i działa wraz z regulacją.

Co dalej....

Co dalej? Na odległość trudno coś doradzić, zwłaszcza że nikt nie miał podobnego przypadku.

Jak widać ruch w temacie cholerny.

Na początek ustal dlaczego nie ma prądu w skrzynce bezp. na 14 i 16.

Może tam jest dopiero po przekręceniu stacyjki?

Piny w kostkach mogą być przegrzane.

Po włączeniu klimy wentylacja siada.

Po nitce do kłębka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....

Wczoraj dmuchawa działała ale do momentu jak załączyłem klimatyzację. Potem już cisza...

.....

Niestety bezpieczniki 14,15,16 są dobre...

DOKONAŁEM POMIARÓW I NA BEZPIECZNIKACH 14 I 16 BRAK JEST PLUSA JUŻ W SKRZYNCE BEZPIECZNIKÓWEJ.DO ZACISKU OD SILNIKA DMUCHAWY DAŁEM PLUS Z AKUMULATORA I WENTYLATOR DZIAŁAŁ WRAZ Z REGULACJĄ OBROTÓW. PYTANIE TYLKO GDZIE SIĘ GUBI TEN PLUS?

CZY NIE LECI NAJPIERW DO PANELU REGULACJI NAWIEWU?

 

Po przełączeniu stacyjki na zapłon, na bezpieczniki 14 i 16 napięcie jest podawane poprzez przekaźnik wentylatora (15 ma bezpośrednio po zapłonie). Znajduje się on z tyłu skrzynki bezpieczników (na odwrotnej stronie boxa), u góry obok większego (odpowiedzialnego za zapłon). Sprawdź ten przekaźnik oraz czy obwód zasilania cewki przekaźnika wentylatora  zamyka się do masy (są dwa główne miejsca połączeń masowych odpowiedzialnych za wentylację i klimę: na słupku/belce przy drzwiach pasażera oraz przy skrzynce bezpieczników).

Zanik napięcia  ("siadanie"  :) ) spowodowane jest zwykle słabym połączeniem z masą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

wczoraj ściągnąłem schemat z elektrody i rzeczywiście jest przekaźnik. Potem dzwoniłem do Nissana spytać jaki ma być i okazuje się, że 25230-9F915. NIE WIEDZĄC, KTÓRY TO KONKRETNIE WYCIĄGNĄŁEM OBA I SĄ DOBRE.STYK ZWIERA I MA PRZECIE. A KOLEGA PISZE , ŻE TEN PRZEKAŹNIK JEST W ŚRODKU AUTA ZA BEZPIECZNIKACH? WSADZIŁEM TAM WCZORAJ GŁOWĘ I BYŁY RZECZYWIŚCIE CHYBA 4 ZA TĄ LISTWĄ BEZPIECZNIKÓW ALE ŻADEN NIE PRZYPOMINAŁ TEGO 25230-9F915... NARAZIE ZNALAZŁEM WOLNEGO PLUSA , KTÓRY POJAWIA SIĘ PO ZAŁĄCZENIU STACYJKI I DAŁEM GO MA BEZPIECZNIK NR 16 ( TEN NA DOLE BEZPIECZNIK CELOWO USZKODZIŁEM ) I PROWIZORYCZNE WSZYSTKO DZIAŁA. ALE NIE UKRYWAM , ŻE CHCIAŁBYM TO ZROBIĆ DOKŁADNIE.

Ok znalazłem opis i po powrocie do chaty zanurkuję pod kokpit i poszukam tego przekaźnika.

post-62299-0-74636300-1474604567_thumb.png

post-62299-0-43735800-1474604787_thumb.jpg

post-62299-0-67172900-1474604801_thumb.jpg

post-62299-0-61199200-1474605240_thumb.jpg

post-62299-0-72672700-1474613809_thumb.png

Edytowane przez sigma3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź woltomierzem czy po włączeniu zapłonu, na wej. bezpieczników 14,15,16 masz napięcie baterii (=12V), - w szczególności na 15. Jeśli na 15 jest (zasilany jest bezpośrednio ze stacyjki po zapłonie), a na 14 i 16 brak (zasilanie poprzez przekaźnik), winny będzie prawdopodobnie przekaźnik od dmuchawy lub słaba masa (umiejscowienie podałem wyżej w poście).

Sprawdzając działanie styków tego przekaźnika możesz go zamienić miejscami z podobnym przekaźnikiem "akcesoryjnym" (odpow. zapalniczka,okna) znajdującym się pod nim z tyłu skrzynki bezpieczników.

Mając schemat, dojdziesz - powodzenia  :).

PS. nie używaj Caps Locka :shifty: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tam byłem tj.za tablicą bezpieczników i są trzy w tym dwa (252309F920-niebieski kolor)ale jak wiesz dostęp bez odkręcenia tej tablicy jest nie możliwy

Tak jak piszesz na 14 i 16 brak napięcia 12V.Jak dorwię przekaźnik to odkręce tablicę i wymienię gamonia.Narazie,doraźnie dałem plusa z zacisku 26(u mnie akurat tam nie było bezpiecznika a dałem tam przepalony na wszelki wypadek) gdzie jest + po włączeniu zapłonu.

post-62299-0-55074000-1474632927_thumb.jpg

Edytowane przez sigma3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... NARAZIE ZNALAZŁEM WOLNEGO PLUSA , KTÓRY POJAWIA SIĘ PO ZAŁĄCZENIU STACYJKI I DAŁEM GO MA BEZPIECZNIK NR 16 ( TEN NA DOLE BEZPIECZNIK CELOWO USZKODZIŁEM ) I PROWIZORYCZNE WSZYSTKO DZIAŁA. ALE NIE UKRYWAM , ŻE CHCIAŁBYM TO ZROBIĆ DOKŁADNIE. ...

Wymieniłeś już przekaźnik dmuchawy ?

Do czasu jego wymiany, staraj się nie włączać dmuchawy na max. biegi, bo obciążasz tym samym stacyjkę (mogą nadpalać się jej styki).

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie-brak przekaźnika. Dziękuję Ci.Dobrze wiedzieć, że ten plus na 26 jest brany prosto ze stacyjki.

I po sprawie!

Przekaźnik wymieniony i wszystko działa jak należy!Stary miał przepaloną cewkę a wymiana wbrew pozorom była nawet przyjemna.

Zastanawiam się teraz gdzie jest układ czasowy wycieraczek.

Edytowane przez sigma3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ czasowy (Variable  Intermittent Viper Volume) jest zintegrowany z przełącznikiem wycieraczek , ale u Ciebie przyczyna tkwi w czymś innym :)

PS.

Uprzedzając ruch moda :) , proponuję kontynuować rozmowę w temacie:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/58870-silniczek-wycieraczek-przednich-tematy-połączone/page-8 

lub na PW późnym wieczorem, a rezultaty podamy na zakończenie dywagacji  :) .

Edytowane przez polo32
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odkopuję stary temat. Otóż w mojej almerze 2.2dci 136km był polutowany bezpiecznik główny. Lut padł i kicha. Chcę wymienić bezpiecznik, ale nie wiem jaką powinien mieć wartość. Czy ktoś orientuje się w temacie i może pomóc?

Edytowane przez Heniusroda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla YD22 główny ma wartość 100A (przed i polift). Bez powodu bezpiecznik o takim amperażu nie przepala się (wcześniejszy przypadek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla YD22 główny ma wartość 100A (przed i polift). Bez powodu bezpiecznik o takim amperażu nie przepala się (wcześniejszy przypadek).

Dzięki za odpowiedź.

Kupiłem z przepalonym niestety i przyczyny nie znam

 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...